Auteur Topic: Jantien de Mol ????? (deel 3)  (gelezen 30863 keer)

aggie

  • Gast
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #60 Gepost op: 14-04-2002, 18:08:34 »

Ze heeft George natuurlijk wel in 't begin kunnen zien fietsen (toen de groepen nog dichter bij elkaar waren) en heeft haar conclusies daaruit getrokken.

Hoewel ik deze mening deel, valt me op dat hierop weinig kritiek komt. Kan Jantien George in het begin echt zien?








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #61 Gepost op: 14-04-2002, 18:20:11 »

Hoewel ik deze mening deel, valt me op dat hierop weinig kritiek komt. Kan Jantien George in het begin echt zien?

Ik kan me nog vaag herinneren dat beide groepen ook tegelijk in beeld waren maar wanneer en hoe precies... iemand tijd/zin om de video terug te spoelen  :)








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #62 Gepost op: 14-04-2002, 19:02:42 »

Hoewel ik deze mening deel, valt me op dat hierop weinig kritiek komt. Kan Jantien George in het begin echt zien?


Volgens mij reden de groepen 'n hele lange tijd dicht bij elkaar. Alleen op 't laatst was er ineens zo'n groot verschil. Jantien heeft George dus denk ik minstens 1 keer kunnen zien fietsen in 't begin.  :)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #63 Gepost op: 14-04-2002, 19:05:06 »
Als je kandidaat in WIDM bent, waarop baseer je dan je molkeuze? Op de dingen die je zelf ziet of op dingen die anderen je vertellen? Ik denk toch op het eerste...

Je neemt de dingen die je hoort natuurlijk wel mee in je keuze, maar ik denk toch niet dat je je laat leiden door wat anderen zeggen. Degene die je wat vertelt kan de mol wel zijn!

Om een lang verhaal kort te maken: veel mensen hier hebben kennelijk net als ik het gevoel dat de manier waarop Jantien het verhaal over het fietsen vertelde een beetje vreemd is. Ze vertelt het alsof het een zwaarwegende reden is om George te verdenken en het klinkt een beetje alsof ze het zelf van dichtbij gezien heeft. Maar als ze de mol is, kan het zijn dat haar door de crew is ingefluisterd dat ze dit kan aanvoeren als (nep-)reden waarom ze George verdenkt.

Maar goed, ik zit hier nu een heel pleidooi te houden, terwijl ik nota bene zelf niet eens denk dat ze de Mol is!  :D Maar je moet alles in de gaten houden, natuurlijk. ;)








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #64 Gepost op: 14-04-2002, 19:06:09 »

Volgens mij reden de groepen 'n hele lange tijd dicht bij elkaar. Alleen op 't laatst was er ineens zo'n groot verschil. Jantien heeft George dus denk ik minstens 1 keer kunnen zien fietsen in 't begin.  :)


Ja dat denk ik dus ook...
En Karen was zo enthousiast over George en Prince dat kon niemand ontgaan zijn lijkt me!








aggie

  • Gast
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #65 Gepost op: 14-04-2002, 19:17:58 »

Als je kandidaat in WIDM bent, waarop baseer je dan je molkeuze? Op de dingen die je zelf ziet of op dingen die anderen je vertellen? Ik denk toch op het eerste...

Je neemt de dingen die je hoort natuurlijk wel mee in je keuze, maar ik denk toch niet dat je je laat leiden door wat anderen zeggen. Degene die je wat vertelt kan de mol wel zijn!

Om een lang verhaal kort te maken: veel mensen hier hebben kennelijk net als ik het gevoel dat de manier waarop Jantien het verhaal over het fietsen vertelde een beetje vreemd is. Ze vertelt het alsof het een zwaarwegende reden is om George te verdenken en het klinkt een beetje alsof ze het zelf van dichtbij gezien heeft. Maar als ze de mol is, kan het zijn dat haar door de crew is ingefluisterd dat ze dit kan aanvoeren als (nep-)reden waarom ze George verdenkt.

Maar goed, ik zit hier nu een heel pleidooi te houden, terwijl ik nota bene zelf niet eens denk dat ze de Mol is!  :D Maar je moet alles in de gaten houden, natuurlijk. ;)


Dit is precies zoals ik het ook zie. Ze is absoluut niet mijn mol, maar ik vind het raar.
De verklaringen dat ze het gezien KAN hebben stroken met mijn herinnering aan die aflevering, maar ik heb de tape niet meer... Voorlopig vind ik het afdoende om de redenatie van Jantien als acceptabel voor een normale kandidaat te beschouwen... ;)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #66 Gepost op: 14-04-2002, 23:19:02 »
Citaat
dat ik niet begrijp dat 't 'n aanwijzing naar Jantien als mol zou zijn. Als ze nu wel of niet mol is, 't is en blijft 'n feit dat ze er zelf niet bijwas en dat ze dus 't hele verhaal wel van anderen vernomen moet hebben.


daar wou ik op reageren maar werd al in mijn plaats gedaan door Jayne =

Citaat

Om een lang verhaal kort te maken: veel mensen hier hebben kennelijk net als ik het gevoel dat de manier waarop Jantien het verhaal over het fietsen vertelde een beetje vreemd is. Ze vertelt het alsof het een zwaarwegende reden is om George te verdenken en het klinkt een beetje alsof ze het zelf van dichtbij gezien heeft. Maar als ze de mol is, kan het zijn dat haar door de crew is ingefluisterd dat ze dit kan aanvoeren als (nep-)reden waarom ze George verdenkt.


daar ben ik het dus 100% mee eens ....vandaar dat ik het ook in deze topic poste. jantien zéker niet afschrijven imho!


greetz
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

  • Gast
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #67 Gepost op: 15-04-2002, 08:57:35 »
Ik bedenk me nu het volgende als verklaring waarom Jantien George's fietsgedrag zo in detail weet.

Als je de eindvragen in afl 10 bekijkt, zoals bij die geldwagonopdracht, dan beschrijven die een molactie gedetailleerd.
De mogelijke molactie van George bergop fietsend zal waarschijnlijk zo zijn gesteld:

Hoe heeft de mol gesaboteerd tijdens de fietsopdracht?

1. 'De mol fietste in het begin zeer traag en gaf de schuld aan de versnellingen'
2. ...
3. ...

Op het eind fietst hij snel, en dat heeft Jantien van Karen en Kerstin te horen gekregen...









Offline Hondje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #68 Gepost op: 15-04-2002, 09:45:32 »

Als je kandidaat in WIDM bent, waarop baseer je dan je molkeuze? Op de dingen die je zelf ziet of op dingen die anderen je vertellen? Ik denk toch op het eerste...

Je neemt de dingen die je hoort natuurlijk wel mee in je keuze, maar ik denk toch niet dat je je laat leiden door wat anderen zeggen. Degene die je wat vertelt kan de mol wel zijn!


Ik herinner me dat de winnares van vorig jaar zei: het waren vooral de dingen die offcamera gebeurden waardoor ik de mol doorzag. Het afzijdig houden bij discussies, een bepaalde lichaamshouding, etc. etc. De deelnemers maken veel meer met elkaar mee dan wij zien. Het zijn dus niet speciaal de opdrachten, als wel de hele sfeer er omheen, imho.
Groeten, Hondje








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #69 Gepost op: 15-04-2002, 09:48:19 »
Ja klopt Aggie, al die vragen zijn zo gedetailleerd. Dus ik neem eigenlijk aan dat je als kandi ook heel gedetailleerd op iedereen wil letten om die vragen zo goed mogelijk te kunnen invullen. Bovendien heeft Jantien 'n vraag van die strekking natuurlijk ook al gehad in de aflevering waarin de fietsopdracht was. Op die manier weet ze er misschien ook al meer vanaf.









Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #70 Gepost op: 15-04-2002, 09:48:58 »

Ik bedenk me nu het volgende als verklaring waarom Jantien George's fietsgedrag zo in detail weet.

Als je de eindvragen in afl 10 bekijkt, zoals bij die geldwagonopdracht, dan beschrijven die een molactie gedetailleerd.
De mogelijke molactie van George bergop fietsend zal waarschijnlijk zo zijn gesteld:

Hoe heeft de mol gesaboteerd tijdens de fietsopdracht?

1. 'De mol fietste in het begin zeer traag en gaf de schuld aan de versnellingen'
2. ...
3. ...

Op het eind fietst hij snel, en dat heeft Jantien van Karen en Kerstin te horen gekregen...


ten eerste wordt volgens mij de biecht afgenomen VOOR het stemmen.

ten tweede leek jantien me te getailleerd bezig.

en ten derde waarop baseert een kandi zijn molkeuze? lijkt me logisch op de dingen die hij/zij zelf ziet, en gaat geen conclusies trekken uit vragen vd test, imho

groetjes
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #71 Gepost op: 15-04-2002, 09:52:28 »

ten eerste wordt volgens mij de biecht afgenomen VOOR het stemmen.


Dat zou kunnen, maar Jantien heeft toch ook al in de aflevering dat de fietsopdracht was er vragen over beantwoord? Dus daar heeft ze ook al haar conclusies uit kunnen trekken.

Citaat
en ten derde waarop baseert een kandi zijn molkeuze? lijkt me logisch op de dingen die hij/zij zelf ziet, en gaat geen conclusies trekken uit vragen vd test, imho


Maar omdat de kandi's weten dat de vragen zo gedetailleerd zijn, zal men ook zeer goed op de anderen kandi's letten lijkt mij zo. En als je dus niet in 't groepje bij sommige kandi's hebt gezeten, probeer je toch om zo veel mogelijk te weten te komen anders zou je de vragen niet goed kunnen beantwoorden.








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #72 Gepost op: 15-04-2002, 09:55:47 »

Dat zou kunnen, maar Jantien heeft toch ook al in de aflevering dat de fietsopdracht was er vragen over beantwoord? Dus daar heeft ze ook al haar conclusies uit kunnen trekken.Maar omdat de kandi's weten dat de vragen zo gedetailleerd zijn, zal men ook zeer goed op de anderen kandi's letten lijkt mij zo. En als je dus niet in 't groepje bij sommige kandi's hebt gezeten, probeer je toch om zo veel mogelijk te weten te komen anders zou je de vragen niet goed kunnen beantwoorden.


ik zal het maar eens zijn met Han13 zeker.... want jantien is eigenlijk mijn Mol niet  ;) maar ik blijf het raar vinden en ALS jantien de mol toch is kom ik hier nog wel ff op trug  ;)

greetz
vlaming








nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #73 Gepost op: 15-04-2002, 10:59:50 »
maar ik blijf het raar vinden en ALS jantien de mol toch is kom ik hier nog wel ff op trug  ;)
You and me both, Vlaming! ;)

Ja, ik heb een vreemd gevoel bij het idee van Jantien als mol...
Aan de ene kant heeft ze (onmolse) dingen gedaan en in situaties gezeten waardoor ik ervan 'overtuigd' ben dat ze de mol niet kan zijn, maar aan de andere kant zijn er enkele dingetjes waardoor ik haar toch niet helemaal kan afschrijven. De enveloppenkwestie, een paar uitspraken die ze gedaan heeft...







« Laatst bewerkt op: 15-04-2002, 11:02:34 door Jayne »

aggie

  • Gast
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #74 Gepost op: 15-04-2002, 11:26:17 »
We zijn er met zijn vieren (Han13, vlaming, Jayne en ik) denk ik wel over eens dat het raar is dat Jantien zoveel details weet van de fietsopdracht. En dat dit een cruciale vraag is om op te lossen...omdat het een enorme hint naar Jantien als mol kan zijn.
Daarom zoek ik ook naarstig naar een verklaring. Ik vind het zelf wel een goeie ;)







« Laatst bewerkt op: 15-04-2002, 11:52:18 door Aggie »

Offline imka

  • Forumlid
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #75 Gepost op: 15-04-2002, 12:39:49 »

Dat zou kunnen, maar Jantien heeft toch ook al in de aflevering dat de fietsopdracht was er vragen over beantwoord? Dus daar heeft ze ook al haar conclusies uit kunnen trekken.

De vragen bij de aflevering zelf (2?) waren zeker niet zo gedetailleerd : dan waren er immers nog 10 kandidaten, en waren de antwoorden zeker veel algemener.








aggie

  • Gast
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #76 Gepost op: 15-04-2002, 12:43:40 »

ten eerste wordt volgens mij de biecht afgenomen VOOR het stemmen.


Hoe weet je dat zo zeker? Er is al vaker met beelden gemanipuleerd. Ik zou het logisch vinden dat de biecht erna was....








Offline leoloco

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #77 Gepost op: 15-04-2002, 12:45:38 »
Ik vind jantien geen leuk persoon en ik zie in haar dus heel snel een vervelend mens (een echte mol dus)
Dat lijkt me dus juist weer een reden om jantien GEEN mol te laten zijn omdat ze juist zo snel wordt verdacht... (of dan juist weer wel... etc.)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #78 Gepost op: 15-04-2002, 12:50:57 »

Hoe weet je dat zo zeker? Er is al vaker met beelden gemanipuleerd. Ik zou het logisch vinden dat de biecht erna was....
Ik kan natuurlijk niet voor Vlaming antwoorden, maar ik had ook de indruk dat de biecht voor het stemmen werd afgenomen. Waarom? Ik ben helaas op dit moment niet in staat om het op video na te kijken, maar ik denk door de woordkeus van Jantien. Zegt ze niet 'Ik stem op George' of iets dergelijks? In plaats van 'Ik heb op George gestemd'?

Zo niet, weet ik eigenlijk ook niet waarom ik er geen moment aan getwijfeld heb dat die biecht ervoor was opgenomen...  :-\








aggie

  • Gast
Re:Jantien de Mol ????? (deel 3)
« Reactie #79 Gepost op: 15-04-2002, 12:54:43 »

Zo niet, weet ik eigenlijk ook niet waarom ik er geen moment aan getwijfeld heb dat die biecht ervoor was opgenomen...  :-\

Ik geef toe dat ik de beelden hierop nog niet heb beoordeeld (hoewel ik de afl al 5x heb gezien :P).
Maar mij lijkt het dat een biecht raker is en beter op zijn plek als die na de test is gegeven, als een toelichting op de test. Daarna zijn de beelden gemengd....