Auteur Topic: Ellen is de Mol (deel 1)  (gelezen 25769 keer)

Offline Hondje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #20 Gepost op: 21-03-2002, 16:52:55 »

Citaat

Je kan toch ook worden weggestuurd ook al heb je op de ECHTE mol gestemd? Dat zegt Angela toch ook in iedere aflevering?


Volgens mij ook. Trouwens, als je de traagste bent met antwoorden heb je ook meer kans eruit te gaan. Erik had misschien alles tegen, ondanks zijn juiste molkeuze.
Voor de liefhebber: 8) 8)
ciaooo!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Hugo

  • Forumlid
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #21 Gepost op: 21-03-2002, 17:12:52 »

Citaat

Verder heb ik Ellen altijd al verdacht gevonden. Een zogenaamde vrijstelling verkiezen boven geld in de pot (paintballen), vind ik behoorlijk verdacht.... ???


Ligt er aan hoe je het bekijkt. Als ik mee zou doen met de mol en ik krijg de kans om een vrijstelling te verdienen en zo twee dagen verder kan komen dan zou ik het ook doen.
Vooral als je nog niet helemaal zeker van je mol bent en dus niet durft te gokken op het antwoorden van de vragen.

Is Ellen de mol? Volgens mij niet.

Hugo







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #22 Gepost op: 21-03-2002, 17:14:50 »
Citaat

Je kan toch ook worden weggestuurd ook al heb je op de ECHTE mol gestemd? Dat zegt Angela toch ook in iedere aflevering?


Angela zegt dat idd al 3 weken na elkaar, alsof het een sein is naar ons dat we ellen niet mogen schrappen uit ons lijstje

Citaat
Verder heb ik Ellen altijd al verdacht gevonden.


in topic "gevoel over de Mol" heb ik een paar weken geleden nog geschreven dat zij me een Mol-type leek, gewoon op het gevoel leek ze me meest geschikt tot het vervullen van die rol

Citaat
Een zogenaamde vrijstelling verkiezen boven geld in de pot (paintballen), vind ik behoorlijk verdacht.... ???


hier ging veel geld verloren (ttz 10.000€)

nog enkele aanwijzingen =

*de vorige Mol was een man

* ik droomde dat ellen de mol is, dit is toch wel raar, zeker ook omdat ik ze van m'n lijstje geschrapt had na aflevering I

*geluidsaanwijzingen :

ze gaat australisch naar beneden (ook nog mols btw, ttz tijdverlies)
ze fietst 2 maal
ze draagt steeds een petje
...wat waren de andere aanwijzingen alweer?

*ze maakt Jantien verdacht bij de porto-opdracht (hoogst waarschijnlijk onterecht!)

*ze haalt 50€ op bij de geldopdracht , mogelijks krijgt ze meer dan 1 coupure

...........................
als ik nog een tijdje doorga ga ik nog geloven dat ze de Mol is
............................







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #23 Gepost op: 21-03-2002, 18:51:49 »
als ellen de mol is kan je waarzegger worden vlaming... maar als ik dit lijstje eens bekijk en het lijstje op pagina 1 van dit topic, ga ik zowaar ook nog geloven dat ze de mol is, maar, maar, maar.... maar hoe moet het dan met ons slangentheorietje  :-[? maar vlaming, je hebt gelijk, ze is wel een mollig typje, maar ik vind dat ze al meteen erg verdacht gemaakt werd door dat HP boek... misschien doen ze dat wel om de mol al zo snel verdacht te maken dat we gewoon niet meer denken dat ze de mol is (zoals wij nu dus denken), of anders is ze het gewoon niet. ik denk het laatste, want op de een of andere manier heb ik er moeite mee om onze ellen als mol te zien... over twee afleveringen zullen we het weten...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

  • Gast
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #24 Gepost op: 21-03-2002, 21:01:31 »
Veregeet niet dat Ellen veel te veel onmolse acties heeft uitgevoerd.
En met onmols bedoelen we dat er geld met de acties van Ellen is gewonnen. Enkel Harry scoort hoger als niet-mol :)
En bij de geldwagenopdracht mag je er van uitgaan dat ze idd 50 euro kreeg, want John stond naast haar, omdat hij de auto was gevolgd.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #25 Gepost op: 21-03-2002, 21:06:18 »
Mijn vriend heeft tien minuten naar de mol gekeken, toen met de berg opfietsen en roept sindsdien dat Ellen de mol is.. :-/
Ojee als hij gelijk heeft wat zal die me uitlachen :(







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #26 Gepost op: 21-03-2002, 21:07:21 »
ja, maar john was misschien niet met haar meegegaan om het geld te halen. en over onmolse acties: ik heb nico bijna geen acties zien plegen vorig jaar, dus als ze hetzelfde principe hebben als vorig jaar, wat ik niet hoop, maar je weet het maar nooit, kan ellen nog steeds best de mol zijn. tenzij ze er in afl. 8 uitgaat...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

  • Gast
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #27 Gepost op: 21-03-2002, 21:25:31 »
Doris, geen molse acties uitvoeren is wat anders dan on-mols zijn.
Bij het laatste doet de kandidaat zijn/haar best om geld te winnen ;) Zie desbetreffende topic van Vlaming, trouwens. Nico was vorig jaar zeker niet actief in het slagen van opdrachten, hoewel ik dan wel weer de inbraak met Sigrid zie als tegenargument ;)
Ellen is samen met Harry de topper in on-mols zijn. Dus anders bezig dan Nico.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #28 Gepost op: 21-03-2002, 21:31:33 »
ik vond nico vorig jaar ook onmols hoor, en veel molse acties heeft ie ook niet uitgevoerd (was ook niet nodig...)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #29 Gepost op: 21-03-2002, 21:54:21 »
ik sprak vandaag ook iemand die ervan overtuigd is dat ellen de mol is (trouwens ook iemand die er overtuigd van is dat jantien de mol is)... ik ben ermee eens dat ellen een goede mol zou kunnen zijn: slim, oplettend, beheerst en in staat de dingen van bovenaf te bekijken. tegelijkertijd zijn dat dezelfde eigenschappen die een goede molvanger hoort te hebben!  :P

kiezen voor de vrijstelling hoeft niet mols te zijn, zeker in dit geval zou ik het ook gedaan hebben. bovendien heeft ze veel bijgedragen aan opdrachten die gelukt zijn... maar belangrijker nog, heeft ze mogelijkheden om opdrachten te laten mislukken juist niet benut  :-/ (afgezien van de paintbalopdrcht)

leuk hoor, hoe langer we bezig zijn hoe moeilijker het wordt! :D









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline imka

  • Forumlid
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #30 Gepost op: 22-03-2002, 01:03:51 »

Citaat

Alles goed en wel, maar:
weet iemand hoe de volgorde van binnenkomst van deelnemers bij de executie in de eerste 3 afleveringen was?

of beter nog: wie kwam er als laatste de ruimte in?


executie 1 : John - Kerstin - Harry - Prince - Karen - Erik - Dick - Jantien - Ellen - George - Paméla
ex.2 : Prince - John - Harry - George - Karen - Jantien - Paméla - Dick - Ellen - Kerstin
ex. 3 : Dick - John - Kerstin - Harry - Karen - George - Jantien - Prince - Ellen
ex. 4 : Prince - John - Ellen - Jantien - Harry - George - Kerstin - Karen
ex. 5 : Kerstin - Prince - John - Jantien - Harry - George - Karen - Ellen heeft vrijstelling
ex. 6 : John - Harry - Ellen - Prince - Jantien - George - Karen

Nu ik hier alles getypt heb, besef ik plots dat dit niet is wat je wil weten. Jij bedoelt waarschijnlijk de volgorde waarin ze allen samenkomen bij Angela.
zucht - enfin, getypt, dus ik stuur het maar door - misschien heeft iemand hier iets aan.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #31 Gepost op: 22-03-2002, 02:05:45 »
Ook blijf erbij dat Ellen eenvoudigweg de mol niet meer kan zijn omdat Erik op haar heeft gestemd. (Netzoals waarschijnlijk Dick gedaan heeft en Jantien die de volgende aflevering gaat doen??)

Laat dat tussen haakjes maar zitten.

Maar het is nog nooit voorgekomen in de NL-serie dat:
-Iemand eruit ging die op de mol stemde, terwijl er nog door anderen op een niet-mol gestemd werd.

Zou dat deze serie wel gebeuren zal ik zacht gezegd, zeeeer onaangenaam verrast zijn. Ze zullen dan met en goeie verklaring moeten komen waarom Erik er wel uit gegaan is. En anders... ik heb al eens eerder genoemd wat er met mn videobanden zal gebeuren....  ;)

Gr. B.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

aggie

  • Gast
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #32 Gepost op: 22-03-2002, 08:09:00 »
Wie weet dat iemand de mol goed had en er toch uitvloog.
Maar dat zou ik unfair vinden tegenover die personen, omdat ze op het goede spoor zaten. En in het programma moet de mol toch worden gevonden ???
Maar verder: als iemand de juiste mol had, dan zou die toch al snel een aantal vragen goed hebben (was de mol een vrouw, bijvoorbeeld). Waarschijnlijk zo veel vragen dat hij/zij niet meer als eerste moet verdwijnen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline OkeeGoedIdee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #33 Gepost op: 22-03-2002, 09:09:19 »

Citaat


executie 1 : John - Kerstin - Harry - Prince - Karen - Erik - Dick - Jantien - Ellen - George - Paméla
ex.2 : Prince - John - Harry - George - Karen - Jantien - Paméla - Dick - Ellen - Kerstin
ex. 3 : Dick - John - Kerstin - Harry - Karen - George - Jantien - Prince - Ellen
ex. 4 : Prince - John - Ellen - Jantien - Harry - George - Kerstin - Karen
ex. 5 : Kerstin - Prince - John - Jantien - Harry - George - Karen - Ellen heeft vrijstelling
ex. 6 : John - Harry - Ellen - Prince - Jantien - George - Karen

Nu ik hier alles getypt heb, besef ik plots dat dit niet is wat je wil weten. Jij bedoelt waarschijnlijk de volgorde waarin ze allen samenkomen bij Angela.
zucht - enfin, getypt, dus ik stuur het maar door - misschien heeft iemand hier iets aan.

Ik bedoel inderdaad de volgorde waarin ze verzamelen bij Angela voor de executie; dus de volgorde waarin ze de ruimte betreden en waarna ze gaan zitten om de executie af te wachten.
Welk rijtje namen heb jij hierboven neergezet? Waar heeft die volgorde betrekking op?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
"de waarheid ligt in het midden onder de grond"

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #34 Gepost op: 22-03-2002, 09:11:20 »

Citaat

Welk rijtje namen heb jij hierboven neergezet? Waar heeft die volgorde betrekking op?

Ik geloof dat dit de volgorde is waarin we de kandidaten telkens de test zien maken.  :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline OkeeGoedIdee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #35 Gepost op: 22-03-2002, 09:16:06 »

Citaat


Maar het is nog nooit voorgekomen in de NL-serie dat:
-Iemand eruit ging die op de mol stemde, terwijl er nog door anderen op een niet-mol gestemd werd.

Zou dat deze serie wel gebeuren zal ik zacht gezegd, zeeeer onaangenaam verrast zijn. Ze zullen dan met en goeie verklaring moeten komen waarom Erik er wel uit gegaan is.

Ik denk dat je hier te stellig in bent: er wordt immers wekelijks gezegd dat het totaalresultaat van de test doorslaggevend is, en niet alleen de juiste naam van de mol. Dat is slechts 1 vraag van de 20.

Hiermee dwingt Angela de kandidaten om iedereen goed te observeren en van iedereen veel te weten te komen (over hobby's, verleden etc.) Alleen dan kan je de test goed invullen.
Dit maakt het voor de kandidaten erg lastig, want ze moeten van begin af aan zich in iedereen gaan verdiepen, en opletten bij alle opdrachten; je weet immers dat als je de naam van de mol goed hebt, maar op alle andere vragen noodgedwongen moet gokken, je er toch uit kan vliegen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
"de waarheid ligt in het midden onder de grond"

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #36 Gepost op: 22-03-2002, 09:31:37 »
veel wijst inderdaad richting ellen. alleen ging iedereen er vanuit dat zij het niet kon zijn vanwege erik. persoonlijk vond ik het al vreemd dat widm ons al zo een kadootje gaf in afl 1.
daar moet in mijn ogen een luchtje aan zitten. en ja hoorsinds een paar afleveringen hoor ik angela zeggen dat je best op de goede mol kan stemmen maar toch de test het slechtst kan maken. daar komt ze nu mee.................................??
wat we moeten doenis al het bestaande bewijsmateriaal op ellen gaan toepassen.

inderdaad vlaming die foto van die fiets leek het meest op ellen, dat hadden we toen ook al bedacht, alleen toen konden we er niets mee. degene op die foto heeft een wit shirt aan.
ellen ook op haar widm-foto.
bijna geen twijfel mogelijk.

maar hoe kunnen we die muzikale aanwijzingen plaatsen??

de eerste zou dus kunnen verwijzen naar die foto met die fiets.

maar de rest???
HELP?








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #37 Gepost op: 22-03-2002, 10:34:10 »
okee Cora Bora ik ben er even ingedoken. Die muzikale aanwijzingen. Eerst even een uitleg over hoe ik de aanwijzingen interpreteer. Ik ga ervan uit dat het een aanwijzing is naar een OPDRACHT waar evt molse akties inzitten en dat het dus een hint is waar we opletten moeten. Dus niet dat de hints naar een bepaald persoon verwijzen en algemeen zijn. De fragmenten verwijzen dus naar de aflevering waar ze gegeven worden. Nou dan komt nu mijn uitleg, ook al verdacht ik Ellen niet:
Fragment 1
verwijst naar wie achterstevoren abseilt dit zijn: Harry, John, Pamela, Kerstin Ellen en Prince
Fragment 2 :
waterfiets: Ellen en John of raadt zoetemelk: Harry
Fragment 3:
Iedereen. (aanwijzing enigeechtemol is "rode letters" en in het rood stond de naam Ellen)
Fragment 4
(hier neem ik de aanwijzing "over het water", in tegenstelling tot anderen hier) "over het water" gingen:
Karen Kerstin Jantien George Harry Ellen
Fragment 5
(ook hier heb ik een andere visie: "hooded man" slaat volgens mij op de kappen uit de paintball opdracht) dit waren:
Karen Kerstin EllenPrince John Harry
Verdachten molse aktie: Prince en Ellen
Fragment 6
"ik KON liegen" wie loog er dus zeker niet:
Prince, Jantien en Ellen

Dit is EEN uitleg... !

(volgens mij is het "vet" schrijven nu gelukt thanks  :D)







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #38 Gepost op: 22-03-2002, 10:47:20 »
Met enige vertraging en enige miscommunicatie hier nog een discussie uit een topic dat dood dient te bloeden. Discussie vond plaats naar aanleiding van het als laatste binnenkomen van Ellen bij de executies 4,5 en 6 (en wellicht ook 1,2 en 3)

Doris schreef:
Citaat
ja vlaming, daar wilde ik em ook plaatsen, maar ook ik kon em niet vinden dus plaatste ik em maar bij afl. 6. maar ff iets over iedere keer hetzelfde: weten jullie nog vorig jaar bij nl bij sigrid, haar naam werd consequent als 2e ingetypt... dat was geloof ik ook een misleiding, of was het een hint dat ze 2e werd (dan zou de 1e de mol zijn...)  
Konijn antwoordde:
Citaat
Ik neem aan dat je hier bedoelt, dat het intypen van haar naam telkens als tweede werd uitgezonden? Bij de opnamens wisten ze namelijk nog niet wie er tweede ging worden?! Hint naar de mol lijkt me op deze manier trouwens heeeeeeeeeel erg doorzichtig.
Reply Doris:
Citaat
het kan er toch ook ingemonteerd zijn? ik weet niet hoe, maar het kan toch? ik noemde het ook alleen maar als voorbeeld dat dat soort dingen volgens mij meestal geen hints zijn, maar je weet het maar nooit met widm...


Gaan we hier weer verder:
Ja het kan gemonteerd zijn. Maar dan moet Sigrid dan altijd getest zijn.










« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #39 Gepost op: 22-03-2002, 10:49:39 »

Citaat

(hoe krijg ik die b-tjes nou weg?)

Ik weet niet hoe je 't voor elkaar krijgt, maar je hebt ze precies verkeerd om staan. Als je op de meest links knop van de bovenste regel met knopjes klikt, komt er dit te staan: (b)en (/b) (waarbij ( en ) is [ en ] )Tussen deze dingetjes zet je dan 't woord dat vetgedrukt moet.  :)

Zo dus!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »