Auteur Topic: Molduel: Eva vs. Kaat  (gelezen 10919 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #20 Gepost op: 6-04-2019, 12:12:40 »
Eva vindt de tweede dipsaus lekker terwijl alle andere proevers deze vies vinden.
Deze zou dan mislukt zijn, maar vind ik eigenlijk nog leuker. ::rofl::

Bas vond ik ook verdacht bij het koken en in mindere mate bij het terughalen van Eva maar in aflevering 3 was hij onmols.
Ben ik het absoluut niet mee eens, al kan ik me voorstellen dat als je hem oppervlakkig bekijkt (en dat doet iedereen natuurlijk als iemand je Mol niet is, no offence) je misschien al gauw tot die conclusie komt. Maar ik zal hier mijn mond over houden, want anders gaan we off-topic. :-X


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #21 Gepost op: 6-04-2019, 12:47:53 »
Het molduel is aangevuld tot en met aflevering 4. Zoals altijd wordt het uitgebreider dan ik van plan was dus neem er even de tijd voor zou ik zeggen. ;D

Verbeteringen zijn altijd zeer welkom.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #22 Gepost op: 6-04-2019, 12:50:30 »
Bas kun je met zijn idee waardoor de steenopdracht slaagt en zijn gevechten toch moeilijk mols noemen. In ieder geval, hij heeft in aflevering 3 niets gedaan of proberen te doen waardoor er geen of minder geld in de pot komt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #23 Gepost op: 6-04-2019, 12:52:16 »
Bas kun je met zijn idee waardoor de steenopdracht slaagt en zijn gevechten toch moeilijk mols noemen. In ieder geval, hij heeft in aflevering 3 niets gedaan of proberen te doen waardoor er geen of minder geld in de pot komt.

Klopt en Joeri idem.
Denk dat we het juiste mol duel te pakken hebben hier  ::jaja::

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #24 Gepost op: 6-04-2019, 12:58:35 »
Het molduel is aangevuld tot en met aflevering 4. Zoals altijd wordt het uitgebreider dan ik van plan was dus neem er even de tijd voor zou ik zeggen. ;D

Verbeteringen zijn altijd zeer welkom.

Leuk weer Heinz! Top dat je er altijd zo veel werk in steekt en dat je met screenshots erbij komt ook.  ;D

En @newbie2: ik denk dat veel mensen hier inderdaad wel alle opties open houden voordat ze een definitieve keuze maken hoor! Doe ik zelf wel althans, ik houd het gedrag van alle kandidaten in de gaten. Ik ben zelf inmiddels ook al 3 keer van hoofdverdachte gewisseld maar ik kom op dit moment wel duidelijk op Eva uit. Maar dat hoeft natuurlijk niet per se te betekenen dat ik juist zit, ik houd mijn ogen nog even open. ;)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #25 Gepost op: 6-04-2019, 13:37:42 »
Mooi duel Heinz! Kaat en Eva staan bij mij ook hoog op het verdachten lijstje dus mooi om ze zo eens naast elkaar te zien. Als ik je duel zo lees, valt Eva meer op als potentiële mol dan Kaat. Ja, Kaat staat vaak op belangrijke posities maar Eva molt veel subtieler (door kleine dingen fout te doen of verkeerd te sturen). Ik ben benieuwd of dit duel lang stand houdt!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #26 Gepost op: 6-04-2019, 13:44:06 »
En @newbie2: ik denk dat veel mensen hier inderdaad wel alle opties open houden voordat ze een definitieve keuze maken hoor! Doe ik zelf wel althans, ik houd het gedrag van alle kandidaten in de gaten. Ik ben zelf inmiddels ook al 3 keer van hoofdverdachte gewisseld maar ik kom op dit moment wel duidelijk op Eva uit. Maar dat hoeft natuurlijk niet per se te betekenen dat ik juist zit, ik houd mijn ogen nog even open. ;)
Ik houd ook alle opties open, zeker voor ik een keuze maak, maar ik ken mijn beperkingen. Haha. En de duivel zit soms in de details, hè. Juist dat vind ik zo moeilijk en ook zo leuk aan het spel. Dus ja: ik houd zeker mijn ogen open voor iedereen en ik weet ook zeker dat bijna iedereen dat doet hier, maar ik kijk toch naar 3 of 4 mensen wat aandachtiger dan de rest. Dat bedoelde ik ermee te zeggen. Ik was gewoon onhandig in mijn woordkeuze "oppervlakkig", besef ik nu. Maar ik vind dat van mezelf ook m.b.t. Eva bv., terwijl ik haar best goed in de gaten houd. Sorry Luc, zo bedoelde ik het dus niet! ::hug:: Ik hoop niet dat je het zo hebt opgevat.

Laten we Bas maar even vergeten, als je het niet erg vindt. :) Is er al een idee van wat Eva geprobeerd heeft bij de boot-opdracht, trouwens? Want daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #27 Gepost op: 6-04-2019, 14:35:45 »
Goed opgemerkt Moedermol! Ik dacht daar ook aan tijdens de uitzending maar ben het weer vergeten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #28 Gepost op: 6-04-2019, 16:21:22 »
Goed punt! Ik voeg het toe.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #29 Gepost op: 6-04-2019, 22:18:07 »
Wat een mooi werk weer Heinz, zoals altijd ::ok::

Naast deze 2 heb ik zelf nog 1 vis in mijn twijfelton dus voor mij is het nog net even te vroeg voor een duel :D
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #30 Gepost op: 7-04-2019, 00:01:13 »
Ik heb het al eerder genoemd maar ik vind het verdacht dat Kaat meteen  na de verfbom nogal uitviel tegen Eva: " jouw konijnen waren wel fout" met de nadruk op fout. Als kandidaat kan ze dat niet weten........

Scherp!  ::ok::

Voor nu verdenk ik Kaat net iets meer dan Eva, maar beide dames strijden bij mij om plek 1 en 2.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #31 Gepost op: 7-04-2019, 04:54:03 »
Ik heb het al eerder genoemd maar ik vind het verdacht dat Kaat meteen  na de verfbom nogal uitviel tegen Eva: " jouw konijnen waren wel fout" met de nadruk op fout. Als kandidaat kan ze dat niet weten........

Er was 2x een verkeerde code ingevoerd en de fout kan evengoed in m/v zitten. Kaat gaf de voorzet om voor V te kiezen......
Mooi gespot, dit. Kaat zeker verdacht hier. Eva had het als Mol ook gewoon kunnen ontkennen, en de groep nog meer in verwarring brengen. Maar dat deed ze niet, ze nam direct de schuld op zich.
Aan de andere kant ook wel logisch om de groep weer wat bij elkaar te willen brengen, als Mol die het spel net hard gespeeld heeft. En ontkennen was waarschijnlijk ook niet de beste strategie hier, dan had ze dat al heel goed moeten spelen want ze was zeker verdacht geraakt.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #32 Gepost op: 7-04-2019, 11:01:30 »
Wat ik wel een minpuntje vind voor Kaat als mol is een klein montagedingetje dat me is opgevallen in aflevering 1 (ik heb begrepen dat De Mol niet zo hevig met de montage knoeit als WIDM maar volgens wieisdemol.be gebeurt dat bij De Mol ook wel).

32:45: 'Maar om nu de mol te kiezen, willen we hen aan een ultieme test onderwerpen en dat gebeurt natuurlijk hier...' (Kaat zien we weglopen uit de mobilhome terwijl deze zin wordt uitgesproken en vervolgens wordt haar gezicht in close up getoond nadat het woordje 'hier' is uitgesproken)
36:45: 'De kandidaat die het beste het hoofd koel kan houden krijgt straks de vraag om de mol te worden tijdens deze reis...' (We zien Kaat nadrukkelijk in beeld komen wanneer 'de mol te worden tijdens deze reis' wordt gezegd)
41:38: 'Een van hen zal het roer helemaal om moeten gooien en voortaan het spel moeten proberen te saboteren als de mol in plaats van het te winnen en zal dus straks het gebouw verlaten als de mol...' (We zien nadat dit zinnetje is uitgesproken Kaat naar Gilles toe lopen voor het gesprek met Gilles)
44:36: '...En voor het eerst kijkt de kersverse mol...' (Je ziet terwijl de woorden 'kersverse mol' worden uitgesproken alleen het lachende gezicht van Kaat in close up)

Ik vind het wel een beetje toevallig allemaal dat er zo veel beelden van Kaat getoond worden in aflevering 1 al op het moment dat de voice over over 'de mol' spreekt. Het gebeurt een beetje te vaak om afgeschreven te worden als 'toeval' naar mijn mening.. er zaten toen nog 9 andere kandidaten in het spel die ze ook hadden kunnen tonen op deze momenten, deze 9 kandidaten worden niet zo vaak in beeld gebracht terwijl over de mol gesproken wordt.. en naar mijn idee is dit geen hint naar dat ze de mol is.  :P

Ik denk verder wel dat ze het nog ver kan schoppen, overigens. Misschien dat de makers daarom in aflevering 1 al op een subtiele manier mensen de Kaat tunnel in wilden duwen?  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 11:17:47 door Saskiaax95 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #33 Gepost op: 7-04-2019, 12:10:57 »
Interessante opsomming. Dat lijkt inderdaad wat teveel van het goede als Kaat de Mol is.

Ook Eva komt de eerste twee afleveringen meermaals verdacht/opmerkelijk in beeld. In het molduel heb ik de momenten gezet in de auto in aflevering 1 en aflevering 2 (wanneer ze over de briefing begint) maar er zijn in aflevering 2 ook nog de momenten dat Eva door Elisabet gewekt wordt en niet ziet dat zij het is (meer grappig dan verdacht), dat Eva in de auto schrikt van een toeterende auto en grapt dat ze een slecht geweten heeft, wat Elisabet verdacht noemt, en dat de kandidaten 's avonds door het tempelcomplex wandelen en Joeri aan Eva vraagt of ze (n)iemand vertrouwt.

Je zou kunnen zeggen dat het waarschijnlijker is dat ze de Mol de eerste afleveringen wat meer op de achtergrond houden. Maar ik heb niet paraat hoe dat met de vorige mollen zat.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 12:21:48 door Heinz »

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #34 Gepost op: 7-04-2019, 12:15:27 »
Interessante opsomming. Dat lijkt inderdaad wat teveel van het goede als Kaat de Mol is.

Ook Eva komt de eerste twee afleveringen meermaals verdacht/opmerkelijk in beeld. In het molduel heb ik de momenten gezet in de auto in aflevering 1 en aflevering 2 (wanneer ze over de briefing begint) maar er is in aflevering 1 ook nog het moment dat de kandidaten 's avonds door het tempelcomplex wandelen en Joeri aan Eva vraagt of ze (n)iemand vertrouwt, in aflevering 2 dat Eva door Elisabet gewekt wordt en niet ziet dat zij het is (meer grappig dan verdacht) en in de auto dat Eva schrikt van een toeterende auto en grapt dat ze een slecht geweten heeft, wat Elisabet verdacht noemt.

Je zou kunnen zeggen dat het waarschijnlijker is dat ze de Mol de eerste afleveringen wat meer op de achtergrond houden. Maar ik heb niet paraat hoe dat met de vorige mollen zat.

Ja dat is inderdaad ook opvallend. Zou de mol dan toch niet in dit molduel zitten?  ;D
Misschien moet ik toch eens een zijweggetje graven naar Joeri die ondanks dat hij de bootproef deed slagen toch zich zou kunnen ontpoppen tot een Jan 2.0 doordat hij mogelijk die kooi naar beneden heeft getrokken onder water.  ::) In de rest zie ik al helemaal geen mol.  :P

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #35 Gepost op: 7-04-2019, 12:26:16 »
O ja, nogmaals: dat ik dit molduel gemaakt heb wil niet zeggen dat ik denk dat we de rest kunnen negeren. Het zou zomaar nog een van de anderen kunnen zijn. En ik verdenk Kaat ook helemaal niet. (Toch kon ik het maar beter op tijd maken want na aflevering 4 was het al een klus. Kan je nagaan als je er na aflevering 8 aan zou beginnen. En als er nu een van de twee naar huis moet heb ik in ieder geval al bijna de helft klaar voor een eventueel nieuw duel. ;))

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #36 Gepost op: 7-04-2019, 15:20:30 »
Ik vond Kaat in afl. 2 verdachter dan Eva. In de geketende wandelproef wilde Kaat vlak voor de streep onnodig wachten waardoor er geld verloren ging en in de kookproef stond ze in de beginpositie (de ideale positie om ongemerkt te mollen) en gaf ze cruciale informatie niet door. Eva was die twee opdrachten meer op de achtergrond.

In de volgende afleveringen vind ik Eva iets verdachter dan Kaat. Bij het roeien stuurde Eva als eerste om de Viëtnamese roeister in te zetten, koos ze voor de geleedpotige en ging voor code rood (Kaat volgde haar snel). Eva wilde ook al na €400 cashen (Kaat ging ook daarin mee).

Bij de bom zat Eva in de beste molpositie en gaf ze 2 foute codes door. Kaat was natuurlijk ook verdacht door Eva te willen terughalen en de groep aanzetten om de (foute) codes in te geven.
Kaat was eerst verdacht in de silent disco waar ze het verband meermaals riep maar niet ingaf (de andere 2 opdrachten deed ze wel goed). Eva probeerde blijkbaar verwarring te zaaien of de verkeerde vis te kiezen wat mislukte (door Axel?). Bij de boot waren beiden even verdacht door tijd te rekken (bij de rekensom en met de fakkel of de sporten).

Erg moeilijk te kiezen tussen die twee (maar beiden zouden het molduel ruimschoots winnen van eender welke andere kandidaat) en ik verwacht ze ook beiden in de finale.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 15:37:09 door Luc »

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #37 Gepost op: 7-04-2019, 15:33:59 »
Je zou kunnen zeggen dat het waarschijnlijker is dat ze de Mol de eerste afleveringen wat meer op de achtergrond houden. Maar ik heb niet paraat hoe dat met de vorige mollen zat.
Ik kan me in ieder geval nog goed herinneren dat Eline al vroeg in de schijnwerpers werd gezet. Bij de opsommingen van verdachte acties door medekandidaten in aflevering 1 (waar maar een paar mensen werden genoemd) was zij als eerste aan de beurt geloof ik, en een aantal van haar molacties in de eerste afleveringen werden ook als zodanig benoemd.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #38 Gepost op: 7-04-2019, 15:34:42 »
Het voelt nog een beetje vroeg voor een molduel, maar het sluit toch wel aan bij hoe ik het momenteel zie. Beiden hebben zo hun veel te duidelijke acties gehad en gevoelsmatig heb ik ook nog geen voorkeur echt tussen beide dames.

Ik heb mijn Mol liever niet als nepafvaller, maar mijn Mol zal ook niet roepen dat het reanimatie is en dan niet invullen.

Misschien dat er toch nog een 3e kandidaat komt na vanavond.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #39 Gepost op: 7-04-2019, 15:41:42 »
Bas kun je met zijn idee waardoor de steenopdracht slaagt en zijn gevechten toch moeilijk mols noemen. In ieder geval, hij heeft in aflevering 3 niets gedaan of proberen te doen waardoor er geen of minder geld in de pot komt.

Mee eens. Ik heb tot en met afl 3 op Bas gezeten en wil graag dat hij de mol is, maar het valt gewoon niet te ontkennen dat hij zo goed als niets verkeerd deed in afl 3; hielp de steenopdracht oplossen met zijn aanwijzingen over de balletjes en stond zn mannetje bij de vechtopdracht. Maar misschien dat hij die aflevering een paar daagjes vrij had als mol? Maar ook zijn bijdrage aan de visopdracht in afl 4 leverde de volle mep op. Dat brengt twijfel bij Bas-verdenkers.

Kaat daarentegen zit vrijwel altijd in goede molposities, zorgde als enige bij de vis/strand opdrachten dat er geld verloren ging. Stookte samen met Bas de groep op bij der verfbom. Of ze is een fenomenale nepmol, of hopelijk een hele jonge spontane mol. (Ik hoop erop!). Eva structureel verdacht maar is mij te bedacht en gemaakt. Hopelijk een mollende kandidaat.