Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 237536 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #80 Gepost op: 7-01-2024, 13:11:32 »
Kondigde Tooske in interviews aan dat ze dat ging doen. Op z'n Merels jezelf alvast een alibi geven voor mols gedrag. Verdacht.
Ja dat is verdacht. Wel gek dat zij maar ook Jeroen 1000 in de pot brengen. Ik denk dat de mol als laatste ging en ergens een grens had getrokken; bij 5 of meer zou ie ook een vrijstelling pakken, schade tussen 5000 en 6000 niet al te groot en goede kans dat er dan veel bedragen weer uitgespeeld kunnen worden, en bij 4 of minder geen, want dan val je minder op.... je gaat dus 'mee' met wat de groep doet..... dan maar wat geld in de pot.

Jeroen: lijkt expres een beetje op de achtergrond te blijven en mysterieus te doen. Hij heeft ook van nature iets onbetrouwbaars over zich. Speelt ook vaak zulke rollen (vreemdganger). Ik zou hem nooit als mol casten.
Justin: schildert en lijkt veel op Jurre. Geeft goed advies. Komt oprecht over. Verwacht hem niet als mol.

Blijven over Tooske
Keurige analyse, met meeste zeker eens. Over die casting ook best ja, liever Tooske dan Jeroen, bovendien is er eens een keer weer een vrouw aan de beurt. En Tooske kan makkelijk in die mensenmassa opgaan en niet lange Jeroen, die is een kop groter dan Justin.

Jeroen heeft echter wel vreemde biechten. Zo krom. Daarin vind je vaak ook de mol. Bij Tooske komt het allemaal erg natuurlijk over, dat zou ze heel knap spelen. Jeroen speelt het juist niet knap. Moet dan aan zijn karakter liggen als hij niet de mol is. Als het te lang te obvious blijft is hij de jaarlijkse afleidmol want hij wordt inderdaad wel heel erg mysterieus steeds neergezet, maar voorlopig ga ik van het obvious uit, dus dat Jeroen gewoon de mol is.
De Blondine is de Mol :)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 7-01-2024, 13:23:25 »
Tooske staat bij mij op dit moment niet bovenaan, maar ik vind haar ook wel verdacht. Sowieso had ze een mooie molpositie bij de laatste opdracht. En als eerste mooi in beeld: als ze de mol zou zijn, dan is het verhaal mooi rond.

Ik zei hier helemaal in het begin dat ze als kandidaat er misschien als eerste uit zou liggen, maar bij nader inzien, slaat dat nergens op.  ::schaam::
Ze speelt het eigenlijk wel slim; ze lijkt niet zo goed te kunnen liegen, maar ze had wel razendsnel die vrijstelling te pakken.
En tegelijkertijd heeft ze mol-potentie. Maar... Als ze de mol is, had ze de onderhandelingen beter kunnen doen, denk ik.

Ik blijf dus maar even bij Jeroen. (maar houd de rest ook nog steeds in de gaten. Nooit te vroeg tunnelen; hopelijk houd ik dat voornemen vol  ;))
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #82 Gepost op: 7-01-2024, 13:26:20 »
In de aflevering zelf te zien?
Zoals gezegd houd ik dat een weekje voor me. Kom er op terug.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #83 Gepost op: 7-01-2024, 13:33:09 »
Tja je hebt het grote woord al gezegd:
Jip is de mol, case closed.
Ik geloof het alleen niet. Ik denk Jeroen of bij een vrouw toch alleen Tooske.

Jip deed het speeddaten goed door dat plan van Anna door te zetten, dat leverde 6000 euro op, en zat in de verkeerde groep bij het schilderen. Dus ik zal die spoiler van jou wel bekijken volgende week, maar inderdaad beter in het Spoiler topic ::)

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #84 Gepost op: 7-01-2024, 13:57:19 »

Ook niet aan de beurt bij de eerste eliminatie. Sinds Rik weet wie de Mol is (S20) gebeurt dat nooit. Ik denk niet alleen voor de Mol, maar ook omdat Rik dat prettiger vindt.

Maar vorig jaar besproken op het forum. Kun je natuurlijk een switcheroo in je maag gesplitst krijgen.

« Laatst bewerkt op: 9-01-2024, 22:25:45 door Amethyst »

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #85 Gepost op: 7-01-2024, 15:56:10 »
vind Jip verdacht overkomen of zo, en voor een cartoonist die schilderij van haar hmm ik weet niet, ik had iets betere kwaliteit verwacht van haar gevoel voor details of zo

bij de schilderijen en cijfercodes vond ik Anna verdacht, ook het zogenaamd verkeerd horen van Kees 583 i.p.v. 581

qua test/executie, bij haar groen scherm vond ik gezichtsuitdrukking van Rian nogal verdacht, beetje gemaakt overkomen of zo
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Online Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 7-01-2024, 16:05:47 »
Geen idee. Ik zie het op dit moment nog bij geen van allen dat ie de mol kan zijn eigenlijk. Maar ja, moet toch iemand zijn...

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 7-01-2024, 18:26:06 »
Ik zie dat Anna best veel genoemd wordt. Ze valt inderdaad op. Maar het plan dat ze bedenkt (stem op je eerste date gesprek) is serieus een heel goed plan om de opbrengst te maximaliseren. Iedereen zonder vrijstelling doet mee. En achteraf  kan je ook iedereen verantwoordelijk (proberen te) houden.

Alleen al op basis hiervan kunnen we haar denk ik wel uitsluiten. Hoe kan je dit als mol ooit goedpraten?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #88 Gepost op: 7-01-2024, 18:29:45 »
Niet ::ohno::

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 7-01-2024, 23:29:31 »
Eerste korte analyse wie voor mij niet verdacht zijn:

(…)

Ook wat betreft casting zou ik altijd voor Tooske gaan ipv Rian. Rian lijkt me iets simpeler en minder subtiel. Tooske zou ik zeker als mol kunnen zien en zeker eerder casten als mol dan Rian.

Goed, Tooske dan maar dus.

Grotendeels eens.

Je zou verwachten dat de mol geen vrijstelling pakt in opdracht 1. Maar Justin blijft als enige over die zowel geen vrijstelling pakte en niet meeging in Annes plan (dat veel geld opleverde) of zichzelf in een rare hoek manouevreerde zoals Fons deed (en daarbij ook nog geld opleverde). Dus misschien dacht de mol de vrijstelling maar te pakken in de hoop de groep bij het speeddaten te misleiden. Alleen Rian, Tooske en Rosario lijken ver te komen met hun misleiding (in mindere mate Jeroen). Rosario’s confrontatie van Fons is wat raar als mol (maar nog lang geen streepmoment hoor). Rians totaal gebrek aan reactie op haar groene scherm zou wel link zijn voor haar als ze de mol is. Dus weging van factoren brengt mij bij Tooske uit. Maar het kan natuurlijk nog alle kanten uit.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #90 Gepost op: 7-01-2024, 23:37:19 »
Er komt nog bij dat Tooske nog steeds heel laag staat in de app verdenkingen. Jeroen staat voor de tweede week op rij heel hoog; 2e. Dat wil je niet. Ben wel blij met de blondine als mol  ::regenboog::

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 8-01-2024, 08:18:42 »

Offline xania

• Forumlid
  • We are all acting through this thing called life
« Reactie #92 Gepost op: 8-01-2024, 10:06:21 »
Ook wel opvallend dat de kaarten op de site anders zijn dan de kaarten in het spel. Daar staan overal handen op.
Sowieso iets wat mijn dochter opmerkte is dat ze vantevoren al die symbolen hebben toegewezen gekregen en dat waarschijnlijk iedereen ook 10 kaarten met het zelfde symbool had liggen anders kan het nooit zo zijn dat ze allemaal een ander symbool pakken.
Ik denk wel dat daar nog een betekenis achter zit.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

« Reactie #93 Gepost op: 8-01-2024, 11:31:08 »
Je kunt nu voor het eerst al na 1 aflevering weten wie de mol is.

Dit zijn je clues:

In de opening wil de mol in principe geen vrijstelling verdienen - die kan immers potentieel 1000 euro opleveren in de volgende opdracht

Kandidaten zonder vrijstelling: Anna, Justin, Jip, Fons

In de speeddate introduceert Anna het simpele doch briljante idee dat iedereen moet stemmen op hun 1e datepartner - heel slim, dat zou de mol niet doen.

Kan de mol nog zijn: iedereen behalve Anna

In de schilderijenopdracht wil de Mol bij de kistjes (groep 2) of de schilderijen kiezen (groep 3), om impact te heben op meer dan 1 schilderij

Mol-opties: Kees, Tooske, Anna, Babs (afgevallen), Rian (Babs is afgevallen op Rian, dus Rian is niet de mol)

Hoe weet ik dat Babs op Rian zat? Proximity bias. Alle kandidaten hebben tunnelvisie op degenen bij wie ze in de groep zaten. Iedereen in de schildergroep verdenkt elkaar, iedereen in de kistjes groep, en Babs en Rian. Dit is altijd zo, bij alle kandidaten, in de 1e aflevering van WIDM, omdat iedereen heel achterdochtig is en de meeste 'verdachte' dingen ziet bij degenen die ze het meest zien. Babs vond het bv. heel verdacht dat Rian de arm om de nek bij het schilder niet meteen zag.

Als we dit allemaal bij elkaar optellen, dan kan de mol nog zijn.....

NIEMAND

Huh?

We hebben iedereen al afgestreept, hoe kan dat?

Blijkbaar hebben we een foute aanname gemaakt. Blijkbaar zat de mol in minstens 1 opdracht niet in de 'ideale' positie.

Welke opdracht zou dat dan zijn?

Dit is duidelijk.

Bij de opening.

Waarom?

Blijkbaar dacht de Mol dit: ik pak lekker wel een vrijstelling, want dan maak ik mezelf ook wat minder verdacht. En dan zorg ik er gewoon voor dat niemand op mij stemt bij de speed dates, dan komt er ook geen geld in de pot.

Degenen die dit zouden kunnen hebben gedacht zijn Kees, Tooske en Anna - de kandidaten die in de schilderijenopdracht in een redelijke sleutelpositie zaten.

Anna is het niet, door haar geniale idee bij de speeddates om allemaal op hun 1e datepartner te stemmen.

Dus Kees of Tooske?

Een van hen heeft bedacht om wel de vrijstelling te nemen, maar die niet te verliezen bij de speeddates.

Dus wie had een beter alibi tijdens de speeddates?

Tooske zei: "Ik dacht dat ik een echte paraplu moest zoeken, niet zo'n icoontje, dus toen had ik te weinig tijd, blablabla."

Dit zegt ze tegen 3 mensen, op dezelfde manier, omdat ze het van tevoren heeft uitgedacht.

En Kees? Toen Babs hem vroeg of hij een vrijstelling had, was zijn alibi:

"Ja klopt. Ja die heb ik."

Om 'verwarring te zaaien'. En hij had zelf ook binnen 2 seconden daarna door dat het geen slimme strategie was, dat zag je op zijn gezicht.

Dus het is duidelijk:

Tooske is de mol.

Ze gaat een prima seizoen tegemoet, ze is een hele leuke, levendige 'kandidaat', en ze gaat de andere kandidaten nog wel beduvelen.

Maar wij weten het al.

En Anna zal wel de winnaar worden

Niet alleen omdat ze slim en analytisch is, maar ook omdat ze in de schilderijenopdracht al bij Tooske in de groep zat, dus haar proximity bias gaat haar de goede richting in duwen.

Sorry als het seizoen nu niet meer leuk voor jullie is omdat jullie het nu ook zeker weten!

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 8-01-2024, 12:17:52 »
Prima analyse, maar duidelijk geen spoiler. Het zou kunnen kloppen, zeker weten doen we niets.. Lijkt me ook geen apart topic onderwerp.

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #95 Gepost op: 8-01-2024, 12:32:42 »
Dit zegt precies helemaal niks. Sterker nog: ik heb in het 'Totaal nutteloze hints'-topic dingen voorbij zien komen die potentieel sluitender bewijs vormen dan dit.  ::)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #96 Gepost op: 8-01-2024, 12:39:06 »
Ik zou zeggen, Max van de Broek-niet-van-RTL, zet alles op haar in, de dood of de gladiolen.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #97 Gepost op: 8-01-2024, 12:39:49 »
Er zijn al meer "zekerheden" die later in het seizoen niet bleken te kloppen.

Het is wáár tot het tegendeel wordt bewezen.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #98 Gepost op: 8-01-2024, 12:42:31 »
Is dit het account van Jeroen Spitzenberger?

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 8-01-2024, 12:48:41 »
Haha nou je hebt me echt overtuigd (not, sorry). Want waarom als mol dan niet bij de schilders in het groepje, zorgen dat de andere groep nauwelijks tijd heeft om de nummers te lezen omdat je continue het scherm op en neer doet (als de schilders naar het voorbeeld keken had dat effect op het bord met nummers). En lekker verwarring zaaien bij de schilders onderling. En ze verwachten de mol daar niet, dus toch een ideale positie.
Dus tja; het kan echt alle kanten op.