Auteur Topic: Wie is de Mol? Junior (vanaf 17 mei)  (gelezen 56049 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Wie is de Mol? Junior (vanaf 17 mei)
« Gepost op: 4-09-2007, 16:12:08 »
Het volgende bericht is afkomstig van de site van het Jeugdjournaal:

___

Wie is de Mol voor kinderen
dinsdag 4 september 2007

Op televisie komt nu ook een Wie is de Mol voor kinderen. Dat heeft de omroep Avro vandaag laten weten aan het Jeugdjournaal.

Het programma Wie is de Mol werd altijd gemaakt voor volwassenen. Een groep mensen moeten een paar weken lang allerlei opdrachten doen en 1 persoon zorgt er telkens voor dat het net misgaat. Wie dat persoon is weet de rest van de groep niet, maar ook de kijker moet raden wie de Mol is.

Onder volwassenen was de serie erg populair. Ook keken er veel kinderen.

Nu heeft de omroep bedacht dat er ook een Wie is de Mol voor kinderen komt. De opnames zijn al begonnen. Wie de kinderen zijn en waar de opnames zijn wil de omroep nog niet vertellen. Wel lieten ze weten dat Sipke Jan Bousema de serie gaat presenteren dat 'ie ergens in mei of juni op televisie komt.

( http://www.nos.nl/jeugdjournaal/artikelen/2007/9/4/wieisdemolvoorkinderen.html )

___

Leuk nieuws! Ben erg benieuwd hoe het er uit gaat zien. Sipke Jan lijkt me een prima presentator voor zo'n kinderversie. :)

edit:

Dit is hoogstwaarschijnlijk het programma waarvoor kandidaten gevraagd werden via deze oproep op dit forum: http://208.116.50.174/forum/index.php?topic=28839.0

Het gaat dan om kinderen tussen 10 en 13 jaar die een week lang het spel gespeeld hebben.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2008, 16:29:51 door Heinz »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #1 Gepost op: 4-09-2007, 17:30:01 »
Ik zie er niet echt naar uit.
Omdat je tegen kinderen niet zo hard en emotieloos kan zijn als tegen volwassenen (Karel! 8)), denk ik dat het echte spannende Wie is de Mol gevoel niet echt boven zal komen. Bovendien zal het voor een kind veel moeilijker zijn om weken lang te moeten liegen en bedriegen dan voor een volwassene. Om deze dingen denk ik ook dat de opzet van het programma heel anders zal zijn. Ik vraag me af of er mensen snel weggaan enzo.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #2 Gepost op: 4-09-2007, 17:35:51 »
Ik zie er niet echt naar uit.
Omdat je tegen kinderen niet zo hard en emotieloos kan zijn als tegen volwassenen (Karel! 8)), denk ik dat het echte spannende Wie is de Mol gevoel niet echt boven zal komen.

Ook zonder hard en emotieloos te zijn kun je spanning opbouwen. Ik denk dat het voor de kinderen die mee doen sowieso behoorlijk spannend zal zijn en dat dit ook wel overkomt op de leeftijdsgenoten (10-13) die kijken, want voor hen wordt het gemaakt.

Citaat
Bovendien zal het voor een kind veel moeilijker zijn om weken lang te moeten liegen en bedriegen dan voor een volwassene. Om deze dingen denk ik ook dat de opzet van het programma heel anders zal zijn. Ik vraag me af of er mensen snel weggaan enzo.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het er precies uit gaat zien. Uit de oproep blijkt in ieder geval dat het hele spel in 1 week is opgenomen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #3 Gepost op: 4-09-2007, 21:47:27 »
mijn mening over het concept en dergelijke zal inmiddeld bij jullie bekend zijn, dusse....

laat die kinders maar achterwege.  ::ohno::

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #4 Gepost op: 4-09-2007, 22:38:23 »
Als het leuk is, hebben we er weer een leuke serie bij. Is het niks aan, zal het vast een eenmalige proef zijn. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #5 Gepost op: 5-09-2007, 08:38:11 »
Als het leuk is, hebben we er weer een leuke serie bij. Is het niks aan, zal het vast een eenmalige proef zijn. ;D

Ja, en als het niet leuk is doet dat ook niets af aan de normale reeks. Dat er nu zo'n kinderserie komt is voor de normale reeks zelfs alleen maar positief: het maakt duidelijk dat de Avro WIDM nog lang niet zat is. ::ok::

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #6 Gepost op: 5-09-2007, 14:52:55 »
het maakt duidelijk dat de Avro WIDM nog lang niet zat is. ::ok::

Dit stemt me alleen maar vrolijker, heerlijk dat de AVRO zo fanatiek bezig blijft met WIDM. Hopelijk volgen de Belgen ook weer eens. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #7 Gepost op: 5-09-2007, 15:11:54 »
Lijkt me leuk om aan mee te doen, maar eigenlijk niet om naar te kijken.
Al ga ik natuurlijk wel kijken.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #8 Gepost op: 5-09-2007, 15:44:00 »
Niks mis mee lijkt me. Kan me zo voorstellen dat het op hun niveau beter te volgen en te begrijpen is voor ze :) En waarom zou het niet leuk zijn om naar te kijken ;)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #9 Gepost op: 5-09-2007, 21:10:19 »
Niks mis mee lijkt me. Kan me zo voorstellen dat het op hun niveau beter te volgen en te begrijpen is voor ze :) En waarom zou het niet leuk zijn om naar te kijken ;)

voor mij heeft het ongetwijfeld te maken met mijn enorme 'hunker' (zo dramatisch als het er staat bedoeld ik het niet ;)) naar perfectie omtrent WIDM.

maar goed, ik, en met mij anderen, zitten er zo in, dat elke afwijking of imperfectie zo wordt opgepikt.

en nuja, ik heb er niet echt vertrouwen in dat kinderen een spel als WIDM (met als zijn psychologische aspecten) goed kunnen spelen.
ben eigenlijk bang dat hiermee het concept een beetje verkracht wordt.

maar goed, zoals ik al zei.... ik zit er zo middenin, dat ik vast 1 van de weinigen ben die zich er druk om kan maken.  ;)

ik ben iig benieuwd.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #10 Gepost op: 6-09-2007, 16:03:34 »
lijkt me wel leuk.. maar denk eerder dat het zoiets wordt als museumbende.. Niet precies hetzelfde maar beetje in die buurt..

Ik denk dat het gewoon in nederland is
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #11 Gepost op: 9-09-2007, 14:31:31 »
ja, het zal wel minder spectatulair zijn. Maar ik denk dat het wel leuk word. Ik heb jaren geleden zelf nog een brief geschreven naar de avro voor ozo'n idee. Toen wimpelden ze het af. Het zou te duur worden, omdat er meer maatregelen genomen moeten worden. Blijkbaar nu niet meer :P.

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #12 Gepost op: 9-09-2007, 15:03:03 »
Ik vind het een erg leuk idee, Kevin zou het denk ik geweldig vinden om mee te doen.
Jammer dat hij net te jong is (op de fandag vroegen ze hem of hij wilde mee doen aan een nieuw programma, helaas was hij dus te jong)
Ben erg benieuwd hoe de kinderen het er vanaf gaan brengen.
Wij gaan iig kijken! ::jaja::
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #13 Gepost op: 9-09-2007, 21:32:05 »
Ik ga ook wel kijken, maar heb momenteel hetzelfde gevoel als Lautjuh.

Vrees dat het echt iets voor kinderen wordt en niet voor mensen ouder dan 18.
Ik verwacht me aan simpele opdrachten als "Verkoop zoveel mogelijk kinderpostzegels.". Ik vrees dat er weinig diepgang en des te meer overdreven vrolijkheid (vooral van de presentator) in zal zitten.


Maar zoals gezegd geef ik het wel een kans.
Dat ze maar eens met gewone mensen een reeks maken... (niet dat BN'ers en kinderen ongewoon zijn ;) )
Zou dolgraag zelf ooit eens meedoen. Daarom is het dus aan de ene kant ook fijn dat het nu voor kinderen is, dan kunnen die ook eens meedoen. Maar ik wil ook!  :\'(

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #14 Gepost op: 10-09-2007, 17:23:18 »
Vrees dat het echt iets voor kinderen wordt en niet voor mensen ouder dan 18.
Ik verwacht me aan simpele opdrachten als "Verkoop zoveel mogelijk kinderpostzegels.". Ik vrees dat er weinig diepgang en des te meer overdreven vrolijkheid (vooral van de presentator) in zal zitten.

Nou het word lijkt mij ook voor kinderen gemaakt, dus dat vind ik op zich alleen maar goed dat het dan kinderlijk word ;)

Over de presentator ben ik juist wel enthousiast  ::ok::, Sipke-Jan presenteerd zeer leuke afwisselende kinder programma's die hij zowel jolig (de museumbende) als serieus (Zipzoo) presenteerd.
Vooral zoals hij bij zipzoo presenteerd lijkt mij erg geschikt voor een WIDM spel.

Citaat
Maar zoals gezegd geef ik het wel een kans.
Dat ze maar eens met gewone mensen een reeks maken... (niet dat BN'ers en kinderen ongewoon zijn ;) )
Zou dolgraag zelf ooit eens meedoen. Daarom is het dus aan de ene kant ook fijn dat het nu voor kinderen is, dan kunnen die ook eens meedoen. Maar ik wil ook!  :\'(

Ik wil ook meedoen! :\'(
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #15 Gepost op: 11-09-2007, 19:03:48 »
Waar kan ik m'n zoontje opgeven?
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #16 Gepost op: 12-09-2007, 00:36:13 »
Waar kan ik m'n zoontje opgeven?

Dat kon een tijdje geleden, nu niet meer dacht ik.

Offline mol jurriaan

  • Forumlid
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #17 Gepost op: 12-09-2007, 21:31:27 »
Ik moet zeggen dat ik 10-13 wel erg jong vind!

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #18 Gepost op: 12-09-2007, 21:48:17 »
Idd :p

Ik zie het al voor me

Sipke-Jan: en jongens ^_^ weten jullie al wie het iiiiiiiiiiiis?
Kinderen: neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?
Sipker-Jan: dan krijgen jullie nu een hint: Het begint met een p en eindigt op aul...
Kinderen:: hmmmmmmmmmmmmmmm, hmmmmm, ik weet het niet hoor  ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #19 Gepost op: 12-09-2007, 22:00:55 »
Dat kon een tijdje geleden, nu niet meer dacht ik.
Dan ken jij Tweety's zoontje niet.........dat joch heeft al een eigen website.