Auteur Topic: Aflevering 9 (deel 1)  (gelezen 34075 keer)

Offline Moo

  • Forumlid
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #60 Gepost op: 6-04-2002, 19:15:49 »
Citaat



op de celdeur van John stond : PAX OAVALI (of kan iemand verklaren waarom dat er zou staan?)






Op de celdeur van John stond aan de buitenkant een afbeelding van een wild zwijn en op die van Ellen een knaagdier. De deur van George zit niet in de montage. Hoeft ook niet, want George is zelf al een dier (de mol). ???
Verder kun je op de muur in de cel van George een grote vossenkop zien. De associatie met vos - slim - sluw - mol is gauw gelegd. ;D

George kan dus heel goed de mol zijn. ::)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #61 Gepost op: 6-04-2002, 19:37:08 »

Ik vond het wel een beetje oneerlijk dat Jantien, tijdens het verhoor, nog steeds assistentie kreeg, en zelfs rechtstreeks via het oortje. 'k Was eigenlijk wel blij dat ze de vrijstelling niet binnenhaalde op die manier.


ik was ook blij, maar dat had meer met m'n pool te maken. helaas had ik de afvaller toch fout......maar één ding is zeker, jantien kan veel voordeel halen uit deze proef mbt molkeuze (als ze zelf de mol niet is tenminste).

ciaooo
vlaming









nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline mariek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #62 Gepost op: 6-04-2002, 20:59:15 »
Wat een geweldige aflevering!! Ben erg enthousiast, zeker omdat mijn mol er nog in en mijn afvaller eruit is! ;D
Heeft iemand anders trouwens gezien dat Bram van der Vught (sinterklaas voor de nederlandse mollenvangers) bij het ontbijt lijkt te zitten? Ik ga zo de band opnieuw kijken, maar zag in een flits dat hij ontbijt naast George Ellen en John. Vervolgens zie je een shot van de krant waarin George leest. Daarin staat iets over Bram. Een aanwijzing? Ik ga snel weer even kijken!
Groet Mariek







The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #63 Gepost op: 6-04-2002, 21:08:39 »


Heeft iemand anders trouwens gezien dat Bram van der Vught (sinterklaas voor de nederlandse mollenvangers) bij het ontbijt lijkt te zitten? Ik ga zo de band opnieuw kijken, maar zag in een flits dat hij ontbijt naast George Ellen en John. Vervolgens zie je een shot van de krant waarin George leest. Daarin staat iets over Bram. Een aanwijzing? Ik ga snel weer even kijken!
Groet Mariek


Nee, dat heb ik niet gezien? Wat zou hij daar in godsnaam te zoeken hebben? Misschien gewoon iemand van makers, die moeten ook ontbijten. Wel opvallend dat we dat krantenartikel zo in beeld kregen, maar ik vraag me af of we nu nog veel verborgen aanwijzingen te zien zouden krijgen. Heb ook geen letters ofzo meer gezien.








Offline rozefantje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #64 Gepost op: 6-04-2002, 21:20:48 »


John koos voor de auto, Ondanks dat het een klein stukje leek zien we 2 keer te tijd verschijnen 1 keer als hij aan het rijden is (nog 1 uur 44 over) en 1 keer als Jantien net op het water is (1 uur 29 over). Het lijkt dus of hij er toch behoorlijk lang over gedaan heeft ondanks dat we hem hard zien rijden. Volgens de kaart moet jantien een stuk afleggen dat bijna net zolang is als dat van John. Zij moet dit echter met kano en ezelswagen doen en doet er net als John ook een half uur over. Een verklaring kan misschien zijn dat Jantien er nogal een tijdje over gedaan heeft voordat ze startklaar in de kano zat, maar van de andere kant was ze ook al weer helemaal aangekleed toen we John haar zagen ontmoeten


Dit was ons hier ook al opgevallen, en het leek heel veel tijd te kosten dat George met die koffer bezig was, maar als je de tijd bekijkt duurde dat maar ongeveer een kwartiertje.
Maar omdat ze daar zoveel van lieten zien leek het veel langer.
Ik denk dus ook nog steeds dat het John is. (En zo niet dan ben ik al mijn pool-punten kwijt :-((((

Sandra







In het land der blinden is de mol koning

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #65 Gepost op: 6-04-2002, 21:24:23 »
BTW John koos niet voor de auto dat kwam zo toevallig uit omdat hij de op een na het slechtste geheugen had...Vandaar dat hij met de kabelbaan naar beneden moest en George heerlijk op het terras kon blijven...








Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #66 Gepost op: 6-04-2002, 21:31:48 »
George kon heerlijk eten op het terras en zich al flink bezatten aan de wijn, vandaar wellicht dat hij zo moe werd bij de ondervragingsproef! En John zal wel te vaak in de buurt van George zijn opgedoken waardoor ie er ook beetje last van had.  :P
Pure sabotage... ofwel is hij door de WIDM-crew dronken gevoerd ofwel hebben ze een slaapmiddel in zijn wijn gedaan!  ;D

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #67 Gepost op: 6-04-2002, 21:33:01 »


Pure sabotage... ofwel is hij door de WIDM-crew dronken gevoerd ofwel hebben ze een slaapmiddel in zijn wijn gedaan!  ;D

ambijans


Onmolse actie van George dus ;)








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #68 Gepost op: 6-04-2002, 21:38:22 »
Uhm, ik hoor hier dat iedereen george verdenkt, maar ik meen mij te herinneren dat ik ergens gelezen had dat de mol ook voor de makers tot het eind toe een verassing blijft, George viel deze aflevering wel erg op, waardoor hij verdacht was, ook Jantien heeft zich verschillende malen erg verdacht gemaakt, dus dan blijft John over die er, volgens mij, nog nooit verdacht uit gekomen is. Desalniettemin blijft George mijn mol, maar dat wilde ik even kwijt, hoe denken jullie erover? (dat Ellen ondanks het op John stemmen er toch uit ging, kan ook zijn doordat ze teveel fouten had, maar komt dat wel voor zo laat in de serie, dan weet iedereen toch alles van elkaar???)
groetjussssss Julia







always look on the bright side of life

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #69 Gepost op: 6-04-2002, 21:42:44 »
Mooi geprobeer hoor, Julia!
Maar ik dacht dat Angela al eens gezegd heeft dat het dit jaar een Mol was die omzeggens helemaal niet verdacht was en dat geldt voor zowat de hele serie!
Eerst hebben enkele kandi's zich volledig op Karen gefocust en daarna zijn ze 'en masse' op een ander moeten gaan stemmen!
Ik meen me te herinneren dat John's naam enkele malen gevallen is toen (o.a. door Ellen), maar George is bij mijn weten nooit genoemd door de groep.
Ook nu is zijn naam enkel gesuggereerd maar niet expliciet gevallen als kandidaat Mol!

Greetz

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #70 Gepost op: 6-04-2002, 21:44:48 »
julia, daar heb ik ook over nagedacht. Daar kun je gelijk in hebben. ;)
Maar het kan zijn dat 'tot het laatst' betekent: aan het eind van de serie. Dan telt imho deze aflevering ook. Pas nu is George echt in beeld bij de kandidaten.
Verder heeft Ellen misschien helemaal niet op John gestemd. Wie is de mol nogal vaag over de keuze van de afvaller. Zie vorige week, met Harry.








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #71 Gepost op: 6-04-2002, 21:45:56 »
Maybe heb ik niet goed opgelet Ambijans (ik ben tenslotte blond ;D), maar heeft John nie op George gestemd? Of heeft hij dat niet bevestigd? En Jantien zei dat ze twijfelde, maar dat ze toch voor John ging, anders zou ze zich rot lachen???
groetjuss julia







always look on the bright side of life

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #72 Gepost op: 6-04-2002, 21:48:53 »
Haarkleur speelt bij mijn weten geen nadelige rol in een molkeuze, dus daar zit je (voorlopig) safe, Julia!  :P
Maar idd, John lijkt me de enige die deze aflevering wellicht wel voor George is gegaan (maar lijkt me dan ook de allereerste keer dat kandi dit dan ook echt doet...

Come and see next week, zou ik zeggen...

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #73 Gepost op: 6-04-2002, 21:51:18 »

Verder heeft Ellen misschien helemaal niet op John gestemd. Wie is de mol nogal vaag over de keuze van de afvaller. Zie vorige week, met Harry.

Ellen zei wel: volgens mij gaat nu iedereen voor sjon als mol. Ze zei het een beetje onduidelijk, zodat ik de video een keer of drie heb teruggespoeld ( :D, ja, ook ik), maar ze zei het wel... ???







always look on the bright side of life

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #74 Gepost op: 6-04-2002, 21:55:44 »

Ellen zei wel: volgens mij gaat nu iedereen voor sjon als mol. Ze zei het een beetje onduidelijk, zodat ik de video een keer of drie heb teruggespoeld ( :D, ja, ook ik), maar ze zei het wel... ???

Dat klopt helemaal. Maar WIDM manipuleert helaas nog al eens de beelden. ;)
Dus kunnen we er niet zeker van zijn. Vorige week was ik er van overtuigd dat Harry voor Ellen koos (zelfde reden), totdat iemand me er op wees dat hij in het dagboek zei te zijn geswitcht. Dat verhaal herhaalde Harry in het exit-interview. >:(








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #75 Gepost op: 6-04-2002, 21:58:21 »
dus het is eigenlijk allemaal een beetje fake ;)







always look on the bright side of life

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #76 Gepost op: 6-04-2002, 21:59:30 »
Wat is de slogan ook al weer: 'Niets is wat het lijkt' ;D
Maar Ellen kan natuurlijk heel goed idd op john hebbben gestemd. Net als Jantien.







« Laatst bewerkt op: 6-04-2002, 22:00:20 door Aggie »

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #77 Gepost op: 6-04-2002, 22:06:06 »
ik kan me niet voorstellen dat ze ineens op iemand anders zou stemmen, na john (en karen) altijd verdacht te hebben gevonden. vooral als je denkt dat anderen ook op hem stemmen is het niet logisch om op iemand anders te gaan stemmen.  :-/








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #78 Gepost op: 6-04-2002, 22:16:51 »

zeer leuke aflevering, opvallend was dat jantien twee keer in aktie moest komen bij het parkoer, waarschijnlijk werd die opdracht gewisseld met de koffertjesopdracht , die wellicht gepland was voor afl 9


Ja dat denk ik eerlijk gezegd ook. Dit was tenslotte 'n ingewikkelde opdracht die ook nog 'ns zich uitstrekte over 'n lang parcours. Bovendien denk ik dat dit ook wel 'n opdracht is die men niet door laat gaan als 't hard regent. (ik zie Jantien al in de stortregen in haar kano!) Ik denk dat er dan eigenlijk gepland was (omdat de opdracht voor 5 personen dan zou zijn!), dat de twee onderdelen van Jantien, kanoen en op de ezel rijden, door verschillend kandi's zouden worden uitgevoerd. Ik vond deze twee activiteiten vrij veel samen. Tokkelen of klimmen, vergt als tweede activiteit natuurlijk veel minder tijd.  :)


klopt, en we zien ook op ellen stemmen =>> zij ging er later uit (was dus een hint)


Dit was me idd ook al opgevallen. Wel typisch dat we George op Ellen zien klikken als mol, dus mol George heeft er voor gezorgd dat Ellen moest vertrekken? :-


misschien leuk voor puzzelaars, kunnen we hier iets mee aanvangen :

de cijfercode's : 857, 8726, 930 en 613

op de celdeur van John stond : PAX OAVALI (of kan iemand verklaren waarom dat er zou staan?)


Ik heb er net effe mee zitten te puzzelen, maar ik kom er niet echt uit (misschien komt 't omdat ik erg moe ben!). Verder dan dat PAX OAVALI precies evenveel letters als MOL GEORGE is, kom ik niet.

Misschien moeten we de cijfercode's wel combineren met die letters, ik zal morgen nog wel 'ns 'n poging doen.  :)

(ik vind trouwens 't optellen van de eerste 2 cijfers wel 'n goede vondst!)


Angela heeft ooit verteld dat de mol de toets niet hoeft te maken. Deze doet slechts alsof hij/zij de test maakt. Omdat (blijkbaar) in de tweede aflevering Jantien wel vragen beantwoord heeft is zij dus ws niet de mol.


Ik vind dit nou niet echt overtuigend. Trouwens wanneer heeft Angela gezegd dat de mol de test helemaal niet doet? Mij lijkt dat hij/zij 'm wel maakt, er moeten immers ook beelden van geschoten worden. Dus waarom de mol de test niet gewoon laten maken? En al was 't zo, dan zou men toch als Jantien de mol was gewoon wat antwoorden kunnen verzinnen die dan zogenaamd door Jantien zijn ingevuld? Niemand die 't merkt. Die opdracht van de test was toch alleen maar 'n aanloop eigenlijk ('t maakte verder niet uit hoe goed of slecht de kandi's die gedaan hadden) op de verhooropdracht met Jantien.


Op de celdeur van John stond aan de buitenkant een afbeelding van een wild zwijn en op die van Ellen een knaagdier. De deur van George zit niet in de montage. Hoeft ook niet, want George is zelf al een dier (de mol). ???
Verder kun je op de muur in de cel van George een grote vossenkop zien. De associatie met vos - slim - sluw - mol is gauw gelegd. ;D


Ehhhh, ik heb helemaal geen afbeeldingen van dieren gezien? Maar misschien heb ik weer 'ns niet goed genoeg opgelet. Ik ga de aflevering zeker dit weekend nog maar 'ns bekijken en dan ga ik hier goed opletten. Als 't zo is, is 't natuurlijk weer 'n leuke aanwijzing richting George.  ;D


Maybe heb ik niet goed opgelet Ambijans (ik ben tenslotte blond ;D), maar heeft John nie op George gestemd?


Prince heeft ook al 'ns op George gestemd, in aflevering 2 om precies te zijn. Juist....., toen 't afwijkende rijtje bij Prince in beeld kwam.  :)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9 (deel 1)
« Reactie #79 Gepost op: 6-04-2002, 23:19:04 »
Uhm, ik hoor hier dat iedereen george verdenkt, maar ik meen mij te herinneren dat ik ergens gelezen had dat de mol ook voor de makers tot het eind toe een verassing blijft, George viel deze aflevering wel erg op


klopt, de molacties van george vielen wel heel erg op gisteren. raar dat we dit één week voor de ontknoping allemaal te zien kregen..... ???

Citaat
Desalniettemin blijft George mijn mol, maar dat wilde ik even kwijt, hoe denken jullie erover?

ik denk er hetzelfde over

Citaat
dat Ellen ondanks het op John stemmen er toch uit ging,

ik vind het bijzonder raar dat de redactie de molkeuze van ellen weggeeft, ik vraag me dan ook af dat wel de echte keuze was. maw wie john als mol heeft moet niet wanhopen, maar ik blijf toch maar bij george  ;)

ciaooo
vlaming








« Laatst bewerkt op: 6-04-2002, 23:30:36 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying