Auteur Topic: Molduel: Eva vs. Kaat  (gelezen 10927 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Molduel: Eva vs. Kaat
« Gepost op: 5-04-2019, 17:41:47 »
Molduel tussen de huidige hoofdverdachten van dit forum: Eva versus Kaat.



Eva: "Ik denk dat veel mensen mij onderschatten in het begin. Omdat ik soms wel eens stoten uithaal en dat dan goed verbloem wat ik eigenlijk allemaal doe. Maar dat ik uiteindelijk wel veel berekender ben dan dat ik overkom." Kaat: "Ik zou een goede Mol zijn omdat ik denk dat ik mensen echt kan meetrekken in een verhaal. En ik kan ook wel liegen, al zijn het om kleine dingen."

Eva: "[Ik zou geen goede Mol zijn] omdat ik er heel zenuwachtig over zou zijn. Omdat ik dat dan heel goed wil doen. En je krijgt weinig feedback. Dat is een heel eenzame rol." Kaat: "Ik zou geen goede Mol zijn omdat ik best een flapuit ben. En ik zeg niet dat ik schrik heb om mij per se te verspreken, maar misschien om handelingen te doen die bijvoorbeeld te hard opvallen omdat ik het dan zo goed wil doen om het te verpesten." (Bron: filmpjes op vier.be/demol)

1.1 Er is nog geen Mol gekozen



Eva zegt dat Liesbeth haar moet duwen als ze niet durft te springen. Liesbeth moet springen en twijfelt. Eva: "Lies, niet meer twijfelen. Go." Liesbeth springt. Eva wordt niet gekozen om te jongleren.



Kaat motiveert Ingrid en de rest van de groep om te springen. Ze hoopt dat zij mag springen ("ik beloof denk ik echt dat ik spring") maar het wordt Ingrid die ondanks Kaats aanmoedigingen weigert. Kaat jongleert helemaal tot 500 euro. ("Ik kan dat wel een beetje, maar...")

1.2 De Mol wordt gekozen



Gilles: "Eva, in het dagelijks leven ben jij advocate."
Eva: "Ja."
Gilles: "Dat kan handig zijn als Mol hè?"
Eva: "Zeker, ja."
Gilles: "Helemaal op je gemak zit je niet hè?"
Eva: "Nee, ik ben wel een beetje zenuwachtig. Iedereen denk ik wel een beetje hier."
Gilles: "Kan jij goed liegen?"
Eva: "Ja. De waarheid verdraaien of niet alles zeggen dat is misschien ook liegen hè."



Gilles: "Kaat, heb jij redenen om zenuwachtig te zijn nu?"
Kaat: "Momenteel heb ik geen redenen om zenuwachtig te zijn."
Gilles: "Dus je zit hier 100% op je gemak?"
Kaat: "Dat niet, maar ik heb geen reden om zenuwen te hebben."
Gilles: "Zou jij met je jeugdige enthousiasme de groep op een dwaalspoor kunnen brengen?"
Kaat: "Ik zou dat zeker kunnen proberen. Of dat zou lukken dat weet ik niet."
Gilles: "Zou je dan een goede Mol zijn?"
Kaat: "Ik heb gezegd dat ik mijn best ging doen als ik de Mol zou mogen zijn en dat zal ik dan ook zeker doen."



In de auto zegt Bruno dat hij denkt dat Eva de Mol is. Eva: "Dat denk ik niet dat jij dat denkt, als je dat nu zo zegt." Bas gaat erop door en Eva grapt dat Bas echt een inspecteur is. Bas: "Ik denk niks." Eva grapt dat ze Bas voortaan gaan mijden.

Joeri: "Ik vrees dat we met een verschrikkelijk goede Mol gaan zitten." Kaat lacht een stil en geniepig lachje.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 14:51:48 door Heinz »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #1 Gepost op: 5-04-2019, 17:41:55 »
2.1 Cha ca



Kaat en Bas koken als eerste duo. Kaat maakt een dipsaus die volgens haar keilekker is maar vergeet door te geven "dipsaus = klaar" waarna er nog een tweede dipsaus gemaakt wordt. De overdracht aan Bruno en Ingrid verloopt sowieso chaotisch. De overbodige producten die Kaat apart heeft gelegd worden later alsnog gebruikt.

Eva start bij toren 7 (verwijzing naar De Mol 7?) maar krijgt deze niet af. Ze hamert erop dat het laatste duo beter toren 7 dan 8 afmaakt omdat de laatste stap "kruiden" niet belangrijk is. Eva vindt de tweede dipsaus lekker terwijl alle andere proevers deze vies vinden. Eva zegt smijt de noedels maar in de pan, Liesbeth doet dit. Dit blijkt een van de gemaakte fouten te zijn waardoor de opdracht mislukt.



Eva in de auto: "Zou er iemand nu weten: ik heb 'm? Dat kan toch niet?" "Zeker met die twist. Die is vanmorgen gebrieft: jij zorgt ervoor dat je dat en dat doet."

2.2 Geketende wandeltocht

Kaat plaatst zich als sterke vrouw in de sterke groep. Eva laat zich bij de zwakke groep indelen. Kaat wil in de sterke groep een uur voor de wandeltocht van 5 kilometer rekenen. De anderen willen wat meer tijd rekenen. Elke tien minuten gaat er 250 euro van 4000 euro af. Alleen als de zwakke groep niet langzamer is wordt er geld verdiend. Kaat trekt wat terug als ze vindt dat Martijn te hard loopt.



Bij de aanwijzing over de zwakste schakel neemt Eva even de tijd voordat ze doorlopen. "Zijn we er zeker van?" (Mols als je bedenkt dat de zwakke groep niet te langzaam moet zijn.) Kaat merkt in de sterke groep bij de aanwijzing correct op dat de bol de zwakste schakel is. Beide groepen lopen bij de aanwijzing vlot door.



Op de zeephelling voor extra geld lijkt het erop dat Eva Bruno naar beneden trekt. Axel merkt dit op in een biecht. Kaat lijkt Bas goed omhoog te duwen. De sterke groep stopt meteen na de eerste 200 euro wat een goede inschatting blijkt te zijn: ook de zwakke groep haalt de 200 euro (maar doet er wel langer over).



Bij de beitel en hamer zegt Eva dat dit niet belangrijk is en wil ze door. Bij de discussie zegt ze dat ze tijd verliezen. En: "Er is een schakel los waarschijnlijk, niet? (...) Misschien ergens achter of ergens cruciaal." Bruno vindt de zwakke schakel en slaat zo de ketting door waardoor ze zonder bol verder kunnen. Kaat zegt in de sterke groep de bol mee te willen nemen en dat ze zonder Joeri geen poging had gedaan de bol eraf te halen. Ze besluiten door te lopen met de bol.



Bij het bamboedansen zegt Kaat eerst dat het al goed is als ze iets van geld halen. Daarna motiveert ze de groep zich te concentreren en zegt ze dat het elke keer een beetje beter gaat. Ze halen uiteindelijk 600 euro binnen maar dat wordt niet verdiend omdat de zwakke groep faalt.



Eva probeert voorafgaand aan de trappen het tempo van de zwakke groep te versnellen. (Onmols, tenzij ze de groep wil uitputten voordat ze aan de zware trappen beginnen.) Ook op de trappen wil Eva versnellen maar Ingrid en Elisabet kunnen een hoger tempo niet aan. Bij de finish wil Kaat het risico niet nemen dat ze als sterke groep te snel zijn. Eerder zei ze al dat ze de zwakke groep aan het overschatten waren. Kaat is er fel voorstander van om nog te blijven wachten tot de teller van 1500 euro naar 1250 euro is gegaan. Dit doen ze.

De zwakke groep is sneller. Er wordt 1250 + 200 (zeephelling) = 1450 euro verdiend.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2019, 18:20:33 door Heinz »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #2 Gepost op: 5-04-2019, 17:42:01 »
3.1 Roeien en overnachting met dier



Op initiatief van Eva vormt ze een duo met Kaat. Weer op initiatief van Eva zetten ze als eerste duo meteen de Vietnamese roeister in. Ingrid en Axel volgen hun voorbeeld. Dit verlaagt per duo de inzet van 1000 naar 750 euro en zorgt ervoor dat de race om een bed op scherp wordt gezet, maar ook dat de kans dat de duo's binnen de twee uur binnenkomen groter wordt.

Eva en Kaat mogen als eerste een dier voor de nacht kiezen: zoogdier, geleedpotige of reptiel. Eva beslist dat het geleedpotige wordt. Kaat rent als eerste naar de bordjes:

Kaat: "Welk wil je, zoogdier, geleedpotige?"
Eva: "Ja!"
Kaat: "Of een reptiel?"/Kaat: "Een zoogdier."
Eva: "Nee, nee, geleedpotige."
Kaat: "Ja, OK."

Later in de boot:

Kaat: "Maar ik ben hiervoor ("geleedpotige") bang. Weet je wat dat is?"
Eva: "Een spin of zo?"
Kaat: "Een duizendpoot."
Eva: "Dat is toch niet vies?"
Kaat: "Als het een tarantula is, ik slaap niet met een tarantula die op mijn kop kan gaan zitten."
Eva: "Nee, ik ook niet."



Eva en Kaat pellen maar pinda's tot 100 euro om niet teveel tijd te verliezen. Ze komen als tweede en op tijd binnen, net als de andere duo's. Met hun overnachting met het dier is zo 1000 - 500 (twee keer roeister ingezet) + 100 = 600 euro te verdienen.



Omdat Eva en Kaat met het roeien als tweede geëindigd zijn, slapen ze op een matje. Eva merkt op dat het hard ligt, Kaat vindt het meevallen. Eva en Kaat kiezen voor een groot dier omdat ze dan na het uur het filmpje kunnen bekijken. Eva is ervan overtuigd dat dit over de konijnenleugens zal gaan. Kaat zegt dat ze na het filmpje dan wel op zou willen geven. Ze houden het na het filmpje nog een tijdje (al gillend) vol met de gevreesde tarantula maar geven het dan samen op. (Eva: "Doen doen we het of niet?" Kaat: "Ik wil niet alleen de knoop doorhakken.") De 600 euro gaat verloren.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2019, 11:36:30 door Heinz »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #3 Gepost op: 5-04-2019, 17:42:14 »
3.2 Vovinamkrijgers



Na de eerste ronde (200 euro) besluit de groep unaniem te verdubbelen. Kaat slaat twee keer op de gong. Na de tweede ronde (400 euro) zegt Eva dat ze zou durven verdubbelen. Axel: "Ze stonden zo stevig op hun benen." Eva: "Dat is nu ook weer niet waar." Kaat is voor cashen. Kaat: "Als je niks casht is het weg. Kijk hoe hard ze aan het werken zijn." Eva switcht naar cashen. Axel, Elisabet en Martijn willen verdubbelen. Kaat slaat twee keer.



Na de derde ronde (800 euro) waarin Bruno maar net op tijd terug was willen naast Kaat ook Elisabet en Ingrid cashen. Kaat: "Ik dubbel niet meer!" Maar Eva twijfelt nu. Axel: "Dat is dan sowieso vier tegen..." Eva: "Nee, ik wil misschien nog wel." Martijn twijfelt, Axel wil verdubbelen. Eva twijfelend: "Dan kunnen we ook keiveel geld kwijt zijn." Ingrid en Elisabet spreken zich fel uit voor cashen, Martijn volgt en ook (Kaat en) Eva sluiten zich hierbij aan. Kaat slaat één keer. De 800 euro is veiliggesteld.

Rondes vier en vijf slagen (nipt) ook en leveren samen 400 euro op (in plaats van de maximale 2400).

3.3 De leugen van Gilles



Gilles heeft gezegd dat de kandidaat die de test dit keer het snelst invult daar de volgende aflevering zijn voordeel mee zou kunnen doen. Bij de eliminatie krijgt Eva meteen als eerste het rode scherm te zien. Maar weg van de groep feliciteert Gilles haar. Ze is niet de afvaller van vanavond. Het rode scherm was de leugen die Gilles aan het begin van de aflevering aankondigde.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2019, 14:01:19 door Heinz »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #4 Gepost op: 5-04-2019, 17:42:25 »
4.1 Verfbom

De groep is in de veronderstelling dat Eva de afvaller is. Gilles kondigt aan dat binnen een half uur een verfbom bij de afvaller ontploft. Als zij de bom kunnen ontmantelen mag de afvaller blijven en wordt er 3000 euro verdiend.



Elisabet, Martijn, Ingrid en Axel spreken zich uit tegen het terughalen van Eva. Kaat zou Eva wél terug willen halen. Kaat: "Ik heb altijd gezegd als ik iemand kon terughalen dat ik dat ging doen omdat ik dat zelf echt niet zou kunnen verkroppen dat dat niet zou gebeuren." Axel vraagt of Kaat ook iemand anders dan Eva zou terughalen. Kaat weet dat niet zeker. Ze wil Eva terughalen omdat ze net 24 uur met haar heeft doorgebracht. De groep laat de meerderheid bepalen. Kaat wil Eva terug en alleen Bas sluit zich bij Kaat aan.



Eva kiest er - gesterkt door de beslissing om haar niet terug te halen - voor om voor zichzelf te kiezen en te liegen over de konijnen. Ze belt door dat niet zij de afvaller is maar één van de kandidaten aan tafel. Eva belt twee verkeerde konijnen door en de groep volgt haar instructies waardoor de verfbom ontploft, de 3000 euro niet verdiend wordt, er zelfs 2x 1000 = 2000 euro uit de pot gaat en Eva twee pasvragen krijgt. Ook wordt er geen groepsvrijstelling verdiend en moet Ingrid naar huis.



Op het moment dat Eva zich weer bij de groep voegt merkt Kaat beschuldigend op dat de konijnen die Eva doorgaf fout waren. (Dit kon Kaat niet zeker weten. Het gedeelte van de code "V" waar de meerderheid voor koos had mogelijk "M" moeten zijn.)

4.2 Visboerderij en silent disco



Eva werkt samen met Axel. Ze staan per portofoon in contact met Bas en Martijn. Axel houdt Eva goed in de gaten die wat problemen met de porto lijkt te hebben. Eva geeft door dat een vis witte stipjes heeft, Axel vindt dat het blauwe stipjes zijn. Ze maken er lichtblauw van. Eva en Axel maken het spannend bij hun laatste vis. Eva zegt zeker te zijn van welke vis (welk bassin) ze moeten hebben maar Axel vertrouwt haar niet. Hierna twijfelt Eva weer. Uiteindelijk vangt ze de juiste: de vis die ze eerder aanwees. (Axel in een biecht: "Uiteindelijk wou ze me in de war brengen. Die vis, Axel, is niet juist. Hij zit in dat bassin. Dat was helemaal niet juist. Ik wist heel goed in welke bassins welke vissen zaten.") De duo's slagen erin om alle vissen te vangen en in dezelfde volgorde te leggen. Er wordt 2400 euro verdiend.



Kaat speelt ondertussen drie opdrachten op een strandfeest. Bij het zoeken van de link tussen "My Heart Will Go On" en "Stayin' Alive" zegt ze meermaals tegen Bruno dat ze het laatste liedje aan reanimatie linkt. Dit blijkt het goede antwoord maar ze geven het niet in. (Ze geven geen enkel antwoord in.) Bij de tweede deelopdracht waarbij de dansers bij het juiste lied ingedeeld moeten worden moedigt Kaat een goede wissel door Elisabet aan. De deelopdracht slaagt. Ook de derde deelopdracht slaagt: Joeri, Elisabet en Kaat geven het juiste moment van de climax van het liedje aan waardoor Bruno op het juiste moment drukt. Kaat gaf het moment van de climax aan door in haar handen te klappen. Een mogelijke subtiele molactie van Kaat zou hier kunnen zijn dat ze eerder tijdens het liedje ook al zachtjes haar handen tegen elkaar tikte. Er wordt 2x 500 = 1000 euro verdiend.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 15:00:58 door Heinz »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #5 Gepost op: 5-04-2019, 17:44:11 »
4.3 Escapeboot

Op het strand laat Gilles de Mol weten wat er te gebeuren staat en hoe dat te saboteren is. De Mol plaatst Bruno en Elisabet in de kajuit.



Eva ziet de fles met opdrachtinformatie dobberen en leest de informatie voor. Op initiatief van Eva vormt zij een duo met Kaat (die een goede zwemmer is; ze geeft zelfs zwemles). Ze zwemmen naar de opdracht waarmee ze de sleutel van de kajuit vrij kunnen spelen. Kaat ontdekt het koordje onder de box en trekt eraan waardoor de rekensom met een vis erboven zichtbaar wordt.



Eva: "Twee maal zestig..." Kaat: "Tien tot de derde is duizend. Twee keer duizend..." "Het eerste is twaalfduizend. 36 gedeeld door drie is twaalf. Vijf maal vijf is vijftien." Terwijl de anderen rondom de boot bezig zijn, blijven Eva en Kaat bij hun raadsel. Kaat vraagt zich af waarom de vis daar hangt. Eva besluit op de vis te drukken waardoor "How Much Is The Fish"(/"Wat Zullen We Drinken?") begint te spelen. Kaat: "Wat zullen we drinken? Zeven, het vraagteken is zeven." (Vanwege de tekst: "Wat zullen we drinken, zeven dagen lang.") (...) Kaat: "Of moet het zeven zijn in totaal? Dat kan toch niet." Ze krijgen het cijferslot niet open. Eva stelt voor om met de anderen te communiceren of terug te gaan. Ze roepen "How much is the fish" door. Eva: "Om die opdracht te weten moeten we wel naar hen." Kaat: "Oh my God, voor dat vraagteken. Zou dat?" Eva: "Ja, natuurlijk!"



In de kajuit komen Bruno en Elisabet er door de liedtekst weg te vegen achter dat het vraagteken voor de rekensom 28 is. (Verwijzing naar Eva's leeftijd?) Kaat zwemt terug naar de rekensom en Axel gaat met haar mee. Het lijkt erop dat het Kaat is die de uitkomst vindt: 118.528. Kaat speelt de sleutel vrij en zwemt ermee naar de boot.

Als alle raadsels zijn opgelost en dus de sleutel, de fakkel en de ontbrekende sporten van het laddertje zijn vrijgespeeld en er vuur is, zijn er nog zo'n zes a zeven minuten over om het laddertje naar beneden te laten vallen, de boot te betreden, Bruno en Elisabet te bevrijden en op de misthoorn te blazen.

Dit is wat we vervolgens zien gebeuren, met de nadruk op Eva en Kaat:

  • Eva pakt vuur met de (natte) fakkel en doet hier minstens meer dan een minuut (aftelklokje in beeld) over, misschien wel twee minuten
  • Eva probeert het touwtje te laten branden om het laddertje te laten vallen maar maakt het vuur zo uit, Kaat probeert het touwtje omlaag te trekken zodat Eva er beter bij kan
  • Martijn pakt vuur met de fakkel
  • Eva pakt het vuur van Martijn over en houdt de fakkel zo vast dat ze niet bij het touwtje kan
  • Axel neemt de fakkel over en brandt het touwtje door waardoor het laddertje naar beneden valt, Kaat trekt hier nog steeds het touwtje omlaag
  • Kaat doet twee ontbrekende sporten in het laddertje, Eva komt haar hierbij helpen
  • Na het bevestigen van de tweede sport valt Kaat in het water
  • Iemand (vrouwenstem, maar is het Kaat of Eva?) roept "Ja, go!"
  • Kaat: "De laatste of niet?"
  • Joeri is dan al aan het klimmen
  • Kaat motiveert Joeri: "Gebruik alles wat je hebt, je kunt het!" En: "Denk aan je kinderen!"



Eva heeft hier een paar mogelijke molacties: lang doen over vuur pakken, het vuur uitmaken in plaats van het touwtje doorbranden en de fakkel op zo'n manier van Martijn overnemen dat ze er niet mee bij het touwtje kan. Kortom: vertragen.



Kaat lijkt goed haar best te doen door het touwtje naar beneden te trekken en door met flinke krachtinspanning twee sporten in het laddertje te bevestigen. Maar een mogelijke molactie van Kaat is dat zij in het water valt na het bevestigen van de tweede sport.

Joeri slaagt er ondanks de ontbrekende sport in om met een zeer grote krachtinspanning de boot te bereiken en op tijd op de misthoorn te blazen. Er wordt 4500 euro verdiend.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2019, 14:05:40 door Heinz »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #6 Gepost op: 5-04-2019, 18:46:53 »
Mooi gedaan, maar ze staan bij mij allebei laag op mijn verdachtenlijstje....(ondanks wat verdachte acties). Ik sluit ze niet 100% uit.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2019, 18:49:09 door Lonneke*L »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #7 Gepost op: 5-04-2019, 18:56:08 »
Wat verdachte acties? Zij zijn veruit het meest verdacht (in alle opdrachten) waardoor ik haast begin te geloven dat wij hier twee mollen hebben. Prima overzicht van Heinz!
« Laatst bewerkt op: 5-04-2019, 20:23:36 door Luc »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #8 Gepost op: 5-04-2019, 19:02:48 »
Kaat Van Steen (22)

Studente kinesitherapie uit Zoersel

Heeft een vriend, geen kinderen

Hobby’s: dromenvangers en T-shirts maken

Goeie mol? “Ik kan mensen meetrekken in een verhaal en ik kan ook goed liegen.”

Slechte mol? “Ik ben best een flapuit en zou bepaalde dingen te opvallend doen.”

Eva Brijs (28)

Advocate uit Hoboken

Heeft een vriend, geen kinderen

Hobby’s: lopen, dansen en naar trash-tv kijken

Goeie mol? “Veel mensen zouden me onderschatten, terwijl ik meer berekend ben dan ik overkom.”

Slechte mol? “Ik zou heel zenuwachtig zijn en moeite hebben met de eenzaamheid van de rol.”

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #9 Gepost op: 5-04-2019, 20:11:36 »
Wat verdachte acties? Zij zijn veruit het meest verdacht (in alle opdrrachten) waardoor ik haast begin te geloven dat wij hier twee mollen hebben. Prima overzicht van Heinz!

Daar ben ik het niet mee eens, bij jou is dat zo en bij Heinz maar er zijn nog andere  mogelijkheden. Er zijn ook dingen die tegen hen als mol pleiten. Misschien brengt afl.5 wat verheldering😀........

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #10 Gepost op: 5-04-2019, 22:58:08 »
Uiteraard zijn er nog andere potentiële mollen. Maar Kaat en Eva krijgen momenteel de meeste stemmen in de poll hier. Bovendien vind ik beide dames gewoon veel te leuk om de mogelijkheid van dit molduel voorbij te laten gaan. Hopelijk houdt het lang stand. ;D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #11 Gepost op: 6-04-2019, 04:05:13 »
Mijn Mol zit er ook niet tussen, maar ik vind het wel een heel leuk overzicht, en ook voor mij handig om al die informatie zo nog eens bij elkaar te hebben. Lastige opgave lijkt me, als je zelf een voorkeur hebt, maar heel mooi gedaan!  ::ok::
Na de derde ronde (800 euro) waarin Bruno maar net op tijd terug was willen naast Kaat ook Elisabet en Ingrid cashen. Kaat: "Ik dubbel niet meer!" Maar Eva twijfelt nu. Axel: "Dat is dan sowieso vier tegen..." Eva: "Nee, ik wil misschien nog wel." Martijn twijfelt, Axel wil verdubbelen. Eva twijfelend: "Dan kunnen we ook keiveel geld kwijt zijn." Ingrid en Elisabet spreken zich fel uit voor cashen, Martijn volgt en ook (Kaat en) Eva sluiten zich erbij aan. Kaat slaat één keer. De 800 euro is veiliggesteld.
Deze bijvoorbeeld. Dat scheelt massa's terugkijken, alles wat hier eventueel mols of onmols is aan de beide dames zit er wel in. Topwerk, dit overzicht!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #12 Gepost op: 6-04-2019, 08:14:48 »
Weer zoals altijd een heel mooi overzicht, maar het is te vroeg. Er is nog altijd een reële kans dat het Bas of Axel is.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #13 Gepost op: 6-04-2019, 08:48:59 »
Dat ontken ik ook niet hè. ;)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #14 Gepost op: 6-04-2019, 10:20:55 »
Eva en Kaat hebben 2/3 van de stemmers hier, ze hebben de beste molkwaliteiten en staan het vaakst op de beste molpositie.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #15 Gepost op: 6-04-2019, 10:39:58 »
Eva en Kaat hebben 2/3 van de stemmers hier, ze hebben de beste molkwaliteiten en staan het vaakst op de beste molpositie.
Alleen maar goede kwaliteiten toch ook weer niet:
Kaat van Steen (22)
Slechte mol? “Ik ben best een flapuit en zou bepaalde dingen te opvallend doen.”
Eva Brijs (28)
Slechte mol? “Ik zou heel zenuwachtig zijn en moeite hebben met de eenzaamheid van de rol.”
Dat is ook wel het beeld wat ik van ze heb (vooral van Kaat). De Mol zei wel in zijn dagboek dat hij zich steeds meer op zijn gemak begon te voelen / er wat plezier in begon te krijgen o.i.d., bij Eva zou die uitspraak wel weer kunnen passen. Kaat is volgens mij voortdurend op haar gemak geweest. Zou ik alleen de keuze hebben uit deze twee, dan is het voor mij duidelijk Eva.
EDIT: Dat van die beste mol-posities begrijp ik eerlijk gezegd niet. Volgens mij hebben we nog maar weinig opdrachten gezien waarbij je kon gaan opdelen in goede en slechte mol-posities? Bij WIDM was dat wel vaak zo, maar hier toch veel minder?
« Laatst bewerkt op: 6-04-2019, 10:44:06 door Newbie2 »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #16 Gepost op: 6-04-2019, 11:05:54 »
Ik heb nooit beweerd dat ze enkel goede (mol)eigenschappen hebben maar ik vind Eva en Kaat het meest geschikt als mol (en Joeri maar die verdenk ik niet).
Bij de roeiopdracht en het terughalen van Eva spelen Eva en Kaat toch wel een cruciale rol die bepalend is voor het verdere verloop van de opdracht. En ook bij het koken, Kaat was als eerste en gaf cruciale info niet door, Eva als laatste en koos voor de verkeerde dipsaus en liet noedels in de pan gooien.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2019, 11:09:53 door Luc »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #17 Gepost op: 6-04-2019, 11:17:34 »
Eva als laatste en koos voor de verkeerde dipsaus en liet noedels in de pan gooien.

Die verkeerde dipsaus werd als laatste door Joeri en Elisabet gekozen. Die noedels zou ik een prachtige molactie van Eva vinden. Omdat de hele groep het op scherm ziet en erom staat te lachen. En die gezichtsuitdrukking en uitspraak van Eva erbij is ook prachtig. "Jot, smijt dat er maar bij." ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #18 Gepost op: 6-04-2019, 11:24:22 »
Kaat was als eerste en gaf cruciale info niet door, Eva als laatste en koos voor de verkeerde dipsaus en liet noedels in de pan gooien.
Kaat was samen met Bas als eerste, en m.i. was Bas degene die verantwoordelijk was voor het niet doorgeven van de dipsaus. Door Kaat heel snel in de rede te vallen zodra ze begon over wat ze al hadden klaargemaakt. En de laatste bij de kook-opdracht waren Joeri en Elisabet, niet Eva. Met de roeiopdracht en de verfbom ga ik met je mee, maar dat had niet zozeer met mol-positie te maken als meer met hoe je het spel speelt (en dat deden ze goed hoor, als een van hen de Mol is, valt niets op af te dingen.).

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Eva vs. Kaat
« Reactie #19 Gepost op: 6-04-2019, 11:48:00 »
Inderdaad, Eva was als voorlaatste (correctie). Maar die noedels zou een goede molactie zijn.
Bas vond ik ook verdacht bij het koken en in mindere mate bij het terughalen van Eva maar in aflevering 3 was hij onmols.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2019, 12:35:17 door Luc »