Best gewaardeerde opdrachten   Minst gewaardeerde opdrachten
1. Boobytrap (8.9)
2. Theater in het park (8.8)
3. Vulkaan (8.4)
4. Bomenopdracht (8.4)
5. Verlaten Ziekenhuis (8.4)
  1. Jokers (6.4)
2. Strandlakens (6.7)
3. Kerkduel (6.8)
4. Koffie & Vulkaan (7)
5. Theater (7.1)

Opdracht Gemiddelde Jouw cijfer
Aflevering 1
 Bus
De kandidaten moeten elk apart een aantal vragen oplossen in een bus. Later stelt Pieter-Jan een vraag aan 5 willekeurige kandidaten. Een juist antwoord levert 10 tot 50 euro op. Maar dan komt de bonusvraag voor 5000 euro...
7.6 Log in!
 Vuurwerk
De kandidaten moeten binnen een kwartier een systeem bedenken om met zes kleuren te communiceren. Vervolgens moeten drie verzendduo's een boodschap doorgeven aan vier ontvangers. En dat gebeurt op knallende wijze!
8.1 Log in!
 Route
Eén voor één moeten ze een route afleggen met onderweg mandjes met een verschillende inhoud, (oa jokers, geld of vrijstelling). Een kandidaat die net geweest is, mag info doorgeven aan de anderen en kiezen wie er na hem mag gaan. Hoe eerder je gaat, hoe meer kans op vrijstellingen of jokers.
7.5 Log in!
Aflevering 2
 Theater
Elke kandidaat moet een stukje tekst schrijven waarmee hij zich zou aanprijzen op een datingsite. In een theater leest ieder een van die teksten voor. De anderen moeten raden wie het geschreven heeft. Ze krijgen ook foto's te zien die met de persoon in kwestie te maken hebben. De kandidaten winnen pas geld als zes of meer van hen het juist geraden hebben.
7.1 Log in!
 Boobytrap
De kandidaten krijgen € 2500, maar mogen dit pas houden als ze het in de kluis steken. Die kluis staat in een oude ruïne, bezaaid met boobytraps en sluipschutters. Ze kunnen één voor één of per twee gaan en vantevoren verkenners sturen om boobytraps onklaar te maken.
8.9 Log in!
 Levend Stilleven
Er wordt tweemaal een levend stilleven getoond aan de kandidaten, met echte mensen die allerlei dingen doen. De tweede maal zijn er zaken veranderd. Ze moeten de verschillen vinden. Elke kandidaat moet één voor één een verschil opnoemen. Maakt iemand een fout, dan wordt het tot dan toe gewonnen bedrag van die odpracht weer op 0 gezet!
7.4 Log in!
Aflevering 3
 Schilderwerk
Vijf kandidaten moeten een kunstwerk op een muur schilderen in een straat vol muurschilderingen. Hen wordt verteld dat een criticus later hun kunstwerk er niet mag uitpikken, maar eigenlijk zijn het hun vier medekandidaten die moeten proberen om hun muurschildering er juist wél uit te halen.
7.6 Log in!
 Plakwerk
Vier kandidaten kiezen eerst een persoon (uit enkele vooropgestelde keuzes) en krijgen er vervolgens een kleine rastertekening van. Zij moeten met zwarte, witte en grijze blaadjes papier die rastertekening op een billboard namaken. Hun vijf medekandidaten moeten de persoon herkennen om geld te winnen.
7.7 Log in!
 Theater in het park
De kandidaten moeten een theatershow opvoeren in het park en zoveel mogelijk toeschouwers lokken. Als er minstens 200 mensen komen kijken, winnen ze 1000 euro. Voor elke extra persoon, krijgen ze er bovendien 5 euro bovenop.
8.8 Log in!
 Hotelkamers
Kandidaten worden (per duo en één apart) in hun hotelkamer opgesloten en moeten er binnen één kwartier uit ontsnappen. In iedere kamer staat een camera en een tv én ligt een aanwijzing naar de sleutel uit een andere hotelkamer. Ze kunnen dit via de camera naar elkaar seinen.
7.8 Log in!
Aflevering 4
 Bus Race
Vier kandidaten zitten in één bus en racen tegen vier kandidaten in de andere bus. Ieder moet één keer een stuk gereden hebben. Ze mogen pas wisselen als ze bij de vlaggen zijn en mbv balletjes, die door de bus rollen en waar letters op staan, opgelegde woorden vormen. Als De Mol in de verliezende bus zit, winnen ze geld. Zoniet, gaat dat geld uit de pot!
8.3 Log in!
 Kerkduel
Kandidaten duelleren voor elkaars molboekje. Ze staan elk tegenover een andere kandidaat in een kerk. Ieder krijgt een aantal vragen voorgeschoteld over wie ze als Mol verdenken. Als een kandidaat eerlijk antwoordt, blijft de andere op zijn plaats staan. Maar bij een gelogen antwoord, mag de andere kandidaat een stap dichter naar het molboekje van zijn tegenstander nemen.
6.8 Log in!
 666 meter
De kandidaten moeten samen 666 meter afleggen... over een paar touwen boven een hoog ravijn! De afstand van de ene naar de andere kant van het ravijn is 111 meter. Er moeten dus minstens 6 kandidaten de oversteek maken om geld te winnen.
8.1 Log in!
Aflevering 5
 Koeien
De groep wordt in twee verdeeld. Het ene groepje moet 600 koeien van A naar B brengen en het andere groepje 600 koeien van B naar A. In elke kudde van 600 koeien hangt er een kokertje aan vier koeien. Per kokertje dat ze vinden, winnen ze geld.
7.5 Log in!
 Gedicht
Terwijl Anna een gedicht van buiten leert, moeten de overige kandidaten in duo's telkens één foto maken van een woord dat in het gedicht voorkomt. Per woord dat Anna juist raadt, winnen ze geld.
7.5 Log in!
 Terreinwagen
De groep rijdt een parcours af met twee terreinwagens. Onderweg zien ze paaltjes met het mollogo erop. Daar in de buurt ligt geld, dat ze moeten vinden. Als ze alles gevonden hebben, wordt het geld verdubbeld.
7.9 Log in!
Aflevering 6
 Woordspoor
De kandidaten verdelen zich in twee groepjes: schrijvers en lezers. De schrijvers moeten een woord kiezen en dit woord uitspellen in de straten van Léon. Ze moeten de route doorgeven aan de lezers. De door de lezers afgelegde weg wordt door een GPS geregistreerd en op een computerscherm getoond. Aan hen om het woord te raden dat zij hebben gewandeld.
8.1 Log in!
 Steengroeve
In een volgeregende steengroeve liggen verschillende kleine en grotere platforms verspreid. Op een klein platform mag maar één persoon staan en op een grote vier. Ze hebben een kleine plank voor de platforms die dicht bij elkaar en een lange plank om de grotere afstanden te overbruggen. Ze moeten met zes kandidaten op het eindpunt raken.
8.2 Log in!
 Strandlakens
De kandidaten spelen Mastermind met gekleurde strandlakens. Per vier neergelegde kleuren krijgen ze de tip hoeveel er goed zijn en hoeveel daarvan er al dan niet op de juiste plaats liggen. Hoe sneller ze de code kraken, hoe minder executieschermen ze moeten bekijken.
6.7 Log in!
Aflevering 7
 Onderwaterlabyrinth
Aan de kust ligt onder water een touwlabyrinth verspreid waaraan geldkokers en bommen hangen. Ze krijgen tien seconden een plattegrond te zien en moeten dan in een opgelegde tijd zoveel moelijk kokers vinden en vooral de bommen vermijden!
7.8 Log in!
 Vulkaan
Terwijl ze een vulkaan beklimmen, komen ze telkens een kist tegen, die ze mee moeten nemen naar de volgende kist en daar beslissen welke kist ze vervolgens meenemen. De kisten worden steeds kleiner en lichter, maar zijn daardoor ook steeds minder waard. Pas op de top van de vulkaan blijkt dat iedere kandidaat een deel van het gewonnen geld krijgt en het pas in de pot zit als ze het binnen 7 minuten in een kist onderaan de vulkaan steken!
8.4 Log in!
 Jokers
Elke kandidaat krijgt een joker en mag die inzetten om een spel te spelen waarbij er drie jokers gewonnen kunnen worden. In dat spel biedt Pieter-Jan hen telkens 3 aantallen jokers aan: 0, 1 of 3. De kandidaat ziet het aantal niet en moet dus gokken of hij het bod aanvaardt, óf vertrouwen op signalen van de medekandidaten, die wél zien wat Pieter-Jan in zijn handen heeft!
6.4 Log in!
Aflevering 8
 Vuurtoren
Twee kandidaten worden opgesloten in een vuurtoren, met een schatkaart en verrekijker. De anderen staan een eind verder op een eiland met een verrekijker en zien de code om de twee te bevrijden op de vuurtoren. Die code moeten ze dus overbrengen. Vervolgens komen de twee van de vuurtoren naar de anderen met een schatkaart, waar aangeduid staat waar het geld ligt.
8.2 Log in!
 Krater
De kandidaten staan in een kraal bij een krater. Ze krijgen elke ronde een paar minuten tijd om geld te zoeken. Pieter-Jan geeft telkens voor één plaats aan waar er geld ligt, maar er is nog veel meer te rapen. Ze moeten wel binnen de tijd terug in de kraal zijn. Ben je te laat? Dan lig je eruit samen met het geld dat je nog in je handen hebt.
7.8 Log in!
 Verlaten Ziekenhuis
Elke kandidaat heeft de naam van een afgevallen kandidaat op borst en rug. Ze moeten één voor één in een verlaten ziekenhuis op zoek gaan naar kamers die zijn afgesloten met een hek. Om de code te bemachtigen, moeten de anderen in de controlekamer een vraag oplossen. Vervolgens moet de kandidaat teruglopen met het geld. Dit alles zonder dat 2 Nicaraguanen kunnen lezen wat er op hun borst/rug staat.
8.4 Log in!
Aflevering 9
 Nationaliteiten
De kandidaten moeten in twee duo's zoveel mogelijk unieke nationaliteiten vinden. Elk duo zoekt in een andere helft in de stad Grenada en ze hebben maar 30 minuten tijd. Wat ze niet weten is dat ALLE nationaliteiten uniek zijn. Als het ene duo een nationaliteit heeft die de andere ook heeft, telt het dus niet mee en winne nze er geen geld voor.
7.9 Log in!
 Bootjes
Elke kandidaat zit in een bootje en ieder heeft een deel van een kaart. Ze moeten zo snel mogelijk Pieter-Jan vinden. Maar iemand krijgt de kans om een vrijstelling te winnen...
7.4 Log in!
 Koffie & Vulkaan
De kandidaten splitsen zich in twee duo's. Het ene duo krijgt een rondleiding over een nabijgelegen vulkaan en het andere over de koffieteelt. Later blijkt dat ze elkaar in tien minuten moeten briefen over de rondleiding, want de kandidaten die de koffie rondleiding deden, krijgen vragen over de vulkaan en andersom.
7 Log in!
Aflevering 10
 Bomenopdracht
Twee kandidaten moeten over een kabel van de ene naar de andere boom glijden en onderweg beneden hen vlaggetjes zoeken. Als ze er eentje zien, moeten ze er een piepende en flitsende markeerder naar gooien zodat de twee kandidaten onder hen het vlaggetje en dus het geld kunnen vinden.
8.4 Log in!