Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 155584 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #440 Gepost op: 10-05-2003, 22:28:53 »
Ron bepaalde min of meer bij 7 van de 10 raadsels in de bus welk antwoord ingevoerd zou worden. Van deze 7, waren er maar liefst 4 fout. Bij de laatste vraag zorgde hij er bovendien voor dat er nog veel tijd verloren ging, voordat hij met 't antwoord kwam. 't resultaat is dat er niet veel geld gewonnen is, maar hij wel weer als de held van de opdracht gezien werd door de andere kandi's.

Hij was zelf trouwens ook erg verbaasd dat ze nog 400 euro wonnen bij die opdracht. Hij reageerde ook met 'n zin als: 'oh, ik dacht dat we alles wel al kwijt zouden zijn'. Heeft hij de tijd verkeerd ingeschat en 't antwoord op de laatste vraag toch te vroeg gegeven? 't leek immers alsof hij teleurgesteld was dat er niet nog meer geld was verspeeld.







« Laatst bewerkt op: 10-05-2003, 22:30:24 door Han13 »

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #441 Gepost op: 10-05-2003, 22:34:24 »
De Mol hoefde met die auto-opdracht niet eens veel te doen, de gemoederen liepen vanzelf al op. Door strategisch in het begin het voortouw te nemen door 3 (verkeerde zo blijkt) auto's te verplaatsen is de rest al de kluts kwijt. Goeie zet van Ron (de Mol) ;)

En met de raadsels paar keer (iig 3x) het foute antwoord forceren en dan de laatste goed en als held uit de bus komen hehehe!! :D










Ma how, zeg!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #442 Gepost op: 10-05-2003, 23:52:48 »
Precies! Bij de opdracht in de bus, bij de vraag over de 100 huizen en hoeveel negens, kwam Elise als eerste met 20 en dat hield ze een tijdje vol tot Ron 19 zei (19 want 91 92 enz zijn ook allemaal negens en je hebt 99 al) JA 19 zegt ook Chandrika.

Maar Chandrika was ferdies en patries' der mol...








« Laatst bewerkt op: 10-05-2003, 23:53:09 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #443 Gepost op: 11-05-2003, 00:16:40 »
Hij was zelf trouwens ook erg verbaasd dat ze nog 400 euro wonnen bij die opdracht. Hij reageerde ook met 'n zin als: 'oh, ik dacht dat we alles wel al kwijt zouden zijn'. Heeft hij de tijd verkeerd ingeschat en 't antwoord op de laatste vraag toch te vroeg gegeven? 't leek immers alsof hij teleurgesteld was dat er niet nog meer geld was verspeeld.

Voor de mol was het belangrijker om zo lang mogelijk op de "hoge" snelheid te blijven omdat er per seconde meer afstand werd afgelegds en dus meer geld uit de pot ging.

Het aantwoord op de laatste vraag was evenwel beslissend. Van de gekregen 3000 hielden ze er 400 over. Mocht het laatste antwoord fout zijn geweest, dan zou er 5000 aan Angela moeten worden betaald en er 2000 minder in de pot zitten als voor de opdracht.

Kortom 2 momenten voor de mol.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Miekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You can win if you want !
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #444 Gepost op: 11-05-2003, 00:25:32 »
Ron zegt meteen dat ie niet goed kan liegen. Angela vertelde in het voorstukje dat de Mol inmiddels goed kan liegen maar daar ook best over kan liegen. Dit is precies wat Ron doet.
Heinz, op de één of andere manier lijk jij steeds te verwoorden wat ik denk !! Dit is gewoon zo klaar als een klontje, Ron is de Mol. Volgens mij versprak hij zich ook. Hij heeft (zogenaamd) op Elise gestemd. Elise heeft een vrijstelling. Dan zegt Ron dat er een kans van 1:2 is dat ie er uit moet want de Mol blijft zowieso in het spel. Hij suggereert dus dat de Mol Chandrika of Rene is met deze opmerking terwijl hij op Elise stemt(althans dat willen ze ons doen geloven). Maw, hij had dan een kans van 1:3 moeten zeggen.Wie is dit nog meer opgevallen?? Grtz Miek







« Laatst bewerkt op: 11-05-2003, 00:27:01 door Miekie »

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #445 Gepost op: 11-05-2003, 00:32:07 »
Ik begreep juist dat hij zij dat hij het gelukkig vond dat Elise de vrijstelling had want anders had hij een kans van 1:2 en nu had hij meer kans om erin te blijven...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #446 Gepost op: 11-05-2003, 00:32:20 »
Heinz, op de één of andere manier lijk jij steeds te verwoorden wat ik denk !! Dit is gewoon zo klaar als een klontje, Ron is de Mol. Volgens mij versprak hij zich ook. Hij heeft (zogenaamd) op Elise gestemd. Elise heeft een vrijstelling. Dan zegt Ron dat er een kans van 1:2 is dat ie er uit moet want de Mol blijft zowieso in het spel. Hij suggereert dus dat de Mol Chandrika of Rene is met deze opmerking terwijl hij op Elise stemt(althans dat willen ze ons doen geloven). Maw, hij had dan een kans van 1:3 moeten zeggen.Wie is dit nog meer opgevallen?? Grtz Miek

Sterk. Zeer sterk.

Ik denk dat Ron zijn keuze nog niet had bepaald. Ron verdenkt naast Elise ook Chandrika en vorige week stemde hij Chandrika. Hij zei Elise, maar de cursor sprak anders.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Miekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You can win if you want !
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #447 Gepost op: 11-05-2003, 00:37:48 »
Sterk. Zeer sterk.

Ik denk dat Ron zijn keuze nog niet had bepaald. Ron verdenkt naast Elise ook Chandrika en vorige week stemde hij Chandrika. Hij zei Elise, maar de cursor sprak anders.
En dat is nu juist waarom Ron de Mol is, hij heeft iedere keer iemand anders die hij verdenkt en hangt altijd maar een bullshit verhaal op bij de biecht. Jammer trouwens dat je naamgenoot er uit is, vond hem echt een hele leuke kandidaat, van mij had rene mogen winnen maar helaas. Mzzl








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #448 Gepost op: 11-05-2003, 00:46:22 »
Heb het net nog even nagekeken op de video. Hij houdt een verhaal dat hij Chandrika verdenkt, maar Elise nog meer verdenkt. En dat het niet goed is om vlak voor de finale te gaan switchen. Hij hoopt dat ze het is, als ze het niet is dan heeft ze het heel goed gedaan vandaag en een vrijstelling verdiend voor de finale. (dan hoor je wat gemurmel) en vervolgens: dat zou voor haarzelf heel goed zijn, voor ons iets sneuër wat de mol gaat natuurlijk zeker door en dan heb ik nog maar kans van 1 op 2 om door te gaan en dan wordt het erg moeilijk.









Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #449 Gepost op: 11-05-2003, 10:09:40 »
Het aantwoord op de laatste vraag was evenwel beslissend. Van de gekregen 3000 hielden ze er 400 over. Mocht het laatste antwoord fout zijn geweest, dan zou er 5000 aan Angela moeten worden betaald en er 2000 minder in de pot zitten als voor de opdracht.

Ron werd gezien als degene die goed zou zijn met cijferraadsels en 't had dus ook veel te veel opgevallen als hij die laatste vraag ook nog fout had beantwoord en er 5.000 euro uit de pot zou moeten. Nu was hij weer de 'held van de dag', omdat hij nog net de opdracht gered had. Gevolg dus weer dat hij minder verdacht is onder z'n medekandi's. Net op 't laatste moment met 't goede antwoord komen is zo ook 'n slimme zet van de mol. Alleen had hij misschien nog ietsjes langer moeten wachten, zodat ze nog minder hadden gewonnen. (maar dit was waarschijnlijk heel moeilijk voor 'm in te schatten)


Citaat
Ik begreep juist dat hij zij dat hij het gelukkig vond dat Elise de vrijstelling had want anders had hij een kans van 1:2 en nu had hij meer kans om erin te blijven...

Ik had 't ook zo begrepen als dat hij ook echt hoopte dat Elise de mol was, zodat hij meer kans had om in 't spel te blijven. Als Elise namelijk niet de mol is, bevindt de mol zich nog in 't groepje dat de test moet doen en heeft Ron zelf minder kans om erin te blijven. (de mol gaat immers niet naar huis, dus dan zou de executie tussen Ron en nog maar 1 andere kandi gaan)









Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #450 Gepost op: 11-05-2003, 14:47:54 »
Ron werd gezien als degene die goed zou zijn met cijferraadsels en 't had dus ook veel te veel opgevallen als hij die laatste vraag ook nog fout had beantwoord en er 5.000 euro uit de pot zou moeten. Nu was hij weer de 'held van de dag', omdat hij nog net de opdracht gered had. Gevolg dus weer dat hij minder verdacht is onder z'n medekandi's. Net op 't laatste moment met 't goede antwoord komen is zo ook 'n slimme zet van de mol. Alleen had hij misschien nog ietsjes langer moeten wachten, zodat ze nog minder hadden gewonnen. (maar dit was waarschijnlijk heel moeilijk voor 'm in te schatten)
Precies! De vraag met de huisnummers was in principe simpeler en kon je op je vingens natellen. Dat hij zo snel op 36 kwam vond ik knap. Aangezien ik zelfs MET het antwoord nog even aan het puzzelen was. Mollig!

Ik had 't ook zo begrepen als dat hij ook echt hoopte dat Elise de mol was, zodat hij meer kans had om in 't spel te blijven. Als Elise namelijk niet de mol is, bevindt de mol zich nog in 't groepje dat de test moet doen en heeft Ron zelf minder kans om erin te blijven. (de mol gaat immers niet naar huis, dus dan zou de executie tussen Ron en nog maar 1 andere kandi gaan)
Ja ook errug vaag. Hij switcht heel vaak.
Vorige week stemde hij Chandrika, maar je moet niet voor de finale gaan switchen, hoewel hij Elise ook verdenkt, dus zou je moeten kunnen zeggen dat hij wederom opmChandrika heeft gestemd.
Elise vrijstelling.
Rene stemde 100% op Elise. Rene exit.
Chandrika twijfelde ietwast, meende ik.
Patricia en Ferdi stemden 100%op Chandrika. Beiden exit.
Dus de conclusie is...










« Laatst bewerkt op: 11-05-2003, 14:48:38 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #451 Gepost op: 11-05-2003, 15:03:23 »
Sowieso ook met dat liegverhaal.. als ie de mol niet zou zijn heeft ie het heel stom gespeeld, want hallo Chandrika en ijshockeyen, hoe ongeloofwaardig! Dus dan heeft hij meer kans om eruit te gaan aangezien er een vrijstelling vergeven is... als mol daarentegen, is ie 5000 euri kwijt, hij weet van 1 iemand al dat die in de finale zit en zelf.. kan ie rustig zitten natuurlijk ;)







No Milk today???

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #452 Gepost op: 11-05-2003, 18:44:30 »
Sowieso ook met dat liegverhaal.. als ie de mol niet zou zijn heeft ie het heel stom gespeeld, want hallo Chandrika en ijshockeyen, hoe ongeloofwaardig!

Misschien wel zo ongeloofwaardig dat 't juist geloofwaardig wordt! Daar dacht ik gisteren gelijk aan. 't is totaal niet logisch om Chandrika naar 't ijshockeyen te sturen en daarom zou je verwachten dat 't niet waar zou zijn. Maar omdat 't dan weer te voor de hand ligt dat Chandrika zou liegen, zou ik als ik Elise was misschien wel gedacht hebben dat 't toch echt waar zou zijn. Ik vond dit dus op zich geen vreemd idee van Ron.







« Laatst bewerkt op: 11-05-2003, 18:45:19 door Han13 »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #453 Gepost op: 11-05-2003, 19:50:56 »
Misschien wel zo ongeloofwaardig dat 't juist geloofwaardig wordt! Daar dacht ik gisteren gelijk aan. 't is totaal niet logisch om Chandrika naar 't ijshockeyen te sturen en daarom zou je verwachten dat 't niet waar zou zijn. Maar omdat 't dan weer te voor de hand ligt dat Chandrika zou liegen, zou ik als ik Elise was misschien wel gedacht hebben dat 't toch echt waar zou zijn. Ik vond dit dus op zich geen vreemd idee van Ron.

Ja, de omgekeerde psychologie, heb ik ook aan gedacht maar toch.. als Ron de mol niet zou zijn heeft ie het toch niet echt gunstig gedaan, vind ik..
Als ie de mol wel is, dan heeft ie het natuurlijk prima gespeeld (ook door te zeggen dat ie niet kan liegen..).







No Milk today???

Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #454 Gepost op: 12-05-2003, 01:23:22 »
Het kan inimddels niet anders meer dan dat Ron de mol is (als dat al niet lange tijd duidelijk was).

Cosma treurt om vertrek René  :'(








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #455 Gepost op: 12-05-2003, 16:32:46 »
Volgens Rene zou Ron gezegd hebben tegen hem: "ik kreeg van de dames geen kans om de monitor te bekijken".

En dan zie ik deze foto en dan denk ik ammehoela :D.









Ma how, zeg!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #456 Gepost op: 12-05-2003, 17:48:06 »
Volgens Rene zou Ron gezegd hebben tegen hem: "ik kreeg van de dames geen kans om de monitor te bekijken".

En dan zie ik deze foto en dan denk ik ammehoela :D.


Goed opgemerkt, en trouwens je kunt Elise toch aan de kant duwen als je de'r niet vertrouwd! Hoe kun je nu controleren of iemand een mollenstreek uithaalt als je niet weet wat ze precies doet!!
Daar links achterin... daar staat de mol.







« Laatst bewerkt op: 12-05-2003, 17:48:31 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #457 Gepost op: 12-05-2003, 21:45:08 »
Hoe groot schatten jullie de kans dat iemand die mee doet aan de Mol een letter in zijn voornaam verandert? Ofwel op zijn website ofwel in het programma?? Zou die kans uberhaupt aanwezig zijn???

Wendy

Toch niet iets met een L als voornaam ofzo he? (Ik kan die K*** site niet op, dus ik kan niet zelf kijken..)







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline boebeer

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #458 Gepost op: 13-05-2003, 11:43:01 »
Vanaf het allereerste begin dacht ik al dat Ron de mol was,......en dat denk ik nog steeds!!!!
Hij heeft zoveel verschillende dingen gedaan, die misschien uit te leggen zijn als rustig/teruggetrokken, maar dat zijn nu juist zijn mollenstreken!
Er is hierboven al veel gespeculeerd over hem...ik ga er niets meer aan toevoegen...geloof me........RON IS DE MOL!!!!! ;D







Love is like a box of chocolats, you'll never know what you'll gonna get!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #459 Gepost op: 13-05-2003, 17:10:50 »
't Volgende zou ook bij grappige momenten kunnen, maar voor Ron-verdenkers is het ook goed:

De aflevering dat ze bij de Grain Elevators aan komen lopen(buiten waar Angela staat te wachten).

Ze staan op een rijtje te luisteren naar Angela, met hun mondkapjes en gele helmen, die instructies geeft over de opdracht. Als Angela verteld dat er, als ze het telefoonnummer hebben gebeld, een auto klaar staat, knikken Rene, Elise, Ferdi en Chandrik aandachtig ja. Precies zoals je doet als je ergens aandachtig naar luistert en dat je dan ja knikt om aan te geven dat je het begrijpt.

Ze knikken ja bijna als in een wave, erg lachwekkend. Maar! Ron knikt niet ja. Die doet niks, die staat erbij alsof ie het allemaal al heeft gehoord.

Later in afl. 9 ook eens opgelet. Weer knikken ze allemaal ja en Ron niet.








« Laatst bewerkt op: 13-05-2003, 17:11:25 door Tink »
Ma how, zeg!