Auteur Topic: [THEORIE] Mollogo  (gelezen 10673 keer)

anoniem 24971

  • Gast
[THEORIE] Mollogo
« Gepost op: 1-02-2016, 22:49:15 »
In de vingerafdruk op de achtergrond van het logo zit een 'C' verstopt. Dit zou kunnen leiden naar Cathy, aangezien zij de enige is wiens naam met de letter C begint. Op één van de video's op de FB van 'De Mol' (waar het logo langzaamaan verschijnt door lijnen) is ook te zien hoe de C als eerste wordt getoond. De C is hiermee de basis van het Mollogo en andere letters zijn er niet in te herkennen. Hoe denken jullie hierover?

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #1 Gepost op: 1-02-2016, 23:37:19 »
Deze screen nam ik eerder deze week. Het logo begint zich echt te vormen door die C en dan pas later komt al derest. Én dan komt erboven nog eens De Mol te staan zodat de C volledig onzichtbaar is. (Eigenlijk was ik dus wat te laat met het nemen van de screen, want hier zijn ook al wat andere lijnen te zien van het logo)

Lomperik..

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #2 Gepost op: 2-02-2016, 04:01:50 »
Is dit een nieuw logo?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #3 Gepost op: 2-02-2016, 07:27:40 »
Is dit een nieuw logo?

Ja. (Erg mooi die nieuwe vormgeving. ::ok::)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #4 Gepost op: 7-02-2016, 02:52:19 »
Is dit een nieuw logo?

Ik vind het vooral frappant, en dus een teken dat het een hint is voor mij, dat het pas later na de reeks opgenomen te hebben is beslist om een nieuw Mollogo te ontwerpen. Want op de molboekjes die de kandidaten hebben, staat nog gewoon het oude logo. Ik vind het verbazend dat nog niet meer mensen het Klaas-effect hebben bij deze hint zoals ik. (Meesten snappen wel wat ik met dat effect bedoel)
Lomperik..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #5 Gepost op: 7-02-2016, 09:17:01 »
Ik vind het vooral frappant, en dus een teken dat het een hint is voor mij, dat het pas later na de reeks opgenomen te hebben is beslist om een nieuw Mollogo te ontwerpen. Want op de molboekjes die de kandidaten hebben, staat nog gewoon het oude logo. Ik vind het verbazend dat nog niet meer mensen het Klaas-effect hebben bij deze hint zoals ik. (Meesten snappen wel wat ik met dat effect bedoel)

Nog voor je je kon aanmelden was er ook al een nieuw logo, maar ik kan zo snel niet nagaan of dat hetzelfde was als dit logo. Maar een vergelijking met de kloosterhint? Ik maak me er niet druk om dat er een "c" te zien is. Zou net zo goed niks kunnen betekenen als dat het een hint zou kunnen zijn wat mij betreft.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #6 Gepost op: 7-02-2016, 09:50:09 »
Als er een hint zou zitten in het logo, zou het slechts 1 seizoen bruikbaar zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #7 Gepost op: 7-02-2016, 10:50:23 »
Als er een hint zou zitten in het logo, zou het slechts 1 seizoen bruikbaar zijn.

Nee joh, dan kiezen ze volgende keer (laten we hopen dat die er komt!) gewoon weer een Mol wiens naam met een C begint. ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #8 Gepost op: 7-02-2016, 11:43:30 »
Ik vind het vooral frappant, en dus een teken dat het een hint is voor mij, dat het pas later na de reeks opgenomen te hebben is beslist om een nieuw Mollogo te ontwerpen. Want op de molboekjes die de kandidaten hebben, staat nog gewoon het oude logo. Ik vind het verbazend dat nog niet meer mensen het Klaas-effect hebben bij deze hint zoals ik. (Meesten snappen wel wat ik met dat effect bedoel)

Zelfs al is het een hint dan nog is hij in de verste verte niet te vergelijken met de Kloosterhint vind ik. De graad van toevalligheid is een pak groter dan wanneer contra, focus, molboek, oordeel en legenda worden gebruikt in zinnen en de afleveringtitel het heeft over laatste woorden.

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #9 Gepost op: 7-02-2016, 13:07:41 »
Bij de executieschermen was dit logo er toch ook al?

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #10 Gepost op: 7-02-2016, 13:16:22 »
Zelfs al is het een hint dan nog is hij in de verste verte niet te vergelijken met de Kloosterhint vind ik. De graad van toevalligheid is een pak groter dan wanneer contra, focus, molboek, oordeel en legenda worden gebruikt in zinnen en de afleveringtitel het heeft over laatste woorden.

Helemaal mee eens. De Klaas-hint is zo concreet dat het gewoon geen toeval kan zijn. De C in het logo kan mss een hint zijn, maar net zo goed gewoon toeval.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #11 Gepost op: 7-02-2016, 13:56:55 »
Er zijn zelfs mensen die er een G van maken.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #12 Gepost op: 7-02-2016, 16:25:51 »
Dit was het oorspronkelijke nieuwe logo. De C is leuk gevonden, maar niet overtuigend genoeg ::hypocriet::
...óf niet!

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #13 Gepost op: 7-02-2016, 21:32:13 »
Dit was het oorspronkelijke nieuwe logo. De C is leuk gevonden, maar niet overtuigend genoeg ::hypocriet::

Wat hebben ze dan een enorm goede keuze gemaakt om het logo te veranderen. Vind deze veel te druk en ook eigenlijk niet zo mooi.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #14 Gepost op: 8-02-2016, 20:25:14 »
Het logo was er inderdaad al tijdens de selectie. Als we de productie echter mogen geloven had de Mol zich al ruim van te voren aangemeld (of was deze al voor de andere kandidaten gevonden). Dat zou dus kunnen betekenen dat het logo inderdaad speciaal voor deze serie ontworpen is.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #15 Gepost op: 9-02-2016, 16:28:32 »
Ik vind het ook meer een G omdat het onderstreepte omhoog langer is dan die erboven. De c heeft precies in het midden een gat

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #16 Gepost op: 9-02-2016, 16:31:47 »
Het is overigens een prachtig logo. Modern, strak, maar mysterieus genoeg om het Mol-gevoel onmiddellijk op te roepen.  ::ok::
Woosie down?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #17 Gepost op: 27-02-2016, 12:57:20 »
Het is overigens een prachtig logo. Modern, strak, maar mysterieus genoeg om het Mol-gevoel onmiddellijk op te roepen.  ::ok::

Ik vind het ook mooi. Alleen vind ik het jammer dat de executies minder spannend zijn dan bij de Nederlandse mol.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #18 Gepost op: 27-02-2016, 13:40:26 »
Minder spannend is misschien de juiste uitdrukking niet. De executies zelf zullen even spannend zijn. Maar ze worden wat emotieloos in beeld gebracht.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Mollogo
« Reactie #19 Gepost op: 7-03-2016, 22:03:38 »
De G van Gilles nu duidelijk zichtbaar in het logo. (Ja ik zit in de Gilles tunnel nu  :P )