Auteur Topic: Aflevering 10 (deel 2)  (gelezen 32312 keer)

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #80 Gepost op: 14-04-2002, 22:29:52 »

zou 't misschien betekenen dat we dit juist in de omgekeerde volgorde moeten zien. Jantien winnaar, George verliezer en John mol?


Ja!ja!ja!!!!! Han13, you've made my day!!! Natuuuuurlijk!!! Zo zit het en toevallig is dat ook precies mijn gok!!! ;D ;D







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #81 Gepost op: 14-04-2002, 22:34:22 »
Ik heb aflevering 10 nog maar 'n keertje bekeken en er zijn nog wat kleine dingetjes die me opvielen.

Bij 't kampvuur zitten John en Jantien rechts naast Angela (voor Angela rechts, voor ons dus links) en George zit links van haar (voor ons dus rechts). Dan zegt Angela maar weer 'ns dat ze de volgende dag 'n winnaar, 'n verliezer en 'n mol hebben. Als ze winnaar en verliezer zegt kijkt ze naar rechts, naar John en Jantien dus. Als ze mol zegt, kijkt ze naar 't kampvuur.

Ik weet dat velen van jullie nu zouden zeggen als George de mol is, dan weet Angela toch nog niet wie er winnaar en wie er verliezer wordt, want de test is nog niet gemaakt. Maar dat was dus ook niet nodig in dit geval (dus als George de mol is), omdat Angela winnaar en verliezer tegelijk zei en ze gewoon richting zowel John als Jantien kon kijken.

En jullie zullen je wel afvragen hoe men er dan voor gezorgd kon hebben dat Jantien en John aan 1 kant van Angela kwamen te zitten en George aan de andere kant. George kan dus de opdracht gekregen hebben (voordat Angela aan 't kampvuur zat!) om niet in ' midden te gaan zitten, maar aan 1 van de zijkanten. Angela kon zo vervolgens naast hem gaan zitten en vragen of de kandi's wat opschoven. Zo kwamen Jantien en John dan aan de rechterkant van Angela en zat George alleen aan de linkerkant.

Verder zegt Angela op 't vliegveld ook winnaar, verliezer en mol waarbij we achtereenvolgens John, George en Jantien te zien krijgen. Zij staan zo van links naar rechts naast elkaar. Effe daarna zien we de vlakken waarop geland moet worden in beeld. Links ligt groen, in 't midden 't mol teken en rechts ligt rood. Dus als we de volgorde van de kandi's van 't moment ervoor nemen, wordt dat John winnaar, George mol en Jantien verliezer.

En dan zullen jullie je wel weer afvragen, maar hoe konden ze 't dan zo regelen dat de kandi's in deze volgorde kwamen te staan. Nou George kan de opdracht hebben gekregen om in 't midden te gaan staan. Vervolgens heeft men de kant waarvan de vlakken werden gefilmd aangepast aan welke kant John en Jantien stonden. (als de vlakken van de anderen kant waren gefilmd was de volgorde rood, mol, groen en betekende dit dus John verliezer, George mol en Jantien winnaar)

Ik weet 't gaat allemaal wat ver, maar ik heb 't wel goed doordacht. En ik wil nog effe erbij zeggen dat 't dus alleen wat is als George de mol is, als Jantien of John 't zijn, is 't verspilde tijd geweest dat jij dit nu leest en ook dat ik hierover nagedacht heb en dit hier getypt heb. Maar dat zal toch met 99% van de posts 't geval blijken te zijn na vrijdag, dus dit kan er ook nog wel bij.  ;)








aggie

  • Gast
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #82 Gepost op: 14-04-2002, 22:38:59 »
Han13, ik heb bewondering voor je werk..............maar ik vind het wel wat ver gaan :-\








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #83 Gepost op: 14-04-2002, 22:40:15 »

Ja!ja!ja!!!!! Han13, you've made my day!!! Natuuuuurlijk!!! Zo zit het en toevallig is dat ook precies mijn gok!!! ;D ;D


't kan hoe ik 't schreef helaas niet meer opgaan denk ik. Ik dacht namelijk dat 't 'n ander stukje (op 't vliegveld) was waarbij Angela gespiegeld was, maar 't bleek Angela in 't zwart te zijn zoals ze iedere aflevering begint.








Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #84 Gepost op: 14-04-2002, 22:42:49 »


Verder zegt Angela op 't vliegveld ook winnaar, verliezer en mol waarbij we achtereenvolgens John, George en Jantien te zien krijgen. Zij staan zo van links naar rechts naast elkaar. Effe daarna zien we de vlakken waarop geland moet worden in beeld. Links ligt groen, in 't midden 't mol teken en rechts ligt rood. Dus als we de volgorde van de kandi's van 't moment ervoor nemen, wordt dat John winnaar, George mol en Jantien verliezer.

En dan zullen jullie je wel weer afvragen, maar hoe konden ze 't dan zo regelen dat de kandi's in deze volgorde kwamen te staan. Nou George kan de opdracht hebben gekregen om in 't midden te gaan staan. Vervolgens heeft men de kant waarvan de vlakken werden gefilmd aangepast aan welke kant John en Jantien stonden. (als de vlakken van de anderen kant waren gefilmd was de volgorde rood, mol, groen en betekende dit dus John verliezer, George mol en Jantien winnaar)


dat op 't vliegveld had ik anders begrepen - ik zal eens zoeken waar ik er iets over gezegd had.
Citaat

Wanneer ze toekomen op het vliegveld loop John iets achter George en Jantien - hij lijkt af te wachten waar hij moet stappen/plaatsnemen. Moet hij naast de verliezer staan, omdat Angela zegt "Wie is winnaar - verliezer - mol" en ze dan inzoomen op John - George - Jantien ?










Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #85 Gepost op: 14-04-2002, 22:45:40 »

't kan hoe ik 't schreef helaas niet meer opgaan denk ik. Ik dacht namelijk dat 't 'n ander stukje (op 't vliegveld) was waarbij Angela gespiegeld was, maar 't bleek Angela in 't zwart te zijn zoals ze iedere aflevering begint.


Ja, dat weet ik, maar dan toch!! Kijk, die volgorde op het vliegveld was veel te obvious, zelfs mijn man die altijd maar met een half oog kijkt (maar wel heeeel veel commentaar kan leveren...) zei: nou, dan weten we het he!
Maar de clue zat 'm in dat spiegelbeeld, de boel omdraaien dus!

Maar ach, wat zit ik me druk te maken, al was dit niet de hint.. Ik heb m'n beslissing al weken geleden genomen en restjes twijfel worden bit by bit systematisch verwijderd :).







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #86 Gepost op: 14-04-2002, 22:45:53 »

Han13, ik heb bewondering voor je werk..............maar ik vind het wel wat ver gaan :-\

Ik kan Aggie wel een beetje volgen, vind het eerlijk gezegd ook nogal ver gaan. Die arme George heeft dan wel de hele tijd regie-aanwijzingen gekregen, lijkt het wel! Hij hoeft die acteursopleiding niet eens meer te volgen nu...  :P
Btw, ik vond het al veel grappiger net voor ze het vliegtuig in moesten: je zag volgens mij de kandi's zoals de Daltons van groot naar klein... vooral toen ze ineens knikje moesten maken naar Jan10 vond ik écht hilarisch...  ;)

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #87 Gepost op: 14-04-2002, 22:51:15 »

't kan hoe ik 't schreef helaas niet meer opgaan denk ik. Ik dacht namelijk dat 't 'n ander stukje (op 't vliegveld) was waarbij Angela gespiegeld was, maar 't bleek Angela in 't zwart te zijn zoals ze iedere aflevering begint.

Ja, en het is enkel het zinnetje "Wie is de winnaar" in spiegelbeeld - "Wie is de Mol" en "Wie is de verliezer" zijn normaal beeld.   ???   :-/ ???








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #88 Gepost op: 14-04-2002, 23:11:19 »

Han13, ik heb bewondering voor je werk..............maar ik vind het wel wat ver gaan :-


Och ja, ik weet dat 't wat ver gaat, maar ik wilde jullie mijn hersenspinsels niet onthouden.  ;)

Ik denk ook niet dat George de hele tijd regieaanwijzingen krijgt (van ga daar en daar staan!), maar 1 van de twee momenten zou kunnen. 't andere moment zou dan gewoon toeval kunnen zijn.

Citaat
Ja, en het is enkel het zinnetje "Wie is de winnaar" in spiegelbeeld - "Wie is de Mol" en "Wie is de verliezer" zijn normaal beeld.


Ik weet echt niet zo goed wat we hier mee aan moeten. 't moet haast wel iets zijn, want waarom anders die spiegeling?  ???








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #89 Gepost op: 14-04-2002, 23:13:17 »

't moet haast wel iets zijn, want waarom anders die spiegeling?  ???

Om jou bv op het verkeerde been te zetten, Han!  ;)







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #90 Gepost op: 14-04-2002, 23:14:10 »
Och ja, ik weet dat 't wat ver gaat, maar ik wilde jullie mijn hersenspinsels niet onthouden.  ;)

Helemaal prima Han13. Vooral blijven doen. Doe ik ook :)
We hebben alle stukjes van de puzzel nodig en er mogen best wat stukjes overblijven ;D







« Laatst bewerkt op: 14-04-2002, 23:14:48 door Aggie »

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #91 Gepost op: 14-04-2002, 23:55:42 »
Imka heeft gelijk: als Angela in het aankondigingsfilmpje van aflevering 10 zegt "Wie is de winnaar?" staat zij gespiegeld ten opzichte van de andere beelden in het filmpje. Ik heb net ook nog het filmpje van aflevering 9 bekeken maar daar komen geen gespiegelde beelden in voor.

In aflevering 10 zit ook nog minstens 1 gespiegeld beeld: het vliegtuig als het opstijgt. Let maar op de letters op het vliegtuig.








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #92 Gepost op: 15-04-2002, 00:16:33 »
Imka heeft gelijk: als Angela in het aankondigingsfilmpje van aflevering 10 zegt "Wie is de winnaar?" staat zij gespiegeld ten opzichte van de andere beelden in het filmpje. Ik heb net ook nog het filmpje van aflevering 9 bekeken maar daar komen geen gespiegelde beelden in voor.

In aflevering 10 zit ook nog minstens 1 gespiegeld beeld: het vliegtuig als het opstijgt. Let maar op de letters op het vliegtuig.

en ERIK TKS enig idee wat het zou kunnen betekenen?

ik vraag me ook af wat je denkt van iets dat eerder werd gerapporteerd :

bij de allerlaatste vraag (#13) die we in een test zien beantwoorden en die gaat over de geldwagenopdracht krijgen we de 3 antwoorden in beeld 1.kwam de Mol net op tijd binnen 2.communiceerde de Mol slecht 3.kwam de Mol te laat en maakte ruzie met de chauffeur. hierna krijgen we een filmpje van elk tijdens die opdracht - en de vraag loopt ondertussen door het beeld , wel in een andere volgorde : 1.beelden v George 2.beelden v John 3.beelden v Jantien . filmpje van George staat dus op "1" , de andere 2 zijn omgewisseld. ik zal mijn eigen interpretatie maar geven (moet toegeven dat ik m'n pool in gedachten had), aangezien filmpje George als enige juist staat is hij de Mol. aangezien we John de vraag zien beantwoorden zal hij verliezen (het is nl vraag 13=ongeluksgetal).  

groetjes
vlaming







« Laatst bewerkt op: 15-04-2002, 00:32:48 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #93 Gepost op: 15-04-2002, 08:29:29 »
Poeh, dat is me helemaal niet opgevallen, terwijl ik met pen en papier voor de tv gezeten heb en alles (nouja, bijna alles dus) heb opgeschreven wat ik verdacht vond!!

Als het waar is wat jij zegt dan is er idd maar 1 conclusie: George is de Mol!! (maar dat wist ik allang  ;))







I got that tunnel vision going through my  head

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #94 Gepost op: 15-04-2002, 10:11:10 »
Iemand anders heeft 't gisteren al ergens gepost, maar niemand heeft daarop gereageerd en nu kan ik 't nergens meer vinden. Dus ik herhaal 't hier maar effe , want ik heb 't opgezocht op de videoband net en 't klopt ook nog.

Jantien beantwoord de volgende vraag in 't begin van haar test:

De denkers/ doeners/ dromers opdracht mislukte, omdat de mol.......
A. in de auto zat
B. in de trein zat

Jantien klikt vervolgens op antwoordt B. Op 't moment dat ze dit doet verandert 't antwoord in 'in de trein zit' en dan zien we vervolgens beelden van George die in de trein zit.

't is echt zo, ik heb 't net 10 keer nagekeken.  :)








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #95 Gepost op: 15-04-2002, 10:24:59 »
Net nog eens naar aflevering 10 zitten kijken... Met nog maar 3 kandidaten over, is het introfilmpje opeens heel duidelijk, tenminste ....als Jantien de Mol zou zijn.... ???

Je ziet namelijk John bij de schapen opdracht (Jan) 10! roepen. Hij heeft het juiste antwoord, is dus de winnaar.
George balen, hakkend in een boom (denk er maar eens bij: shit shit shit), de verliezer dus.
Jantien krijgt het laatste applaus, complimenten voor de Mol, en dan moet je dat verlegen, nee, schuldige lachje van haar zien!

Allemaal volslagen logisch...alleen, ik dacht dat John de Mol was....







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #96 Gepost op: 15-04-2002, 10:53:10 »
wat mij bezighield was het volgende:
Jantien vertelde dat zij als motivatie had voor george onder andere dat hij bij het fietsen eerst sloom begon en daarna snel ging. wat ik niet begrijp is hoe zij dit kan weten, aangezien zij niet bij hem in het team zat? naar mijn weten zijn beide teams niet de hele tijd bij elkaar geweest? Wie helpt mij?
kusjus julia







always look on the bright side of life

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #97 Gepost op: 15-04-2002, 10:55:26 »

Wie helpt mij?


Zie dit topic de laatste pagina's.  :)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #98 Gepost op: 15-04-2002, 11:09:33 »

Net nog eens naar aflevering 10 zitten kijken... Met nog maar 3 kandidaten over, is het introfilmpje opeens heel duidelijk, tenminste ....als Jantien de Mol zou zijn.... ???

Allemaal volslagen logisch...alleen, ik dacht dat John de Mol was....
Wees gerust Pino, je kunt het ook uitleggen als John de mol is:

Jantien krijgt applaus: Winnaar
George: ehhh...laat ik hier jouw uitleg maar overnemen  :D Verliezer
John: Het zwarte schaap tussen de witte (toch dat zwarte t-shirt, he? ;) ) De Mol

Jammer dat in deze uitkomst (die de laatste dagen toch wel vaker naar voren komt) George op de enige plek staat waar ik hem niet wil zien.  :'(








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #99 Gepost op: 15-04-2002, 11:11:45 »

Zie dit topic de laatste pagina's.  :)

thnx han13 ;D
Ik kijk daar ook nooit, want in principe is jantien mijn mol niet 8)







always look on the bright side of life