Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden  (gelezen 6065 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #20 Gepost op: 8-04-2019, 20:00:49 »
Overigens vond ik Bas erg slecht liegen, ik zou hem ook niet geloofd hebben.

Ja en toch ging Joeri daarin mee zonder het in twijfel te trekken. In tegenstelling tot Elisabet.

Zou ik ook doen als ik de mol was, want ze hadden nog maar zo'n 8 minuten over en hoe langer Bas in dat speelveld zit, hoe groter de kans is dat de tijd voorbij is voordat Bas in de jeep zit.. en als ze nog een tijdje langs die sluipschutters moeten lopen is de kans alleen maar groter dat Bas wordt afgeknald waardoor er sowieso geen cent wordt verdiend.  ::)

En wie rekte er flink wat tijd door die kaart van Elisabet (die gewoon op de grond lag voor Joeri's neus overigens, waardoor ik niet denk dat Elisabet die kaart opzettelijk heeft kwijtgemaakt) te pakken en in z'n zak te stoppen zonder iets te zeggen tegen de groep, waardoor ze het zonder kaart moesten doen en ze een rondje liepen? Ook al Joeri..  ::)

De opdracht slaagde ook maar net aan, er waren nog 50 seconden over. Dus ik zou eigenlijk alleen Bas strepen op basis van deze opdracht want die zat en in een onmolse positie, en hij liet zich niet afgaan/rekte niet meer tijd waardoor uiteindelijk die 4000 euro werd verdiend.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #21 Gepost op: 8-04-2019, 21:40:21 »
Of mol Elisabet gunt Joeri gewoon een mogelijkheid om in de finale te komen. Omdat hij zoveel inzet toont in de proeven.


Even verderop een impasse we komen er niet langs. Joeri begint over risico, niemand neemt risico, Elisabet doet er een schepje bovenop, dan stopt het geen geld geen pasvragen dan is het gedaan. Bruno bereikt het kookpunt en offert zich op en Kaat er achteraan en Kaat schiet de schutter neer. Dat zou een mol nooit doen. Elisabet mols achter Joeri die alles weer goed doet.
Iemand als Joeri moet toch heel frustrerend zijn voor een mol.


Mol komt over de finish dat maakt minder verdacht. En die pasvraag voor Bruno daar kun je mogelijk gevaarlijker kandidaten door uitschakelen. Bruno vertrouwt Elisabet wel.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 22:13:52 door foxhunter »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #22 Gepost op: 8-04-2019, 22:07:03 »
Of mol Elisabet gunt Joeri gewoon een mogelijkheid om in de finale te komen. Omdat hij zoveel inzet toont in de proeven.
Een mol gunt het een andere kandidaat nooit om in de finale te komen. Dat zou ook oneerlijk zijn voor de andere kandidaten die van de mol geen voordeel krijgen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #23 Gepost op: 8-04-2019, 22:08:56 »
Even verderop een impasse we komen er niet langs. Joeri begint over risico, niemand neemt risico, Elisabet doet er een schepje bovenop, dan stopt het geen geld geen pasvragen dan is het gedaan. Bruno bereikt het kookpunt en offert zich op en Kaat er achteraan en Kaat schiet de schutter neer. Dat zou een mol nooit doen. Elisabet mols achter Joeri die alles weer goed doet.
Iemand als Joeri moet toch heel frustrerend zijn voor een mol.
Je zegt hier dat de mol nooit een scherpschutter zou neerschieten, zoals Kaat hier wel deed. Voor elke kandidaat is er echter wel iets te bedenken wat de mol 'nooit zou doen'. Dat is ook elk jaar zo, dus na zo één klein dingetje mag je iemand nog niet meteen afstappen als mogelijke mol, denk ik. ;)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #24 Gepost op: 8-04-2019, 22:40:17 »
Als Elizabeth de mol is (wat ik niet denk) dan zou ik wel snappen dat ze Bas niet zelf wil afschieten, want dat maakt haar verdacht. Maar benoemen dat hij een vrijstelling heeft zou dan als doel hebben om Joeri te triggeren om Bas neer te schieten.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #25 Gepost op: 8-04-2019, 22:41:34 »
Wat ik niet begrijp is waarom Elisabet en Joeri hem niet zelf afschoten. Ze wisten voor de finish van de vrijstelling.
Ik had t wel gedaan iig  >:D

Niet alleen voor het geld, maar volgens mij ook voor de pasvragen. Als ze Bas zouden afschieten, hadden ze zelf ook geen pasvragen meer. Met Bas levend in de jeep, Joeri en Elisabet elk 2 pasvragen en de rest niks, de kans dat je door gaat wordt dan vrij groot.

Een mol zou wel (aandringen om te) schieten denk ik. Dus voor mij weer een streep door Joeri en Elisabet.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #26 Gepost op: 8-04-2019, 23:10:29 »
Niet alleen voor het geld, maar volgens mij ook voor de pasvragen. Als ze Bas zouden afschieten, hadden ze zelf ook geen pasvragen meer.

Oh ja .. goed punt  ::ok::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #27 Gepost op: 9-04-2019, 00:11:53 »
Een mol gaat niet haar dekmantel opgeven om één opdracht te redden. En een arts die collega's neerschiet, die hoef ik niet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #28 Gepost op: 9-04-2019, 08:02:42 »
Elisabet is niet mee als arts hè. Laat staan de rest als haar collega's.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #29 Gepost op: 9-04-2019, 09:48:06 »
O ik was er vlak bij, dit is 'm:

Door de nadruk op die vrijstelling te leggen en tegen Joeri te roepen straks schiet ie ons neer, probeert ze Joeri zo ver te krijgen om Bas neer te schieten.

Want dat spelletje speelt ze de hele tijd, groepsmanipulatie, daarvan heeft ze ook gezegd dat ze daar goed in is.

Ik had al eerder aangegeven dat de mol tot het eind toe erbij wil zijn om alle mogelijkheden tot saboteren te kunnen benutten. Maar als de groep (en met name dwarsligger Joeri en zelfopoffering van Bruno) zo sterk is, dan heb je wel gemold maar is de opdracht door inzet van de kandidaten gelukt.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2019, 09:51:22 door foxhunter »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #30 Gepost op: 9-04-2019, 11:59:13 »
Als mol kan je ook weer niet zó veel doen.
Beetje tijd verliezen door verkeerd te lopen, en hopen dat de meeste deelnemers afgeschoten worden. Maar zelfs 1 of 2 deelnemers is uiteindelijk genoeg om Bas te bevrijden.
In de positie van de gevange zitten lijkt me niet ideaal als mol. Omlopen voor de vrijstelling gaat een kandidaat toch proberen. Liegen en de groep tegen elkaar opzetten is idem een risico waar de mol zich niet moet in mengen (en met de dog tags kon nog voldoende mentale schade aangebracht worden). De hoop is natuurlijk dat de gevange niet slaagt in de overtuiging van zijn bevrijders en dat ze hem net afknallen ipv assisteren.
Kaat vond ik nog het meest opzichtig "in het vizier lopen" (daar heb je die tip van één van de eerste afleveringen). Misschien hoopte ze dat Joeri en Elisabeth haar vlot zouden volgen, dat had een tripel kamikaze geweest.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2019, 12:04:35 door Betonmol »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #31 Gepost op: 9-04-2019, 14:39:13 »
Het kan ook gewoon zo zijn dat Axel de mol is en niets heeft kunnen doen. Op het begin had iedereen een vrij grote kans om afgeschoten te worden en dan sneuvelt de grootste wel eens snel.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #32 Gepost op: 9-04-2019, 14:41:46 »
Als ze achter het sanitair gebouwtje langs lopen, mede op aanwijzen van Kaat, roept Kaat opeens we kunnen hier wel sneller gaan denk ik we hebben een uur hè. Op dat moment komen ze langs de luikjes waarachter de vrijstelling ligt. Stel Elisabet of Joeri had door die luikjes gekeken of ze een schutter neer kunnen knallen dan hadden ze de vrijstelling gezien en natuurlijk meegenomen en heel veel tijd gewonnen, want dan hoeven ze niet meer terug naar deze plek met Bas.
Voorbij de luikjes zat de taak van Kaat erop en laat ze zich uitschakelen door de schutter. Daarna moeten de kandidaten het zelf maar uitzoeken.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #33 Gepost op: 9-04-2019, 15:29:30 »
Als ze achter het sanitair gebouwtje langs lopen, mede op aanwijzen van Kaat, roept Kaat opeens we kunnen hier wel sneller gaan denk ik we hebben een uur hè. Op dat moment komen ze langs de luikjes waarachter de vrijstelling ligt. Stel Elisabet of Joeri had door die luikjes gekeken of ze een schutter neer kunnen knallen dan hadden ze de vrijstelling gezien en natuurlijk meegenomen en heel veel tijd gewonnen, want dan hoeven ze niet meer terug naar deze plek met Bas.
Voorbij de luikjes zat de taak van Kaat erop en laat ze zich uitschakelen door de schutter. Daarna moeten de kandidaten het zelf maar uitzoeken.
Goed gezien.
Is inderdaad belangrijk dat geen andere kandidaat bij dat luikje zou treuzelen.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #34 Gepost op: 9-04-2019, 17:04:48 »
Goed gezien! "toevallig" dat ze dat op precies dat moment benadrukt.

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #35 Gepost op: 9-04-2019, 21:06:22 »
Op sommige beelden is het bed 1 geheel en op andere beelden zijn er latten uitgehaald en tegen de muur geplaatst. Hoe kan dit?

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #36 Gepost op: 9-04-2019, 21:13:36 »
Op sommige beelden is het bed 1 geheel en op andere beelden zijn er latten uitgehaald en tegen de muur geplaatst. Hoe kan dit?

Bas verveelde zich ongetwijfeld en heeft misschien wat vovinam geoefend? ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #37 Gepost op: 12-04-2019, 09:00:11 »
Op het moment dat Kaat wordt afgeschoten loopt Joeri voorop, Kaat in het midden en Elisabet achteraan. Maar vlak daarvoor liep Elisabet in het midden, die wissel opeens vind ik opvallend.
Ik zet hem hier maar even, want ik vind het vreemd. En vreemde dingen, daar kan je later wel eens wat mee.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2019, 10:45:32 door foxhunter »

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #38 Gepost op: 12-04-2019, 17:33:16 »
Eigenlijk de "hoofd titel" of hoe moet ik het noemen is trust nobody . Awel bas liegt om die vrijstelling je mag niemand vertrouwen op zijn woord  ???
Ik zit echt in een tunnel 

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #39 Gepost op: 13-04-2019, 14:04:47 »
Ik geloof dat trust nobody bij widm-nl hoort en niet bij DeMol. Erg kort door de bocht lijkt me, maar veel plezier in je tunnel  ::ok::