Auteur Topic: Aflevering 10 (deel 2)  (gelezen 32121 keer)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #20 Gepost op: 13-04-2002, 23:11:17 »

volgens mij is er ook een winnaar als niemand de goede mol heeft, tenzij er natuurlijk niet een vraag goed beantwoord is...


zelfs dan wint er iemand, nl. degene die z'n test het snelst invulde. raar maar waar! is nog niet voorgekomen denk'k  ;)

ciao
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #21 Gepost op: 13-04-2002, 23:17:51 »

Het viel me trouwens op dat alleen John bij het kampvuur sprak over zijn herinneringen aan afvallers. Jantien en George zwegen in alle talen.

Toen het over Dick en Kerstin ging, kwam George aan het woord - en bij Ellen kwam Jantien aan het woord.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #22 Gepost op: 14-04-2002, 03:00:25 »

zelfs dan wint er iemand, nl. degene die z'n test het snelst invulde. raar maar waar! is nog niet voorgekomen denk'k  ;)
Ja, degene die alle vragen het snelst fout beantwoordt.  ;D








aggie

  • Gast
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #23 Gepost op: 14-04-2002, 11:35:37 »
Ik vond het frappant dat in deze aflevering weer aandacht aan het 'gestolen' geld werd geschonken. Dit is imho een zeer subtiele verwijzing naar de kroeg-danspartij, waarna Angela OOK vroeg hoe het met het geld zat... Karen vond het in haar exit-gesprek een rare vraag, maar dat kon wel eens de reden zijn waarom ze er uit vloog....niet goed opgelet ;)

Jantien komt er in haar executie ook weer op terug...
Ik zie die bijna identieke situaties als een mega-hint...








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #24 Gepost op: 14-04-2002, 11:42:05 »
Nou, Aggie, sterker nog: Er is sinds de eerste keer dat Angela er iets over zei, nog veel meer geld verdwenen!

Toen ze het erover hadden na de jeugdfoto/kwalen opdracht was er 'nog' maar 5.000 Euro weg, maar nu is dat al gestegen naar 15.000 Euro! Volgens mij dachten alle kandidaten op het moment dat Angela het voor het eerst zei, dat het gewoon niet waar was. In ieder geval niet dat de Mol het had gestolen. Vandaar ook Karen's opmerking.
Maar het is helemaal niet gezegd dat die eerste 5.000 verdwenen is in de kroeg. Het kan net zo goed al ver daarvoor gebeurd zijn. De kandidaten hebben gewoon niet goed in de gaten gehouden hoeveel er in de pot moest zitten. Ze hebben af en toe het geld wel geteld, maar de Mol heeft het kennelijk op een slim moment weggenomen. Vlak na een opdracht of zo, voordat de gehele pot geteld was.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #25 Gepost op: 14-04-2002, 11:50:16 »
Mij lijkt 't eigelijk erg moeilijk voor de mol om geld weg te nemen als deze zelf niet de pot in zijn/haar bezit heeft. Hoe wil je nu ongemerkt geld uit iemands broekzak halen? Dat lijkt me bijna onmogelijk. Of er moeten momenten zijn dat degene die de pot bijhoudt niet goed op 't geld let, 's nachts of zo. Maar als je 'n beetje nadenkt, zou je dan zelfs 's nachts 't geld dicht bij je houden (onder je kussen of zo) om er zeker van te zijn dat er niets weggenomen wordt. Een erg moelijke klus voor de mol dus lijkt me.

Tenzij de mol natuurlijk zelf 't geld in z'n bezit heeft.








Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #26 Gepost op: 14-04-2002, 11:57:43 »

zelfs dan wint er iemand, nl. degene die z'n test het snelst invulde. raar maar waar! is nog niet voorgekomen denk'k  ;)

ciao
vlaming


Dat is ook wel lullig, stel Ellen en Jantien stemmen op George en ze hebben bijvoorbeeld allebei 10 vragen goed maar Jantien is eerder dan vliegt Ellen eruit. Dan voel je je toch klote...

Suske....







D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #27 Gepost op: 14-04-2002, 12:10:51 »
Het leven van een molkandidaat is hard, Suske!  ;D








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #28 Gepost op: 14-04-2002, 12:26:13 »

Dat is ook wel lullig, stel Ellen en Jantien stemmen op George en ze hebben bijvoorbeeld allebei 10 vragen goed maar Jantien is eerder dan vliegt Ellen eruit. Dan voel je je toch klote...

Suske....


Tja zo was het vorig jaar ook met Doortje en Yvonne, die ook wel de goede mol hadden, maar er toch uitvlogen.


Citaat
geplaatst door: Han13 geplaatst: Vandaag om 11:50:16
Mij lijkt 't eigelijk erg moeilijk voor de mol om geld weg te nemen als deze zelf niet de pot in zijn/haar bezit heeft.


Maar de pot is al wel vaak van persoon veranderd. In't begin was het George die het bijhield en het is ondertussen ook al Harry geweest (Na de paintball opdracht "Ik kan er niet bij het zit te ver in mijn pak") en ook John en waarschijnlijk nog andere mensen ook. Dus als zowat iedereen de pot bewaard heeft, kan de mol er toch wel wat weggedaan hebben.









Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #29 Gepost op: 14-04-2002, 12:31:43 »

Maar de pot is al wel vaak van persoon veranderd. In't begin was het George die het bijhield en het is ondertussen ook al Harry geweest (Na de paintball opdracht "Ik kan er niet bij het zit te ver in mijn pak") en ook John en waarschijnlijk nog andere mensen ook. Dus als zowat iedereen de pot bewaard heeft, kan de mol er toch wel wat weggedaan hebben.


Dat is ook wel zo, maar 'n aantal afleveringen geleden was er pas 5.000 euro weg. Dus dat betekend dat de mol minstens 2 keer geld weg heeft genomen uit de pot, 1 keer 5.000 euro en 1 keer 10.000 euro. Dan zou 't dus kunnen dat de mol 1 keer geld heeft weggenomen terwijl hij (Jantien komt hier niet voor in aanmerking aangezien zij zelf nooit de pot heeft gehad) zelf over de pot beschikte en 1 keer terwijl iemand anders de pot had.








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #30 Gepost op: 14-04-2002, 12:38:05 »

zelfs dan wint er iemand, nl. degene die z'n test het snelst invulde. raar maar waar! is nog niet voorgekomen denk'k  ;)


Volgens mij had niemand het bij het rechte einde bij de eerste Nederlandse mol, maar dat was er dan ook geen echte...

Maar dan nog, kijk maar naar Nikki vorige keer bij de Vlaamse mol. Die is tot in de finale op Marianne blijven stemmen en er steeds doorgesparteld omdat ze steeds de snelste was bij het invullen.
Hier zouden we hetzelfde scenario kunnen krijgen: George en Jantien LIJKEN de meest potentiele mollen, dus stemmen ze op elkaar, maar niets is wat het lijkt...
Zit er dus dik in dat John toch nog zijn naamgenoot vervoegd...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #31 Gepost op: 14-04-2002, 13:05:43 »
Volgens mij had niemand het bij het rechte einde bij de eerste Nederlandse mol, maar dat was er dan ook geen echte...
Ik dacht dat Petra (de winnares) wel op Deborah had gestemd, hoor...

Maar het doet er niet zoveel toe. Er kan inderdaad een winnaar zijn, zonder dat iemand de goede mol kiest en zelfs als allebei alle vragen fout beantwoorden.

Als het stemgedrag in de finale inderdaad zo is als we in de uitzending gezien hebben, kan de situatie dat geen van de kandidaten op de goede mol stemt alleen voorkomen indien John de mol blijkt te zijn. In dat geval wint degene die de meeste vragen goed heeft. Ik heb daar een theorietje op gebaseerd dat misschien wel heel gevaarlijk is, maar die ik hier toch maar neerzet.  :P

In dat geval zal degene die het minste bij de mol in een groepje heeft gezeten, of in dezelfde situatie heeft verkeerd als de mol, wellicht de meeste kans hebben om te winnen. Immers, als er een meer algemene vraag tussen staat over de opdrachten, heb je dan meer kans dat je die goed hebt, want degene die jij verdenkt deed op dat moment hetzelfde als de mol. Ik heb daarom een kleine berekening gemaakt voor Jantien en George, gelet op de keren dat ze met John in een groep zaten of in dezelfde situatie als John verkeerden (en de ander niet):

Jantien:
  • Wijnstampen - zat in dezelfde groep
  • Fietsen - zat in dezelfde groep
  • Gids - zat ook in het groepje dat werd rondgeleid
  • Vliegtuig - heeft ook op het vliegtuig gezeten en vond ook maar 1 letter
  • Schapenhoeden - opdracht samen met John
  • Onderhandelen - koos hetzelfde koffertje als John
  • Estafette - moest ook nummers onthouden

George:
  • Geldwagen - moest ook achter de geldwagen aan
  • Middelpunt bepalen - moest net als John op zoek naar de telefoon
  • Ontvoering Kerstin - zat in dezelfde groep
  • Boom kappen - opdracht samen met John
  • Ondervraging - werd ook ondervraagd
  • kamers in fort - is het eerste deel van de opdracht samen met John geweest

Volgens deze berekening is Jantien vaker in dezelfde situatie geweest als John, dus zou George meer kans hebben om te winnen.

Aanvullingen/opmerkingen zijn welkom. ;) En nogmaals: ik weet dat dit een hele gevaarlijke redenering is, maar je moet toch wat om de week door te komen.  :P







« Laatst bewerkt op: 14-04-2002, 13:55:08 door Jayne »

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #32 Gepost op: 14-04-2002, 13:23:15 »
he knudde, heel goed berekend, had ik ook al willen doen, maar had er geen zin in...
maar heb je ook rekening gehouden met de tijd?
en wat geldt meer de tijd of het aantal juiste antwoorden, of een combinatie hiervan?
kusjus julia







always look on the bright side of life

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #33 Gepost op: 14-04-2002, 13:33:10 »
Laat ik er, als aanvulling, nog even bijvertellen waarom mijn bovenstaande berekening zo gevaarlijk is:

Het is goed mogelijk (waarschijnlijk zelfs) dat er ook vragen tussen zitten die niks met de opdrachten te maken hebben, maar met de dingen die ze verder gedaan hebben. Dus George kan best hetzelfde gegeten hebben als John of hij kan bij hem op dezelfde kamer hebben geslapen, noem maar op...
In dat geval zou Jantien die vragen weer goed hebben.

Het leek trouwens wel alsof ze in deze laatste test vragen kregen over de gehele afgelopen periode, vonden jullie niet? Een soort ultieme eindtest. Maar ja, het kan ook weer montage zijn, uiteraard.  :-\








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #34 Gepost op: 14-04-2002, 13:36:26 »

Het leek trouwens wel alsof ze in deze laatste test vragen kregen over de gehele afgelopen periode, vonden jullie niet? Een soort ultieme eindtest. Maar ja, het kan ook weer montage zijn, uiteraard.  :-\

Angela vermeldde expliciet dat het ging om ALLES wat de Mol de afgelopen afleveringen had gedaan, dus ja... het was een algemene test!

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Gotcha2002

  • Forumlid
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #35 Gepost op: 14-04-2002, 14:01:25 »
eerst ff zeggen dat ik deze aflevering alles behalve grappig vond. Alhoewel, de hints van 'deenigeechte' werden dan toch een beetje duidelijker ....  ;)

George heeft in ieder geval echt hoogtevrees ... LOL ... en dan mislukt die sprong ook nog .... echt lachen ;-)

van alles wat we gezien hebben, onthou ik het volgende ...
George handelt verdacht door 1/2 uur op die rotsen in te hakken...uiteindelijk moeten ze door piepschuim ipv steen ... anderszijds doet hij wel zijn best om de balken op te geraken.

Jantien vertraagt de schatopdracht door de verkeerde walvis aan te duiden ....  Ze gaat met George in de clinch (a) om hem te doen geloven dat ze denkt dat hij de mol is (b) omdat ze echt denkt dat hij de mol is.  George doet net hetzelfde.
John is een stille derde in deze opdracht.... "Mag ik gaan, ben je zeker ???" ... Sluw,  je kan opdrachten laten mislukken door 'gewoon mee te doen met zij die slecht bezig zijn' ... passieve sabotage noem ik zoiets ... John heeft hier nog al staaltjes van laten zien : de schapenopdracht, de 1e opdracht van afl.10, ... er zijn waarschijnlijk nog voorbeelden ....

Momenteel zou het wel iedereen kunnen zijn ... ik hou het (hoewel de hints in een andere richting wijzen) bij Jan10 als mol, John als winnaar, George als verliezer ... just a hunch :-)








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #36 Gepost op: 14-04-2002, 14:25:02 »
Sorry gotcha maar jouw voorspelling kan haast niet uitkomen omdat John op George stemt en niet op Jantie







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #37 Gepost op: 14-04-2002, 14:38:59 »

Maar het is helemaal niet gezegd dat die eerste 5.000 verdwenen is in de kroeg. Het kan net zo goed al ver daarvoor gebeurd zijn. De kandidaten hebben gewoon niet goed in de gaten gehouden hoeveel er in de pot moest zitten. Ze hebben af en toe het geld wel geteld, maar de Mol heeft het kennelijk op een slim moment weggenomen. Vlak na een opdracht of zo, voordat de gehele pot geteld was.


Dat denk ik eigenlijk ook.
In de uitzending zeiden ze dat ze gezamenlijk het geld geteld hadden. Een handige mol kan het geld voortellen voor de anderen terwijl hij de onderste 2 briefjes tegen elkaar geplakt houdt. Vervolgens geeft hij de pot aan een ander die het nog eens natelt, maar inmiddels moffelt de mol het onderste briefje in zijn mouw of broekzak. Er wordt nageteld, en zie: hetzelfde bedrag als daarnet. Maar wel elke keer met een briefje minder dan eigenlijk gewonnen was!
Het kan ook zijn dat de mol op een warrige manier meetelt en zo de anderen steeds in de war brengt en vervolgens zorgt dat hij gelijk krijgt met zijn bedrag door nog eens na te tellen, inmiddels een briefje wegmoffelend. Daarna laat hij het weer door de anderen natellen en blijkt het te "kloppen".
Er wordt een goochelaarstrucje uitgehaald met dat geld als je het mij vraagt. En volgens mij zouden ze het alle 3 heel goed kunnen, de anderen in de war maken of afleiden bij het tellen of zoiets. Of als ze zeggen : we hadden toch 10.000 verdiend, dat hij dan zegt : nee, dat was die vorige opdracht, nu was het 5000.
Nou ja, wat ik maar bedoel te zeggen, er zijn meer manieren om geld uit de pot te halen dan door simpelweg dieverij vanonder een ander's kussen vandaan of zo.








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #38 Gepost op: 14-04-2002, 14:39:01 »
wilde ik net zeggen, want zo lieten ze het ook zien vlak voordat ze in het vliegtuig stapten, john winnaar george verliezer en jantien mol, maar george stemde op jantien. Of george stemde niet op jantien...







always look on the bright side of life

Offline Dreamalot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hoe meer kennis hoe meer twijfel.
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #39 Gepost op: 14-04-2002, 14:41:23 »
Ik had 't al eerder gezegd, maar ik kreeg er geen reactie op:

"Heeft iemand anders ook gezien dat bij de biecht van Jantien er een klein uitroeptekentje links onder in beeld is te zien???
Dit komt 2 x in beeld."

Ik denk dat dit wijst naar Jantien als winnaar, maar ik stem voor John als winnaar, al sinds Prince exit is...

Of het wijst naar Jantien als MOL, want de vraag is...
Wie is... de Mol?
Het antwoord: Jantien!

Maar ik blijf bij mij keuze vanaf afl. 1: George IS de Mol!!!
Wat denken jullie?
En zit er wel echt een uitroeptekentje?!
Of zie ik ze (lees: meeuwen) vliegen...  ::)







« Laatst bewerkt op: 14-04-2002, 14:43:01 door Dreamalot »
Een mens is het minst zichzelf als hij uit eigen naam spreekt. Geef hem een masker en hij spreekt de waarheid.