Auteur Topic: Aflevering 9 (deel 1)  (gelezen 34116 keer)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #100 Gepost op: 7-04-2002, 10:44:24 »
misschien dacht hij wel dat iedereen met de auto moest en iedereen zijn/haar code eronder kon schrijven...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #101 Gepost op: 7-04-2002, 10:47:38 »
Als niemand met een goede verklaring komt waarom dit (John die het nr op de auto zet) een molse actie is, hebben we er denk ik wel genoeg aandacht aan besteed. Dacht ik zo.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #102 Gepost op: 7-04-2002, 10:50:44 »
goed idee...
discussie gesloten.
verder over andere dingen uit afl. 9
uuuuuuuhm...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #103 Gepost op: 7-04-2002, 10:53:21 »
De linkeronderarm van George (de rode letter 't') ???








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #104 Gepost op: 7-04-2002, 10:57:01 »
een T dus... waar kan dat voor staan? iemand een idee?







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #105 Gepost op: 7-04-2002, 11:02:15 »
ow ja, nog ff over die cijfercombinaties, misschien staat het eerste cijfer van iedere reeks wel voor een aflevering waarin de mol heeft toegeslagen... al weet ik niet hoe je dit voor de finale na kan trekken.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #106 Gepost op: 7-04-2002, 11:05:52 »
1 theorie is er al gegeven voor die cijfercombi:

Van Egel:

Wat kunnen we met de cijfercode? Volgens mij is er iets mee, want op de off. site staat een andere code dan in de aflevering werd gegeven. Ik heb al geprobeerd aan de letterreeks te combineren, maar tevergeefs.

857 930 8562 613 (site)
857 8726 930 613 (de echte code)

Als je nu de eerste 2 cijfers bij elkaar optelt, dan krijg je
8+5=13=M
8+7=15=O
9+3=12=L
6+1=7=G

Dus dat is duidelijk George is de Mol








« Laatst bewerkt op: 7-04-2002, 11:06:47 door Aggie »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #107 Gepost op: 7-04-2002, 11:06:28 »
Effe over dat fluisterende woordje 'aanwijzing' dat sommige menen te horen. Wanneer is dat precies?

Ik hoor namelijk wel 'n soort gezang dat lijkt te bestaan uit 2 lettergrepen aan 't einde van 't stukje van vorige week aan 't begin van de aflevering net voordat de introfilmpjes van de kandi's komen. Is 't dat soms? Want daar hoor ik geen aanwijzing in. Wat dan wel weet ik ook niet, 't is vrij onduidelijk.








aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #108 Gepost op: 7-04-2002, 11:07:19 »
Effe over dat fluisterende woordje 'aanwijzing' dat sommige menen te horen. Wanneer is dat precies?

Ik hoor namelijk wel 'n soort gezang dat lijkt te bestaan uit 2 lettergrepen aan 't einde van 't stukje van vorige week aan 't begin van de aflevering net voordat de introfilmpjes van de kandi's komen. Is 't dat soms? Want daar hoor ik geen aanwijzing in. Wat dan wel weet ik ook niet, 't is vrij onduidelijk.

Dat moet aan het begin zijn, voor ze elkaar omhelzen (en na de leader dus)....ik hoor niks...







« Laatst bewerkt op: 7-04-2002, 11:08:14 door Aggie »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #109 Gepost op: 7-04-2002, 11:09:02 »
ik ook niet... kan iemand dat stukje misschien ff op internet zetten?







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #110 Gepost op: 7-04-2002, 11:15:17 »
Blijkt dus dat het stemgedrag van Erik dan toch nog doorslaggevend bleek voor het schrappen van Ellen als mol. Interessant gegeven voor de volgende reeks, maar deze keer had ik er geen baat bij.
Meer nog, dit is de eerste keer dat ze mij zo aan het twijfelen hebben gekregen en mij het noorden hebben doen verliezen. Woont dan al eens pal aan de Noordzee... :-[

Maar we blijven dus met drie kandidaten over die alle drie voor mol zouden kunnen doorgaan. Sterk. Zéér sterk!
Uit het dagboek van de mol kunnen we afleiden dat we het toch tussen George en John moeten gaan zoeken; twee kandidaten die ik al lang van mijn lijstje had geschrapt...
Na Golaco was George dan wel mijn mol, maar daarna niet meer. Ik hoop dan ook van harte dat hij het wél is, want dat zou het geheel een extra portie glans meegeven. Van een knalprestatie gesproken dan als mol!

Maar ik ga voor John, gewoon voor de fun, gewoon om eens anders te doen. Gewoon om aan het eind van de rit toch nog verrast te worden.
Dit is boeiende, opwindende, meeslepende televisie, mensen. Daar kan geen enkel medialandschap momenteel aan tippen!!








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mariek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #111 Gepost op: 7-04-2002, 12:41:24 »
Heej mensen daar was ik weer...
Heb gisteren de aflevering nog twee keer gekeken, en het stukje bij het ontbijt (zie mijn vorige post op pag 7) wel een keer of tien. Het is echt Bram van der VLUGT (sorry voor de verkeerde spelling last time) die daar achter zit, imho.
In de krant die George leest (waarop ongeveer 4 (!) seconden wordt ingezoomd, staat "Bram van de Vlugt en Theo Pont in semi-authentiek drama" en dan in de kop "'Het Verhoor' speurt naar goed en kwaad". George leest de krant en kijkt even achter John langs in de richting van de man die ik denk dat Bram is. Of hij hem herkent? Ik weet het niet... Komt Sinterklaas (Bram) om zijn zwarte piet (de mol) een hart onder de riem te steken? Ik denk echt dat hier iets in moet zitten  ::)
Het toneelstuk 'het verhoor' is inderdaad vorig jaar in de theaters in Nederland opgevoerd. Typ maar eens Bram van der Vlugt in bij Google.com.
Jongens, reageer eens (ala Prince ;D)!
Liefs Mariek







The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #112 Gepost op: 7-04-2002, 12:54:10 »
Sorry Mariek, maar volgens mij is dit echt niet Bram, maar gewoon een of andere Porugese oude man.

Dit is Bram van Vlugt (de man rechts voor):



Die ziet er dus heel anders uit dan de man op 't terras als je 't mij vraagt.  :)







« Laatst bewerkt op: 7-04-2002, 12:56:26 door Han13 »

Offline el_topo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #113 Gepost op: 7-04-2002, 12:56:49 »

Heej mensen daar was ik weer...
In de krant die George leest (waarop ongeveer 4 (!) seconden wordt ingezoomd, staat "Bram van de Vlugt en Theo Pont in semi-authentiek drama" en dan in de kop "'Het Verhoor' speurt naar goed en kwaad".


Heb vanochtend ook dit stukje nog eens nagekeken, en toen viel het mij eigenlijk pas op dat we die krant zolang in beeld kregen. Vreemd! Ik kan hier wel een aantal verklaringen voor bedenken.
  • George is de mol en dit was een hint naar het feit dat hij al wist dat ze verhoord gingen worden. (mijn favo uitleg, maar ja, George is dan ook mijn mol)
  • Dit shot is toevallig gemaakt en het kwam de makers mooi uit dat het vlak voor de verhoor-opdracht was. Gewoon een leuk detail dus.
  • Het is gewoon beeldvulling.
  • 'speurt naar goed en kwaad' slaat op de twee monitoren die te zien zijn voordat het verhoor begint: George en Jantien in beeld, waarvan er dus één "goed" is (de winnaar?) en de ander "kwaad" (de mol)

    Wat denken jullie?
mollig

Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #114 Gepost op: 7-04-2002, 12:59:33 »
een T dus... waar kan dat voor staan? iemand een idee?
hoe is mol weer in het portugees ?
in het spaans is het "topo"

'k heb het vlug opgezocht : "toupeira"







« Laatst bewerkt op: 7-04-2002, 13:02:23 door imka »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #115 Gepost op: 7-04-2002, 13:02:33 »
hoe is mol weer in het portugees ?
in het spaans is het "topo"

in het portugees is het "toupeira"

(volgens een vertaalrobot, zal wel kloppen zie ook http://planeta.clix.pt/JoseSobrinho/mamiferos/toupeira.html)







« Laatst bewerkt op: 7-04-2002, 13:08:31 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #116 Gepost op: 7-04-2002, 13:14:07 »
Hier maar even verder over die schaafwond van George, dit is volgens mij bij het boomhakken gebeurd. Toen zag ik al dat arme George gewond was... Maar dat heeft niemand opgemerkt in die afl. Dus dacht ik ach ik zeg er maar niks over om de George aanhangers niet ongerust te maken.







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #117 Gepost op: 7-04-2002, 13:18:44 »
Volgens mij is het geen schaafwond, maar een viltstift-tekening...








Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #118 Gepost op: 7-04-2002, 13:20:11 »

in het portugees is het "toupeira"

(volgens een vertaalrobot, zal wel kloppen zie ook http://planeta.clix.pt/JoseSobrinho/mamiferos/toupeira.html)

met dank aan vlaming voor de cultuur-bijdrage van vandaag !  ;) :)








Offline el_topo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #119 Gepost op: 7-04-2002, 13:22:05 »

Volgens mij is het geen schaafwond, maar een viltstift-tekening...


Dat dacht ik ook Aggie, volgens mij is een schaafwond veel donkerder! (Er vanuit gaande dat die "wond" oud was)
Maar wie heeft George bekliederd met viltstift? Of was hij het zelf. Is George rechts of links?







mollig