Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 19380 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 17-05-2008, 21:04:10 »
Ik heb nu de hele aflevering gezien (hij is al online te bekijken) en ik vond 'm geweldig. Goede opdrachten, leuke kandidaten. De test + executie duurde in verhouding met de opdrachten wel wat lang, maar naarmate er minder kandidaten overblijven zal die verhouding iets beter worden. Wat mij betreft is de juniormol, zoals ik eigenlijk ook verwachtte, een aanwinst! ::jaja::

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #21 Gepost op: 17-05-2008, 21:20:37 »
Ik vond het ook heel erg leuk. Die kinderen hebben erg veel plezier in het spel en dat is mooi om te zien. En meteen al een spannende opdracht (Peperbus). Ik weet niet of alle volwassenen dat wel gedurfd hadden.

Ik denk dat Iris de Mol is maar dat dacht ik voor de uitzending ook al.

O ja, een vierduit is volgens Wikipedia een halve stuiver (2,5 cent uit de guldentijd). Dus 1 vierduit is 0,01 euro. De winnaar van deze reeks zal er niet rijk van worden...

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 1
« Reactie #22 Gepost op: 17-05-2008, 21:39:06 »
Ik kijk alweer uit naar de volgende aflevering!  :D

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #23 Gepost op: 18-05-2008, 00:24:04 »
Heb net de aflevering online bekeken en het was leuk om te zien.
Natuurlijk ook omdat het zich in mijn stad Zwolle afspeelt.
Zelf verdenk ik dat kleine opdondertje Naomi naast Beau en Lara. Jelani en Amin valk ik ook nog niet uit.
Maar bovenal verdenk ik Naomi omdat ze 2x de vraag verkeerd beantwoord/stuurt en ..
ze gaat als 1e naar beneden en pakt de kist "de toren van Babel" en levert geen vrijstelling op.
De toren van Babel betekent in het hebreeuws Balal en dat betekent >>> verwarring !!!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #24 Gepost op: 18-05-2008, 01:19:14 »
Heb net de aflevering online bekeken en het was leuk om te zien.
Natuurlijk ook omdat het zich in mijn stad Zwolle afspeelt.
Zelf verdenk ik dat kleine opdondertje Naomi naast Beau en Lara. Jelani en Amin valk ik ook nog niet uit.
Maar bovenal verdenk ik Naomi omdat ze 2x de vraag verkeerd beantwoord/stuurt en ..
ze gaat als 1e naar beneden en pakt de kist "de toren van Babel" en levert geen vrijstelling op.
De toren van Babel betekent in het hebreeuws Balal en dat betekent >>> verwarring !!!

Volgens mij is het slimmer om als mol niet de toren van babel te pakken, omdat deze toch niks met geld te maken heeft.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 18-05-2008, 15:08:27 »
Aantal kijkers: 147.000

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 18-05-2008, 15:41:15 »
Aantal kijkers: 147.000
Geen slecht resultaat, als je het vergelijkt met het kijkcijfergehalte van de andere Z@PP-programma's ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 18-05-2008, 15:46:00 »
Ik vond het ook een erg leuke aflevering :D
2024: wie is de Mol?

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 1
« Reactie #28 Gepost op: 18-05-2008, 16:51:26 »
Aantal kijkers: 147.000
Tjemig, veel zeg!  ::ok::

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 18-05-2008, 17:10:40 »
In vergelijking met de volwassene serie is dat wat weinig. Eerlijk gezegd dacht ik dat het meer molfans zou aantrekken en een bovengemiddeld kijkcijfer voor een zapp-programma zou worden.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 18-05-2008, 19:33:49 »
Maar dit betekent wel dat de daarop volgende toren, nl. de Eiffeltoren, geen geld oplevert, omdat de hoogte niet vergeleken kon worden. En die was toch mooi 315 vierduiten waard!

Mede daarom verdenk ik Naomi en Lara allebei het meest  :)
Als de Eiffeltoren omhoog is getakeld en de 315 vierduiten tevoorschijn komen zegt Sipke Jan duidelijk: "Die zijn nog niet binnen, pas als de volgende goed is."
Maar volgens de website verdienen ze 185 vierduiten door de Euromast goed in te schatten... I'm lost.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 18-05-2008, 21:39:15 »
Ben ik dan de enige die het niks aan vond? Ik vond het niet interessant genoeg om door te kijken.

Als je bij de allereerste opdracht al 2 vrijstellingen gaat weggeven, dan heb ik er al genoeg van.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 18-05-2008, 22:09:19 »
Ben ik dan de enige die het niks aan vond? Ik vond het niet interessant genoeg om door te kijken.

Als je bij de allereerste opdracht al 2 vrijstellingen gaat weggeven, dan heb ik er al genoeg van.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Jammer dat je niet doorkeek. Er was maar 1 vrijstelling te vergeven met 2 kandidaten die hem zouden kunnen krijgen en uiteindelijk is het niet eens doorgegaan.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Aflevering 1
« Reactie #33 Gepost op: 18-05-2008, 22:24:50 »
Als je bij de allereerste opdracht al 2 vrijstellingen gaat weggeven, dan heb ik er al genoeg van.

Bovendien was dat de enige vrijstelling die in heel het spel verdiend kon worden, zei Sipke Jan.
2024: wie is de Mol?

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #34 Gepost op: 18-05-2008, 23:40:50 »
Ben ik dan de enige die het niks aan vond? Ik vond het niet interessant genoeg om door te kijken.

Als je bij de allereerste opdracht al 2 vrijstellingen gaat weggeven, dan heb ik er al genoeg van.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Je bent 16 jaar toch? Dan ben je de doelgroep absoluut niet.. ;D ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #35 Gepost op: 18-05-2008, 23:44:40 »
Je bent 16 jaar toch? Dan ben je de doelgroep absoluut niet.. ;D ;)

Ben ik ff blij dat ik zo vroeg ontpuberd ben. Dan kan ik hier iig van genieten! ;)

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #36 Gepost op: 19-05-2008, 21:54:01 »
Hmmmm, deze eerste aflevering had ik toch een beetje het idee dat ik naar een parodie op de 'volwassen' mol zat te kijken. Misschien dat dit vooral kwam door Sipke Jan Bousema, die ik niet echt fijn vond presenteren. Zijn manier van 'mysterie brengen' kwam een beetje gemaakt over. Daarnaast moet ik eraan wennen dat ik zulke jonge guppies ineens hoor praten over vrijstellingen en molgedrag. Ik ben dus nog niet erg enthousiast. Maar ik hoor dan ook niet tot de doelgroep!
« Laatst bewerkt op: 19-05-2008, 21:58:46 door honeymaker »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #37 Gepost op: 19-05-2008, 22:02:15 »
Leuke aflevering om te zien :)

Het Engelse werk, de Peperbus :D En dan die biecht van Sipke op de site, voor de pannenkoekenboot :P Echt tof dat Gemeente Zwolle de serie naar hun kant heeft weten te trekken  ::trots:: Maar enfin, Lara + Naomi zijn voor mij de molverdachten. Lara door de anderen om de tuin te leiden en te vertellen over een strand. En Naomi omdat ze de vrijstelling meteen pakte (kreeg daarbij een flashback naar Molouska met het memory spel ;)).

Ze brengen het iig wel leuk als junior mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 1
« Reactie #38 Gepost op: 20-05-2008, 18:29:20 »
ik vond het wel grappig om te zien,
Ik heb tenminste geen idee wie het zou kunnen zijn  ::tandpastasmiley::

Maar ik vraag me af: als er een toren is gepakt met geld, en daarna wordt de toren met de vrijstelling gepakt, dan wordt er meer geld misgelopen toch?  ???
Het geld van die toren ervoor en het geld van die toren erna?
Dus dan valt Naomi voor mij af, een mol zal volgens mij niet als eerste afdalen, maar als tweede of derde, maar iig zal de mol niet als eerste gaan en de vrijstelling pakken
dan lopen ze minder geld mis
of begrijp ik het nu helemaal verkeerd??? ::tandpastasmiley::

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #39 Gepost op: 20-05-2008, 18:49:48 »
Maar ik vraag me af: als er een toren is gepakt met geld, en daarna wordt de toren met de vrijstelling gepakt, dan wordt er meer geld misgelopen toch?  ???
Het geld van die toren ervoor en het geld van die toren erna?
Dus dan valt Naomi voor mij af, een mol zal volgens mij niet als eerste afdalen, maar als tweede of derde, maar iig zal de mol niet als eerste gaan en de vrijstelling pakken
dan lopen ze minder geld mis
of begrijp ik het nu helemaal verkeerd??? ::tandpastasmiley::

Ik denk niet dat er dan geld zou worden misgelopen. Ik denk dat het zo gegaan zou zijn:

kist 1 - 100
kist 2 - vrijstelling
kist 3 - 50, kandidaat geeft goed antwoord, namelijk 50 is lager dan 100 = 150 in de pot.

Voor de duidelijkheid, nu ging het zo:

kist 1 - vrijstelling
kist 2 - 100
kist 3 - 50, kandidaat geeft goed antwoord, namelijk 50 is lager dan 100 = 150 in de pot.
kist 4 - 200, kandidaat geeft goed antwoord, 200 = hoger dan 50 = 200 erbij in de pot.

Het maakte dus helemaal niets uit wanneer de kist met de vrijstelling gekozen werd.
« Laatst bewerkt op: 20-05-2008, 18:53:00 door Heinz »