Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom  (gelezen 10384 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #40 Gepost op: 1-04-2019, 21:03:52 »
Iedereen weet nog van het seizoen toen de afvaller een verfbom kreeg in de auto, heel Belgie en Nederland verontwaardigd en terecht, het was geen geslaagde actie. Dan is het vreemd dat men nu plotsklaps aanneemt dat hetzelfde staat te gebeuren. Alleen Bruno en Kaat denken dat er meer achter zit.
En je ziet dat weer de meerderheid niet bereid is om te voorkomen dat de afvaller een verfbom over zich heen krijgt. Heel goed dat de afvaller nu alle touwtjes in handen krijgt en je ziet meteen dat de afvaller wraak neemt, voor zichzelf gaat en daar totaal geen moeite mee heeft en zelfs verontwaardigd is dat ze niet ingelicht wordt over wie man en vrouw gezegd heeft.
In een spel als dit is, als het puntje bij paaltje komt, geen ruimte voor empathie.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 21:07:57 door Run »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #41 Gepost op: 1-04-2019, 21:09:45 »
Ik vind het waarschijnlijker dat de Mol bij degenen zit die zeiden Eva niet terug te willen. (Of Eva zelf is.) Kwestie van Eva meer reden geven om ook voor zichzelf te gaan = geld uit de pot. Kaat en Bas vind ik hier dus minder verdacht.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Vooral om dit. Ze begrijpen het gewoon niet. Ik denk dat dit voor de echte mol ook een verrassende ontwikkeling was. Dat er steeds een foutieve uitgangspositie is. Spel zoals voorbereid, wordt niet gesnapt door de groep. Hoe stel je je dan op? Bruno en Axel zaten er wat verbaasd bij. Ik streep echt Kaat en Bas dik hier.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #42 Gepost op: 1-04-2019, 21:18:46 »
Ik zat er heel lang over na te denken wat nou precies wel mols en wat niet mols is ;D. Ik denk toch wel dat eva terug willen halen niet mols is. Je wilt juist Eva aanzetten tot het pakken van pasvragen plus wanneer ze doorbelt dat niet zij de afvaller is maar één van de anderen, dan is er zeker meer bereidheid om het spel toch maar te spelen omdat iedereen toch wel voor zichzelf gaat.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #43 Gepost op: 1-04-2019, 21:28:26 »
Klopt. Ik vond de opdracht niet goed uitgedacht. Eva had zelfs in eigen hand om te onthullen dat zij niet de afvaller was maar iemand aan tafel.

Ik vond het een van de beste opdrachten ooit. En juist omdat ze haar vrij lieten om wel of niet te vertellen wat ze wist. Dat maakt dat er een hele leuke extra psychologische laag in komt. Extra dilemma's, een mooie twist met tijdnood voor de kandidaten. Schuldgevoel, schaamte, wraak, de karmabitch... het zat er allemaal in.
 ::ok::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #44 Gepost op: 1-04-2019, 21:30:04 »
Iedereen weet nog van het seizoen toen de afvaller een verfbom kreeg in de auto, heel Belgie en Nederland verontwaardigd en terecht, het was geen geslaagde actie.

Ik was niet verontwaardigd, ik vond het fantastisch. En veel van de molfanaten in mijn vriendenkring vonden het ook geweldig.
 :D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #45 Gepost op: 1-04-2019, 21:44:28 »
Ik lees hier heel veel dat de mol "Ja" zegt om Eva terug te halen omdat wanneer iedereen "Nee" zou zeggen, het spel niet gespeeld wordt. Ik denk dat de mol in deze fase juist wel "Nee" heeft gezegd. Men denkt immers nog dat Eva de afvaller is en dat zij al veilig zijn. Toen eenmaal bekend werd dat de afvaller één van de andere kandidaten bleek te zijn, zijn de meningen over het spel wel of niet spelen rap gewijzigd. Kandidaten gaan voor eigen kansen, dus grote kans dat het spel heus wel gespeeld werd.

Maar waarom zou de mol dan "Nee" zeggen? De mol weet dat er nog een twist komt en de mol weet waarschijnlijk wel dat Eva meekijkt. Door flink op "Nee" in te zetten in deze beginfase, wordt Eva sneller getriggerd om voor de pasvragen te gaan. Dit is ook gebeurd.

Ik durf hierom Kaat en Bas wel af te strepen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #46 Gepost op: 1-04-2019, 21:48:08 »
Ik lees hier heel veel dat de mol "Ja" zegt om Eva terug te halen omdat wanneer iedereen "Nee" zou zeggen, het spel niet gespeeld wordt. Ik denk dat de mol in deze fase juist wel "Nee" heeft gezegd. Men denkt immers nog dat Eva de afvaller is en dat zij al veilig zijn. Toen eenmaal bekend werd dat de afvaller één van de andere kandidaten bleek te zijn, zijn de meningen over het spel wel of niet spelen rap gewijzigd. Kandidaten gaan voor eigen kansen, dus grote kans dat het spel heus wel gespeeld werd.

Maar waarom zou de mol dan "Nee" zeggen? De mol weet dat er nog een twist komt en de mol weet waarschijnlijk wel dat Eva meekijkt. Door flink op "Nee" in te zetten in deze beginfase, wordt Eva sneller getriggerd om voor de pasvragen te gaan. Dit is ook gebeurd.

Ik durf hierom Kaat en Bas wel af te strepen.

Eva gaat altijd voor de pasvragen. Daar moet toch weinig twijfel over bestaan? Je hebt 2 voordelen. Een concurrent minder + een groot voordeel bij de volgende test.

Als iedereen 'Nee, ze mag niet terug' zegt, dan gaat die plottwist denk ik minder effect hebben. Als er eentje zegt: 'Kijk, ik vind dat we het spel nog altijd moeten spelen en de slechtste gaat naar huis', dan heb je daar weinig tegen in te brengen vrees ik.

Kaat was ook het maatje van Eva. Dus zij kon volgens mij moeilijk nee zeggen..

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #47 Gepost op: 1-04-2019, 22:21:26 »
De voice over van Gilles: ‘ aan tafel denkt iedereen nog steeds dat Eva de afvaller is’

Als het klopt dat Gilles niet meer liegt is Eva dus de mol

 ::pinokkio::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #48 Gepost op: 1-04-2019, 22:23:20 »
Ik durf hierom Kaat en Bas wel af te strepen.
Ik had ook direct dit gevoel ja, ze reageren ook ZO primair en deels off-topic. En ik zat net goed te kijken dat mocht Eva dan toch niet de mol zijn, wie het dan wel is. Kwam ik toch eerder uit bij de weifelaars, en ik zat Ingrid al te strepen maar ook Bas en Kaat.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #49 Gepost op: 1-04-2019, 23:19:25 »
De stelligheid van Kaat is eerder oprecht, eerlijk en lief naar Eva. Raar is dat Bas erin mee gaat en raarder dat Bruno halverwege de leugen van Gilles erin gooit. Wat dat betreft plusje bij Bas en Bruno.
Maar ook Elisabet vond ik niet helemaal natuurlijk reageren / omgaan met de situatie.

Moeten nog iets met het feit dat het goede konijn '3' was?   ;D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #50 Gepost op: 1-04-2019, 23:31:23 »
Leuk hoe iedereen deze opdracht anders bekijkt. Wat sommigen als totaal onmols zien, zien anderen als heel erg mols  ::rofl::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #51 Gepost op: 1-04-2019, 23:53:50 »
Ik denk ook dat er veels te complex gedacht wordt hier en dat het rechttoe rechtaan is:
als de mol met de rest van de groep meegaat in een 'nee' (waar aanvankelijk op aangestuurd werd), dan wordt er geen geld weggespeeld. Mol wil discussie, tijdrekken, onrust zaaien en dat is precies wat Kaat en Bas doen. Mocht je als mol inzetten op nee, dan zijn er factoren buiten je controle nodig om toch dat geld weg te spelen - Eva moet correct doorgeven dat zij niet de afvaller is (iets waar ze zelf over mocht beslissen), de groep moet op basis daarvan hun eerdere besluit laten varen en als nog omslaan.

Nah... de mol is Kaat, Bas of Eva (de drie hoofdfiguren hier voor Eva redden en geld uit de pot).  :P

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #52 Gepost op: 2-04-2019, 00:14:00 »
Ik heb deze opdracht nu al tig keer herbekeken en mijn mening verandert bijna elke keer. 
Stel kaat is de mol en zegt Eva terug te willen halen. Dan zitten er 7 tegenstemmers aan tafel , die mogelijk Eva niet geloven en dan spelen we geen geld weg. of erger nog ze gaan t spel spelen en zijn eerlijk en komen dus met de goede oplossing.

Met een nee stem trigger je Eva om te gaan voor pasvragen. Dus zo kun je nee stemmen mols vinden.

Als mol Eva heb je natturlijk alles in handen , maar wat als de groep niet wenst te spelen?
Kortom het een is niet molser dan het ander, voor mij. 

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #53 Gepost op: 2-04-2019, 07:49:22 »
Ik denk dat we Kaat kunnen uitsluiten als Mol. De Mol weet dat er een bom gaat ontploffen. Kaat heeft op dat moment nog steeds haar gsm voor haar gezicht om te praten. Ze zou die eerder op tafel afdekken met haar hand denk ik om te vermijden dat die helemaal onder de smurrie komt te zitten.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #54 Gepost op: 2-04-2019, 08:23:54 »
Ik denk dat we Kaat kunnen uitsluiten als Mol. De Mol weet dat er een bom gaat ontploffen. Kaat heeft op dat moment nog steeds haar gsm voor haar gezicht om te praten. Ze zou die eerder op tafel afdekken met haar hand denk ik om te vermijden dat die helemaal onder de smurrie komt te zitten.

Tis haar gsm niet he  ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #55 Gepost op: 2-04-2019, 09:05:58 »
Enfin vond Kaat hier wel verdacht, Eva juist niet. Eva ging voor pasvragen en was debet aan mingeld door de foutieve konijnen. Maar hoe Kaat de boel controleerde, haar handen in onschuld wast want samen met Bas Eva wel terug willen halen.
Juist doordat Eva voor de pasvragen ging hier maakt haar toch wel verdacht? (ik zeg niet het meest verdacht deze opdracht, want dat was voor mij Kaat) De mol wil geld uit de pot, en dat is door toedoen van Eva toch gebeurd? Dat er pasvragen aan vast hingen doet er in deze toch niet toe?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #56 Gepost op: 2-04-2019, 09:22:22 »
Ik vermoed dat de mol (als het Eva niet is , want Eva vind ik ook verdacht ;) ) heeft gedacht dat de bom bij de afvaller ontplofte, zoals werd uitgelegd door Gilles.

Ik denk dat de verfbom meer impact had dan de bedoeling was en dat de mol ook werd verrast door al die yoghurt.  ::rofl::
Kaat zou ik om die reden nog niet uitsluiten. Ik verdenk haar juist het meest op dit moment. (maar er zijn meer verdachten)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #57 Gepost op: 2-04-2019, 09:29:54 »
De mol als afvaller is niet interessant, ik denk dat de makers wilden zien hoe echte kandidaten zouden reageren, conclusie: Eva is niet de mol.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #58 Gepost op: 2-04-2019, 09:32:17 »
Ik weet het niet, het was toch wel de makkelijkste manier om 2000 Euro uit de pot te halen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #59 Gepost op: 2-04-2019, 10:21:24 »
Eva gaat altijd voor de pasvragen. Daar moet toch weinig twijfel over bestaan? Je hebt 2 voordelen. Een concurrent minder + een groot voordeel bij de volgende test.

Als iedereen 'Nee, ze mag niet terug' zegt, dan gaat die plottwist denk ik minder effect hebben. Als er eentje zegt: 'Kijk, ik vind dat we het spel nog altijd moeten spelen en de slechtste gaat naar huis', dan heb je daar weinig tegen in te brengen vrees ik.


Als iedereen neen zegt, kom je terug met de leugen van Gilles zoals Bruno gedaan heeft = ingebouwd valnet om de discussie terug op te starten en de bewering van Eva geloofwaardig te maken.