Auteur Topic: Ellen is de Mol (deel 1)  (gelezen 25641 keer)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ellen is de Mol (deel 1)
« Gepost op: 21-03-2002, 15:40:21 »
we zijn 6 afleveringen ver en dit topic werd nooit aangemaakt. ??? is Ellen dan zo onverdacht? laten we ons allemaal in de luren leggen door de exit van Erik in aflevering 1?

aanwijzingen naar Ellen kun je vanaf nu hier kwijt. suc6!

we beginnen met een vondst van OkeeGoedIdee :

De laatste 3 afleveringen is het steeds Ellen die als laatste deelnemer de ruimte binnenkomt waar de executie plaatsvindt.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2002, 15:42:54 »
dit topic bestond wel, ik heb em welles voorbij zien komen, maar wat ermee gebeurd is? ik ben benieuwd hoeveel mensen nu nog denken dat ellen de mol is







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2002, 15:47:53 »
dit is de theorie van OkeeGoedIdee:
Citaat
De laatste 3 afleveringen is het steeds Ellen die als laatste deelnemer de ruimte binnenkomt waar de executie plaatsvindt.

Wie weet of dit in eerdere afleveringen ook het geval was?

Dit kan een hint van de mol zijn aan de kijkers; het is vrij eenvoudig voor de mol, en onopvallend voor de overige deelnemers, om steeds te proberen als laatste binnen te komen.

Ik moet toegeven dat ik erop ben gaan letten omdat Ellen mijn mol is, en  ik haar gezicht goed in de gaten wil houden bij de executies; kortom, ik heb mijn theorie ook opgesteld aan de hand van de aanname dat ik weet wie de mol is.

Vanaf het moment dat Ellen in de eerste aflevering als enige (op Schiphol!) zei dat het haar leuk leek om naar Portugal te gaan, terwijl de overige kandidaten lieten blijken nog niet de bestemming te weten, is zij voor mij de Mol.

ik dacht, ik zet em hier maar neer, kunnen we hier weer verderm ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt OGI?
Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2002, 15:54:52 »
hier nog enkele verdachte zaken (als ik hier post wil dat niet zeggen dat ellen mijn mol is maar ik neem akte van alle aanwijzingen / gedrag , niet alleen van m'n Mol die ik in gedachten heb)

*Ketting van Ellen loopt af bij het fietsen

*Maakt John verdacht bij het waterfietsen (terecht?)

*Verslaat Prince bij het paintballen, ze krijg hiervoor een vrijstelling, maar moet waarschijnlijk geweten hebben dat dit ten koste ging van €10.000

*Haar beelden bij 1ste introduktie zijn opgenomen in Portugal, je ziet ze ook in de grond duiken als ze met een vlieger aan het spelen is

*Ze droomt op een laag bedje

*Ze verzamelt maar een klein bedrag bij de geldwagenproef

*Haar naam staat op de weg in het rood bij fietsproef, ook in het rood staat "HUP HUP MOL"

*Bleef afzijdig bij het raden van de liedjes

*Zat in de groep die de sleutel te laat vond.


dat is alles wat ik nu kan bedenken , waarschijnlijk is deze topic tijdverlies maar je weet maar nooit  ;)

greetz
vlaming











« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2002, 15:58:54 »
tijdverlies he? als ik het zo eens lezen vind ik het wel een beetje molachtig, vooral dat introfilmpje en het water fietsen. john: ik heb me echt helemaal gegeven oid. tuurlijk john... of ellen?
ik krijg toch weer m'n twijfels over ellen, maar volgens mij is ze het niet... toch vreem...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2002, 15:59:35 »

Citaat


dat is alles wat ik nu kan bedenken , waarschijnlijk is deze topic tijdverlies maar je weet maar nooit  ;)



Een mens moet zich toch ergens mee bezig houden, nietwaar?  ;) ;D








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2002, 16:03:24 »
voor konijn een herhaling van mijn stukje in de andere ellen topic.
maar ff iets over iedere keer hetzelfde: weten jullie nog vorig jaar bij nl bij sigrid, haar naam werd consequent als 2e ingetypt... dat was geloof ik ook een misleiding, of was het een hint dat ze 2e werd (dan zou de 1e de mol zijn...)
nu jij weer konijn








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Gotcha2002

  • Forumlid
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2002, 16:06:48 »
nu je alles zo op een rijtje zet .... oei oie oei  :-*
het wordt tijd dat we eens nader onderzoek doen naar Ellen ...

Drie grote lead in dit geval :

die waterfiets had sneller kunnen gaan als Ellen haar snelheid had aangepast aan John! je neemt altijd het tempo van de traagste, anders moet je constant corrigeren.  John moet niet HARDER, zij moet TRAGER.

is de ketting van haar fiets eraf gelopen of zat ze tussen de achterste tandwielen.  als het laatste het geval is wil dit zeggen dat ze achteruit getrapt heeft terwijl ze schakelde. Dat soort versnellingen loopt dan helemaal in de knoop ...

Wat zij deed bij het paintballen is exact hetzelfde dat Hugo (de laatste vlaamse mol) deed met een bijna identieke opdracht ...

vlaming ... je doet je nick alle eer aan  ;D








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2002, 16:12:51 »
iemand nog meer ideeën richting ellen? misschien heb je dan toch gelijk gehad in je droom vlaming... zijn de muzikale aanwijzingen aan haar te koppelen? wat ik verdacht vond aan haar in aflevering 6 was dat ze tegen john zei: zeg het nog maar even niet tegen hem. want als ze niet tegen john had gezegd dat ze het woord al wist, had hij ook niets kunnen zeggen. ik zou zo'n test nl. gewoon voor mezelf houden, dan ben je zelf de enige die zoiets weet, maar als je de mol bent maakt dat niet zoveel uit. ik denk trouwens dat ze zo'n w in de vlucht stoppen van iemand van wie ze dachten dat ie niet zou gaan, jantien bijvoorbeeld, omdat het een essentiele letter zou moeten zijn (wat het dus niet bleek te zijn, maar goed). ik vind het nl. tamelijk aannemelijk dat de piloot per persoon opdracht kreeg een bepaalde route te vliegen...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Dunga

  • Forumlid
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2002, 16:18:24 »
Ellen was ook mijn mol totdat ik de stemronde van aflevering 1 nogmaals bekeek, daar zegt Erik letterlijk: "Ellen is mijn mol". Het zou kunnen zijn dat de programmamakers ons op het verkeerde spoor proberen te zetten met dit stukje, maar dan kunnen we wel ophouden met zoeken, want dan is ieder fragment te manipuleren en kan alles anders zijn dan wij zien, het lijkt mij voldoende dat de mol zijn streken uithaalt en niet de programmamakers. Ik ga dus af op de feiten: Ik heb het Erik dus letterlijk horen zeggen!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2002, 16:23:56 »
Maar zoals vlaming al zegt: we moeten ons niet in de lurenlaten leggen. Misschien had hij wel Ellen als mol goed, maar beantwoordde hij de vragen over haar fout - ligt hij er alsnog uit...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2002, 16:25:41 »
ik denk dat je na aflevering 1 gewoon nog niet veel weet van de mensen, en om dan te gaan zitten beantwoorden wat iemands lievelingsdrank is of hoeveel kinderen iemand heeft... het kan best zijn dat je dat na twee dagen nog niet weet, lijkt mij niet zo heel raar... als ellen niet de mol is, wat ik denk, lijkt me dat nog niet de reden om haar af te schrijven. ik denk dat je pas na 2 dagen wat meer zicht krijgt op de situatie en je mol ed. bovendien weet je dan waar je op moet letten en wat voor vragen er gesteld worden







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Dunga

  • Forumlid
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2002, 16:35:41 »
Ik heb altijd begrepen, dat de vraag :Wie is de mol? de belangrijkste vraag is bij de test, en dat daarna gekeken wordt naar de overige vragen. Het lijkt me trouwens heel onwaarschijnlijk dat iemand die de mol goed heeft de overige vragen vrijwel allemaal fout heeft, een aantal vragen vul je dan toch in gericht op jouw mol.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha2002

  • Forumlid
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2002, 16:39:48 »
heeft er aub iemand een antwoord op de ketting-vraag ?? ik denk dat die wel eens belangrijk kan zijn ... ik heb geen opnames ...

is ze van het voorste of van de achterste tandwielen gedraaid ????







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Mary

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2002, 16:40:17 »
Je kan toch ook worden weggestuurd ook al heb je op de ECHTE mol gestemd? Dat zegt Angela toch ook in iedere aflevering?
Verder heb ik Ellen altijd al verdacht gevonden. Een zogenaamde vrijstelling verkiezen boven geld in de pot (paintballen), vind ik behoorlijk verdacht.... ???







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2002, 16:40:22 »
Citaat
Het lijkt me trouwens heel onwaarschijnlijk dat iemand die de mol goed heeft de overige vragen vrijwel allemaal fout heeft, een aantal vragen vul je dan toch in gericht op jouw mol.

Lijkt mij ook niet logisch m.b.t. de eerste aflevering, maar het kan wel. Neem bijvoorbeeld Kerstin die afgesloten wordt van de rest (ontvoerd)... kan ze de mol misschien wel goed hebben, maar de vragen fout.







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #16 Gepost op: 21-03-2002, 16:43:06 »
*ze is te herkennen op het plaatje dat bij de fiets geplakt werd (afl 2)



let ook op de afgeplakte ogen (blind als een Mol) (foto met dank aan CORA BORA)

*ze probeert Prince verdacht te maken bij de vliegopdracht, dat terwijl ze misschien zelf een letter gemist heeft (ze raadt wel het woord voor het einde, maar kan geinterpreteerd worden als een positieve aktie omdat ze door heeft dat de opdracht toch niet meer kan lukken)


(later meer)

doris : tijdverlies, tsja ik zit nog altijd met die eerste executie hé  :-/







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #17 Gepost op: 21-03-2002, 16:45:56 »
Vlaming: ik ga straks nog maar 's heel goed naar dat plaatje kijken... :D

Ik lees net bij de verdachtmakingen bij aflevering 1 (hier te vinden) het volgende:

Citaat
Leest uit Harry Potter voor, terwijl die dag daarna het coördinatieteam de vraag moet beantwoorden 'wie houdt er van Harry Potter'. Dit blijkt niet Ellen, maar Prince te zijn.


Ik denk zelf dat het vrij weinig zegt (dit is ook al eerder besproken), maar toch voor de volledigheid :).







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline OkeeGoedIdee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #18 Gepost op: 21-03-2002, 16:48:22 »
Alles goed en wel, maar:
weet iemand hoe de volgorde van binnenkomst van deelnemers bij de executie in de eerste 3 afleveringen was?

of beter nog: wie kwam er als laatste de ruimte in?








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
"de waarheid ligt in het midden onder de grond"

Offline Dunga

  • Forumlid
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #19 Gepost op: 21-03-2002, 16:49:09 »
Ik ben denk ik zelf zo blind als een mol: ik zie helemaal niets in die foto!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »