Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden  (gelezen 66157 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Gepost op: 8-02-2016, 20:42:42 »
Bespreek hier alles over de eerste opdracht van aflevering 2.
Lomperik..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #1 Gepost op: 8-02-2016, 20:44:03 »
Moeten we het niet spoiler vrij houden? Deze eerste titel geeft het voorstukje al weg, maar voor volgende opdrachten is het misschien handiger om nog zonder titel te werken. (Gewoon een suggestie voor de Nederlanders die geen spoilers willen)

EDIT: Fantastische opdracht dit.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2016, 20:49:51 door Hulpmol »

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #2 Gepost op: 8-02-2016, 20:57:34 »
De titel geeft niks weg hoor. Er staat niet 'Ruth wordt bevrijd' of 'Ruth wordt niet bevrijd'.
En dat dit te gebeuren stond dat dit bepaald ging worden door de anderen kandidaten weet iedereen die vorige week gekeken heeft hoor.
Lomperik..

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #3 Gepost op: 8-02-2016, 21:02:57 »
Prachtige opdracht
Perfect voor de groepsdynamica
De kaarten worden op tafel gelegd
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #4 Gepost op: 8-02-2016, 21:11:05 »
Moeten we het niet spoiler vrij houden? Deze eerste titel geeft het voorstukje al weg, maar voor volgende opdrachten is het misschien handiger om nog zonder titel te werken. (Gewoon een suggestie voor de Nederlanders die geen spoilers willen)

EDIT: Fantastische opdracht dit.

Wat LIEF  ::love::

Maarre, als ik (of een andere NL-er) geen spoilers wil zien moet ik (of een andere NL-er) gewoon hier niet kijken voor ik (of een andere NL-er) de aflevering gezien heb  ;)
En de titel vd opdracht moet sowieso kunnen  ::jaja:: Ook omdat iedereen die afl. 1 heeft gezien WEET dat dit terug zal komen in afl. 2  ;D
« Laatst bewerkt op: 8-02-2016, 21:12:36 door Whiskers »

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #5 Gepost op: 8-02-2016, 22:14:46 »
Is het niet heel simpel om te zeggen dat de mol sowieso nee gestemd heeft en ruth niet terug wil? Lijkt me dat de mol geen 5000 euro wil

Offline Chark

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #6 Gepost op: 8-02-2016, 22:17:55 »
Is het niet heel simpel om te zeggen dat de mol sowieso nee gestemd heeft en ruth niet terug wil? Lijkt me dat de mol geen 5000 euro wil

Of wil kunnen saboteren door expres een fout antwoord te geven.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #7 Gepost op: 8-02-2016, 22:19:16 »
Of wil kunnen saboteren door expres een fout antwoord te geven.

Dan hebben we dus Issabel en Gilles als kandidaten daarvoor?

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #8 Gepost op: 8-02-2016, 22:19:41 »
Of wil kunnen saboteren door expres een fout antwoord te geven.
Dat moet dan Issabel zijn? Kan ook. Gilles, Hanne of Bruno is in ieder geval niet logisch.

e: van gilles is niet logisch, als fout antwoord wil je dan G, B of L antwoorden zodat het goede nummerbord weg gaat.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #9 Gepost op: 8-02-2016, 22:24:41 »
Dat moet dan Issabel zijn? Kan ook. Gilles, Hanne of Bruno is in ieder geval niet logisch.

e: van gilles is niet logisch, als fout antwoord wil je dan G, B of L antwoorden zodat het goede nummerbord weg gaat.

Klopt volledig. Al is Issabel ook niet zó verdacht. Als de N al weg is, dan denk je automatisch aan bvba als type..
Lomperik..

Offline Chark

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #10 Gepost op: 8-02-2016, 22:25:11 »
Dan hebben we dus Issabel en Gilles als kandidaten daarvoor?

Thibaud zei "Het is NV want ik rijd daar voorbij". Hij gaf dus een fout antwoord, waarna Issabel zei dat het ook BVBA kon zei. Ook fout.

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #11 Gepost op: 8-02-2016, 22:42:58 »
Ik vond het heel gek hoe weinig discussie er was, of hoe weinig argumenten er aangedragen werken. Ja, ik begrijp de logica dat je iemand het spel terug inhaalt met meer informatie dan jij, maar je haalt natuurlijk ook iemand het spel in waarvan je sowieso weet dat ze de mol niet is. Of je jezelf daarmee meer of minder kans geeft om de volgende aflevering te overleven, dat weet ik natuurlijk niet.

In elk geval, het feit dat er buiten Ruth ook nog eens 5000 euro mee te winnen was, wordt vrij snel doodgezwegen. Alleen Gilles heeft het er snel nog over, maar maakt daarbij wel de fout om te zeggen dat ze 5000 moeten betalen. Hij wordt verbeterd, maar blijkbaar is dat niet genoeg geld om de groep te overtuigen. Ik vind het gek. In Nederland zou de keuze immers vaak liggen tussen geld of iemand terughalen, hier is het iemand terughalen en daar bovenop nog eens 5000 euro extra verdienen? Dan laat je je groepsgevoel toch meteen spreken én dan verdien je er geld mee? Op deze manier maak je de sfeer compleet kapot én staat er niet eens iets tegenover buiten het vage idee dat je anders een "sterkere tegenkandidaat" hebt. Terwijl Ruth dan anderzijds ook weer zwakker zou staan omdat niemand haar nog verdacht.

Ik zou in elk geval vol voor "ja" zijn gegaan en echt heel veel moeite gehad hebben om het los te laten. Ook vanuit de positie van Ruth zou ik natuurlijk veel harder hebben aangedrongen, maar zo'n type zal zij wel niet zijn.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #12 Gepost op: 8-02-2016, 22:54:45 »
Ruth was simpelweg veel te eerlijk in de auto. Ze kon evengoed een leugen vertellen over dat ze vooraf werd benaderd door Gilles ofzo en dat ze al wist dat zij Rood ging krijgen, dat het puur een opdracht is om geld te verdienen en dat zij dus sowieso blijft. (Of iets dergelijks).

Beetje naïef/dom die Ruth, jammer voor haar :(
Lomperik..

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #13 Gepost op: 8-02-2016, 22:55:51 »
Thibaud zei "Het is NV want ik rijd daar voorbij". Hij gaf dus een fout antwoord, waarna Issabel zei dat het ook BVBA kon zei. Ook fout.

Dat zei hij ja. Maar Issa kwam met de suggestie die bewust of onbewust het foute nummerbord buiten spel liet geraken.

Nokia (Gilles, was overigens Samsung en niet Nokia)---> nummerbord met de N weg. Dus Issa zei: N weg? Doe dan maar BVBA ipv van NV voor "mijn" antwoord. Gevolg: juiste nummerbord uit het spel

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #14 Gepost op: 8-02-2016, 23:14:23 »
Wat LIEF  ::love::

Maarre, als ik (of een andere NL-er) geen spoilers wil zien moet ik (of een andere NL-er) gewoon hier niet kijken voor ik (of een andere NL-er) de aflevering gezien heb  ;)
En de titel vd opdracht moet sowieso kunnen  ::jaja:: Ook omdat iedereen die afl. 1 heeft gezien WEET dat dit terug zal komen in afl. 2  ;D

als een ander NL-er gesproken helemaal mee eens, ik kom natiirlijk pas op het forum als ik de aflevering gezien heb.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #15 Gepost op: 8-02-2016, 23:16:14 »
als een ander NL-er gesproken helemaal mee eens, ik kom natiirlijk pas op het forum als ik de aflevering gezien heb.


Verschil moet er zijn  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #16 Gepost op: 8-02-2016, 23:20:22 »
In elk geval, het feit dat er buiten Ruth ook nog eens 5000 euro mee te winnen was, wordt vrij snel doodgezwegen. Alleen Gilles heeft het er snel nog over, maar maakt daarbij wel de fout om te zeggen dat ze 5000 moeten betalen. Hij wordt verbeterd, maar blijkbaar is dat niet genoeg geld om de groep te overtuigen.

Die "fout" van Gilles zou je ook als verdacht kunnen bestempelen. Al is het niet erg waarschijnlijk om te denken dat de groep ermee om de tuin geleid zou worden. (Dat het om 5000 euro IN de pot ging was niet te verzwijgen.)

Gilles kwam ook met een goed argument om Ruth niet terug te nemen: Ruth weet wie niet de Mol is en zou een voorsprong hebben. (Een goed argument van een slimme kandidaat maar ook van de Mol.)

Schitterend (en bikkelhard) uitgevoerde verrassende wending trouwens. ::bravo::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #17 Gepost op: 8-02-2016, 23:28:25 »
Gilles Bruno en Hanne vond ik hier erg onmols. De mol wil geen geld dus stemt of tegen, of voor en geeft een onjuist antwoord (Issa).

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #18 Gepost op: 9-02-2016, 00:57:14 »
Heerlijk na al die nederlandse acties waar ze een kandidaat konden terugkopen dat ze hier er gewoon geld op terug kregen én het toch niet deden.. zou de groep zo anders zijn of is het ook gewoon het psychologische spelletje? Dat als je ze er geld voor vraagt ze het zien als een kans in plaats van een opoffering?

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #19 Gepost op: 9-02-2016, 01:07:05 »
Volgens mij is dat ook wel iets dat eigen is aan de niet-bekende mensen: het spel wordt gewoon veel harder gespeeld. Ik kan me uit die seizoenen veel meer 'ongemakkelijke' momenten herinneren, en dat is psychologisch en voor de groepsdynamiek zo interessant!
Plus dat dit misschien nog te vroeg was (afl. 1) voor de kandidaten om echt al een heel sterk groepsgevoel te hebben. Maar arme Ruth, ik had toch wel met haar te doen.

Inderdaad enigszins verdacht van Issabel, maar die zie ik niet als mol, dan eerder Thibaud die in die foute suggestie meegaat.