Auteur Topic: [WIDM] Evaluatietopic  (gelezen 18896 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #60 Gepost op: 16-07-2024, 16:40:12 »
Max heeft wel een podcast, dit jaar. Maar ook hij ziet zich gebonden aan het streamings-concept.

Een fandag? In elk geval níet vanuit RN.

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 16-07-2024, 16:43:04 »
Waarom moeten er meer mensen tegelijk kijken ? Waar staat dat?  Dat is juist niet hoe streaming werkt en het was juist heel bewust een keuze om dit een streaming seizoen te maken. Als experiment.

Kijk dat het het samen bespreken/speuren vanuit een forum lastiger maakt , dat is duidelijk.

Ik heb geen idee waarom er voor 2 afleveringen per week is gekozen en of het tijdstip van het onkine gooien een bewuste keuze was

Naar wat ik begreep was de keuze voor 2 afleveringen in 1 keer om het makkelijker te kunnen bingen. Wat ik raar vind, want als je elke week een aflevering doet is het na 8 weken toch ook te bingen..

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 16-07-2024, 20:10:59 »
Misschien dat 2 afleveringen tegelijkertijd online zetten een test is om te kijken of langere afleveringen op tv een succes gaan worden? Dat ze bijhouden hoeveel mensen ze gelijk na elkaar gaan kijken en hoeveel er dat niet doen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 16-07-2024, 21:47:40 »
Misschien dat 2 afleveringen tegelijkertijd online zetten een test is om te kijken of langere afleveringen op tv een succes gaan worden? Dat ze bijhouden hoeveel mensen ze gelijk na elkaar gaan kijken en hoeveel er dat niet doen.
Ik denk het niet en ook niet te vergelijken is, want het verschil met streaming en normale manier van uitzenden is, dat bij streamen vaak het eindigt met een open einde en daarom juist mensen willen doorkijken.
Bij normale manier van uitzenden eindigt het eigenlijk nooit met een open einde en ik denk dat voor de meeste mensen 60, de meeste afleveringen en als uitzondering af toe niet meer dan 75 minuten voldoende is en zeker als er geen open einde is. Dit geldt voor mij zeker.
« Laatst bewerkt op: 16-07-2024, 21:59:46 door Mol1991 »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #64 Gepost op: 16-07-2024, 22:37:31 »
Ik ben ook benieuwd naar het aantal kijkers dat er vast van overtuigd is dat er op 26 juli nog een aflevering 9 en 10 zullen volgen.

"4x2 afleveringen" betekent weliswaar 4 vrijdagen, maar het zijn 3 weken.

Plus een dag.

In diverse uitzendschema's zag ik dat 19 juli de afsluitende 2 afleveringen online komen, en dat is ook af te leiden aan het resterend aantal deelnemers.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 17-07-2024, 08:20:05 »
Naar wat ik begreep was de keuze voor 2 afleveringen in 1 keer om het makkelijker te kunnen bingen. Wat ik raar vind, want als je elke week een aflevering doet is het na 8 weken toch ook te bingen..
Ik begrijp hun wel, want ik vind het ook makkelijkere te bingen als er 2 afleveringen per keer online komen, dan 1 per week. Ik had dan echt gewacht tot alles online staat denk ik. En streamingdiensten staan toch over het algemeen bekend om het feit dat je meerdere afleveringen te gelijk online hebt staan. Anders hadden ze het ook op normale manier kunnen doen, is naar mijn mening.
Nu heb ik de eerste 2 afleveringen wel in de eerste week gewoon bekeken, maar ik hou bij streamen vaak van om zoveel mogelijk afleveringen achter elkaar te kijken, dus heb vorige week de afleveringen 3, 4, 5 en 6 achter elkaar gekeken, wat makkelijk kon want ik had geen spoilers. Maar dat is per persoon verschillend wat die fijner vind om te kijken.
Zou het op een normale manier op tv komen, kies ik wel voor 1 aflevering per keer.
« Laatst bewerkt op: 17-07-2024, 08:27:01 door Mol1991 »

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 17-07-2024, 08:55:01 »
Als casual kijker die regelmatig op z'n telefoon zit tijdens series kijken, vind ik dit een fantastisch seizoen!

1000x beter dan de reguliere seizoenen laatste jaren, en ik vind persoonlijk dit format van 2x 45 min streamen elke vrijdag helemaal perfect. Ik kijk eerst de ene, paar dagen later als het uitkomt de andere.
 Het verloop van een aflevering gaat lekker vlot, niks wordt saai en teveel uitgerekt. Heb nog nauwelijks mijn telefoon erbij gepakt tijdens het kijken.

Als ik onder de beoogde doelgroep val mogen ze van mij op deze voet verder gaan!

Offline Pac

• Global Moderator
« Reactie #67 Gepost op: 19-07-2024, 14:29:42 »
Wat zat die laatste aflevering goed in elkaar ::love:: Heerlijk om de groepsdynamiek te zien als ze elkaar voor het eerst in al die maanden weer terug zien. Op het moment van de grote ontknoping voelde het echt alsof ik dat samen met de groep mocht meemaken. Samen met een groep mensen die ik een paar weken geleden nog niet eens kende. Doordat de aflevering van tevoren opgenomen was, straalde het rust uit en kon ik me echt inleven in de kandidaten net zo goed gespannen als opgetogen waren voor de grote dag. En die compilatie op het einde maakte het helemaal af! Zo jammer dat het nu al voorbij is ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 19-07-2024, 14:31:45 door Pac »
...óf niet!

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #68 Gepost op: 19-07-2024, 14:42:44 »
Ik kan het echt alleen maar met pac eens zijn.  Dit was een hele mooie, eerlijke reunie aflevering.

Voor mij een prima aflevering als afsluiting van een geweldig seizoen,

Enige puntjes als evt verbetering ( puur persoonlijk )
Uitzendschema, terug op tv graag , 1 keer per week
Minder biechten .

Voor de rest enorm genoten als dit cinemagrafisch de nieuwe stijl gaat zijn, ben ik terug een grotere fan geworden dan ik de laatste seizoenen was.   Het was open, fris, er zaten thematische zaken in .    ::bravo:: ::bravo::

Offline Joey94

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 19-07-2024, 14:57:28 »
Wat was dit seizoen een verademing ten opzichte van wat we de laatste jaren gewend zijn! Het voelde voor mij als een mix van De Mol en van "old school Wie is de Mol' tot en met 2011. Ik hoop echt heel erg dat op deze voet door wordt gegaan! De opdrachten mogen nog wel wat interessanter/langer, maar waren al een stuk beter dan de laatste jaren vond ik. Qua biechten sluit ik me helemaal aan bij wat volgens mij de meerderheid hier vindt: daar kan echt flink in gesneden worden, waardoor je zoveel meer tijd hebt om andere boeiende/grappige/interessante dingen te laten zien. Al met al een dikke pluim om het aan te durven dit te doen en een goede weg ingeslagen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 19-07-2024, 17:40:40 »
Ik vond het heel leuk, de laatste twee afleveringen.
Toch leek aflevering 7 ene kant ook een beetje op van ja we moeten nu snel afronden, omdat aflevering 8 de reünie is. Ik bedoel dan vooral met het feit dat ze eerst 4 kandidaten nog hadden en toen ineens toch met 3 eindigende. Ze deden het wel op een heel leuke manier en gunde Simone ook dat ze alles meegemaakt had, maar leek toch een beetje gehaast naar mijn mening.

Verder was de reünie waar ik hoopte wel van de partij en dat vond ik heel leuk. Vooral de reacties van de kandidaten, molacties en dat je ook ziet hoe de band is.

Ik heb na dit seizoen geen verbeterpunten, van mij mag dit zo blijven en ook in de reguliere seizoenen.

Bedankt voor dit extra seizoen.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 19-07-2024, 19:21:39 door Mol1991 »

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #71 Gepost op: 19-07-2024, 20:05:04 »
Wat fijn weer zo'n niet live finale  ::bravo::

Ik snap persoonlijk alleen niks van de ontbrekende finale in Oman zelf. Letterlijk het enige verschil tussen Simone en de 'finalisten' was dat haar auto een andere kant op reed.  ???
Ik vind het altijd een rare afsluiting als er geen ontknoping is op locatie, ookal is daar als kijker weinig verschil aan. Juist daarom ook. Je zag hoe erg ze baalden.

Terugspoelen had van mij niet gehoeven, zeker omdat dit nog vaak genoeg aan bod kwam.

Wel erg positief over de eindcompilatie. Nyree leek ook een stuk vrijer te vertellen daar en gewoon veel leuke spontane momentjes. Daar mag ook best wel iets meer van te zien zijn gedurende het seizoen.

Al met al ben ik best tevreden over dit seizoen. Ik denk dat opdrachten nog net iets beter kunnen (met name op het eind waren ze weer wat simpeler) en het was een nogal kort seizoen natuurlijk.
Ik hoop in ieder geval heel erg op een volwaardig TV seizoen met onbekenden, waarbij deze thematische stijl behouden blijft.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 19-07-2024, 20:18:27 »
Ik snap persoonlijk alleen niks van de ontbrekende finale in Oman zelf. Letterlijk het enige verschil tussen Simone en de 'finalisten' was dat haar auto een andere kant op reed.  ???
Ik vind het altijd een rare afsluiting als er geen ontknoping is op locatie, ookal is daar als kijker weinig verschil aan. Juist daarom ook. Je zag hoe erg ze baalden.
Volledig eens. Dat de ontknoping niet elke keer op locatie is vind ik geen probleem.
Maar dit keer vond ik het wel fijn als ze dit gedaan zouden hebben, want zo leek het net van we moeten aflevering 8 alleen overhouden voor de reünie. Ik zou dan aflevering 7 langer hebben gemaakt of in aflevering 8 beginnen met de ontknoping in Oman. Niet dat het leuk bedacht is met de auto’s, maar het leek gewoon niet af en gehaast, als je snapt wat ik bedoel.
« Laatst bewerkt op: 19-07-2024, 20:22:20 door Mol1991 »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #73 Gepost op: 19-07-2024, 20:29:58 »
Bodejos kwam van de week met reunie in de Efteling idee, zou ik wel een erg mooie thematische toevoeging hebben gevonden .

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 20-07-2024, 01:24:34 »
Als deze style nog verder verbeterd wordt, dan ben ik dik tevreden. De hand van de nieuwe regisseur was duidelijk te zien, echt knap!

Wel graag minder biechten en meer langere + avontuurlijke opdrachten.

Ook een dikke ::ok:: voor Hila, goed gedaan! Hopelijk mag ze nog meer seizoenen presenteren.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 20-07-2024, 08:10:11 »
meer langere + avontuurlijke opdrachten.

Ook een dikke ::ok:: voor Hila, goed gedaan! Hopelijk mag ze nog meer seizoenen presenteren.
Over meer langere opdrachten, van mij mag dit echt wel paar keer (zoals in 4 afleveringen wel met afwisseling) voorkomen, maar ik zou liever 3 korte opdrachten zien dan 2 langere voorbeeld. Ik weet uit ervaring dat 2 langere opdrachten en ze zouden echt alles laten zien, haak ik snel af en zit ik veel sneller op mijn mobiel en heb ik geen zin om te kijken. Maarja dat is iets van smaak. Dan zou ik als makers een middenweg kiezen waar ongeveer iedereen wel tevreden mee is.

Ja Hila was super goed. 😊 Ik denk wel dat bij de reguliere seizoenen Rik nog wel een tijdje gaat presenteren, want hij gaf zelf nog dat hij nog wel even doorgaat met WIDM. Maar eventueel als dit goed bevalt het extra seizoen dat ze voortaan dit vaker doen met Hila.
« Laatst bewerkt op: 20-07-2024, 08:11:50 door Mol1991 »

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 20-07-2024, 15:00:19 »
Enorm genoten. Dit is geen oude wijn in nieuwe zakken maar een fris wijntje met een sprankeltje in een moderne fles (of zoiets, beeldspraak is eigenlijk niet mijn ding   ::rofl::)

Ik zou het fantastisch vinden als dit format zou worden doorgezet. Iets minder biechttijd, of biechten in voice over zou fijn zijn. Hila deed het geweldig.
Ma how, zeg!

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 20-07-2024, 16:16:36 »
Het probleem is niet per se de biechten. Kandidaten die gedrag of een opdracht  analyseren in een biecht vind ik leuk. Bijvoorbeeld Emma die liet blijken de opdracht met de enveloppen perfect door te hebben.

Het probleem is een biecht die letterlijk herhaalt wat we net in beeld gezien hebben. Ik heb weer meerdere keren per aflevering “JA DAT ZAG IK NET” naar m’n scherm geschreeuwd.

Verder goed seizoen. Mijn voornaamste puntje van kritiek is de opdrachten vanaf aflevering 5. Heel statisch en daarom extreem moeilijk mollen. Hoe meer chaos, rennen, vliegen, hoe beter. Zoals bijvoorbeeld in dat restaurant. Dan kan je op een leuke manier mollen. Nu was dat erg lastig.

Eigenlijk zijn de opdrachten ook gewoon veel leuker met meer kandidaten. Misschien toch naar een finale met 5 ofzo toe en minder snel mensen laten afvallen. Opdrachten met 3 of 4 zijn van nature statischer en saaier.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #78 Gepost op: 20-07-2024, 18:12:59 »
Leuk experiment, maar ik heb toch liever één aflevering per week.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 20-07-2024, 18:29:09 »
Ik ben enorm tevreden over dit seizoen. Wat een geweldig extraatje dat voor mij niet onderdoet en zelfs nog beter is dan de normale series. Van de kandidaten, cinematografische stijl tot de presentatie van Hila (vooral in de losse momenten was ze geweldig). Ik heb genoten!

De enige minpunten liggen bij de manier van streamen. Ik vond de afleveringen te kort en twee afleveringen tegelijkertijd minder fijn. Het seizoen is er nu in een ruime drie weken doorheen wat ik erg jammer vind. De serie had beter verdiend als ik eerlijk ben. (Natuurlijk kun je zelf langzamer kijken maar ik vind het juist leuk om samen te speuren waardoor je onherroepelijk met spoilers te maken krijgt.)