Ik ben over afleveringen 3 en 4 iets minder enthousiast dan over 1 en 2, maar het is nog steeds heel goed hoor. De opdracht in het pretpark was heerlijk. Dat er dan even 1 joker in is verstopt, vind ik ook een leuke extra. Voegt net even een laagje toe. Wat ik miste was een infographic met de plattegrond van het park met de juiste attracties en welke attractie op de "groepsfoto" waar is en waar de controlekamer is.
De radiospelletjes vond ik zelf niet heel spannend.
De opdracht waarbij ze atypisch moesten denken maar dan toch juist weer niet, vond ik heel flauw. Hier werden kandidaten afgestraft omdat ze doorhadden wat er gebeurde bij de andere groep.
Met maar 2 opdrachten per aflevering valt het des te harder op als er bij een opdracht troeven in het spel zijn. Dan is nog maar letterlijk de helft over van de opdrachten waarin je echt naar de mol kunt zoeken. Ik denk dat bij de opdracht met de bootjes, niemand bezig was met geld verdienen. Je wil gewoon winnen van de rest. Ik vond de vrijstellingen nu te prominent aanwezig in de afleveringen. Maar met zulke korte afleveringen kan dat bijna niet anders als je daar een opdracht omheen wil bouwen die ook echt iets voorstelt... De opdracht zelf was verder prima.
Niet dat het me heel veel uitmaakt
wie de mol is eigenlijk. Wat wel raar is in een spel dat in elk geval de pretentie heeft helemaal om precies die vraag te draaien...
De vreemde volgorde met eliminaties halverwege een aflevering valt bij mijn kijkgroepje niet in de smaak. Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee, maar mijn medekijkers vonden het verwarrend en volgens mij ook onnodig.
Tiemen kreeg te veel schermtijd en Tessa is echt veel te weinig in beeld geweest. Raar.
Voortaan altijd met onbekende kandidaten graag. Die doen het gewoon leuker in zo'n spel met allemaal onverwachte elementen. Meer oprechte reacties/emoties, en meer in verwondering. En soms wordt het er ook gewoon iets knulliger van, maar dat is ook leuk om te zien gebeuren. En je kan ze meer fysieke opdrachten laten doen, en meer gênante dingen zoals dat zingen of dat met die geit. Ja, ik hou van deze kandidaten, ook al zijn het maar gewone mensen. Euh...ik bedoel: ik hou van deze kandidaten, juist
omdat het gewone mensen zijn