Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 5  (gelezen 18645 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #20 Gepost op: 29-02-2016, 23:19:42 »
Ik ben zo blij met deze serie nog steeds, joepie denk ik een uur lang. Dankbaar dat deze serie er is en we heerlijk verder speuren!!! Leuk zo weer met de familie en ook de opdrachten. Ik voel de hele tijd het mysterie en gekonkel.
Meer L

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #21 Gepost op: 29-02-2016, 23:20:01 »
Vlaamse al gezien, Australische kan ik niet meer terugvinden, Amerikaanse ook ooit de eerste paar gezien en de Britse en Franse ben ik volledig gespoild :\'(

Misschien maar gewoon op tijd naar bed ;D ::zwaai::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #22 Gepost op: 29-02-2016, 23:27:54 »
Ik ben zo blij met deze serie nog steeds, joepie denk ik een uur lang.  Ik voel de hele tijd het mysterie en gekonkel.
en dat laatste half uur dan?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #23 Gepost op: 29-02-2016, 23:29:25 »
Zonder reclame duurt t een uur ;)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #24 Gepost op: 29-02-2016, 23:29:59 »
en dat laatste half uur dan?
Nederlanders zonder schotel krijgen er geen reclame bij he ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #25 Gepost op: 29-02-2016, 23:32:41 »
Ik geniet ook met volle teugen van deze serie. Echt!  ::love::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #26 Gepost op: 29-02-2016, 23:39:09 »
Ow dan missen jullie iedere keer de wasmachine en de oma in de skikoffer
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #27 Gepost op: 29-02-2016, 23:42:01 »
Waar landen die ergens op een schaal van Het houdt niet op tot Puppymonkeybaby?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #28 Gepost op: 29-02-2016, 23:58:22 »
Niet slecht dat die afvalt. ::zwaai:: Ik had niets met hem.
ZOOOOO eens!!!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #29 Gepost op: 29-02-2016, 23:58:26 »
Zeker de minste aflevering tot nu toe, de opdrachten waren helaas niet zo spectaculair en iets teveel familiegedoe. Maar het blijft heerlijke televisie op maandagavond.

Thibaud had ik wel verwacht. Z'n executie was wel heel erg kil. Hij zat achteraan en weg was hij na het zien van het rode scherm.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #30 Gepost op: 29-02-2016, 23:58:57 »
Goede aflevering weer. Leuke club mensen, fijne muziekkeuze, afwisseling in opdrachten en prima camerawerk en montage.

Enkele extra's lijken deze keer veel weg te geven.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #31 Gepost op: 1-03-2016, 00:07:00 »
Deze aflevering haalde inderdaad het niveau van de eerste vier bij lange niet, maar dat mag best een keer. Tevreden met de afvaller, ik had hem geen echt interessante Mol gevonden, maar toch was ie nog niet helemaal afstreepbaar. Nu wel.

Mijn hoofdverdachten voor de aflevering waren Gilles en Cathy, die vanuit het niets na het terugkijken van aflevering 4 sterk op kwam zetten. Als ik naar hen kijk deze aflevering dan is Cathy nu mijn nieuwe Mol. Gilles' schilderij leek verbazend veel op het origineel, wat eigenlijk misschien zelfs verdacht zou kunnen zijn, maar eerlijk gezegd denk ik dat hij gewoon goed zijn best heeft gedaan. De schilderijen van Hanne en Cathy waren een stuk minder goed gelukt en zeker Hanne had hier goed kunnen mollen door vanaf het begin het paard al verkeerd om te tekenen (wat is dat toch met omgedraaide dieren de laatste tijd?) ... maar ik denk toch niet dat het dat was. Blijft Cathy over die ramen en benen schildert die in het origineel alle ontbreken, maar wonderbaarlijk genoeg de andere twee toch voor het juiste schilderij laten kiezen. Wat mij betreft een mislukte molactie. Ook bij het ren-en-schietspel vind ik Cathy het minst haar best doen / het makkelijkst afgeschoten worden.

Gilles is natuurlijk ook een goede molpositie bij de laatste opdracht en kan geoefend hebben. Maar toch neig ik na vanavond meer naar Cathy dan naar Gilles. Bruno streep ik voorzichtig af, want waarom zou hij eigenhandig een antaal schilderijen goedzetten? Anderzijds is het wel best verdacht dat hij zijn lievelingsgerecht niet herkent. Maar ik kan me ook voorstellen dat een kandidaat totaal niet op het idee komt dat zijn vriendin hier gekookt heeft, gezien de setting en het schijnbaar afwezig zijn van camera's.

Ik kijk al uit naar het lezen van andere bevindingen :-) Wat een leuke serie is dit!


Mol Top 5

1. Cathy / 2. Gilles (ik blijf toch nog even spreiden)
3. Bruno (twijfelgevalletje, maar toch minder waarschijnlijk, als ik kandidaat zou zijn geweest zou ik in dit stadium niet meer voor hem gaan)
4. Hanne (ik zou het super vinden als ze het toch was, maar volgens mij kan het niet)
5. Stijn (die is het echt niet)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2016, 00:08:53 door tumtum »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #32 Gepost op: 1-03-2016, 00:10:58 »
Thibaud had ik wel verwacht. Z'n executie was wel heel erg kil. Hij zat achteraan en weg was hij na het zien van het rode scherm.

Dat valt me sowieso erg op bij deze serie. Het is echt 'zwijgen en wegwezen', geen knuffels e.d., eruit is eruit. Wat mij betreft misschien wat hard en onnodig, maar het past wel goed bij het spel.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #33 Gepost op: 1-03-2016, 01:29:40 »
Geen tijdverspilling.  Hup wegwezen.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #34 Gepost op: 1-03-2016, 01:42:58 »
Akkoord dat de opdrachten minder spannend waren maar moet dat dan elke aflevering? Die laatste vond ik net wel geweldig! Toch genoeg actie voor één aflevering. Het moet toch niet drie opdrachten breinloze actie zijn. Wat is daar nu interessant aan?
 
Het bezoek was wel fijn om te zien, had er wel meer van verwacht. Was precies snel gedaan vandaag terwijl de eerste opdrachten nogal rustig waren, toch is de aflevering voorbij gevlogen. Zelfs mét reclame. Wat een luxe trouwens, wie kijkt zonder reclame. Ook al vind ik het verrassend genoeg niet zo erg bij De Mol, gewoon om het feit dat je tijdens de reclame alles even kunt laten bezinken.

Was wel duidelijk dat Thibaud ging afvallen. De laatste paar afvallers beginnen altijd over wie het niet is. Dan gaat er automatisch een belletje rinkelen. Had het ook juist voorspeld ook al was hij als tweede aan de beurt.

Er is niks veranderd in mijn verdenkingen, integendeel ... ze zijn nog wat scherper geworden. 

Zo te zien lijken veel mensen te trappen in de val van De Mol. Wie heeft dat fabeltje toch de wereld ingestuurd dat de Mol alleen maar slechte dingen doet? Niet goed gekeken naar de Vlaamse oud-mollen dan? Als men de Mol te kort op het vel zit, dan zou je wel eens zo'n aflevering als vandaag kunnen krijgen. 't Is alleszins geen zwart-wit verhaal. De Mol kan zowel slechte als goeie dingen doen. De perfecte Mol bestaat niet. ;)

Offline Wouterc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #35 Gepost op: 1-03-2016, 13:42:24 »
Geen tijdverspilling.  Hup wegwezen.

Waarschijnlijk wil de productie gewoon niet dat een afvaller nog snel een hint geeft, of iets verklapt, aan een andere kandidaat/andere kandidaten.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #36 Gepost op: 1-03-2016, 19:57:31 »
Mooie serie is dit hoor. Hoog niveau. Ben zelf ook geen fan van het familie gedoe, maar met onbekende mensen ( onze 4 seizoenen met OBN hadden dat ook) is het misschien wat begrijpelijker.
2e opdracht was best goed vond ik.
Eerste wat simpel, afijn.

Hebben jullie al een hoofdmol? Voor mij staat Bruno heel hoog. Dat gedoe met die wijn, dat eten. Wat ik ook vreemd vond is dat hij zelf alle 3 de schilderijen goed zette uiteindelijk maar wel alle 3 die hij eerst eigenlijk meteen afstreepte. Vond die switch naar deze zijn het Sowieso niet naar Sowieso wel vrij opmerkelijk.

Gilles is ook verdacht, maar ik vind hem echt een speler. ik zie dat bij Cathy ook, die deze aflevering vrij weinig aan het woord kwam. Bij opdracht 1 schilderde ze bar slecht en bij opdracht 2 deed ze ook vrij weinig. Ik houd haar nog in de top 3.

1. Bruno
2. Gilles
...
3. Cathy

Hanne en Stijn zijn de mol niet. Al kan ik Hanne niet verstaan vaak, misschien een mol actie  ::rofl::

Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #37 Gepost op: 1-03-2016, 20:18:36 »
heey! Als ik vanuit Nederland de aflevering wil bekijken, krijg ik een melding dat deze alleen via België te bekijken is. Dit had ik de vorige keer ook, maar toen stond hier een linkje. Kan iemand die hier weer posten?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #38 Gepost op: 1-03-2016, 20:34:26 »
heey! Als ik vanuit Nederland de aflevering wil bekijken, krijg ik een melding dat deze alleen via België te bekijken is. Dit had ik de vorige keer ook, maar toen stond hier een linkje. Kan iemand die hier weer posten?
Kijk je op de website van vier.be en klik je daar op de afleveringen? Want je moet naar de website van De mol zelf gaan. Dus hier werkt het gewoon https://demol.vier.be/afleveringen/5
maar bij deze ook de YouTube link: https://youtu.be/0sCMNnoEUrs

Jammer dat de Facebookpagina van De Mol altijd de afvaller zo lekker prominent in beeld brengt. Toch maar overwegen om ze niet meer te liken..
Maakt het toch wat minder spannend kijken.

De vriendin van Thibaud & Bruno hadden het over wat ze met het geld zouden doen. De vriendin van Thibaud had hier een duidelijk beeld over, maar de vriendin van Bruno niet. Zouden ze het er nooit over hebben gehad omdat Bruno toch niet zou winnen omdat hij de Mol is?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 5
« Reactie #39 Gepost op: 1-03-2016, 20:34:59 »
heey! Als ik vanuit Nederland de aflevering wil bekijken, krijg ik een melding dat deze alleen via België te bekijken is. Dit had ik de vorige keer ook, maar toen stond hier een linkje. Kan iemand die hier weer posten?
Of hier, in het downloadtopic :)

Ik had overigens laatst gedroomd dat Vier er écht een geoblock op het gezet :o Een nachtmerrie ::zweet::
...óf niet!