Auteur Topic: Ferdi is (niet) de mol!  (gelezen 67023 keer)

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #180 Gepost op: 30-04-2003, 18:56:25 »
Oké, maar wie denken jullie verdenkt hem het meest?
Volgens mij heeft René geen idee. Die zit serieus op Elise.
Ron weet ik niet zo.
Chandrika komt wel clever over, maar die heeft Ferdi niet zien stunten. Ron ook niet.
Elise verdacht hem in het begin, maar nu? Ik denk dat ze het ONBEWUST weet. Ze zei namelijk na Ferdi's stunt zonder dubbele inzet tegen hem dat ze WIST dat hij dat zou doen (niet verdubbelen). Dat is of een hele slimme opmerking, of heel naïef, of ze wist het onbewust. Verder raar dat ze voor zich hield dat Ferdi niks had gezegd over het linkshandig sturen. Ik denk dat ze wel Ferdi verdenkt, maar het voor zich houdt.
Dan gaat ze winnen.







« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 18:58:55 door elisabeth »

Offline kareltje80

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt......
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #181 Gepost op: 30-04-2003, 19:04:33 »
Ik zou het eerlijk gezegd niet zo goed weten wie Ferdi verdenkt. Elise zou inderdaad wel goed kunnen, ze heeft ook veel tijd met hem doorgebracht (opdrachten). Van Ron en Chandrika heb ik echt geen idee. Maar van Rene weet ik het nog zo net niet. Ik vind hem in aflevering 7 steeds verdachter gedragen, alsof hij zoiets heeft van: ik weet iets wat jullie niet weten. Zou met de foto's te maken kunnen hebben.







Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #182 Gepost op: 30-04-2003, 20:14:43 »
René? Nee joh! Die is helemaal finaal gefixeerd op Elise. Maar hij pakt het zo galant aan "zou je niet een taxi nemen?" dat het eerder lijkt alsof hij haar in bescherming wil nemen. Het is eerder dat hij een geheime liefde heeft dan een geheime mol.







« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 20:15:35 door elisabeth »

Offline kareltje80

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt......
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #183 Gepost op: 30-04-2003, 20:22:54 »
Ja, zoals ik al zei ik heb eigenlijk geen idee, Elisabeth. Het is en blijft natuurlijk toch een beetje gokwerk. Binnenkort weten we alles. Ik kijk er naar uit en toch ook weer niet!







Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #184 Gepost op: 30-04-2003, 20:33:38 »
René? Nee joh! Die is helemaal finaal gefixeerd op Elise. Maar hij pakt het zo galant aan "zou je niet een taxi nemen?" dat het eerder lijkt alsof hij haar in bescherming wil nemen. Het is eerder dat hij een geheime liefde heeft dan een geheime mol.

Hoeveel opdrachten hebben die twee al samen gedaan?







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #185 Gepost op: 30-04-2003, 21:04:44 »
Hoeveel opdrachten hebben die twee al samen gedaan?

René en Elise verdenken elkaar, dus wel logisch dat ze steeds bij elkaar in de buurt blijven.
Het is natuurlijk ook zo dat de mol meestal stemt op degene die hem/haar verdenkt (Nico/Sigrid , George/Jantien), zodat het voor ons kijkers moeilijker te bepalen wordt wie nu wie in de gaten wil houden...
Maar ik geloof dat we een beetje off topic gaan nu.








Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #186 Gepost op: 30-04-2003, 23:57:58 »
Ferdi vroeg onderweg naar de oranje lijn. Hoe wist hij dat hij de oranje lijn moest hebben?
Dit is weer een keihard bewijs van voorkennis.








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #187 Gepost op: 1-05-2003, 00:17:36 »
Ferdi vroeg onderweg naar de oranje lijn. Hoe wist hij dat hij de oranje lijn moest hebben?
Dit is weer een keihard bewijs van voorkennis.

Nee, de mensen aan wie hij de weg vraagt roepen : orange line.







Ma how, zeg!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #188 Gepost op: 1-05-2003, 00:19:52 »
Dat kon die man toch weten van de parking?!







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #189 Gepost op: 1-05-2003, 17:50:40 »
En wat is je verweer op het feit dat Ferdi niet zei tegen Elise dat het half vijf moest zijn? Deze intelligente jongen met het goede geheugen had toch meteen door dat ene Brat Pitt een boodschap had doorgegeven? Nou?








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #190 Gepost op: 1-05-2003, 20:47:01 »
Dit raakt de kern van het spel. En iedereen die meent te weten wie de mol, moet een sterk antwoord hierop hebben. Maar ik heb gemerkt dat de "Ronianen" hier hele grote moeite mee hebben.
Toegegeven, de Ferdianen hebben een makkie. :)







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #191 Gepost op: 1-05-2003, 23:05:54 »
En wat is je verweer op het feit dat Ferdi niet zei tegen Elise dat het half vijf moest zijn? Deze intelligente jongen met het goede geheugen had toch meteen door dat ene Brat Pitt een boodschap had doorgegeven? Nou?
Als Ferdi de mol is en dus weet dat het half 5 is ipv half 6, terwijl Ron zei half 6 ipv half 5. Dan had Ferdi toch ff lekker kunnen slenteren door Montreal. Ik zou het wel weten... een uurtje voor mezelf, lekker hapje eten (wie weet wanneer je weer wat krijgt!) of bijpraten met de crew.

En als je dan toch te laat komt (dus om half 6, terwijl je als mol weet dat het half 5 is) geef je Ron de schuld. Simpel.

Punt is dat Ferdi weldegelijk twijfelde over Rons half 6 en dus zorgde dat ie zsm op Bonaventure was. Het feit dat Ron daar kennelijk ook was en Elise niet (en die meldde Ferdi dat Ron half 6 zei ) maakt dat Ferdie nu Elise een beetje verdenkt. Of hij geeft Chandrika de schuld   ;)







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #192 Gepost op: 2-05-2003, 10:00:20 »
Punt is dat Ferdi weldegelijk twijfelde over Rons half 6 en dus zorgde dat ie zsm op Bonaventure was. Het feit dat Ron daar kennelijk ook was en Elise niet (en die meldde Ferdi dat Ron half 6 zei ) maakt dat Ferdie nu Elise een beetje verdenkt. Of hij geeft Chandrika de schuld   ;)

Ferdi twijfelde dus tussen half vijf en half zes, beweer jij. Dus hij zal gedacht hebben: laat ik er maar voor half vijf zijn. Dat had makkelijk gekund, hij vertrok 16.05. Rara waarom was hij te laat?
Punt blijft dat hij niet tegen Elise zei dat hij half vijf verstaan had. Iedereen zou toch in zijn plaats zeggen: "Tegen mij zei hij half vijf." Hij had zelfs onthouden, bleek later, dat de boodschapper bergschoenen aan had, dus de tijd had hij zeker wel onthouden.
Dus graag antwoord op de vraag waarom hij daarover niets zei tegen Elise.








Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #193 Gepost op: 2-05-2003, 10:02:59 »
Nee, de mensen aan wie hij de weg vraagt roepen : orange line.

En dit is ook niet waar.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #194 Gepost op: 2-05-2003, 10:12:29 »
Allereerst twijfelde Elise, als ze half 6 hoort kijkt ze direct in de camera en herhaalt het tijdstip nog een keer. Vervolgens belt ze de anderen en zegt ook steeds dat Ron half 6 zegt. Tegen Ferdi zegt ze dat ook met overtuiging. Het kan dus zo zijn dat Ferdi op dat moment denkt, heb ik het zeker niet goed gehoord en dat misschien wel logisch vind omdat hij anders nog maar zo weinig tijd heeft. Bovendien wordt er zoveel genknipt dus wie weet heeft iemand wél gezegd dat het half 5 moet zijn! (Het gesprek tussen Ferid en Chandrika zien we ook niet) Waarom is het anders dat iedereen holt, een taxi als advies krijgt e.d. terwijl ze een uur (volgens de beelden) de tijd hebben....







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #195 Gepost op: 2-05-2003, 13:24:23 »
Allereerst twijfelde Elise, als ze half 6 hoort kijkt ze direct in de camera en herhaalt het tijdstip nog een keer. Vervolgens belt ze de anderen en zegt ook steeds dat Ron half 6 zegt. Tegen Ferdi zegt ze dat ook met overtuiging. Het kan dus zo zijn dat Ferdi op dat moment denkt, heb ik het zeker niet goed gehoord en dat misschien wel logisch vind omdat hij anders nog maar zo weinig tijd heeft. Bovendien wordt er zoveel genknipt dus wie weet heeft iemand wél gezegd dat het half 5 moet zijn! (Het gesprek tussen Ferid en Chandrika zien we ook niet) Waarom is het anders dat iedereen holt, een taxi als advies krijgt e.d. terwijl ze een uur (volgens de beelden) de tijd hebben....




Geen logisch verhaal. Eerst te weinig tijd, dan te veel tijd. En Elise moet van René een taxi nemen omdat hij denkt dat ze expres te laat zal komen, want ze is zijn mol. Ze hebben volgens de beelden geen uur, maar een half uur de tijd.
Ferdi zou volgens jou denken: o, dan heb ik het verkeerd gehoord. Niet waarschijnlijk in zo'n spel, dan denk je eerder: mollenstreek! Het was half vijf!
Maar ja, als je de mol zelf bent...
Kortom, geen overtuigend verweer.







« Laatst bewerkt op: 2-05-2003, 13:26:57 door elisabeth »

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #196 Gepost op: 2-05-2003, 14:05:45 »
Je moet wel goed lezen...
Indien 16:30 dan; weinig tijd, om 16:05 volgens de beelden is hij klaar en is het donker, het is ook donker wanneer George bij hem is... rond die tijd moet dat dus ook geweest zijn. Vervolgens moet hij uitzoeken waar het metro station is, dat hij de oranje lijn moet hebben, belt met Chandrika, belt met Elise (of wordt gebeld) Kaartje kopen (of is de metro gratis in Canada?) Goede perron zoeken om in te stappen enz.
Dus dat bedoelde ik toen ik zei dat het zou kùnnen dat hij denkt, misschien wel logisch dan heb ik meer tijd (als de tijd 17:30 is). Dat hij niet tegen Elise zegt dat hij denkt dat het half 5 moet zijn, is niet bewezen. Want het gedrag van de kandidaten is vervolgens niet logisch met de aan ons getoonde tijd van 17:30. Wanneer iedereen dat écht aangenomen heeft hoefden ze niet zo te haasten.
 
Wanneer René Elise tot een taxi aanspoort omdat, volgens jou, hij zekerheid wil hebben dat ze op tijd aankomt, zal hij ook een ander overtuigend argument moeten noemen. Hij noemt "dat het te ver is om te lopen". Dan heeft iemand het over afstand, niet over tijd. Op een taxi moet je ook wachten, soms is lopen nog sneller.

Eigenlijk zijn het ook allemaal argumenten dat de kandidaten wél de juiste tijd, 16:30 uur, voor ogen hadden alleen zie je het niet terug in de uitzending.

Zie mijn commentaar trouwens niet als een verweer, ik probeer gewoon mee te denken. Ik zie het forum als een 'denktank" om gezamelijk, luisterend naar elkaars argumenten, bij de mol uit te komen. Ik zie het dus niet als een "wellus-nietus" spelletje, waarbij ik in een verdediging gedrukt wordt.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #197 Gepost op: 2-05-2003, 15:09:58 »
Momferdina zegt: "Dat hij niet tegen Elise zegt dat hij denkt dat het half 5 moet zijn, is niet bewezen. Want het gedrag van de kandidaten is vervolgens niet logisch met de aan ons getoonde tijd van 17:30."

Het shot waarin Elise hem belt is één schot zonder knippen, hij reageerde verbaasd op de tijd maar zei verder niets. Of zal hij daarna Elise teruggebeld hebben dat het half vijf moest zijn? Waarom zei hij dat niet meteen dan?
Trouwens, waar stond hij toen zij hem belde? Hij zei namelijk: "ja, jullie moeten hier dus ook heen, naar Bonaventura, platform zus en zo." Was hij al op Bonaventura? Toen zei Elise: "En we moeten er voor half zes zijn." Toen zei hij: "Voor half zes!" Daarna zie je hem de metro instappen. Waarschijnlijk voor een rondje Montreal.

Dat hij de oranje lijn moest hebben, wist hij zelf. Hij vroeg aan voorbijgangers waar de oranje lijn van de metro was.

René raadt Elise natuurlijk geen taxi aan als dat langer zou duren. Hij wil haar alleen maar aansporen op tijd te komen en hij laat daarmee blijken dat hij haar verdenkt, maar dat wist ze al.  
 









Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #198 Gepost op: 2-05-2003, 16:19:56 »
Dat hij de oranje lijn moest hebben, wist hij zelf. Hij vroeg aan voorbijgangers waar de oranje lijn van de metro was.

Waarschijnlijk had hij gewoon van z'n 'collega' vernomen dat hij de oranje lijn moest hebben om bij station Bonaventura te komen en vroeg hij onderweg aan voorbijgangers hoe hij bij 'n station aan die oranje lijn kon komen.

Wat ik wel vreemd vond is de uitspraak van Ferdi nadat George 'm bezocht heeft: 'toen de acteur langs kwam en ik m'n cue kreeg, ben ik maar naar 't station gegaan. Dat leek me 't meest praktisch'. Die Ferdi heeft toch wel erg veel vertrouwen in zichzelf dat hij zo zeker wist dat 't 'n acteur was en ook zo zeker lijkt te zijn dat hij naar Bonaventura moest.  :-\







« Laatst bewerkt op: 2-05-2003, 16:25:18 door Han13 »

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #199 Gepost op: 2-05-2003, 16:24:20 »
bij hem is gewoon verder geen ene klop gebeurd op die parking. en dit was verreweg het meest vreemde dus zijn cue.


maar Molgehalte bij Ferdi is groot







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld