Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom  (gelezen 10382 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Gepost op: 31-03-2019, 14:45:15 »
Bespreek hier alles over de 1e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 16:31:47 door Loezel »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #1 Gepost op: 31-03-2019, 20:15:55 »
Tja, Eva haalt hier even €2000 uit de pot.

En iedereen is vuil? ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2019, 20:18:05 »
Kaat met de telefoon. Eva, Kaat en Ingrid blijven erg verdacht ook in deze opdracht

Oké: Ingrid eruit  ::rofl::


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #3 Gepost op: 31-03-2019, 21:42:28 »
Het was dus een yoghurtbom. ::rofl::

Online Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2019, 21:43:10 »
Kaat met de telefoon. Eva, Kaat en Ingrid blijven erg verdacht ook in deze opdracht

Oké: Ingrid eruit  ::rofl::
Kaat was hier erg sturend en nam telkens de leiding

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #5 Gepost op: 31-03-2019, 21:43:53 »
Kaat was hier erg sturend en nam telkens de leiding

Telkens opnieuw staat ze op een plaats waar ze invloed heeft, ook deze aflevering weer

Online Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #6 Gepost op: 31-03-2019, 21:46:42 »
Telkens opnieuw staat ze op een plaats waar ze invloed heeft, ook deze aflevering weer
Klopt. Is gestegen op mijn lijstje.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #7 Gepost op: 31-03-2019, 23:36:12 »
Kaat geeft al heel vroeg aan dat ze Eva wel terug wil halen. Kent ze de groep dermate goed dat ze weet dat de meerderheid dit niet gaat doen en is ze zo vertragend of is ze gewoon oprecht.  Rol van Eva kan zeker nog als mol, het kost tenslotte geld.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #8 Gepost op: 31-03-2019, 23:40:38 »
Ik vind het waarschijnlijker dat de Mol bij degenen zit die zeiden Eva niet terug te willen. (Of Eva zelf is.) Kwestie van Eva meer reden geven om ook voor zichzelf te gaan = geld uit de pot. Kaat en Bas vind ik hier dus minder verdacht.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #9 Gepost op: 31-03-2019, 23:44:17 »
Ik vind het waarschijnlijker dat de Mol bij degenen zit die zeiden Eva niet terug te willen. (Of Eva zelf is.) Kwestie van Eva meer reden geven om ook voor zichzelf te gaan = geld uit de pot. Kaat en Bas vind ik hier dus minder verdacht.

Vind je? Als iedereen daarvoor gaat, wordt er geen enkele code ingegeven. Heb je geen mingeld ook.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #10 Gepost op: 31-03-2019, 23:49:27 »
Ik vond het ook wel opvallend dat Kaat zo direct de telefoon claimt en die bij haar neerlegt
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #11 Gepost op: 31-03-2019, 23:50:46 »
En Bruno.... die eerst de hele tijd aangeeft niet te willen terughalen en op het eind ineens wel?  ::oink::
Wit is ook een kleur!

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #12 Gepost op: 31-03-2019, 23:51:48 »
Volledig met convans eens. Als er niemand Instemt om dit spel te spelen, dan is er een ontploffing en 0 euro. De mol heeft er dus belang bij om verwarring te zaaien, om te proberen of er geld uit de pot kan. De rol van Eva kan zowel mols als kandidaat zijn, want ik denk dat iedereen op haar plek voor de pasvragen zou gaan.

Op de een of Andere manier geloof ik kaat in dat ze eva wil terug halen. Bij Bas vind ik dat anders.  Wel opvallend dat kaat eerst aan geeft niet de foon te willen en later die toch heeft.


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #13 Gepost op: 31-03-2019, 23:52:28 »
Ik vind het waarschijnlijker dat de Mol bij degenen zit die zeiden Eva niet terug te willen. (Of Eva zelf is.) Kwestie van Eva meer reden geven om ook voor zichzelf te gaan = geld uit de pot. Kaat en Bas vind ik hier dus minder verdacht.

Die redenering komt exact overeen met de mijne. ::vergroot::
Woosie down?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #14 Gepost op: 31-03-2019, 23:53:58 »
En iedereen is vuil? ::rofl::
Ik had gehoopt dat de verfbom gericht stond op de echte afvaller en dat die de volle laag zou krijgen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #15 Gepost op: 31-03-2019, 23:53:58 »
En Bruno.... die eerst de hele tijd aangeeft niet te willen terughalen en op het eind ineens wel?  ::oink::

Doet een Merelke?

Enfin vond Kaat hier wel verdacht, Eva juist niet. Eva ging voor pasvragen en was debet aan mingeld door de foutieve konijnen. Maar hoe Kaat de boel controleerde, haar handen in onschuld wast want samen met Bas Eva wel terug willen halen.

Dit is er eentje zoals de eerste verfbom. De bom gaat hoe dan ook af, kandidaten zijn niet happig op het terughalen van kandidaten (zie WIDM) dus als mol kun je prima ja zeggen wetende dat de meerderheid neen zal zeggen. M of V opgeven valt gemakkelijk in te liegen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #16 Gepost op: 31-03-2019, 23:55:08 »
Vind je? Als iedereen daarvoor gaat, wordt er geen enkele code ingegeven. Heb je geen mingeld ook.

Zodra Eva duidelijk maakt dat niet zij de afvaller is maar iemand in de groep verandert dit en wordt het spel alsnog gespeeld. (Of maak ik nu een denkfout? Ik moet nog bekomen van de aflevering zojuist. ;))

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #17 Gepost op: 1-04-2019, 00:00:22 »
Zodra Eva duidelijk maakt dat niet zij de afvaller is maar iemand in de groep verandert dit en wordt het spel alsnog gespeeld. (Of maak ik nu een denkfout? Ik moet nog bekomen van de aflevering zojuist. ;))

Klopt, maar als iedereen al gezegd had ‘het spel te spelen’ dan zou er in principe niets veranderen. Nu creeër je zowiezo de discussie en manipuleert Kaat eigenlijk de rest doordat ze al heel de opdracht een code wilde proberen ;) ik vond het vrij subtiel aangepakt.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #18 Gepost op: 1-04-2019, 00:01:11 »
Ik moet eerlijk bekennen dat, ondanks dat ik dit een prachtige opdracht vond, ik er misschien toch iets meer van had verwacht.

Ik vond het jammer dat de discussie over het invoeren van de code nadat duidelijk werd dat de afvaller aan tafel zat, pas op gang kwam toen er nog maar enkele minuten over waren. Dat leek me juist het interessantste deel, psychologisch gezien. Nu werd er direct paniekvoetbal gespeeld en moest er een code ingedrukt worden.

Dat gezegd hebbende, vond ik dit echt een fantastische twist en hulde aan de makers voor het bedenken hiervan ::respect:: En ondanks dat Ingrid vast 'ne topwijf' is, denk ik dat stiekem iedereen genoot van het feit dat diegene die het hardste riep maar niet Eva wilde vertellen dat ze haar loosden, uiteindelijk de deksel op de neus kreeg.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #19 Gepost op: 1-04-2019, 00:01:46 »
ik vind dat ze erg makkelijk Eva geloven . De opmerking van kaat over hoe ze t nu ineens Vinden , nu de afvaller bij de acht zit, is heerlijk.

Kaat en bas Hadden al aangegeven dat ze Eva terug willen halen, voordat Eva belde.
Zoals bij veel opdrachten weer tal van opties voor de mol om t spel op zijn hand te krijgen.

Mee eens dat we opvallend weinig zien van de kanteling in de groep nadat Eva belt.
Later nog eens terug zien hoeveel tijd er nog was. En ook is er een raar moment net voordat Eva de auto uit mag en haar spel mag gaan doen. Ik meen dat iemand in de groep iets zegt over Eva wat dan lijkt te triggeren dat Eva in actie mag komen.

« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 00:04:58 door Tarbozan »