Auteur Topic: Aflevering 10 (deel 2)  (gelezen 32293 keer)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #40 Gepost op: 14-04-2002, 14:50:34 »
is et zo'n ! in een letterreeks of staat et der nog gewoon als jantien der staat, zo dus:  !jantien
als et et laatste is, en ze zou de mol zijn zou der waarschijnlijk ?jantien staan... omdat jantien mijn winnaar is zal et wel voor winnaar staan... of je ziet gewoon spoken natuurlijk  :P







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Dreamalot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hoe meer kennis hoe meer twijfel.
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #41 Gepost op: 14-04-2002, 14:59:20 »
Het ! is bij de biecht van Jantien en het is net of de ! (die wit van kleur is en heel klein, links onderin) op de muur hoort...

Maar is dat ook zo ...NIETS IS WAT HET LIJKT!...

Of ja... ik zou ze kunnen zien vliegen  ;D ;D ;D







Een mens is het minst zichzelf als hij uit eigen naam spreekt. Geef hem een masker en hij spreekt de waarheid.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #42 Gepost op: 14-04-2002, 15:28:04 »

Als het stemgedrag in de finale inderdaad zo is als we in de uitzending gezien hebben, kan de situatie dat geen van de kandidaten op de goede mol stemt alleen voorkomen indien John de mol blijkt te zijn. In dat geval wint degene die de meeste vragen goed heeft. Ik heb daar een theorietje op gebaseerd dat misschien wel heel gevaarlijk is, maar die ik hier toch maar neerzet.  :P

Aanvullingen/opmerkingen zijn welkom. ;) En nogmaals: ik weet dat dit een hele gevaarlijke redenering is, maar je moet toch wat om de week door te komen.  :P


Jayne, ik had hier ook al eens over nagedacht. Als John de Mol is, wie is dan de winnaar/verliezer? Ze stemmen dan nl. allebei fout.
Eerst wilde ik ook zo'n schema maken zoals jij hebt gedaan, maar volgens mij zijn de vragen zodanig gesteld dat ze maar op 1 persoon betrekking kunnen hebben. Dus bijv. bij de driehoek opdracht niet een antwoord als
"de mol liep niet naar het midden" (kan zowel voor George als voor John) maar
- De mol belde onnodig naar angela (John)
- De mol zocht niet mee naar de telefoon (George)

Ik zit zelf met dezelfde vraag als jij, maar ik denk dat het schema niet zoveel zin heeft (sorry.....)








Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #43 Gepost op: 14-04-2002, 15:47:48 »
Ik zei al dat het een hele twijfelachtige redenering was. ;) En ja, ik zag ook dat er elke keer 3 antwoorden leken te zijn, die alleen maar op één kandidaat konden slaan. Logisch natuurlijk, want dat is de enige manier dat de puntentelling bij de test echt eerlijk kan zijn. Zo kun je niet op het antwoord gokken dat op de meeste kandidaten slaat, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Maar toch, en dit is puur hypothetisch, zijn er situaties/vragen te bedenken waar de redenering wel op gaat. Stel bijvoorbeeld dat er een vraag is over die verkeerde deur waarop gehakt werd (Ik dacht dat ik ook zo'n vraag voorbij zag komen? Anyway, dit is maar een voorbeeld), en de antwoorden luiden:

A. De Mol bleef op de verkeerde deur hakken
B. De Mol hield zich afzijdig
C. De Mol was er niet bij

George zou dan zeker voor antwoord C. gaan (wat dan fout zou zijn), maar Jantien zou hem 'per ongeluk' goed kunnen hebben, omdat ze misschien denkt dat George zich afzijdig hield. Ze was er tenslotte niet bij en (zeker in dit stadium) zullen de kandidaten elkaar niet al te veel informatie doorspelen.

Je hebt m.a.w. wellicht meer kans om een antwoord 'per ongeluk' goed te hebben als jouw Mol op dat moment hetzelfde deed als DE Mol. Misschien maar 1 vraagje, maar dat kan net het verschil zijn tussen winnen en verliezen natuurlijk.

Maar, laat ik het nog maar ééns benadrukken, dit is maar een zeer hypothetische theorie.  :)







« Laatst bewerkt op: 14-04-2002, 16:10:14 door Jayne »

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #44 Gepost op: 14-04-2002, 15:50:28 »
Eerlijk gezegd doet het me niet zoveel wie de winnaar wordt, zolang we de mol nog niet hebben ;)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #45 Gepost op: 14-04-2002, 15:54:04 »
Ik ben er al uit, Aggie!  ;D (zei ze heel stoer  :P)

Ach, 't is ook maar een theorietje bij gebrek aan een nieuwe moltheorie. ;)








aggie

  • Gast
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #46 Gepost op: 14-04-2002, 16:00:42 »
Ik ben er al uit, Aggie!  ;D (zei ze heel stoer  :P)

Ach, 't is ook maar een theorietje bij gebrek aan een nieuwe moltheorie. ;)
Ik zit teveel met de uitspraak van Ellen in mijn maag. Misschien moet ik dat niet doen, maar ze was zo beslist dat ze de mol had. Als dat zo is, moet ze George hebben gekozen. Als dat niet zo is, koos ze John en hoe kan ze er dan uitvliegen terwijl George Jantien heeft....

Die puzzel kan ik niet oplossen.... :-\

Hoogstens kan het zijn dat ze net zo verward is als de rest.
Dus dat Jantien en Ellen voor George kozen en George voor Jantien...allemaal fout en Ellen had gewoon pech... ::)

Maar waarom Ellen's uitspraak dat iedereen wel op John zou zitten....???







« Laatst bewerkt op: 14-04-2002, 16:06:12 door Aggie »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #47 Gepost op: 14-04-2002, 16:01:32 »
Als je het zo bekijkt heb je gelijk Jayne. Volgens jouw berekeningen zou George dus in het voordeel zijn. Op zich wel interessant.

Ik vind het knap dat je alles uit gaat zoeken, succes! Maar het is mij wat te theoretisch om er echt heel veel tijd aan te besteden. Hoewel ik nog steeds twijfel over wie nou de winnaar/verliezer is. In tegenstelling tot sommigen interesseert het mij wel degelijk....







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #48 Gepost op: 14-04-2002, 16:16:04 »
misschien loog george wel over zijn molkeuze???
maarja aan de andere kant, waarom dan die beredenering???
hmmmmm :o







always look on the bright side of life

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #49 Gepost op: 14-04-2002, 16:41:56 »

Laat ik er, als aanvulling, nog even bijvertellen waarom mijn bovenstaande berekening zo gevaarlijk is:

Het is goed mogelijk (waarschijnlijk zelfs) dat er ook vragen tussen zitten die niks met de opdrachten te maken hebben, maar met de dingen die ze verder gedaan hebben. Dus George kan best hetzelfde gegeten hebben als John of hij kan bij hem op dezelfde kamer hebben geslapen, noem maar op...
In dat geval zou Jantien die vragen weer goed hebben.

Het leek trouwens wel alsof ze in deze laatste test vragen kregen over de gehele afgelopen periode, vonden jullie niet? Een soort ultieme eindtest. Maar ja, het kan ook weer montage zijn, uiteraard.  :-\
De voice over van Angela zei, dat de laatste test 40 vragen bevatte over wat de mol de afgelopen periode allemaal gedaan had. Dus inderdaad ging het over het hele spel en niet over de laatste twee opdrachten.







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Mahtob

  • Forumlid
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #50 Gepost op: 14-04-2002, 16:48:40 »

Ik zit teveel met de uitspraak van Ellen in mijn maag. Misschien moet ik dat niet doen, maar ze was zo beslist dat ze de mol had. Als dat zo is, moet ze George hebben gekozen. Als dat niet zo is, koos ze John en hoe kan ze er dan uitvliegen terwijl George Jantien heeft....

Maar waarom Ellen's uitspraak dat iedereen wel op John zou zitten....???


Uit Angela's dagboek: Ellen twijfelde over haar mol...en kon naar huis.







molzot

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #51 Gepost op: 14-04-2002, 16:50:58 »

Uit Angela's dagboek: Ellen twijfelde over haar mol...en kon naar huis.


Ja....da's een hele goeie ;)
Maar dat dagboek vertrouw ik eigenlijk niet zo....terecht of onterecht :-\








Offline Thaiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #52 Gepost op: 14-04-2002, 17:15:45 »

Ik vind de opmerking van RobbieAzerty heel goed gevonden.
Hoe weten de parachutisten waar ze met wie moeten landen...


Nou, het lijkt mij als engiste logische optie dat de parachutisten van te voren wisten waar ze moeten landen. Ze maken een tandemsprong, dus de instructeur stuurt degene die aan hem hangt naar het goede vlak.

FF nog een leuk feitje, ik zat dus te kijken, zie ik opeens mijn buurman als de parainstructeur verschijnen. Hij was degene die het uitlegde enzo...








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #53 Gepost op: 14-04-2002, 17:36:35 »
Nog even over dat geld dat weg zou zijn uit de pot.
Ik baalde er ontzettend van dat Angela hier weer over begon, en nu schijnt het bedrag zelfs al 15000 euro te zijn.

Opdrachten saboteren: dat is werk voor de mol, maar stelen uit de pot zou ik een hele zwakke actie vinden!!! >:(







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #54 Gepost op: 14-04-2002, 17:38:31 »

Nog even over dat geld dat weg zou zijn uit de pot.
Ik baalde er ontzettend van dat Angela hier weer over begon, en nu schijnt het bedrag zelfs al 15000 euro te zijn.

Opdrachten saboteren: dat is werk voor de mol, maar stelen uit de pot zou ik een hele zwakke actie vinden!!! >:(


Ik vind het juist een perfecte mollenactie :)
Moeten de anderen maar goed opletten....Vanaf het begin wordt gezegd dat ze goed op het geld moeten letten en het moeten geven aan iemand die ze vertrouwen.








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #55 Gepost op: 14-04-2002, 17:40:53 »

Ik vind het juist een perfecte mollenactie :)
Moeten de anderen maar goed opletten....Vanaf het begin wordt gezegd dat ze goed op het geld moeten letten en het moeten geven aan iemand die ze vertrouwen.

Mee eens! Het is al vanaf WIDM1 bekend dat de kandidaten zelf goed moeten opletten dat er geen geld ontvreemd wordt uit de pot door de mol!!








Offline Dreamalot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hoe meer kennis hoe meer twijfel.
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #56 Gepost op: 14-04-2002, 17:41:09 »

Nog even over dat geld dat weg zou zijn uit de pot.
Ik baalde er ontzettend van dat Angela hier weer over begon, en nu schijnt het bedrag zelfs al 15000 euro te zijn.

Opdrachten saboteren: dat is werk voor de mol, maar stelen uit de pot zou ik een hele zwakke actie vinden!!! >:(



Opdrachten saboteren kost toch ook geld, ik vind het een echte mollenstreek, zoals het een goede mol betaamd...
het hoort er allemaal bij... de opdrachten van mol zijn: geld verliezen, geld stelen, geld verduisteren, allemaal dingetjes die george goed gedaan heeft  ;D







Een mens is het minst zichzelf als hij uit eigen naam spreekt. Geef hem een masker en hij spreekt de waarheid.

Offline Amerins

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Whahahahhaha
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #57 Gepost op: 14-04-2002, 17:44:23 »
Dus jullie denken ook allemaal dat George de mol is!  :D
Ik denk dat Jantien verliest
En John WINT!!!!!! ;D

Maargoed dat zien we Vrijdag wel !









Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #58 Gepost op: 14-04-2002, 17:45:41 »

Maargoed dat zien we Vrijdag wel !



Ja, dat hopen we dan maar! ::)







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 10 (deel 2)
« Reactie #59 Gepost op: 14-04-2002, 17:47:39 »
als ze et dan niet laten zien ga k echt flippen! maar ik denk dat ze het in afl. 11 als volgt doen: je ziet gewoon alle kandi's aankomen enzo. dan zie je ze naar de ontknoping kijken, en dan pas zien wij de ontknoping. volges mij zien we die ontknoping dus "tegelijk" met de andere kandi's, snappen jullie? en dus niet eerst de ontknoping voor ons en dan pas de reunie...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!