Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden  (gelezen 6055 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Gepost op: 7-04-2019, 16:35:49 »
Hier kunnen jullie alles bespreken over opdracht 3 van deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2019, 16:50:32 door Loezel »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #1 Gepost op: 7-04-2019, 21:01:54 »
Eva neemt niet deel.. hmmm voor mij weer minpuntjes ook al ben je ziek

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #2 Gepost op: 7-04-2019, 21:11:32 »
Eva neemt niet deel.. hmmm voor mij weer minpuntjes ook al ben je ziek
Idd...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #3 Gepost op: 7-04-2019, 21:12:02 »
Elisabet die 2 keer doelloos op Bas roept...

En wat is Kaat plots hard voor Eva. Sinds de yoghurtbom eigenlijk.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #4 Gepost op: 7-04-2019, 21:17:51 »
Elisabet die 2 keer doelloos op Bas roept...

En wat is Kaat plots hard voor Eva. Sinds de yoghurtbom eigenlijk.
Elisabet ook hard voor de andere, zie de tags vliegen op de grond

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #5 Gepost op: 7-04-2019, 21:20:35 »
Elisabet ook hard voor de andere, zie de tags vliegen op de grond

Joeri ook niet onderschatten. Ik snap zijn redenering over Eva wel, maar ik had hem iets barmhartiger ingeschat.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #6 Gepost op: 7-04-2019, 22:50:31 »
Bas verlangt naar een Vietnamese massage?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #7 Gepost op: 7-04-2019, 23:31:51 »
Iedereen had in deze fase geen tags van Anderen meegepakt. Compleet begrijpelijk vind ik.  Meest opvallend hier
De kaart die weg is en er weer is.
Kaat die zich wel heel knullig laat afknallen.
Bruno die voorkennis lijkt te hebben.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #8 Gepost op: 8-04-2019, 07:39:06 »
Elisabet kwam dan wel over de finish maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het slagen van deze opdracht. Want behalve meelopen een kaart verliezen en traag naar de finish lopen heb ik haar niets zien doen.
O ja (zie hulpmol hierboven) onderweg roepen naar Bas en zo de schutters laten weten waar ze zijn, in de gang achterlangs.
Behalve dan het gehannes met die badges. Maar dat is kandidatengedrag.
Als mol wil je toch invloed houden op het spel en er tot het einde toe bijblijven.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 21:37:46 door foxhunter »

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #9 Gepost op: 8-04-2019, 14:15:21 »
Mooie opdracht weer! Vooral dat moment dat er iemand zich op moest offeren om de proef te laten slagen, wauw! Dat gestrooi met pasvragen vind ik dan weer wat minder; niemand gaat in deze fase van het spel nog aan een andere kandidaat pasvragen geven.

Wel vraag ik mij af wat de overweging van Bas was om Elisabeth en Joeri niet af te schieten; kon hij dat niet over zijn hart verkrijgen? Dat was immers de beste strategie geweest: én 4000 euro in de pot én als enige een voordeel bij de test (waardoor deze veel meer waarde heeft). Slim dat Joeri dat scenario meteen doorzag.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #10 Gepost op: 8-04-2019, 14:18:08 »
Ik denk dat Bas zich gewoon te lullig voelde aangezien hij al had gelogen voor zijn vrijstelling, en daarom Elisabet en Joeri niet afschoot. Daar maak je je niet populair mee bij je medekandidaten
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #11 Gepost op: 8-04-2019, 15:21:30 »
Wat ik niet begrijp is waarom Elisabet en Joeri hem niet zelf afschoten. Ze wisten voor de finish van de vrijstelling.
Ik had t wel gedaan iig  >:D

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #12 Gepost op: 8-04-2019, 15:28:57 »
Wat ik niet begrijp is waarom Elisabet en Joeri hem niet zelf afschoten. Ze wisten voor de finish van de vrijstelling.
Ik had t wel gedaan iig  >:D

Ze zouden dan geen geld verdienen, het bedrag was te hoog om dat te doen.
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #13 Gepost op: 8-04-2019, 15:31:30 »
Ze zouden dan geen geld verdienen, het bedrag was te hoog om dat te doen.

Dus als Elisabet en Joeri waren binnengekomen zonder Bas hadden ze geen geld verdiend????

Oh maar dan kunnen we Elisabet en Joeri wel afstrepen als mol. Want een betere dekmantel is er niet voor de mol. Kandidaat neerschieten onder het mom vrijstelling eruit werken

Ik had dat niet zo begrepen. Dacht dat ze m alleen moesten bevrijden

Nog maar een keertje kijken  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 15:33:13 door FS »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #14 Gepost op: 8-04-2019, 16:57:56 »
Wat ik niet begrijp is waarom Elisabet en Joeri hem niet zelf afschoten. Ze wisten voor de finish van de vrijstelling.
Ik had t wel gedaan iig  >:D

Ik ook. €4000 in de pot of niet, een ronde verder komen zou voor mij veel belangrijker zijn.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #15 Gepost op: 8-04-2019, 17:47:41 »
...
Wel vraag ik mij af wat de overweging van Bas was om Elisabeth en Joeri niet af te schieten; kon hij dat niet over zijn hart verkrijgen? Dat was immers de beste strategie geweest: én 4000 euro in de pot én als enige een voordeel bij de test (waardoor deze veel meer waarde heeft). Slim dat Joeri dat scenario meteen doorzag.

Maar dan het volgende scenario: Bas is de mol en had met zijn leugen en vrijstelling de hoop dat kandidaten (in dit geval dus Joeri en Elisabet) hém zouden afschieten. Dat zou toch prachtig zijn als mol: geen 4000 in de pot én zelf daaraan geen schuld hebben...
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #16 Gepost op: 8-04-2019, 18:31:19 »
Wel vraag ik mij af wat de overweging van Bas was om Elisabeth en Joeri niet af te schieten; kon hij dat niet over zijn hart verkrijgen? Dat was immers de beste strategie geweest: én 4000 euro in de pot én als enige een voordeel bij de test (waardoor deze veel meer waarde heeft). Slim dat Joeri dat scenario meteen doorzag.
Voor iemand met een vrijstelling maakt het toch niet uit hoeveel pasvragen een andere kandidaat heeft, hij of zij gaat sowieso door naar de volgende aflevering en daar hebben de pasvragen van de andere kandidaten geen enkele invloed op. Ik vind het daarentegen ook veel raarder dat Joeri en Elisabet Bas niet afschoten van zodra ze doorhadden dat hij een vrijstelling bij zich had. Dat zou ik toch meteen gedaan hebben, en al zeker als mol. Joeri, Bas en Elisabet zakken hierdoor wel een beetje op mijn lijstje van mogelijke mollen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #17 Gepost op: 8-04-2019, 18:38:55 »
Ik weet niet of de mol dat zou doen hoor. Dat valt wel heel erg op en het maakt je nou niet bepaald veel sympathieker. Hetzelfde geldt voor wanneer je een kandidaat bent. Joeri had als Elisabet en hij beide kandidaat zijn Elisabet ook af kunnen schieten of andersom... dan is de kans ook groter dat je een ronde verder komt als kandidaat.
En als kandidaat die de jeep haalt heb je sowieso al een redelijk voordeel doordat je dan 2 pasvragen hebt, dus dan heb je er minder reden toe om iemand met een vrijstelling of pasvragen af te knallen als er daarnaast al sowieso 4 kandidaten zijn die niks hebben.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #18 Gepost op: 8-04-2019, 18:54:52 »
De mol wil wellicht niet in de positie van Bas want het zou megaverdacht zijn moet hij zich laten afschieten of niet voor de vrijstelling gaan. Elisabeth vind ik hier verdacht met het verliezen van de kaart.
Overigens vond ik Bas erg slecht liegen, ik zou hem ook niet geloofd hebben.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 19:41:51 door Luc »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #19 Gepost op: 8-04-2019, 19:53:42 »
"Elkaar afschieten" stond vast niet in de spelregels  :)