Opdrachten

Opdrachten Top 5

Best gewaardeerde opdrachten   Minst gewaardeerde opdrachten
1. Rennen voor de gaucho's (8.8)
2. Hoogte overwinnen (8.7)
3. Fabriek (8.6)
4. Stratenrace (8.6)
5. Goede manieren (8.6)
  1. Speeddaten (6.2)
2. Vlot (6.8)
3. Dilemma's (7)
4. Spoorbrug (7)
5. Tango (7.2)

Overzicht opdrachten tot nu toe


Opdracht Gemiddelde Jouw cijfer
Aflevering 1
 Speeddaten
De kandidaten moeten door onderlinge gesprekjes elkaar in korte tijd leren kennen. Vijf kandidaten krijgen vervolgens een vraag over zichzelf, die ze moeten doorspelen aan de kandidaat aan wie ze die informatie verteld hebben. Het aantal goede antwoorden bepaalt het aantal sterren van het hotel ze de nacht door zullen brengen.
6.2 Log in!
 Spoorbrug
De kandidaten moeten allen over de spoorbrug lopen die hoog boven een rivier hangt.
7 Log in!
 Memory
De kandidaten spelen een spel memory. Er is kans op het winnen van geld, het verliezen van geld en het winnen van een vrijstelling.
7.4 Log in!
Aflevering 2
 Vlot
De kandidaten moeten gezamelijk een vlot bouwen. Het vlot moet stevig genoeg zijn om de bagage van de kandidaten en tien stukken drijfhout over de rivier mee te nemen. Per stuk drijfhout dat aankomt, wordt 500 Euro verdiend.
6.8 Log in!
 Amsterdam
De kandidaten worden verdeeld in drie teams die per paard Amsterdamse locaties moeten vinden. Sommige locaties hebben geld voor een specifiek team. Dat geld moet vervolgens bij de Nederlandse Bank worden gedeponeerd. Eén kandidaat (Frédérique) coördineert de teams met behulp van een plattegrond van Amsterdam en een walkie talkie.
7.7 Log in!
Aflevering 3
 Boomtoppen
De kandidaten glijden met een kabelbaan van de ene naar de andere boomtop. Op diverse plaatsen liggen jeugdfoto's van de kandidaten. De kandidaten moeten de juiste foto in de juiste volgorde onthouden.
7.8 Log in!
 Tango
Liz en Roderick moeten achter een wit scherm een Tango uitvoeren, samen met nog vier andere paren. De overige kandidaten moeten Liz en Roderick eruit zien te pikken. Als de opdracht niet slaagt krijgen Liz en Roderick een vrijstelling.
7.2 Log in!
Aflevering 4
 Metro
Elke kandidaat krijgt een koffer mee met daarin een sticker van een plaats waar de mol in vorige series geweest is. Door telkens twee plaatsen met elkaar te vergelijken moet bepaald worden welke plaats het verst van Argentinië ligt.
8.1 Log in!
 Fabriek
Elke kandidaat moet zijn weg vinden door een oude fabriek. Het einddoel is de executietest en de tijd die het kost om er te komen wordt meegerekend in de test. Er liggen jokers en geld her en der verspreid.
8.6 Log in!
Aflevering 5
 Obelisk
De kandidaten moeten op zoek naar de graven van de 'helden' op de Argentijnse bankbiljetten. Aldaar vinden ze een roos en een deel van de aanwijzing die leidt naar het vervolg van de opdracht: de obelisk, alwaar de kandidaten alleen nog maar de gevonden roos hoeven over te dragen aan Karel.
8.1 Log in!
 Campanopolis
De vier kandidaten die zonder jokers zitten krijgen een kans om jokers te verdienen. Hiervoor legt Karel telkens een joker op de tafel, net zolang totdat iemand de stapel grijpt. Hoe langer er gewacht wordt, hoe meer jokers er kunnen worden verdiend, maar alleen wie het eerst grijpt mag de stapel houden.
7.4 Log in!
 Stratenrace
In twee teams strijden de kandidaten om het eerste vinden van een envelop waarin geld zit voor de groepspot. Ze moeten hiervoor een adres zien te vinden in een Argentijns dorpje met straatnamen genoemd naar molkandidaten. De kandidaten dragen adressen op zich bedoeld voor het concurrerende team.
8.6 Log in!
Aflevering 6
 Naar school
Drie kandidaten met een goede kennis van Spaans gaat in de stad op zoek naar spullen, terwijl het andere team met hulp van Argentijnse kinderen de namen van die spullen in het Spaans moet leren. Elk in het Spaans benoemd item levert geld op voor de pot.
8.2 Log in!
 Goede manieren
Tijdens een chique diner met een welgesteld Argentijns echtpaar krijgen de kandidaten diverse opdrachten die ze, zonder de gastheer en gastvrouw te beledigen, moeten zien uit te voeren.
8.6 Log in!
 Racecircuit
Met een drietal oude auto's racen de kandidaten zes ronden op een circuit. Elke ronde rijdt een andere auto, terwijl de twee overige auto's bij de pittstop staan. Bij de pittstop staan diverse klussen gepland en daarnaast moeten de kandidaten zelf de tijd bijhouden.
8.1 Log in!
Aflevering 7
 Polaroid
Drie van de kandidaten moeten een 'bekend' iemand fotograferen, die door de twee andere kandidaten aan de hand van de foto gevonden moet worden. De twee andere kandidaten moeten zichzelf bekend maken en het groepje van drie moet iemand vinden die de namen van de twee bij de foto kan noemen.
7.6 Log in!
 Kapel
Elke kandidaat krijgt de kans om de mol te zien door vijf vragen goed te beantwoorden.
8.4 Log in!
 Rennen voor de gaucho's
De kandidaten moeten een traject over een open veld afleggen. Daarbij moeten ze zorgen dat ze niet in handen komen van drie gaucho's. Het doel is zoveel mogelijk zadeltassen naar de finish te brengen.
8.8 Log in!
Aflevering 8
 Hoogte overwinnen
De kandidaten moeten per fiets in 2 ongeveer even sterke teams 1 kilometer hoogteverschil overwinnen. De teams wisselen elkaar steeds af. Degene die als eerste over de finish gaat, krijgt een vrijstelling. Per meter hoogtewinst komt er geld in de pot. De kandidaten mogen op elk moment de opdracht beëindigen.
8.7 Log in!
 Kamertjes verhuren
De kandidaten krijgen de kans om in de molboekjes van de andere kandidaten te kijken via het spel 'kamertjes verhuren'. Afwisselend mogen de kandidaten een latje omdraaien, zodat de muur van een kamertje rood wordt. Wie het laatste muurtje van een kamertje rood maakt, wint de inhoud van het kamertje.
8.1 Log in!
 Dilemma's
De kandidaten zijn eerder voor een tweetal dilemma's geplaatst waarop ze moesten antwoorden. De overige kandidaten moeten raden welk antwoord is gegeven. Per goed geraden antwoord komt er geld bij in de pot.
7 Log in!
Aflevering 9
 Zoutmeer
De kandidaten moeten met z'n drieën een weg afleggen over een zoutmeer. Onderweg liggen zoutblokken met geld of aanwijzingen. Ze moeten zorgen dat ze binnen een uur terug zijn mèt de zoutblokken.
8.1 Log in!