Auteur Topic: Ellen is de Mol (deel 1)  (gelezen 25640 keer)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #40 Gepost op: 22-03-2002, 11:40:38 »
nog een verdacht feit voor Ellen =

*aflevering 2, opdracht herkennen van Kerstin / Karen

aan het eind vd aflevering zegt Ellen :

"ik verdenk nog steeds John, OK, hij herkend Karen dan wel in die ton bij de druivenstampers, maar dat kan hij gedaan hebben om anderen op het verkeerde been te zetten"

bedenking : hoe weet ze dit????

ze zat nl. bij de ANDERE groep , ze moest nl . Kerstin herkennen bij het druiven plukken

team 1 = Jantien, John, Paméla en Harry
team 2 = Prince, George, Ellen en Dick

yours
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #41 Gepost op: 22-03-2002, 11:48:05 »

Citaat

bedenking : hoe weet ze dit????
ze zat nl. bij de ANDERE groep , ze moest nl . Kerstin herkennen bij het druiven plukken

Twee mogelijkheden (er zijn er misschien nog meer):
Ze konden de andere groep zien en horen terwjl die bezig was.
(Kan trouwens alleen als ze in de eerste groep zat, want toen groep 2 begon wisten ze niet wie al herkend was.)
Ze heeft na afloop met mensen van de andre groep gesproken, hoe het daar gegaan is.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #42 Gepost op: 22-03-2002, 11:52:48 »

Citaat

Ze heeft na afloop met mensen van de andre groep gesproken, hoe het daar gegaan is.

En aangezien ik John er wel voor aan zie om luidkeels te vertellen dat hij 't was die haar herkend had, is 't niet zo vreemd dat Ellen 't ook weet.   ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:
« Reactie #43 Gepost op: 22-03-2002, 11:54:23 »
Citaat

Ze konden de andere groep zien en horen terwjl die bezig was. (Kan trouwens alleen als ze in de eerste groep zat, want toen groep 2 begon wisten ze niet wie al herkend was.)


lijkt me onwaarschijnlijk maar het zou idd. een verklaring kunnen zijn. dan moeten de opdrachten idd in omgekeerde volgorde zijn uitgezonden

Citaat

Ze heeft na afloop met mensen van de andre groep gesproken, hoe het daar gegaan is.


dit sluit ik uit , ze zegt nl letterlijk "dat leek me niet moeilijk" , ze moet het dus gezien hebben

greetz
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:
« Reactie #44 Gepost op: 22-03-2002, 11:58:36 »

Citaat

dit sluit ik uit , ze zegt nl letterlijk "dat leek me niet moeilijk" , ze moet het dus gezien hebben

Misschien relateerde ze het wel aan het feit dat het hen was gelukt om Kerstin te vinden. Karen vinden was makkelijker, want die is groter en heeft een lichter huid, dus zodoende leek het haar niet moeilijk.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #45 Gepost op: 22-03-2002, 12:00:20 »
Citaat

Misschien relateerde ze het wel aan het feit dat het hen was gelukt om Kerstin te vinden. Karen vinden was makkelijker, want die is groter en heeft een lichter huid, dus zodoende leek het haar niet moeilijk.



klopt, maar ik blijf het verdacht vinden en het past dus wel in deze topic  ;)

groetjes
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #46 Gepost op: 22-03-2002, 12:21:51 »
Ellen is al vanaf afl. 2 mijn hoofdverdachte. Alleen de muziekfragmenten kon ik nog niet in haar richting plaatsen. Dankzij Morfima (ofzo iets) wel!

Nog wat tips/weerleggingen:
1. Fragment 5: Ellen werkt bij Mamma Cash. Dit is te vergelijken met Robin Hood. Het wordt ook wel een 'Robin Hoodbedrijf' genoemd.
2. Erik heeft gezegd veel vragen niet ingevuld te hebben. Sommige vragen waren in het Portugees.
3. Degenen die gaan afvallen zeggen nooit in duidelijke woorden. Naam is de Mol. Alleen Erik wel. Hij zei duidelijk: 'Ellen is mijn mol.' Valt op, niet?
4. Ellen haalt de meeste Mollenstreken uit.
-Paintball. Express winnen
-Fietsen
-Prince verdacht maken bij het vliegen
-Erik zenuwachtig maken bij abseilen
5. www.wieisdemol.be heeft uitgewezen dat Ellen heeft gezorgd voor het minste geld in de pot!!!!
6. De tip: Hup Mol! stond in het rood, Ellen ook. Andere namen in het wit.
7. Bovenstaande tip staat niet bij de aanwijzingen op www.wieisdemol.nl
8. Jantien is er nog steeds niet uit. Prince ook niet. Zij verdenken Ellen (een beetje)
9. Slangentheorie kan worden aangepast. De slang kan opeens naar boven kronkelen. Jantien eerst, dan Harry, dan Prince, dan George, dan John en dan Ellen.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #47 Gepost op: 22-03-2002, 12:27:38 »
Trouwens nog wat tips die er , maar al wel eerder in andere topics genoemd:

-De vlieger waarmee Ellen vliegert in de introductie heeft de kleuren van Portugal.
-Zij vondt de sleutel zodat ze niet verdacht leek bij Jantien, maar wist dat ze al veels te laat was.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha2002

  • Forumlid
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #48 Gepost op: 22-03-2002, 12:56:12 »
kan er nu iemand even kijken (op video) naar de fietsopdracht.
Loopt de ketting er vooraan of acheraan af ?????

Als ze er vooraan afloopt kan dit per ongeluk gebeuren.

Als de ketting vastloopt in de 'derailleur' zoals we zeggen (achteraan dus) ligt dit waarschijnlijk aan 'schakelen en achteruittrappen' wat een gemakkelijke mollentruuk is :-)

dit zou wel een redelijk belangrijke hint kunnen zijn en ik zou het appreciëren als iemand hierover uitsluitsel kan geven ...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #49 Gepost op: 22-03-2002, 13:13:44 »

Citaat

2. Erik heeft gezegd veel vragen niet ingevuld te hebben. Sommige vragen waren in het Portugees.


beste chriz
wanneer en waar heeft hij dit gezegd? graag bronvermelding.
dank bij voorbaat
mvg
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #50 Gepost op: 22-03-2002, 14:01:17 »
ik kan mij daar ook niets van herrineren. van die vragen in het portugees bedoel ik dan.

wel wil ik even zeggen dat ik nu officieel van mol geswitcht be.
eerst was het george maar nu.........................................
ellen ellen   ellen  ellen ellen







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Blubber

  • Forumlid
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #51 Gepost op: 23-03-2002, 03:15:24 »
Nog een paar aanwijzingen richting Ellen:
1. Bij het abseilen was Ellen bij de laatste drie die de bagage moesten inpakken. Ook was zij een van de mensen die de bagage van twee medekandidaten "opblies".
2. We zien de kandidaten eigenlijk alleen als ze met een opdracht bezig zijn. Waarom was er dan een cameraman aanwezig toen Ellen voorlas uit Harry Potter?
3. Bij de portopdracht klaagde George erover dat er een etiket was verdwenen. Ellen zat bij hem in de groep.
4. Ellen won het paintballen, maar ze zat aan alle kanten onder de verf. 's Avonds bij het liedjes raden droeg ze (als enige kandidaat) nog steeds het paintball-T-shirt en in het laatste shot draaide ze met haar rug naar de camera. Het is voor mij onmogelijk te geloven dat ze het paintballen heeft gewonnen sinds ik de voltreffer op haar rug heb gezien.
5. De belangrijkste aanwijzing vind ik nog steeds de geldopdracht. Daar is al door meerdere mensen op gewezen. Er was tienduizend euro te verdienen op zeven posten. Het kan er bij mij niet in dat op een van die posten maar vijftig euro wordt opgehaald.
6. Op de .nl-website wordt verwezen naar een vreemde website, waarop een foto van Ellen is te zien. Deze website heeft verder niets met het programma van doen.

Deze en andere aanwijzingen (de naam op het wegdek, de waterfiets, de ketting die er afliep, het niet raden van de liedjes en de (slecht geacteerde) vondst van de sleutel) hebben mij ervan overtuigd dat zij de mol is.

En dan nog even dit: andere molfanaten hebben de beginbeelden van Angela over de groepsfoto geprojecteerd en daar allerlei wilde theorieën op losgelaten. Ik denk dat dat de drie finalekandidaten de drie mensen zijn die onbedekt blijven: Ellen, Jantien (zou ook een goeie mol zijn) en Harry.

Meer kan ik nu even niet bedenken.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #52 Gepost op: 23-03-2002, 10:18:05 »
dat van harry klopt niet en jantien kan mogelijk ook niet bedekt zijn.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #53 Gepost op: 23-03-2002, 10:20:49 »
De opdracht waarbij het meeste geld kon worden verloren was de opdracht met de uitspraken van de kandidaten. Hier is 12.000 Euro verloren. Ellen kreeg geen bezoek van vaders, maar kon er wel om lachen, anderen zoals Harry en George waren er kapot van!

Duidelijke Mollenstreek!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Mahtob

  • Forumlid
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #54 Gepost op: 23-03-2002, 10:22:53 »

Citaat

dat van harry klopt niet en jantien kan mogelijk ook niet bedekt zijn.


Nogal botte reactie op een goed onderbouwde mening Door!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
molzot

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #55 Gepost op: 23-03-2002, 10:27:00 »
Nu de theorie ERIK-PAMÉLA-DICK-KERSTIN-KAREN-ELLEN-JANTIEN-JOHN-HARRY-GEORGE-PRINCE
met harry Goerge en Prince als laatste 3 overgebleven kandidaten is gesneuveld omdat prince afviel hier mijn volgende theorie: Ellen staat netjes in het midden, de eerste 5 vielen in deze volgorde af en nu gaat het verder van achter af aan  Prince nu, George de volgende keer, dan harry met John Jantien en Ellen als laatste 3 en Ellen als mol.. ik maak hier even een nieuw topic van denk ik







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Hondje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #56 Gepost op: 23-03-2002, 10:28:42 »

Citaat

Nu de theorie ERIK-PAMÉLA-DICK-KERSTIN-KAREN-ELLEN-JANTIEN-JOHN-HARRY-GEORGE-PRINCE
met harry Goerge en Prince als laatste 3 overgebleven kandidaten is gesneuveld omdat prince afviel hier mijn volgende theorie: Ellen staat netjes in het midden, de eerste 5 vielen in deze volgorde af en nu gaat het verder van achter af aan  Prince nu, George de volgende keer, dan harry met John Jantien en Ellen als laatste 3 en Ellen als mol.. ik maak hier even een nieuw topic van denk ik


Ja, laten we vooral een nieuwe soortgelijke theorie bedenken, nu blijkt dat elke theorie nergens op slaat! Geestig.
Sorry, leedvermaak... :-X







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #57 Gepost op: 23-03-2002, 10:29:14 »
om eerlijk te zijn vind ik alle bewijs tegen ellen nogal magertjes hoor. ze zou een goede mol kunnen zijn, omdat ze over de juiste eigenschappen beschikt... maar die eigenschappen horen ook bij een goede winnaar!
los daarvan, ze heeft veel bijgedragen aan opdrachten die gelukt zijn, kiest strategisch voor een vrijstelling als ze die kans krijgt en die rugzakopdracht vind ik u juist geen aanwijzing dat ze de mol is... ze had met een gerust hart kunnen weigeren, geld kunnen verliezen en niemand die het haar had kwalijk genomen. maar nee, zij (en harry) kiezen voor het geld en laten de rugzakken ontploffen!
het vinden van het woord waaghals, het australisch abseilen, het feit dat ze bij de dromers zat... no way dat ellen de mol is! en anders eet ik mijn toetsenbord op  :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Mahtob

  • Forumlid
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #58 Gepost op: 23-03-2002, 10:31:35 »
Mollestreken:
  • Ellen die 3000 euro uittrekt om haar vader te kunnen zien
  • Jantien en John die vergeten een hek open te zetten
  • Harry die het geld van een ander niet aan een vrouw in moeilijkheden wil geven, maar ditzelfde geld wel even later vergokt


Is het toeval dat het fout gaat...of is het toeval dat het goed gaat!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
molzot

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de Mol (deel 1)
« Reactie #59 Gepost op: 23-03-2002, 10:35:54 »
george, jantien, ellen en harry betaalden allemaal 3000 euro. als de mol daarbij zat kon hij zonder verdenking meedoen met de rest. en zat hij daar niet bij, dan verloor hij in ieder geval geen geld.

trouwens, kregen ze ook geld als ze het wel goed hadden?  ???







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »