Auteur Topic: [WINNAAR] Cathy  (gelezen 121815 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #100 Gepost op: 15-03-2016, 06:57:17 »
De Coster noemt Cathy aan het begin van aflevering 7 een mogelijke berekende Mol "die er steeds meer in slaagt om de verdenkingen van zich af te houden". In aflevering 1 was Cathy hoofdverdachte in de groep en voor de finale wordt ze blijkbaar minder verdacht. Ik heb daar maar één plausibele verklaring voor: iedereen die Cathy als hoofdverdachte had heeft één voor één het spel moeten verlaten.

Offline Loopje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #101 Gepost op: 15-03-2016, 09:44:46 »
Kan kloppen, Heinz. Dan zat Stijn ook op Cathy, en Hanne op Gilles. Als West-Vlaamse hoor ik Hanne mannelijke voornaamwoorden gebruiken als ze het over haar mol heeft, daarom denk ik inderdaad dat ze op Gilles zit. Jammer alleen dat ik zijn gedrag en acties gedurende het hele seizoen erg onmols vond ...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #102 Gepost op: 15-03-2016, 10:09:33 »
Nee , de mol wijst hier thee af... nadat Stijn het wel aanneemt.. om aan Stijn te laten zien dat zij WEL met de opdracht bezig is, en dus geen tijd heeft voor thee. Om te laten zien dat ze kandidaat is.. aan Stijn

Een soort van... Nee , geen tijd voor thee, ik ben een kandidaat die met de opdracht bezig is...

Vervolgens vliegt Stijn eruit.

Maar geeft niet dat je m niet vat hoor... Haha is een gedragsdingetje die mij opvalt

Denk je niet dat Stijn eruit is gevlogen omdat Cathy "per ongeluk" een vogel liet zien die ze al hadden? Waardoor Stijn uiteindelijk voor Cathy is gegaan? En Gilles die te erg zijn best deed, dus die de mol niet kon zijn volgens Stijn?  ::)

De Coster noemt Cathy aan het begin van aflevering 7 een mogelijke berekende Mol "die er steeds meer in slaagt om de verdenkingen van zich af te houden". In aflevering 1 was Cathy hoofdverdachte in de groep en voor de finale wordt ze blijkbaar minder verdacht. Ik heb daar maar één plausibele verklaring voor: iedereen die Cathy als hoofdverdachte had heeft één voor één het spel moeten verlaten.

Behalve Gilles de mol ;D

Offline MarieS

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #103 Gepost op: 15-03-2016, 14:03:48 »
De Coster noemt Cathy aan het begin van aflevering 7 een mogelijke berekende Mol "die er steeds meer in slaagt om de verdenkingen van zich af te houden". In aflevering 1 was Cathy hoofdverdachte in de groep en voor de finale wordt ze blijkbaar minder verdacht. Ik heb daar maar één plausibele verklaring voor: iedereen die Cathy als hoofdverdachte had heeft één voor één het spel moeten verlaten.

Aangezien GDC het in voice-over zei en niet letterlijk in de aflevering zelf, lijkt me eerder in te spelen op de verdenkingen van televisiekijkend Vlaanderen (en Nederland). Enkele dagen voor de eerste uitzending van De Mol had GDC het er in een (Humo?  ???) interview nog over dat hij zo pas nog een paar voice-overs had opgenomen voor de eerste aflevering, dus het lijkt me aannemelijk dat dit voor latere afleveringen ook nog kon.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #104 Gepost op: 15-03-2016, 14:18:10 »
Aangezien GDC het in voice-over zei en niet letterlijk in de aflevering zelf, lijkt me eerder in te spelen op de verdenkingen van televisiekijkend Vlaanderen (en Nederland). Enkele dagen voor de eerste uitzending van De Mol had GDC het er in een (Humo?  ???) interview nog over dat hij zo pas nog een paar voice-overs had opgenomen voor de eerste aflevering, dus het lijkt me aannemelijk dat dit voor latere afleveringen ook nog kon.

Het kan inderdaad, maar dat zou een stijlbreuk zijn. Het is het verslag van een reis waarbij niet gerefereerd wordt aan de manier waarop het door de televisiekijkers beleefd wordt.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #105 Gepost op: 15-03-2016, 16:50:51 »
De Coster noemt Cathy aan het begin van aflevering 7 een mogelijke berekende Mol "die er steeds meer in slaagt om de verdenkingen van zich af te houden". In aflevering 1 was Cathy hoofdverdachte in de groep en voor de finale wordt ze blijkbaar minder verdacht. Ik heb daar maar één plausibele verklaring voor: iedereen die Cathy als hoofdverdachte had heeft één voor één het spel moeten verlaten.

Bruno leek volgens zijn molboek op Cathy te zitten, maar nam volgens eigen zeggen een gok op een nieuwe molverdachte; toen vloog hij eruit!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #106 Gepost op: 15-03-2016, 17:54:23 »
Bruno leek volgens zijn molboek op Cathy te zitten, maar nam volgens eigen zeggen een gok op een nieuwe molverdachte; toen vloog hij eruit!

Klopt. Maar dat lijkt me een uitzondering. Het zou wel heel bijzonder zijn als meerdere Cathty-verdenkers zijn afgevallen omdat ze onderweg van Mol veranderden terwijl het toch Cathy was.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #107 Gepost op: 15-03-2016, 18:23:48 »
In de Vlaamse mol 3 zat Shadia al na aflevering 2 op de juiste persoon en toch viel ze na aflevering 6 af omdat ze van mol veranderd was. Het is dus niet denkbeeldig dat dit hier opnieuw zal voorkomen.
Bovendien geloof ik niet de meeste kandidaten Cathy snel verdachten, in het begin gaan ze over meerdere kandidaten spreiden. Als daar de mol niet tussen zit of je zet alles op de verkeerde persoon is de kans uiteraard groot dat je een rood scherm krijgt.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #108 Gepost op: 15-03-2016, 18:30:33 »
Bovendien geloof ik niet de meeste kandidaten Cathy snel verdachten, in het begin gaan ze over meerdere kandidaten spreiden. Als daar de mol niet tussen zit of je zet alles op de verkeerde persoon is de kans uiteraard groot dat je een rood scherm krijgt.

Cathy hing als laagste aan de brug. En sommige vroege afvallers hebben gezegd op één persoon in te hebben gezet. Ik weet dat dit alles bij elkaar nog niet alles zegt, maar voor mij wel genoeg. ;D

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #109 Gepost op: 15-03-2016, 18:50:22 »
Wij weten tenslotte niet op wie de afvallers hebben gestemd al vermoed ik dat Bruno op Hanne heeft gestemd (waarom zou hij haar een extra pasvraag geven?). En het aansporen van Cathy om iedereen van de brug te springen en Stijn in het bijzonder past perfect in haar strategie om haar terug onverdacht te maken.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 18:56:20 door Luc »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #110 Gepost op: 15-03-2016, 18:57:50 »
Wij weten tenslotte niet op wie de afvallers hebben gestemd al vermoed ik dat Bruno op Hanne heeft gestemd (waarom zou hij haar een extra pasvraag geven?).

Daar zijn we het dan wel over eens. :)

Offline MegaMientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #111 Gepost op: 15-03-2016, 19:01:59 »
Bruno leek volgens zijn molboek op Cathy te zitten, maar nam volgens eigen zeggen een gok op een nieuwe molverdachte; toen vloog hij eruit!

Bruno is door dat laatste blad verandert van gedachte (hij zegt dat hij nadat hij een lijstje heeft gemaakt, tot een andere conclusie is gekomen) en valt hierna af. Hij heeft dus de laatste keer op Cathy gestemd en is er op haar uit gegaan.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #112 Gepost op: 15-03-2016, 19:55:08 »
Waarom zou Bruno Hanne de extra pasvraag geven? Omdat hij haar als mol zag en je geeft natuurlijk de pasvraag aan wie je verdenkt (Bruno is heus niet dom) anders doe je je eigen kansen om de volgende aflevering te halen verminderen. Bovendien kwam zijn uitleg dat hij haar vertrouwt alles behalve overtuigend over.

Offline MegaMientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #113 Gepost op: 15-03-2016, 20:07:41 »
Waarom zou Bruno Hanne de extra pasvraag geven? Omdat hij haar als mol zag en je geeft natuurlijk de pasvraag aan wie je verdenkt (Bruno is heus niet dom) anders doe je je eigen kansen om de volgende aflevering te halen verminderen. Bovendien kwam zijn uitleg dat hij haar vertrouwt alles behalve overtuigend over.

Bruno heeft gezegd dat hij de vragenlijst had ingevuld op het lijstje dat hij gemaakt heeft, maar dat het een serieuze gok was. Dus het kan dat hij bij het pasvragenspel toch terug naar zijn oorspronkelijke mol (Hanne?) is gegaan, omdat hij toch twijfelde over zijn gok.

Maar het staat vast dat Bruno de test heeft ingevuld op basis van zijn lijst, en die wijst naar Cathy. Het feit dat die verborgen pagina ondertussen weer verdwenen is, bewijst dat ook de makers beseffen dat je hiermee een finalist kon afstrepen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #114 Gepost op: 15-03-2016, 20:12:13 »
Cathy hing als laagste aan de brug. En sommige vroege afvallers hebben gezegd op één persoon in te hebben gezet. Ik weet dat dit alles bij elkaar nog niet alles zegt, maar voor mij wel genoeg. ;D

Allez zeg, nogal wiedes gij als Gilles-is-de-mol-aanvoerder bij uitstek  ;) Ik zag in deze aflevering Cathy weer genoeg streken uithalen. Ze is wat dat betreft van het kaliber Yvon/Kees/Dennis: lekker fratsen uithalen zonder het erg te vinden in de picture te staan van de andere kandidaten. Een vogel voor de tweede keer aanbieden, opzettelijk misschieten waren mooie opties als mol. Daarbij wegdraaien van de plek waarbij Hanne/Gilles tig takjes breken onder hun voeten wat voor geluid zorgt zodat Stijn uiteindelijk het duo noch de gans kan fotograferen ontneemt de mogelijkheid tot het verdienen van geld. Een Gilles die opdracht zou hebben gekregen om vanuit de productie toch vooral die gans in de ranch terug te krijgen wil ik niet aan. Tis nog niet zo geregisseerd als bij WIDM waarbij Klaas 1000 euro als voorschot op de pot nam opdat de kandidaten zijn portret konden puzzelen. Dat geld is dus onnodig verdiend, daar waar Cathy Stijn belet de gans te fotograferen en het reeds verdiende bedrag weg te spelen een mooie actie is.

Overigens waande ik me net bij de Condor  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #115 Gepost op: 15-03-2016, 20:29:24 »
Een vogel voor de tweede keer aanbieden, opzettelijk misschieten waren mooie opties als mol.

Was dit eigenlijk wel zo'n goede mogelijke molactie? Want nu mochten ze opnieuw de eerder gefotografeerde vogels opnieuw eenmaal fotograferen en zo kwamen ze alsnog op een hoger bedrag uit. Als Cathy naar Stijn had geluisterd en voorzichtiger was met fotograferen (dus niet alleen met het tonen van foto's) waren ze misschien op een lager eindbedrag uitgekomen.

En de manier waarop Stijn Cathy in de gaten hield en bleef waarschuwen sterkt mij in de gedachte dat zij zijn Mol was.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #116 Gepost op: 15-03-2016, 20:42:29 »
Het kan zijn dat Stijn Cathy verdacht maar minder vragen juist heeft dan Gilles en Hanne.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #117 Gepost op: 15-03-2016, 20:42:59 »
En de manier waarop Stijn Cathy in de gaten hield en bleef waarschuwen sterkt mij in de gedachte dat zij zijn Mol was.

Zo interpreteer ik de situatie ook. Ik denk dat Bruno ook op Cathy zat trouwens.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #118 Gepost op: 15-03-2016, 20:47:20 »
Dan zaten er 4 kandidaten op de (juiste) mol. Nu is het niet de eerste keer dat meerdere kandidaten op de juiste mol zaten, zie NL reeks 2 (Nico), reeks 9 (Jon), reeks 10 (Kim) en reeks 15 (Margriet). En in reeks 12 met Anne-Marie als mol zaten vrijwel alle kandidaten al vanaf het begin op de goede mol.

Offline MegaMientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cathy
« Reactie #119 Gepost op: 15-03-2016, 20:50:40 »
Het kan zijn dat Stijn Cathy verdacht maar minder vragen juist heeft dan Gilles en Hanne.

Aangezien Bruno vorige week 100% voor Cathy gegaan is en er uit gevlogen is, terwijl Stijn vorige week nog spreidde, kan Cathy de mol niet zijn.