Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 155566 keer)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #540 Gepost op: 19-05-2003, 09:33:19 »
Ik vond trouwens ook dat 't leek alsof hij niet echt haast had om Elise te vinden. Hij deed 't vrij rustig aan voor iemand die nog maar 3 minuten of zo had.

Wat mij hierin ook opviel was dat Ron al uitgebreid bij Angela stond te wachten, terwijl het best ff zoeken was. Zeker voor Elise, want die had helemaal geen flauw idee waar ze naartoe moest. Ron had best ff kunnen roepen waar ze naartoe moesten rennen. Hij vond het volgens mij erg jammer dat ze het net op tijd (met nog iets van 40 sec. overgehouden) de opdracht gehaald hebben. Tenminste, zijn gezicht sprak boekdelen!!!







I got that tunnel vision going through my  head

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #541 Gepost op: 19-05-2003, 09:39:00 »
Toen ze zaten te eten met Angela en ze hadden het over mollestreken zei Ron zoiets van:

Ik zou proberen de weg een paar kweer kwijt te raken, Angela zei daar zijn jullie zowiezo allemaal goed in en toen zei Ron:
Dan had dat dus niet gehoeven

Is dat niet zo'n zelfde soort versprekening als toen marc zei "leuk dat zij drie naar de finale gaan", ipv we met vieren naar de finale gaan.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #542 Gepost op: 19-05-2003, 10:04:24 »
Dat zou heel goed kunnen dopey. Heb je gekeken naar het gezicht van Ron, eigenlijk de ogen, toen Angela zei: laten we nu maar lekker gaat eten (of iets in die trant)? Hij keek haar heel benauwd aan. Alsof hij wilde zeggen: 'heb ik mezelf nu niet verraden?'







I got that tunnel vision going through my  head

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #543 Gepost op: 19-05-2003, 12:14:20 »
En...
Angela zei in het filmpje vooraf dat het ging om de laatste drie noten, bim bam bom.

En normaal mens zou bij een 4-regelig bekend liedje dooringen tot de laatste regel.
Ron "zong" de eerste twee

vader Jacob, vader Jacob
slaapt gij nog, slaapt gij nog
euh

en stopte om aan Chandrika de tekst van het refrein (welk refrein  ;D) te vragen, en zong vervolgens het geheel.

Een normaal mens zou, lijkt mij
vader Jacob, vader Jacob
slaapt gij nog, slaapt gij nog
euh lalalalala la, lalalalala, la
bim bam bom, bim bam bom
gezongen hebben en dan pas de tekst hebben opgevraagd.

Was dit ook geen tijdrekken? en in de vrekeerde richting sturen
En sorrie, als je drie kleine kleutertjes wel herkent (uit wat???) , en vader Abraham niet... :-\

Edit:
vader Abraham??? Waar zit ik met mijn gedachten???







« Laatst bewerkt op: 19-05-2003, 22:28:02 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #544 Gepost op: 19-05-2003, 12:27:27 »
Ook heel mols : Ron maakt een slikbeweging als zijn naam ingetypt wordt bij de executie. (Remember George 8))

Are you kidding? Ron doet dat ook? Nog niet gezien, maar vorig jaar zag ik dat ook bij George, ik dacht dat ik de enige was!








Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #545 Gepost op: 19-05-2003, 13:05:02 »
En...
Angela zei in het filmpje vooraf dat het ging om de laatste drie noten, bim bam bom.

En normaal mens zou bij een 4-regelig bekend liedje dooringen tot de laatste regel.
Ron "zong" de eerste twee

vader Jacob, vader Jacob
slaapt gij nog, slaapt gij nog
euh

en stopte om aan Chandrika de tekst van het refrein (welk refrein  ;D) te vragen, en zong vervolgens het geheel.

Een normaal mens zou, lijkt mij
vader Jacob, vader Jacob
slaapt gij nog, slaapt gij nog
euh lalalalala la, lalalalala, la
bim bam bom, bim bam bom
gezongen hebben en dan pas de tekst hebben opgevraagd.

Was dit ook geen tijdrekken? en in de vrekeerde richting sturen
En sorrie, als je drie kleine kleutertjes wel herkent (uit wat???) , en vader Abraham niet... :-\

Dat is ongeveer het eerste liedje wat een kind leert, dus ik vind het heel raar dat hij het niet (meer) wist!! Het was idd tijdrekken.

De mol is ontmaskerd door een kinderliedje, hahaha!! (maar dat wisten wij allang...)







« Laatst bewerkt op: 19-05-2003, 14:02:15 door limone »
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #546 Gepost op: 19-05-2003, 13:33:40 »
Wat ook heel vaag was ( kan aan mij liggen misschien  ;D ), was dat Ron meteen Chandrika wist te vinden zonder op de kaart te kijken waar hij nu precies heen rende.
En ook kon hij precies naar het sleutelkastje rennen ( A-12 ). Ik heb niet gezien dat Ron de kaart aan het bestuderen was....







You think you know....but you have no idea!

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #547 Gepost op: 19-05-2003, 14:05:16 »
En dat was ook de laatste keer dat Ron gerend had  ;D. Daarna deed hij alles op zijn dooie akkertje.







I got that tunnel vision going through my  head

Offline Connie_1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #548 Gepost op: 19-05-2003, 14:18:15 »
kwam dat niet doordat Chandrika de sleutel had en het dus niet zoveel had uitgemaakt als hij eerder bij Elise was geweest








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #549 Gepost op: 19-05-2003, 14:53:00 »
Als de tijdsmelding juist is, dan heeft Chandrika via haar portofoon (die zij wel eerst nog moest zien te vinden) pas na 23' contact weten te vinden.
Ondertussen stond bij Ron ook een portofoon maar dan wel gewoon binnen handbereik! Dus heeft hij in die eerste 23' wel de kaart bestudeerd en door zijn verrekijker staan loeren, maar is het niet eens bij hem op gekomen om die portofoon eens te gaan gebruiken.
Ja jongens, als dat niet duidelijk genoeg is...









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #550 Gepost op: 19-05-2003, 15:48:03 »
Grappig dingetje:

Gisteren deed Irene Moors een look a like westrijd in life and cooking en iedere letter had een persoon en weet je welke 3 ze er uithaalde.

NOR

Slaat op:

Gevangenis
Ron







« Laatst bewerkt op: 19-05-2003, 15:48:37 door Pierce Brosnan »

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #551 Gepost op: 19-05-2003, 15:50:49 »
Ja, hahaha... dat had ik ook gezien! Ik moet ook gelijk aan Wie is de mol denken!!!  ;D







I got that tunnel vision going through my  head

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #552 Gepost op: 19-05-2003, 17:35:53 »
Als de tijdsmelding juist is, dan heeft Chandrika via haar portofoon (die zij wel eerst nog moest zien te vinden) pas na 23' contact weten te vinden.
Ondertussen stond bij Ron ook een portofoon maar dan wel gewoon binnen handbereik! Dus heeft hij in die eerste 23' wel de kaart bestudeerd en door zijn verrekijker staan loeren, maar is het niet eens bij hem op gekomen om die portofoon eens te gaan gebruiken.
Ja jongens, als dat niet duidelijk genoeg is...



En als je dan een radio hebt en je loopt naar buiten, dan neem je die toch mee. Nu was er al weer een minuut verloren omdat dat ding binnen stond.









"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #553 Gepost op: 19-05-2003, 17:46:15 »
Precies!
Daarom, voor de tiende opeenvolgende keer: RON for MOLE!

Mijn analyse van de laatste aflevering kun je hier desgewenst nalezen.

De rest ook natuurlijk...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #554 Gepost op: 19-05-2003, 18:55:41 »
ff btw.

In die opdracht in de bus hè, had Ron zowiezo de beste sabotagemogelijkheden. Hij typte de antwoorden.

Stel bijvoorbeeld het antwoord is wit en je typt wiit is het antwoord zowiezo fout. Dit kun je doen bij gegokte antwoorden, waarvan je als mol weet dat ze goed kunnen zijn (de mol heeft immers de antwoorden vooraf gekregen)







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #555 Gepost op: 19-05-2003, 20:12:20 »
Hij keek ook zo schichtig ineens naar Angela toen Elise het over zijn te "opzichtige" mollenstreek dad door voorbij dat huisje te rennen..  8)

Elise heeft die schichtige blik waarschijnlijk niet gezien, want anders had ze wel Ron gestemd.

Op de foto uit de koker van Ron lijkt een persoon in het midden te staan, beetje in de verte, tussen twee andere ondefinieerbare "objecten". Het zou best zijn vriendin kunnen zijn. Als hij de mol is, was dat misschien een steuntje in de rug voor zijn kwetsbare psyche. (Arme Ron, volgens mij ziet iedereen in de laatste aflevering veel meer "streken" dat hij zelf bedacht had.)









« Laatst bewerkt op: 19-05-2003, 20:13:00 door elisabeth »

Offline bambini

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waar je mee omgaat, word je mee besmet........
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #556 Gepost op: 19-05-2003, 20:30:10 »
Voor mij staat ook onomstotelijk vast dat Ron de mol is. Hij is steeds minder in staat zijn (gemene)  ;D  lachje binnen te houden.
Waar ik wel helemaal gek van kan worden zijn de getallen die telkens weer opduikelen. Ben zooooobenieuwd wat die te betekenen hebben. Heb enorm veel zin in de ontknoping en dan......DE MFD! 8)
greetz bambini







zoals de mol is, vertrouwt hij zijn gasten....

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #557 Gepost op: 19-05-2003, 21:34:08 »
De muzikale aanwijzing slaat ( voor het eerste deel, verder ben ik er nog niet uit  ;D ) ook op Ron...

Je hoort de tune van James Bond....
James Bond --> man --> Ron ook
James bond schiet altijd ( gericht ) als je die tune hoort ( op het eind ). Dit deed Ron ook, door het neerschieten van Elise...

Ron is voor mij echt 100 % de Mol  ;)







You think you know....but you have no idea!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #558 Gepost op: 20-05-2003, 12:21:58 »
maar het is niet james bond, maar M.I.

Los daarvan Tom Cruise is ook een man  :D







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline topica

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #559 Gepost op: 20-05-2003, 13:32:17 »
Misschien dat dit al ergens anders staat, maar ik kan het niet vinden:
Bij het instructie-filmpje voor de mol krijgt de mol filmpjes te zien van Chan, Elise en Ron.  Wat mij meteen opviel is dat de mol het stukje van Ron snel verder spoelt. Het stukje van Elise en Chan wordt wel gewoon afgespeeld.
Ik weet dat het niet zeker is wanneer de instructiefilmpjes opgenomen zijn, maar ik wilde dit toch even melden.
Als dit al ergens vermeld staat, kan iemand mij dan zeggen waar?
Ik zie net bij een ander topic een verwijzing staan, SORRY!







« Laatst bewerkt op: 20-05-2003, 13:57:24 door topica »