Auteur Topic: Iris is niet de Mol  (gelezen 20870 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #40 Gepost op: 2-06-2008, 14:11:24 »
Iris is de mol! ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #41 Gepost op: 2-06-2008, 15:01:04 »
Iris is de mol! ::jaja::

Na veel wikken en wegen denk ik dat ook. ;)

Nouja, niet echt Petje Af, want ze doet echt bijna niets verkeerd!

Mogelijke molacties Iris:

1. Iris geeft een fout antwoord op de vraag hoe de toren in de binnenstad van Zwolle wordt genoemd. Geen 500 vierduiten. (Iris weet het niet, vraagt wat Naomi denkt, Naomi geeft een fout antwoord wat Iris doorgeeft aan Lara en Amin.)

2. Iris laat Beau zijn plan uitvoeren om een foto van een prijs te maken. Pas als de foto gemaakt is en Beau de regels aan Iris herhaalt, merkt Iris op dat er geen letters op de foto mogen staan. Zo wordt een hoop tijd verloren. Was Beau niet op de regels teruggekomen dan was de foto ongeldig verklaard. (Misschien hadden ze dan een tweede kans gekregen, wat wel weer tijd in beslag zou nemen.)

3. Iris en Sioux kunnen geen (kerk met) klokkenspel vinden en verliezen tijd.

4. Iris laat Sipke Jan 'zak' op de foto schrijven i.p.v. 'zakken' waardoor deze foto geen 200 vierduiten meer op kan leveren.

5. Iris vertelt aan Sioux niet dat 'kleren' al gekozen is. De kans is nu groot dat dit makkelijke woordje weer gekozen wordt, wat ook gebeurt. Weer geen 200 vierduiten.

6. Iris staat op de uitkijk in een Fennek en kan zo onopgemerkt bordjes met coördinaten laten passeren. (Ze zorgt er voor dat ze de keuze voor een Fennek heeft door aan de goede kant aan de buitenkant van de rij te gaan staan.)

7. Iris draait de cijfers 3 en 0 om. (Niet nodig aangezien de cijfers al fout waren. Maar iedereen maakte hier fouten, behalve Lara, en Jelani als eerste. Maar misschien wist ze als Mol de juiste code helemaal niet en was het omwisselen bedoeld als subtiele molactie die haar onverhoopt heel verdacht maakte. Nog een andere optie: de redactie vond het tijd voor een wat duidelijkere molactie om wat kandidaten op het goede spoor te zetten en fluisterde Iris in om getallen om te wisselen.

8. Iris en Lara verliezen de bewaker uit het oog. (Lara is bezig met communicatie terwijl Iris alle tijd heeft om op de bewaker te letten).

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #42 Gepost op: 2-06-2008, 15:03:49 »
Okeokeoke, jij wint Heinz.
Maar toch is ze niet de Mol! :D

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #43 Gepost op: 2-06-2008, 16:33:28 »
(Iris is de mol) Na veel wikken en wegen denk ik dat ook.



Citaat
Maar iedereen maakte hier fouten, behalve Lara, en Jelani als eerste.

Jelani moest twee bushaltes tellen maar hij vond er drie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #44 Gepost op: 2-06-2008, 16:40:14 »


Maar als het klopt kijk ik voortaan niet meer op jouw blog hoor, dan is de lol er na 1 aflevering af. ;) ;D

Citaat
Jelani moest twee bushaltes tellen maar hij vond er drie.

Ja klopt, ik bedoelde dat Jelani als eerste een fout maakte en het voor hem dus niet opgaat dat hij als Mol niets fout hoefde te doen.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #45 Gepost op: 2-06-2008, 17:35:23 »
Na veel wikken en wegen denk ik dat ook. ;)
::jaja::

Alle afleveringen terug gekeken, en eindelijk opgemerkt dat ze toch mooi overal heel mooi tussen door sneakt.
Iris is de Mol!  ::jaja::

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #46 Gepost op: 2-06-2008, 18:38:31 »
Ik ga haar vanaf nu extra in de gaten houden en als ik wat verdachte acties vind, post ik ze  ;)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #47 Gepost op: 2-06-2008, 18:57:42 »




nou jongens, met z'n allen op iris.
ik zit ernstig in twijfel maar hou haar toch nog als mol in mijn pool.

ze is gewoon te lief, ofzo. perfecte mol.  :)

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #48 Gepost op: 2-06-2008, 19:55:22 »
Ik sluit me nog even niet aan bij de Iris-for-mol-club.

Waarom heeft Iris de hoogte van de euromast goed gegokt?

Waarom grijpt Iris niet in als Sioux tegen Naomi zegt dat het antwoord Graceland is en Naomi twijfelt?

Waarom klungelt ze zo als ze de cijfers tijdens het karten omdraait terwijl je opdracht veel onopvallender kan verzieken?

Waarom vindt ze het leuk als men denkt dat ze de mol is?

Mijn conclusie: Iris heeft door hoe het spelletje werkt, ze zou best kunnen winnen. Ze wil graag de mol zijn... maar is het niet.
« Laatst bewerkt op: 2-06-2008, 19:57:25 door LatH123 »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #49 Gepost op: 2-06-2008, 20:18:56 »
Ik blijf nog steeds in dubio. Maar als ik Heinz zijn post doorlees zie ik Naomi eerder als winnares en Iris als mol dan andersom. Het zijn kleine dingetjes die Heinz opgesomd heeft, maar alle beetjes maken 1 grote ;) Dus door kleine molacties te houden blijft ze nog redelijk onverdacht. En als ze verdacht wordt speelt ze de onschuldigheid zelve, waarbij haar glimlach mooi van pas komt.

Maar naar aanleiding van de afgelopen afleveringen ben ik nog niet volledig om, daarin blijft Naomi namelijk net zo verdacht voor me als Iris. Als er nu een duidelijk gat valt tussen beide, waarbij de ene ontpopt als echte kandidaat (zoals Frédérique, had en siche ook her en der wat molverdachtmakingen maar werd de winnares) dan hebben we meer duidelijkheid. Iris for mole, ik vind het prima  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #50 Gepost op: 2-06-2008, 20:21:30 »
Citaat van: LatH123
Waarom vindt ze het leuk als men denkt dat ze de mol is?
Is waarschijnlijk haar tactiek

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #51 Gepost op: 2-06-2008, 20:22:45 »


Citaat
Waarom heeft Iris de hoogte van de euromast goed gegokt?

omdat de mol zich nooit zo dominant wil tonen in de eerste aflevering.

Citaat
Waarom grijpt Iris niet in als Sioux tegen Naomi zegt dat het antwoord Graceland is en Naomi twijfelt?

omdat ze haar kans afwachtte :)

Citaat
Waarom klungelt ze zo als ze de cijfers tijdens het karten omdraait terwijl je opdracht veel onopvallender kan verzieken?

goeie vraag ;)

Citaat
Waarom vindt ze het leuk als men denkt dat ze de mol is?

omdat dat wel hip staat voor de kijker.  ;)



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #52 Gepost op: 2-06-2008, 20:24:18 »
Waarom klungelt ze zo als ze de cijfers tijdens het karten omdraait terwijl je opdracht veel onopvallender kan verzieken?

Inderdaad een goede vraag, maar zie mijn opmerkingen bij punt 7 hierboven. :)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #53 Gepost op: 2-06-2008, 20:55:32 »
 ::tandpastasmiley::



Er staat een klein spel foutje in   :-[ ::)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #54 Gepost op: 2-06-2008, 23:54:48 »
als de foto gemaakt is en Beau de regels aan Iris herhaalt, merkt Iris op dat er geen letters op de foto mogen staan.

Het is nog veel erger dan dat. Ze rennen door de straat en Beau stopt opeens omdat hij zelf herinnert dat er geen letters op mogen. De mol gaat natuurlijk niet helpen deze opdracht goed te laten verlopen!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #55 Gepost op: 3-06-2008, 09:18:39 »
Het is nog veel erger dan dat. Ze rennen door de straat en Beau stopt opeens omdat hij zelf herinnert dat er geen letters op mogen. De mol gaat natuurlijk niet helpen deze opdracht goed te laten verlopen!

Het is inderdaad Beau die op de regels terugkomt. Zoals ik op pagina 1 van dit topic schreef: Beau nadat de foto gemaakt is: "Je moest niet zelf op de foto staan.. En we mochten.." Iris: "Geen letters he." Beau: "Geen letters!" Het is dan Beau die zich als eerste realiseert dat de foto dus niet goed is. En Iris was Beau nu net voor met die opmerking over de letters, maar het gaat er om dat ze die regel kennelijk wel al wist en niet ingreep.
« Laatst bewerkt op: 3-06-2008, 09:35:56 door Heinz »

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #56 Gepost op: 3-06-2008, 09:19:41 »
Ik hoor Iris niet zeggen dat er geen letters op mochten hoor.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #57 Gepost op: 3-06-2008, 09:21:51 »
Ik hoor Iris niet zeggen dat er geen letters op mochten hoor.

Ze zegt dit (vrij onduidelijk te horen) op 05:42 in de aflevering.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #58 Gepost op: 3-06-2008, 09:22:48 »
Ik zal het nog even naluisteren.  :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #59 Gepost op: 3-06-2008, 12:41:51 »
Ze zegt dit (vrij onduidelijk te horen) op 05:42 in de aflevering.

ik vraag me af of beau de spelregels al wel aan iris uit had gelegd.
het stukje dat iris 'geen letters' zegt lijkt er wel uit geknipt, want de rest wat er gezegd wordt is wél verstaanbaar.

als beau de regels niet aan iris heeft verteld is het natuurlijk wel verdacht als iris ze kent, dus misschien dat het geluid daardoor ineens zo zacht staat?

maar beau komt er inderdaad mee aanzetten, blijft verdacht dus van iris  :)