Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 69405 keer)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #160 Gepost op: 29-04-2003, 15:52:56 »
Even ter verduidelijking: ik DACHT dat het een pijl was toen ik het op de video zag en later niet meer hoor toen ik de screenshot zag.

Verder geloof ik zelf niet in Chandika als de Mol, maar ik vind het toch opvallend.







Ma how, zeg!

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #161 Gepost op: 29-04-2003, 16:12:29 »
Als de mol wist waar hij/zij heen moest, dan is de kans heel groot dat hij/zij ook op tijd aangekomen is. Dat zou betekenen dat René of Chandrika de mol is. Daarnaast had WIDM er niet op gerekend dat er maar zo weinig kandidaten op tijd zouden zijn. Zie ook het verhaal van Angela over kandidaten met camera's volgen en politie etc. Misschien daarom het vele geknip, zodat het toch niet echt een weggever zou zijn....

Als we bijna klaar zijn met de metro-opdracht ( nog 12 seconden te gaan) worden we omsingeld door enorme, vierkante, tot op de tanden bewapende bewakingsagenten. Ze nemen hun taak enorm serieus; we worden behandeld alsof we de  kernploeg van Saddam en Osama zijn. We hebben namelijk onze filmpermits niet bij ons. We proberen nog, op verzoenende toon, uit te leggen dat wij van de ‘royal dutch television ’ zijn en dat onze queen het not very amusing zou vinden als wij, haar eigen  filmcrew, zonder permit in de metro van Montreal zouden filmen. Het helpt niet en we worden nog net niet in de handboeien gegooid. De cameramensen  wenden zich discreet af, frommelen de bandjes uit de camera en geven ze mee aan de anderen die ze naar buiten smokkelen. (Regel 1 in het handboek van cameramensen: breng je filmmateriaal in veiligheid.) Voordat we uit de metro worden gemieterd nemen de bewakers inderdaad de (lege) films in beslag.

De toch al oververmoeide regisseurs moeten buiten een draai aan de opdracht geven om er nog iets van te maken.


Als je het zo leest,kon haast niemand op tijd zijn.
Of was die toestand met die beveiliging daar echt pas om half vijf???








laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #162 Gepost op: 29-04-2003, 18:17:40 »
Even nog wat anders over de opdrachten. Alle opdrachten waren afhankelijk van "aanbod". Chandrika van de hoeveelheid mensen die een sapje wilden, René van de mensen die hun schoenen gepoetst wilden hebben, Ferdi van de mensen die hun auto kwijt wilden (nee, niet letterlijk) en Elise van de mensen die hun koffer op de kamer bezorgd wilden zien... Behalve dus Ron, die moest 10 plaatjes draaien en that's it.... wat korte nummers uitzoeken klaaaar.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Aflevering 7
« Reactie #163 Gepost op: 29-04-2003, 19:02:10 »
Ik heb een screenshot van de "molinstricties" een beetje lichter gemaakt.. staan daar nou gewoon mensen buiten  ( geel omcirkeld ) die mooi aan het kijken naar iemand die heel verdachtmet een zaklamp in een auto een filmpje met instructies aan het kijken is ??
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #164 Gepost op: 29-04-2003, 22:46:32 »
Als we bijna klaar zijn met de metro-opdracht ( nog 12 seconden te gaan) worden we omsingeld door enorme, vierkante, tot op de tanden bewapende bewakingsagenten. Ze nemen hun taak enorm serieus; we worden behandeld alsof we de  kernploeg van Saddam en Osama zijn. We hebben namelijk onze filmpermits niet bij ons. We proberen nog, op verzoenende toon, uit te leggen dat wij van de ‘royal dutch television ’ zijn en dat onze queen het not very amusing zou vinden als wij, haar eigen  filmcrew, zonder permit in de metro van Montreal zouden filmen. Het helpt niet en we worden nog net niet in de handboeien gegooid. De cameramensen  wenden zich discreet af, frommelen de bandjes uit de camera en geven ze mee aan de anderen die ze naar buiten smokkelen. (Regel 1 in het handboek van cameramensen: breng je filmmateriaal in veiligheid.) Voordat we uit de metro worden gemieterd nemen de bewakers inderdaad de (lege) films in beslag.

De toch al oververmoeide regisseurs moeten buiten een draai aan de opdracht geven om er nog iets van te maken.


Als je het zo leest,kon haast niemand op tijd zijn.
Of was die toestand met die beveiliging daar echt pas om half vijf???


HOE kunnen ze dan een een filmshot hebben van Ferdi die, volgens de voiceover, te laat uit de metro stapt en roept naar Ron????
Hier klopt dus iets niet!
Na half 5 konden er toch geen beelden meer gemaakt worden ???










Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #165 Gepost op: 29-04-2003, 23:21:21 »
Ik zie ook mensen in de foto.
En over die opnamen van Ferdi, die Ron roept... hele goede vraag.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #166 Gepost op: 30-04-2003, 00:42:09 »
Ik zie ook mensen in de foto.
En over die opnamen van Ferdi, die Ron roept... hele goede vraag.

De cameramensen die met de drie deelnemers die te laat waren meegingen... wisten misschien niet dat ze daar niet mochten filmen. Ze hebben vast wel mobieltjes maar misschien zijn die niet gebruikt (i.v.m. zoemen ofzo (dat geluid van je boxen als je telefoon dicht in de buurt afgaat)).
Misschien zag Ferdi Ron en een cameraploegje in de verte??

Ik wil echt niet afkraken... maar dit viel mij in.








Offline zoekertje

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #167 Gepost op: 30-04-2003, 01:07:06 »
Wat ik vreem vond aan de ontmoeting van george met chandrika en rene is dat george tegen rene zegt dat hij de mol hard moet aanpakken, dicht op de huid zitten e.d. Maar zou de avro hun mol zo onder druk laten zetten? Ik bedoel het spel is al zwaar genoeg voor de mol, waarom dan de druk nog meer opvoeren?
Ik denk dan ook dat de avro dit risico niet zou nemen en dit zou betekenen dat of rene de mol is die zich dankzij de tips van george nu echt als kanidaat kan gaan gedragen. Of dat degene die rene verdenkt zeker niet de mol is, want dat zou de druk op de mol te zeer opvoeren. Weet iemand wie rene verdenkt?








Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #168 Gepost op: 30-04-2003, 05:14:57 »


Werd telkens George vergezeld door een cameraman?

(hij werd bv tijdens zij wandeling in de mall zowel van voren als van achteren gefilmd, ook op roltrappen en dergelijke).










Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #169 Gepost op: 30-04-2003, 05:16:36 »

Weet iemand wie rene verdenkt?

Elise, desondanks laat hij haar volgaarne opdrachten verknallen.







« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 05:17:12 door Cosma »

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Aflevering 7
« Reactie #170 Gepost op: 30-04-2003, 09:22:09 »
Ja, Cosma, heb ik me ook afgevraagd, als George door een camera gevolgd werd ( en daar leek het wel heel erg veel op ) dan weet iedereen toch meteen dat dát de persoon is die ze moeten hebben..
Dacht misschien dat de cameraman van Ron.René, enz het overnam als George in de buurt kwam, maar dan is het wel moeilijki om shots van voor en achter te krijegn...???







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #171 Gepost op: 30-04-2003, 11:35:39 »
De cameramensen die met de drie deelnemers die te laat waren meegingen... wisten misschien niet dat ze daar niet mochten filmen. Ze hebben vast wel mobieltjes maar misschien zijn die niet gebruikt (i.v.m. zoemen ofzo (dat geluid van je boxen als je telefoon dicht in de buurt afgaat)).
Misschien zag Ferdi Ron en een cameraploegje in de verte??

Ik wil echt niet afkraken... maar dit viel mij in.
Ik had eigenlijk hetzelfde bedacht, maar dat was vannacht om 2 uur toen ik plotseling wakker werd. Ik was nog net niet zo gek om het zelf te posten  ;D







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #172 Gepost op: 30-04-2003, 11:36:36 »
Ja, Cosma, heb ik me ook afgevraagd, als George door een camera gevolgd werd ( en daar leek het wel heel erg veel op ) dan weet iedereen toch meteen dat dát de persoon is die ze moeten hebben..
Dacht misschien dat de cameraman van Ron.René, enz het overnam als George in de buurt kwam, maar dan is het wel moeilijki om shots van voor en achter te krijegn...???
Dat met die roltrap enzo kunnen ze best een dag ervoor of erna nog eens gemaakt hebben. Voor het mooie plaatje







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #173 Gepost op: 30-04-2003, 11:40:30 »
Even nog wat anders over de opdrachten. Alle opdrachten waren afhankelijk van "aanbod".  

Klopt dat het voor Ron wel makkelijk was. Maar de mol zou zich in elke positie niets van de opdracht aan hoeven trekken toch?







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline HJL Von Mollensteyn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't give hate a chance!!
Re:Aflevering 7
« Reactie #174 Gepost op: 30-04-2003, 12:01:54 »
Hoihoi,
ik heb net nog ff afl 7 teruggezien en in het begin viel me iets op wat hier nog niet besproken is:

Als de kandi's hun huisje uitzijn, zitten ze in de auto, vlak voordat René aan het woord komt zie je een beeld vanuit de auto nar buiten. Dan zie je ook de "reflectie" maar dat gaat ineens weg. Ziet iemand hier wat in ??? of is het gewoon de cameraman..... Ik kon er nog niks van maken maar het kan misschien wel een hint zijn omdat je later geen reflecties meer ziet volgens mij.....







"I love it when a plan comes together"

Re:Aflevering 7
« Reactie #175 Gepost op: 30-04-2003, 12:03:28 »
Hoihoi,
ik heb net nog ff afl 7 teruggezien en in het begin viel me iets op wat hier nog niet besproken is:

Als de kandi's hun huisje uitzijn, zitten ze in de auto, vlak voordat René aan het woord komt zie je een beeld vanuit de auto nar buiten. Dan zie je ook de "reflectie" maar dat gaat ineens weg. Ziet iemand hier wat in ??? of is het gewoon de cameraman..... Ik kon er nog niks van maken maar het kan misschien wel een hint zijn omdat je later geen reflecties meer ziet volgens mij.....

Idd, ik had dat ook gezien, maar volgens mij is het de cameraman gewoon.

Suc6








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #176 Gepost op: 30-04-2003, 14:06:17 »
Ik zie afl. 7 nu voor de derde keer, en nu viel me nog wat op (als het al genoemd is vergeef me):

George noemt bij Rene het hele platform (Henry Bournassa). Bij Elise noemt ie helemaal niet het platform, bij Ferdi zegt ie Henry-something en Bij Ron maakt ie van Bourbassa een andere naam. Bij Chandika ook geen platform.







« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 14:06:50 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #177 Gepost op: 30-04-2003, 14:26:55 »
Ik zie afl. 7 nu voor de derde keer, en nu viel me nog wat op (als het al genoemd is vergeef me):

George noemt bij Rene het hele platform (Henry Bournassa). Bij Elise noemt ie helemaal niet het platform, bij Ferdi zegt ie Henry-something en Bij Ron maakt ie van Bourbassa een andere naam. Bij Chandika ook geen platform.

't was me ook opgevallen dat hij niet overal 't perron noemde, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat hij 't gewoon bij iedereen genoemd had, maar dat er geknipt was in de beelden waardoor we 't niet bij alle kandi's hoorden. George moet namelijk wel iedereen gelijke kans geven om er te komen en me lijkt 't daarom dat hij wel de opdracht had gekregen om bij iedereen 't perron te noemen. Hoe moesten de kandi's anders weten waar ergens ze moesten zijn in dat grote station?

Wat ik me eigenlijk nu ook weer afvraag, is of 't oorspronkelijk wel de bedoeling was om iedereen 'n telefoon te geven na hun opdracht om te overleggen. Ik heb Angela niet horen zeggen dat ze overleg konden plegen over de plaats waar ze heen moesten. Zouden de makers onder 't spel besloten alle kandi's 'n telefoon te geven om onderling te kunnen overleggen, omdat ze 't idee hadden dat niet iedereen de aanwijzing zo goed opgepikt had? Of wellicht, omdat George bij sommige was vergeten 't perron te noemen en dat ze toch iedereen evenveel kans wilde geven om op de eindbestemming te geraken?  :-\








Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 7
« Reactie #178 Gepost op: 30-04-2003, 16:04:41 »
oen ik de aflevering nóg een keer bekeek viel me ook nog iets op:

Terwijl Ron aan zijn 'werkgever' vroeg of hij nog wist wat die man met het petje had gevraagd, zat hij iets op een briefje te schrijven en gaf dat briefje mee aan Ron. Volgens mij schreef hij de naam van het station, Bonaventura, op. Maar hij was het al aan het schrijven voordat Ron zijn hele vraag had gesteld.
ik vond dit nogal vreemd.

Je ziet een shot van Ferdi in de metro. Aan de zijkant hangt een bord waarop telkens de naam van het volgende station aan gegeven wordt. Kan iemand lezen wat daarop staat? Volgens mij Bonaventura. Dat zou betekenen dat hij er al was, waarom was hij dan toch te laat.  







« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 16:12:02 door hardcoremol »
Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline HJL Von Mollensteyn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't give hate a chance!!
Re:Aflevering 7
« Reactie #179 Gepost op: 30-04-2003, 16:26:19 »
[quote knip

Je ziet een shot van Ferdi in de metro. Aan de zijkant hangt een bord waarop telkens de naam van het volgende station aan gegeven wordt. Kan iemand lezen wat daarop staat? Volgens mij Bonaventura. Dat zou betekenen dat hij er al was, waarom was hij dan toch te laat.  
Citaat
Ik denk dat de bovenste naam (=Bonaventura) het eindstation is) de onderste scollt steeds dus moeilijkte lezen:
ik dacht iets van Montagnec, Montréa-Dorion, Rigeal voorbij te zien komen, maar het is lastig te zien 8) :-\







"I love it when a plan comes together"