Auteur Topic: Aangepast mol-gedrag  (gelezen 4928 keer)

Offline Chiara

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aangepast mol-gedrag
« Gepost op: 2-03-2002, 14:47:04 »
V.w.b. de aflevering van gisteren is de teneur onder de verscheidene topics dat de mol:

- zich op de vlakte heeft gehouden, gezien de vrijstellingen die te behalen vielen.
- zoals altijd geprobeerd heeft de opdrachten te laten mislukken.

Is het niet zo dat het o.a. de taak van de mol is de kandidaten zoveel mogelijk te dwarsbomen in het bereiken van hun doel? Is dat doel normaal-gesproken niet het met succes afronden van de opdrachten, echter dit keer voor de meesten het behalen van een vrijstelling en dus het laten mislukken van een of meer opdrachten?

Zou het niet zomaar kunnen zijn dat de mol gisteren geprobeerd heeft zoveel mogelijk opdrachten te laten slagen en daarmee de kandidaten heeft willen dwarsbomen? Is de mol er immers niet ook alles aan gelegen om kandidaten weg te werken; dat is voor hem naast het saboteren van het spel toch een minstens zo belangrijke taak?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #1 Gepost op: 2-03-2002, 14:50:22 »
volgens mij gaat het de mol toch vooral om weinig geld verdienen, die kandidaten maken niet zoveel uit denk ik. De mol kon, indien de mol een vrijstelling was "voorgehouden"(zgn. dan he), gewoon extra saboteren, maakte nix uit, maar george is nog steeds mijn mol, dus hij zal wel niet extra gemold hebben, maar gewoon niet ingegrepen hebben ofzo
:-* Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #2 Gepost op: 2-03-2002, 15:05:48 »

Citaat

volgens mij gaat het de mol toch vooral om weinig geld verdienen, die kandidaten maken niet zoveel uit denk ik. De mol kon, indien de mol een vrijstelling was "voorgehouden"(zgn. dan he), gewoon extra saboteren, maakte nix uit, maar george is nog steeds mijn mol, dus hij zal wel niet extra gemold hebben, maar gewoon niet ingegrepen hebben ofzo
:-* Doris

Bovendien heeft mr. G. niet zoveel moeite gedaan bij het zoeken naar de GSM en heeft hij weer enorm veel tijd veprutst bij het paralellen. Indien je echt hoogtevrees hebt dan zeg je toch : "Gaan jullie maar eerst voor €1000 per persoon, ik zal proberen het als laatste waar te maken met de dan nog resterende tijd".







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline imka

  • Forumlid
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #3 Gepost op: 2-03-2002, 15:08:06 »

Citaat


Bovendien heeft mr. G. niet zoveel moeite gedaan bij het zoeken naar de GSM en heeft hij weer enorm veel tijd veprutst bij het paralellen. Indien je echt hoogtevrees hebt dan zeg je toch : "Gaan jullie maar eerst voor €1000 per persoon, ik zal proberen het als laatste waar te maken met de dan nog resterende tijd".

da's waar, want deze keer was het niet zo dat het bedrag verhoogd werd, wanneer iedereen ging.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #4 Gepost op: 2-03-2002, 15:11:16 »
Het is de mol er vooral om te doen om opdrachten te doen mislukken. En aangezien dat gisteren eigenlijk de taak was van de anderen moest hij zich gedeisd houden tot iemand had gemold. In het eerste gedeelte kunnen we aldus stellen dat de echte mol niet in actie is geweest.

En na de geleverde mollige inspanningen van Prince, Jantien ea kon de echte mol zich wel weer uitleven in het tweede gedeelte maar hoefde dat niet echt te doen; maw een snipperdagje dat ons geen zier heeft vooruit geholpen. Enkel voor mij het bewijs dat George de mol niet is; argumentatie hiervoor bij de gepaste topic.  8)








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Chiara

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #5 Gepost op: 2-03-2002, 15:13:06 »
Wie zegt dat George de mol is?

En wat m'n opmerkingen m.b.t. de executie betreft:

Dagboek Mol afl. 1:
"....Er zitten meer mollen in dit spel. Tenminste, dat willen sommige van mijn medekandidaten me doen geloven. Ik weet wel beter en lach in m'n vuistje…arme Erik."

Dagboek Mol afl. 2:
"Paméla viel af vandaag en dat maakte nogal wat los. Tranen! Ze had het niet beter kunnen doen. Vooral na al haar ‘inspanningen’ tijdens de regatta. Jammer voor haar, maar goed voor mij. Ze had de mol in Schotland helemaal niet gezien, dus wist niet waar ze het moest zoeken. Ze had geen idee. En met mensen die geen idee hebben, reken ik gewoon af!"







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #6 Gepost op: 2-03-2002, 20:56:27 »

Citaat

V.w.b. de aflevering van gisteren is de teneur onder de verscheidene topics dat de mol:

- zich op de vlakte heeft gehouden, gezien de vrijstellingen die te behalen vielen.
- zoals altijd geprobeerd heeft de opdrachten te laten mislukken.

Is het niet zo dat het o.a. de taak van de mol is de kandidaten zoveel mogelijk te dwarsbomen in het bereiken van hun doel? Is dat doel normaal-gesproken niet het met succes afronden van de opdrachten, echter dit keer voor de meesten het behalen van een vrijstelling en dus het laten mislukken van een of meer opdrachten?

Zou het niet zomaar kunnen zijn dat de mol gisteren geprobeerd heeft zoveel mogelijk opdrachten te laten slagen en daarmee de kandidaten heeft willen dwarsbomen? Is de mol er immers niet ook alles aan gelegen om kandidaten weg te werken; dat is voor hem naast het saboteren van het spel toch een minstens zo belangrijke taak?


Ik vind dit nog helemaal niet zo gek gedacht van je. En de mol zal daardoor ook minder verdacht worden, want hij of zij wilde graag de opdracht laten lukken.

In 't dagboek van de mol (ik weet dat ik al vaak gezegd heb dat ik daar niet zo kapot van ben, maar ik vind 't deze keer toch interessant genoeg om daar wat informatie uit te halen) staat deze week: Iemand heeft hier de boel belazerd en dat was niet ik.

De mol zal dus denk ik deze aflevering geen molacties hebben uitgehaald en dus missschien wel geprobeerd hebben de opdrachten juist te laten lukken. Misschien niet zo zeer om geld binnen te halen (immers er waren zoveel kandidaten die graag de opdracht wilden laten mislukken dat 't bijna niet mogelijk was om de opdrachten totaal te laten lukken), maar meer om minder verdacht te lijken.









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #7 Gepost op: 2-03-2002, 23:15:31 »
Citaat

De mol zal dus denk ik deze aflevering geen molacties hebben uitgehaald en dus missschien wel geprobeerd hebben de opdrachten juist te laten lukken. Misschien niet zo zeer om geld binnen te halen (immers er waren zoveel kandidaten die graag de opdracht wilden laten mislukken dat 't bijna niet mogelijk was om de opdrachten totaal te laten lukken), maar meer om minder verdacht te lijken.


er zit wat in Han13, en als we dan toch naar positieve akties zoeken... het klopt ook met wat ik zag (ik ga er nog steeds van uit dat G de Mol is).....ik vond george wel heel sterk in wiskunde bij die eerste proef (misschien ook voorkennis?)

en ja, hij rekende op de anderen om het fout te laten lopen, hoewel hij ze niet echt vertrouwde , dat zegt hij ook letterlijk (ze konden immers in laatste instantie de proef nog hebben laten lukken, en het geld boven de vrijstelling verkozen hebben),  't was eens wat anders

groetjes
vlaming









nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline imka

  • Forumlid
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #8 Gepost op: 2-03-2002, 23:36:59 »

Citaat



er zit wat in Han13, en als we dan toch naar positieve akties zoeken... het klopt ook met wat ik zag (ik ga er nog steeds van uit dat G de Mol is).....ik vond george wel heel sterk in wiskunde bij die eerste proef (misschien ook voorkennis?)

en ja, hij rekende op de anderen om het fout te laten lopen, hoewel hij ze niet echt vertrouwde , dat zegt hij ook letterlijk (ze konden immers in laatste instantie de proef nog hebben laten lukken, en het geld boven de vrijstelling verkozen hebben),  't was eens wat anders

groetjes
vlaming



en misschien had hij daarom, voor alle zekerheid, het geld uit het kistje gehaald (want ik denk nog altijd dat hier geld moet ingestoken hebben, en niet de telefoon zoals iemand aangaf)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #9 Gepost op: 2-03-2002, 23:48:40 »
Citaat

en misschien had hij daarom, voor alle zekerheid, het geld uit het kistje gehaald (want ik denk nog altijd dat hier geld moet ingestoken hebben, en niet de telefoon zoals iemand aangaf)


de telefoon lag volgens mij in dat kistje, maar wat moesten ze dan met die telefoon doen ? of lag het geld bij die telefoon?

het enige dat ik nog weet is dat als de telefoon rinkelde de opdracht mislukt was .......dit fragment moet ik zeker nog es opnieuw bekijken......ik denk eigenlijk niet dat de mol het risico zou nemen hier het geld te doen verdwijnen, hij rekent echt op de anderen (=de andere gelegenheidsmollen) om het te laten mislukken , denk ik, en dat is dus ook gelukt..........

ciaooo
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #10 Gepost op: 3-03-2002, 09:37:42 »

Citaat



de telefoon lag volgens mij in dat kistje, maar wat moesten ze dan met die telefoon doen ? of lag het geld bij die telefoon?

het enige dat ik nog weet is dat als de telefoon rinkelde de opdracht mislukt was .......dit fragment moet ik zeker nog es opnieuw bekijken......ik denk eigenlijk niet dat de mol het risico zou nemen hier het geld te doen verdwijnen, hij rekent echt op de anderen (=de andere gelegenheidsmollen) om het te laten mislukken , denk ik, en dat is dus ook gelukt..........

ciaooo
vlaming


Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen geld gezien in 't kistje. De opdracht zou namelijk pas gelukt zijn als een van de kandidaten de telefoon voordat de tijd op was gevonden had en Angela had gebeld. En dan zouden ze ook pas geld verdienen. Niet zo logisch daarom om al geld in 't kistje te leggen, want als de opdracht dan zou mislukken hebben ze toch 't geld al.

Trouwens John of Prince konden onmogelijk in elkaars bijzijn iets uit 't kistje halen en dan zonder dat de ander dat zag wegstoppen. Daarvoor zaten ze te dicht op elkaars lip.

Wat wel eventueel zou kunnen is dat de mol voordat de telefoon afging 't geld al heeft gepakt. Dus dat geeft mogelijkheden voor Zowel Prince, John en George.

Maar vooralsnog geloof ik niet dat er geld in 't kistje zat.  







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #11 Gepost op: 3-03-2002, 09:42:52 »
Citaat

Maar vooralsnog geloof ik niet dat er geld in 't kistje zat.  


ik heb ook geen geld gezien, en wellicht is jouw visie correct en kwam er geen geld aan te pas, en moesten ze gewoon angela op tijd bellen, en dat zou dan geld opgeleverd hebben.....thanx!

ciaooo!
vlaming








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #12 Gepost op: 3-03-2002, 10:27:39 »

Citaat



ik heb ook geen geld gezien, en wellicht is jouw visie correct en kwam er geen geld aan te pas, en moesten ze gewoon angela op tijd bellen, en dat zou dan geld opgeleverd hebben.....thanx!

ciaooo!
vlaming


Zoals reeds gezegd, ik denk dat de GSM gewoon in het jistje zat.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #13 Gepost op: 3-03-2002, 15:03:39 »
Ik twijfel er eigenlijk niet aan of de telefoon lag in het kistje. Waarschijnlijk gewoon om te voorkomen dat het ding stuk zou zijn voordat de opdracht afgelopen was.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline de_pappa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit is mijn kleine meid.
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #14 Gepost op: 3-03-2002, 15:08:52 »

Citaat

Ik twijfel er eigenlijk niet aan of de telefoon lag in het kistje. Waarschijnlijk gewoon om te voorkomen dat het ding stuk zou zijn voordat de opdracht afgelopen was.


Aan de andere kant, als de telefoon in het kistje lag, dan zou het minder goed te horen zijn geweest toen het afging. Ik vond de telefoon behoorlijk goed te horen en de Prince en John ook. Zij stonder er behoorlijk ver vandaan en hoorde het toch goed. In de kist zou het niet zo luid zijn geweest.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
2Y's He =.
2Y's He'll B.
I C He = 2Y's 4 Me.
------- Not -------

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #15 Gepost op: 3-03-2002, 15:13:03 »
he, maar stel het geld zat in het kistje, dan moet de mol het eruit gehaald hebben (lijkt me sterk dat er uberhaupt geld in lag, maar stel maar ff), en ik heb alleen prince en john duidelijk zien zoeken, george stond maar zo'n beetje te staan. Hij keek echt zo van, hehe, hebben ze et eindelijk gevonden?
Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline de_pappa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit is mijn kleine meid.
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #16 Gepost op: 3-03-2002, 15:15:25 »
Dat kan. Hij was volgens mij best snel in het midden en kon dus eerst gezocht hebben en daarna nog beter verstopt hebben. Daarna op zoek naar John en Prince.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
2Y's He =.
2Y's He'll B.
I C He = 2Y's 4 Me.
------- Not -------

Offline de_pappa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit is mijn kleine meid.
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #17 Gepost op: 3-03-2002, 15:44:32 »
Hier hebben we het ook over de driehoekopdracht met de vraag waarom ze de schoppen mee hebben en niet aan het graven zijn, behalve John. Tenminste, we zien alleen John graven.

Wellicht zouden ze, ALS ze de telefoon wel op tijd hadden gevonden, de opdracht hebben gekregen om het kistje op te graven om het geld in ontvangst te nemen.

MAAR, een van de deelnemers (mol) heeft dit kistje al eerder gevonden (wist waar het lag=>G./P.) en het geld eruit genomen. Vervolgens weer verstopt, maar niet meer onder de grond.

Ideeen??







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
2Y's He =.
2Y's He'll B.
I C He = 2Y's 4 Me.
------- Not -------

Offline Hondje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #18 Gepost op: 3-03-2002, 15:45:50 »

Citaat

Dat kan. Hij was volgens mij best snel in het midden en kon dus eerst gezocht hebben en daarna nog beter verstopt hebben. Daarna op zoek naar John en Prince.


Maar dan valt hij toch voor John en Prince meteen door de mand, want die arriveerden samen bij het kistje?
Hondje







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline de_pappa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit is mijn kleine meid.
Re: Aangepast mol-gedrag
« Reactie #19 Gepost op: 3-03-2002, 15:52:57 »

Citaat



Maar dan valt hij toch voor John en Prince meteen door de mand, want die arriveerden samen bij het kistje?
Hondje


Maar zij weten toch niet dat G. er eerder ook al had kunnen zijn. En daarbij komt, dat hij op een gegeven moment Prince vond en samen met P. is verder gaan zoeken, later kwam John er pas bij. Of heb ik het verkeerd in mijn geheugen opgenomen.
In dat geval, excuses.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
2Y's He =.
2Y's He'll B.
I C He = 2Y's 4 Me.
------- Not -------