Auteur Topic: [WIDM] Evaluatietopic  (gelezen 11753 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #140 Gepost op: 14-08-2024, 18:05:00 »
Meest recente voorbeeld van dat laatste is toch wel Albanië. Grote maatschappijen gingen daar tot voor enkele jaren incidenteel naartoe. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat je vanuit Corfu een dagtocht naar het land kon maken. De kosten? Inclusief overtocht, 2  maaltijden, een rondrit en een kloosterbezoek: 30 gulden.

Plus 90 gulden voor de douaneformailteiten. Waarvan 10 gulden "officieel".

In 2022 zou ik er met de bus naartoe gaan, maar ze kregen die niet vol. De hype kwam pas ná de finale. Had uiteraard ook met Corona te maken.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #141 Gepost op: 14-08-2024, 18:39:06 »
Ik kan me persoonlijk totaal niet voorstellen dat ik me door een programma als widm laat aanpraten dat ik ergens heen op vakantie ga, omdat widm er geweest is .  Klinkt voor mij als een davinci tour in parijs of zo. Nee merci.

Maar ik besef wel dat dat voor mij zo geldt, maar voor velen ( ook van users hier ) dus niet en dat maakt dat je als makers inderdaad een statement kan maken en kan laten zien dat je niet naar paraguay hoeft te vliegen voor een top vakantie , maar dat 2 weken moezel ook heel spannend kan zijn, desnoods met eigen vervoer . 

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #142 Gepost op: 14-08-2024, 20:26:29 »
Ik kan me persoonlijk totaal niet voorstellen dat ik me door een programma als widm laat aanpraten dat ik ergens heen op vakantie ga, omdat widm er geweest is .  Klinkt voor mij als een davinci tour in parijs of zo. Nee merci.
Dit snap ik inderdaad ook totaal niet. Er zijn mensen inderdaad die een boek lezen, serie/film/programma kijken en het zelf willen zien hoe een land eruit ziet of waar ze opgenomen hebben.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #143 Gepost op: 14-08-2024, 23:47:42 »
Dit snap ik inderdaad ook totaal niet. Er zijn mensen inderdaad die een boek lezen, serie/film/programma kijken en het zelf willen zien hoe een land eruit ziet of waar ze opgenomen hebben.

Even hierop in gaan. Met oa Tarbozan en enkele andere forummers heb ik na een kleine week speuren en wegstrepen kunnen achterhalen dat seizoen 22 zich in Albanië zou afspelen.

Mijn mond viel open van verbazing. In augustus 2021, nog geen week vóór de livestream, had ik een 12-ydaagse reis geboekt, waarbij  3 dagen Albanië in het reisprogramma zat.

Ik wilde dus niet naar Albanië gaan omdat WIDM daar was geweest, ik had de reis toen al geboekt. Het was 1 van de weinige reizen die op dat moment geboekt kon worden. Jammergenoeg annuleerde de touroperator die reis.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #144 Gepost op: 15-08-2024, 13:42:32 »
Was voor mij meer als reactie op pacs post, waarin gezegd wordt dat klm mogelijk rechtstreeks zou gaan vliegen op een nieuwe locatie nav een seizoen widm.
En dat ik persoonlijk ( ik kan dat niet genoeg benadrukken ) dat  een vreemde motivatie zou vinden .

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 15-08-2024, 16:41:18 »
Je kunt je wel prima door WIDM laten inspireren. Ik weet niet of ik zo snel naar Oregon was gegaan deze zomer als WIDM daar niet was geweest.  ::jaja:: Maar de bestemming Amerika trok me sws al wel, dat scheelt natuurlijk.

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #146 Gepost op: 15-08-2024, 22:12:22 »
De toename van het toerisme in Albanië was een item in het NOS journaal van vanavond. Gevolg is o.a. een toename van bouwactiviteiten en de bouw van een nieuw vliegveld waarbij vliegtuigen over een natuurgebied moeten vliegen.

Er werden 2 jongemannen uit Nederland geïnterviewd en zij gaven aan geïnspireerd te zijn door "3 Op reis"  en door "Wie is de mol"  ;)

Ik ben zelf jaren geleden in Ronda geweest. Niet met opzet maar omdat deze plaats opgenomen was in een fly en drive rondreis die we gemaakt hebben in Andalusië.  Toch wel heel bijzonder om de opname locaties zelf te zien en rond te lopen in de arena waar de ontknoping plaatsvond.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #147 Gepost op: 15-08-2024, 22:26:37 »
De meest bijzondere plek uit Wie is de Mol? die ik ooit bezocht, en in dat geval weldegelijk bewust, was het muziekpaviljoentje in Reykjavik, waar Marit en Maarten een telefoonnummer moesten samenstellen met de lijnnummers van de passerende oranje bussen. Ik meende dat ze het gevonden nummer moesten bellen, voordat de andere kandidaten het paviljoentje hadden bereikt.

Het was in gebruik als oefenlokaal, waar een van oorsprong Nederlandse man muziekles gaf.

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #148 Gepost op: 15-08-2024, 22:49:21 »
De toename van het toerisme in Albanië was een item in het NOS journaal van vanavond. Gevolg is o.a. een toename van bouwactiviteiten en de bouw van een nieuw vliegveld waarbij vliegtuigen over een natuurgebied moeten vliegen.

Er werden 2 jongemannen uit Nederland geïnterviewd en zij gaven aan geïnspireerd te zijn door "3 Op reis"  en door "Wie is de mol"  ;)
Veel duidelijker gaat mijn punt niet worden: zelfs het achtuurjournaal heeft het erover. Als de eerste Nederlanders die zij tegenkomen al over Wie is de Mol? beginnen, dan mag je als programmamakers echt wel nadenken over je voorbeeldfunctie.

Het item is hier vanaf 21:06 terug te kijken.
...óf niet!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #149 Gepost op: 23-08-2024, 20:55:48 »
Wij zijn ook naar Georgië geweest en later naar Jordanië, dat widm daar was geweest en we daardoor plekken konden bezoeken waar opdrachten zijn geweest was zeker wel een leuke plus ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 27-08-2024, 19:39:41 »

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 27-08-2024, 22:40:32 »
Wat jammer! Ik dacht dat ze in eerste instantie wel voor meer seizoenen gingen, heel jammer.  Ik vond het een goed seizoen waar ik erg van genoten heb.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #152 Gepost op: 28-08-2024, 01:19:33 »
Dit is precies wat ze van tevoren ook al tegen Sam had gezegd toch? Er stond altijd maar 1 seizoen op de planning. Ik vind eigenlijk juist dat ze de optie nog heel erg open houdt ::jaja::

En geen nieuwe streaming-editie met onbekende kandidaten betekent nog steeds niet dat ze geen streaming-editie met oud-Mollen kunnen maken ::hypocriet::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #153 Gepost op: 28-08-2024, 09:24:44 »
Voorlopig dus geen tweede streamingeditie.
Ik zou zeggen, dat klopt mooi met onze bevindingen op dit forum :)

Volgens mij is de consensus hier wel dat streaming niet het juiste formaat is voor Wie is de Mol. Of dat Wie is de Mol niet het juiste programma is voor streaming.

Dat er dan geen streamingseizoen 2 komt, lijkt me dan goed nieuws: dat wijst er op dat de makers dezelfde conclusie hebben getrokken.

Waar ik nog altijd op hoop is een televisie-seizoen met onbekenden. Want de onbekende deelnemers worden hier volgens mij toch wel gezien als onverdeeld succes.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 28-08-2024, 10:49:34 »
Maar dan zou het dus moeten gaan om 2 seizoenen op tv want ik denk dat ze de BNers niet zomaar op gaan geven en waarschijnlijk vinden ze dat bij de NPO iets te veel van het goede? ::)

Op een Discord hadden we het er ook over en daar zei iemand dat ze het ook wel heel snel opgeven terwijl ze juist riepen dat je het op elk moment zou moeten kunnen kijken. Dus dan zouden er in het najaar nog massa's mensen moeten gaan kijken en zou je daarna pas je conclusies kunnen trekken.

Maargoed, misschien moeten ze toch nog een knoop doorhakken en mag Hila daar op dit moment gewoon nog niks over zeggen..

Wat ik wel opvallend vind is dat ze zegt dat ze niet nog eens mensen kunnen verrassen. Maar dat is toch helemaal niet perse nodig? Je kunt toch ook een 'gewone' inschrijving doen? Waarom moet het perse een verrassing zijn?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #155 Gepost op: 29-08-2024, 17:38:22 »
Dat laatste ligt voor de hand. Ze kunnen uiteraard niet opnieuw aan komen zetten met The Game......

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 31-08-2024, 08:28:13 »
Het zou mij ook niet verbazen als dit gewoon een test was van de makers. Kijken hoe naast de molloten de reguliere kijkers hoe ze reageren op deze editie met onbekende Nederlanders + opdrachten en gelijk testen voor hun zelf als ze zo door gaan op deze manier van maken in de reguliere seizoenen. En het is volgend jaar een jubileum seizoen, dus dit was gewoon extraatje!

Maar zou wel leuk zijn als ze doorgaan met dit of een keer editie met oud mollen.
En misschien is helaas in Nederland de meeste kijkers meer fan van programma’s met BN’ers dan zonder, voorbeeld bij de Verraders hadden ze afgelopen keer 1 seizoen met onbekende mensen, maar dit was toch niet zo’n succes en ze doen het weer met BN’ers voortaan.