Auteur Topic: Vragen over WieIsDeMol.com  (gelezen 107170 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #80 Gepost op: 4-02-2014, 15:17:12 »
Ik wil even zeggen dat ik het splitsen van het afleveringtopic een goede zet vind. Een heel topic per opdracht nodigt uit om er lekker uitgebreid over te posten. Dat komt met de Boeddha-opdracht nu in ieder geval erg goed uit. ::ok::

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #81 Gepost op: 5-02-2014, 13:25:53 »
Ik wil even zeggen dat ik het splitsen van het afleveringtopic een goede zet vind. Een heel topic per opdracht nodigt uit om er lekker uitgebreid over te posten. Dat komt met de Boeddha-opdracht nu in ieder geval erg goed uit. ::ok::
Yep, helemaal mee eens; een topic leest lekkerder weg en ik ga er nu makkelijker even voor zitten om e.e.a. door te lezen.
Los van de topic-indeling merk ik zelf wel dat ik zo nu en dan geneigd ben een post te ‘liken’ of te ‘eensen’ of ‘oneensen’, zonder dat ik direct de behoefte heb om een citaat aan te halen of met eigen  woorden te omschrijven dat je het met een voorganger eens bent. Ik denk dat door het toevoegen van zo’n like-achtige optie redelijk snel inzichtelijk is in hoeverre bepaalde meningen/theorieën worden gedragen, zonder dat een topic wordt ‘vervuild’ met posts die weinig tot niets aan een discussie bijdragen.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #82 Gepost op: 5-02-2014, 16:53:24 »
Die aparte topic per opdracht werkt de overzichtelijkheid in de hand, is het nu wel "toegestaan" om een eventuele tussenevaluatie te posten in het "algemene aflevering" topic - of waar dient deze anders voor?
Wat ik jammer vind is dat er nu al 4 gesloten topics zijn aangemaakt voor de aflevering welke morgenavond pas is, het bezet nu de plaats van 4 nog actieve topics op de eerste pagina... Mijn vraag is dan ook of deze bewuste draadjes in de toekomst misschien op een later tijdstip - op de namiddag van de dag met de uitzending - geplaatst kunnen worden.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2014, 16:55:01 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #83 Gepost op: 5-02-2014, 16:55:57 »
Ik kan deze 4 topics wel "unsticky" maken totdat de aflevering begint, maar maak ze wel op woensdag aan. Misschien dat dat beter is?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #84 Gepost op: 5-02-2014, 16:58:01 »
Ik kan deze 4 topics wel "unsticky" maken totdat de aflevering begint, maar maak ze wel op woensdag aan. Misschien dat dat beter is?
Persoonlijk zou ik dat fijner vinden gezien die topics nu nog geen waarde hebben èn nog gesloten zijn, wanneer het 1 is "bezet" het niet zo veel plaats maar nu zijn het er vier :)!
Weet je het niet, antraciet

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #85 Gepost op: 5-02-2014, 17:55:25 »
::ok:: Pharos. Ik hoop dat de anderen er ook zo over denken. Ik ga ze unsticky maken :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #86 Gepost op: 5-02-2014, 19:21:06 »
Bedankt Dolfie, de vier topics per aflevering zijn al heel overzichtelijk en nu deze van de komende aflevering "unsticky" zijn blijft het ook nog even zo tot iets korter voor de uitzending.

Daarnaast heb ik nog een vraag; Erik Leppen heeft de volgende suggestie voorgedragen:
Ik heb ook een suggestie. Is het mogleijk om de opdrachtenpagina zo aan te passen dat het gemiddelde cijfer niet wordt getoond als je nog niet hebt gestemd? Ik vind het lastig om objectief te stemmen als ik het gemiddelde van de anderen al kan zien.
Is dat mogelijk?
Want het is altijd erg leuk om de opdrachten een waardering te geven en ik vind dan ook dat iedereen zijn stemrecht zou moeten gebruiken. Alleen ligt het gemiddelde cijfer op het moment dat ik stem meestal zo rond de 8-9, ongeacht welke opdracht, waardoor ik onbewust vaak toch een (veel) lager cijfer geef dan wanneer het gemiddelde cijfer nog niet getoond zou worden.
Weet je het niet, antraciet

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #87 Gepost op: 5-02-2014, 19:22:41 »
deze laatste vraag is al neergelegd bij de beheerder.
Hij ging kijken of het ging lukken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #88 Gepost op: 5-02-2014, 23:11:28 »
deze laatste vraag is al neergelegd bij de beheerder.
Hij ging kijken of het ging lukken.
Lastig is wel dat ik soms achteraf nog mijn score aanpas. Niet omdat de gemiddelde score mij niet bevalt, maar doordat ik na een nieuwe aflevering er anders over denk. Bijvoorbeeld in de laatste aflevering waren de opdracht zo leuk (maar geen 10) dat ik eerdere opdracht wat omlaag heb bijgesteld.
Ik vind dat achteraf aanpassen mogelijk moet blijven en dan heeft het volgens mij weinig zin om de scores in eerste instant te verbergen.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #89 Gepost op: 6-02-2014, 00:01:34 »
Daarnaast heb ik nog een vraag; Erik Leppen heeft de volgende suggestie voorgedragen:Is dat mogelijk?
Want het is altijd erg leuk om de opdrachten een waardering te geven en ik vind dan ook dat iedereen zijn stemrecht zou moeten gebruiken. Alleen ligt het gemiddelde cijfer op het moment dat ik stem meestal zo rond de 8-9, ongeacht welke opdracht, waardoor ik onbewust vaak toch een (veel) lager cijfer geef dan wanneer het gemiddelde cijfer nog niet getoond zou worden.

Op zich is het niet zo heel moeilijk aan te passen zo op het eerste gezicht. Kan natuurlijk een soort knopje maken die de scores verbergt of laat zien, net zoals bij een spoiler. Ben er alleen nog niet aan toe gekomen. Ik wilde eerst de aanpassingen aan de ranglijst van de pool maken. Als ik van het weekend nog even tijd heb, zal ik kijken of ik dit kan aanpassen.
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #90 Gepost op: 6-02-2014, 00:05:46 »
Lastig is wel dat ik soms achteraf nog mijn score aanpas. Niet omdat de gemiddelde score mij niet bevalt, maar doordat ik na een nieuwe aflevering er anders over denk. Bijvoorbeeld in de laatste aflevering waren de opdracht zo leuk (maar geen 10) dat ik eerdere opdracht wat omlaag heb bijgesteld.
Ik vind dat achteraf aanpassen mogelijk moet blijven en dan heeft het volgens mij weinig zin om de scores in eerste instant te verbergen.

Aanpassen van de scores blijft gewoon mogelijk. Ik kijk wel even hoe ik het precies ga inrichten. Zal proberen rekening te houden met iedereens wensen.
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #91 Gepost op: 6-02-2014, 23:52:58 »
Ik heb de opdrachtenpagina aangepast naar aanleiding van het voorstel van Erik Leppen:

  • Heb je een waardering aan een opdracht gegeven, verandert er feitelijk niks: je ziet je eigen score en het gemiddelde en kan je score desgewenst nog aanpassen.
  • Heb je nog géén waardering gegeven aan een opdracht, zie je bij die opdracht vraagtekens staan bij de gemiddelde score. Wil je desondanks de gemiddelde score toch al zien, staat er een linkje onder "Laat score zien!" en komt de gemiddelde score te voorschijn.
  • Zodra je je score invult, verschijnt vanzelf de gemiddelde score.
Geniet nooit met mate...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #92 Gepost op: 6-02-2014, 23:58:23 »
Ik heb de opdrachtenpagina aangepast naar aanleiding van het voorstel van Erik Leppen:

  • Heb je een waardering aan een opdracht gegeven, verandert er feitelijk niks: je ziet je eigen score en het gemiddelde en kan je score desgewenst nog aanpassen.
  • Heb je nog géén waardering gegeven aan een opdracht, zie je bij die opdracht vraagtekens staan bij de gemiddelde score. Wil je desondanks de gemiddelde score toch al zien, staat er een linkje onder "Laat score zien!" en komt de gemiddelde score te voorschijn.
  • Zodra je je score invult, verschijnt vanzelf de gemiddelde score.
Mooie oplossing! Dan kan je in eerste instantie objectief bekijken hoe je de opdracht waardeert, maar nog wel aanpassingen doen als je in de loop van het seizoen wat scores wil bijstellen omdat veel meer super leuke opdrachten komen dan je had verwacht en daarom wat meer onderscheid in je eigen scores wilt aanbrengen. ::ok::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #93 Gepost op: 7-02-2014, 22:39:49 »
Een klein verzoekje: aflevering 6 heet "5 op een Rij", met hoofdletter R. Zou dat kunnen worden aangepast in de topictitel?
Er is namelijk - neem ik aan - een reden dat ze die hoofdletter daar hebben geplaatst.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #94 Gepost op: 7-02-2014, 22:43:44 »
Ik heb de opdrachtenpagina aangepast naar aanleiding van het voorstel van Erik Leppen:

  • Heb je een waardering aan een opdracht gegeven, verandert er feitelijk niks: je ziet je eigen score en het gemiddelde en kan je score desgewenst nog aanpassen.
  • Heb je nog géén waardering gegeven aan een opdracht, zie je bij die opdracht vraagtekens staan bij de gemiddelde score. Wil je desondanks de gemiddelde score toch al zien, staat er een linkje onder "Laat score zien!" en komt de gemiddelde score te voorschijn.
  • Zodra je je score invult, verschijnt vanzelf de gemiddelde score.
Top, bedankt!
Weet je het niet, antraciet

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #95 Gepost op: 7-02-2014, 22:47:10 »
Een klein verzoekje: aflevering 6 heet "5 op een Rij", met hoofdletter R. Zou dat kunnen worden aangepast in de topictitel?
Er is namelijk - neem ik aan - een reden dat ze die hoofdletter daar hebben geplaatst.

::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #96 Gepost op: 8-02-2014, 17:13:36 »
Ik heb de opdrachtenpagina aangepast naar aanleiding van het voorstel van Erik Leppen:
Ik zag het, supertof! Bedankt! :D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #97 Gepost op: 13-02-2014, 08:25:23 »
Maar even iets anders, echt fijn zo'n site! Stom dat ik het pas vorig jaar ontdekte, als ik eerder avonturen-series keek kon je er met niemand écht over ingaan, geen netwerk, niet wetende er gewoon een forum voor was!

 ::ok:: mooi om te horen want dit soort uitspraken geeft toch wel een kroon op het werk van alle vrijwilligers die meewerken aan de site ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #98 Gepost op: 1-03-2014, 17:53:02 »
Zou bij de poll over wie de afvaller is de volgende aflevering, de optie kunnen worden toegevoegd om op 2 kandidaten te stemmen?
Kromme zin.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #99 Gepost op: 1-03-2014, 19:20:07 »
Zou bij de poll over wie de afvaller is de volgende aflevering, de optie kunnen worden toegevoegd om op 2 kandidaten te stemmen?
Kromme zin.

Ik heb je vraag even neergelegd bij de poolmaster en de widm crew :)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!