Poll

Gaat ze weg of toch nog maar een rondje?

Weg?
0 (0%)
Rondje door?
34 (57.6%)
Ze is de mol?
25 (42.4%)

Totaal aantal stemmen: 110

Auteur Topic: Gaat Astrid?  (gelezen 26871 keer)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #80 Gepost op: 18-04-2003, 00:22:01 »
Astrid is natuurlijk de mol en zal dus niet gaan of juist wel en later in de aflevering op een wel heel bijzondere manier terugkomen.
Maar vind je niet dat door deze hele actie, als Astrid de mol is, of ze het niet aanneemt ofwel terugkeert, Astrid niet heel erg in de schijnwerpers komt te staan? Is dat niet raar?


Er zijn een hoop theorien over dat Astrid wel of niet zal gaan. Zelf snap ik er helemaal niks meer van en ik hoop dan ook dat er morgenavond meer duidelijkheid komt over de hele zaak.
Ik denk echt wel dat er wat duidelijkheid zal komen. ;)

Citaat
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze twee hele dagen niks heeft zitten doen in dat hutje.
Ik zag haar toch ook wel joggen in een stad oid. En WIDM bestaat vooral buiten de opdrachten vooral uit verveling.

Mijn theorie over Astrid is dat de crew allang bedacht had zoiets op te zetten enzo, en ze kozen ervoor omdat dat Astrid dit voor te leggen omdat zij er waarschijnlijk meest over na zou denken (de andere kandidaten geven meermaals aan dat het geld niet belangrijk is en dat ze gewoon het spel willen spelen.)...

Maar blijft Astrid dan is ze gelijk mijn mol. (Maar dat zeg ik alleen maar omdat ik bijna wel zeker weet dat ze het aanbod aanneemt. ;))








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #81 Gepost op: 18-04-2003, 16:43:19 »
Maar vind je niet dat door deze hele actie, als Astrid de mol is, of ze het niet aanneemt ofwel terugkeert, Astrid niet heel erg in de schijnwerpers komt te staan? Is dat niet raar?

Ik weet niet wat men in aflevering 6 voor ons in petto heeft, maar als Astrid gewoon het geld weigert en in de serie blijft denk ik dat er een enorme toeloop aan Astrid verdenkers gaat optreden. Daarom denk ik dat er iets heel bizars gaat gebeuren. Astrid gaat weg en komt later terug? Wie weet , het is waarschijnlijk wel de laatste serie dus je kan van alles vewachten.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #82 Gepost op: 18-04-2003, 18:37:56 »
Is het mogelijk dat er nog één of ander dilemma aan de andere kandidaten wordt voogelegd vóórdat Astrid haar beslissing bekend maakt/de executie begint?

Ik zou zelf eigenlijk niet weten wat. Astrid's vertrek afkopen niet, want dat zouden ze natuurlijk nooit doen (heb je zelf minder kans om te blijven). Maar misschien iets als raden wat ze gaat doen of zo?
Ik probeer steeds maar iets te verzinnen waarmee Astrid alsnog een mollenstreek zou kunnen uithalen met dit hele gebeuren, maar tot nu toe kan ik niks bedenken. Vertrekken zou onmols zijn (duh!), maar blijven ook (kas gespekt). Vertrekken en dan later weer terugkomen zou wel heel opzichtig zijn.








« Laatst bewerkt op: 18-04-2003, 18:38:29 door Jayne »

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #83 Gepost op: 18-04-2003, 18:59:53 »
Het zou best kunnen zoals Talpa al zei dat ze misschien wel een geheime opdracht had. Maarja, wat en waarom? Geen idee.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #84 Gepost op: 18-04-2003, 19:31:51 »
Vanavond zag ik weer een voorstukje van de mol en daarin werden wel wat beelden getoont van de aflevering van morgen (neem ik aan). Uiteraard heb ik Astrid niet gezien. Het enige wat wel duidelijk was is dat Ferdi's paintball opdracht in deze aflevering zit.

Hou het in de gaten dus! :P







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #85 Gepost op: 18-04-2003, 20:34:26 »
Vertrekken zou onmols zijn (duh!), maar blijven ook (kas gespekt). Vertrekken en dan later weer terugkomen zou wel heel opzichtig zijn.

Ik vind eigenlijk niet dat Astrid de kas spekt als ze blijft. De zes andere kandi's hebben zelf de opdracht succesvol uitgevoerd en hebben 't geld voor de pot binnengehaald. Astrid zorgt er niet voor dat de kas nog meer gespekt wordt, maar kan er alleen voor zorgen dat de kas gelijk blijft of dat er geld vanaf gaat. Ik vind blijven dat ook eerder 'n neutrale actie dan 'n onmolse actie.

Op zich denk ik niet dat de mol 't in aflevering 5 nodig vond om erg veel te mollen. De inhoud van de kas is nog steeds relatief klein en zoals Angela ook in 't begin tegen de mol zegt 'zullen de kandi's er zelf wel weer voor zorgen dat er geld af zal gaan de komende dagen'. Ik denk trouwens dat 't ook erg moeilijk was om te saboteren in de eerste opdracht van deze aflevering, omdat er 2 andere kandi's zo dicht op de mol zouden zitten. Dus eigenlijk was 't voor de mol niet nodig om bij de groep te zijn in aflevering 6. Maar waarom twijfel ik dan nog steeds zo erg over Astrid?  :-\

1 ding is iig zeker: morgenavond rond 21.10 uur zullen we weten of Astrid nu gaat of niet.








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #86 Gepost op: 18-04-2003, 20:34:58 »
Even doorfilosoferend over aflevering 6: Ik geloof niet dat er 2 kandi's gaan afvallen . Alleen hoe moet die situatie bereikt worden? Stel vlak voordat Astrid haar keuze bekend maakt, maakt Angela zelf een tegenvoorstel doet. De groep weet dan nog niet wat Astrid gaat doen. De groep moet kiezen :

a)wel een executie als Astrid niet weggaat maar dan zonder Astrid (dus vrijstelling voor astrid , zgn omdat zij de test niet goed heeft kunnen maken)
b) geen executie als Astrid wel weggaat maar dus 7000 euro minder in kas en de kans dat Astrid het dus niet doet en dus optie A optreedt.
c) afkopen voor een x bedrag en geen executie , iedereen blijft en astrid mag geen keuze maken.

in geval c gaat er dus , geld verloren rechtstreeks doordat men bang is dat astrid niet zal gaan. Astrid zit in alle gevallen in een beslissende positie , maar er ontstaat een soort pokerspel, niemand weet wat zij gaat doen (angela natuurlijk wel-> ze gaat niet). In geval a zal er echter wel iemand afvallen aan het begin van de uitzending , geval b treedt niet op astrid is de mol.

Het zal wel ver gezocht zijn , maar mijn gevoel zegt dat aflevering 6 zeer vreemd zal verlopen. De grootste slag van de mol ooit is namelijk nog niet uitgevoerd . Nieuwe kans?







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #87 Gepost op: 18-04-2003, 20:38:00 »
Het zal wel ver gezocht zijn , maar mijn gevoel zegt dat aflevering 6 zeer vreemd zal verlopen.

Ik heb ook dit gevoel sinds de aflevering zaterdag. En eerlijk gezegd zou ik 't ook wel erg leuk vinden als er meer achter blijkt te zitten dan enkel en alleen 'n beslissing van Astrid om wel dan wel niet te gaan.  :)








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #88 Gepost op: 18-04-2003, 21:10:18 »
En wat als een van de kandidaten nou zegt van: heee, wat is dat nou? waarom krijgt zij die keuze? Dat wil ik ook wel! Geef mij maar 7000 euro, dan ga ik wel!

Vind het ook niet eerlijk tegenover de andere kandidaten (vooral Aafke, die dus even ver is als Astrid)die dus zonder geld naar huis zijn...
Blijf het een vreemd iets vinden en eigenlijk vind ik het ook niet leuk...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #89 Gepost op: 18-04-2003, 21:20:23 »
En wat als een van de kandidaten nou zegt van: heee, wat is dat nou? waarom krijgt zij die keuze? Dat wil ik ook wel! Geef mij maar 7000 euro, dan ga ik wel!

Hmm, Astrid krijgt die keuze nou eenmaal, en ik denk niet eens dat 1 van de andere kandidaten het aanbod aan zou willen nemen.
En trouwens, Astrid heeft wel een prijs moeten betalen voor het krijgen van dit aanbod; ze heeft 2 dagen met de groep moeten missen...

Dus ze hoeft zich niet schuldig te voelen voor de 7.000 euro iig! :)
(en ze verschaft de anderen nog eens in feite een vrijstelling)

Maar ik denk trouwens niet dat er nog iets 'raars' gaat gebeuren de komende afl. :)
Eerst valt Astrid af en aan het eind weer iemand. ;)










Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #90 Gepost op: 18-04-2003, 21:42:03 »
En wat als een van de kandidaten nou zegt van: heee, wat is dat nou? waarom krijgt zij die keuze? Dat wil ik ook wel! Geef mij maar 7000 euro, dan ga ik wel!

Vind het ook niet eerlijk tegenover de andere kandidaten (vooral Aafke, die dus even ver is als Astrid)die dus zonder geld naar huis zijn...
Blijf het een vreemd iets vinden en eigenlijk vind ik het ook niet leuk...

Helaas is dit spel (net als het leven overigens) niet altijd even eerlijk , in een gelijke kansen theorie geloof ik dan ook (niet) meer.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #91 Gepost op: 19-04-2003, 09:54:59 »
Ik heb nog steeds het gevoel dat Astrid niet gaat!

We moeten nog wel ongeveer 12 uur wachten voordat we het weten... :-\

In de tussentijd heb ik de videoboodschap van de mol uit aflevering 3 nog een keer of 6309 afgeluisterd, en het viel me op dat de mol het woord 'opdracht' op een manier uitspreekt die kandidaten uit het zuiden van het land (Patricia) uitsluit van het molzijn. En als je wilt dat Astrid je mol is dan hoor je haar er 100% in  ;).

Het fragment is bijgevoegd, je moet alleen de extensie ff hernoemen van .txt naar .mp3.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2003, 09:55:41 door pimwiz »

Offline pinguin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #92 Gepost op: 19-04-2003, 12:23:29 »
Volgens mij wil ze gewoon erg graag naar huis, om welke reden dan ook en hebben ze daar een oplossing voor gezocht. Wel een rare als je het mij vraagt....








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #93 Gepost op: 19-04-2003, 21:05:58 »
Nou duidelijk!!!!
 ;D
Maar het blijft vreemd!!!







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #94 Gepost op: 19-04-2003, 22:18:33 »
Het feit dat ze werd afgezonderd was natuurlijk erg nadelig voor haar en liet haar eigenlijk niet de keuze om in het spel te blijven. Misschien dat daar tegenover stond dat ze op het goede spoor zat...







Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #95 Gepost op: 19-04-2003, 22:24:09 »
Ik zat echt zo van nee, hoe kan ze dat doen????? Echt zonde hoor. Maar nog steeds weten we het hoe wat waar en waarom niet.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #96 Gepost op: 20-04-2003, 01:34:46 »
Heeft iemand nog duidelijk gehoord wat Astrid zei toen ze met Angela het hotel uitliep? Ik meen me iets te herinneren van 'steeds maar zitten denken' of zo. ???
Kreeg op één of andere manier toch het idee dat ze heel graag naar huis wilde. En waarom kunnen er geen vragen gesteld worden aan Astrid? Ze is toch ook gewoon een 'afvaller', al was het haar eigen keus?








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #97 Gepost op: 20-04-2003, 09:14:03 »
Ik heb niet precies gehoord wat Astrid zei, maar 't leek wel alsof haar mond helemaal niet bewoog tijdens 't uitspreken van deze zinnen, terwijl ze toch duidelijk tegen Angela praatte.  :-\

Wat ik vreemd vond is dat we nog uitspraken uit 'n biecht van Astrid hoorden terwijl ze naar de auto liep met Angela. Die biecht was duidelijk na afloop van haar vertrek opgenomen, want 't ging erom dat ze zich zo alleen voelde en 't 'n vreemd afscheid vond.

Dit is volgens mij de eerste keer dat ze nog na 't vertrek van 'n kandi 'n biecht opnemen en daarvan stukjes uitzenden tijdens 't vertrek. Daarom dacht ik ook nog heel even dat Astrid nog terug zou komen, maar we hebben haar verder niet meer gezien in aflevering 6.  







« Laatst bewerkt op: 20-04-2003, 09:14:34 door Han13 »

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #98 Gepost op: 20-04-2003, 10:03:51 »
Citaat
Er zijn nu ongeveer twee weken verstreken en ik begin mijn kinderen erg te missen. Zo ontzettend dat ik visioenen van ze krijg. Een soort beeldflitsen waarin ze op een ideale manier naar me toekomen. Lachend en spelend, maar ik kan ze niet aanraken terwijl ik verteerd word door het verlangen. Het voelt alsof er een gat in mijn hart valt dat elke dag groter wordt. Dit gevoel is alleen weg als ik slaap. En dan krijg ik het voorstel om met een deel van het prijzengeld te vertrekken. Zevenduizend euro!

Uit het dagboek van Astrid.
Waarschijnlijk de reden waarom zij het spel uit wordt gebanjerd.







Take a glorious bite out of the whole world

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #99 Gepost op: 20-04-2003, 10:21:27 »
Dan moet dat de reden zijn geweest voor haar vertrek. Blijft vreemd , ze moet er zo en zo eerst met Angela over gepraat hebben. En waarom moet de groep daar 7000 Euro voor inleveren? Ik vind het een mollestreek van WIDM net als met dat geld weggooien van George vorig jaar. Zulke dingen doen ze in Belgie niet dat moet ik ze toegeven. Bovendien moeten ze na de serie nu toch weleens heel goed uitleggen wat de schaarknipbewegingen van Astrid danwel betekend hebben of althans de verwijzing van de mol naar die bewegingen op de videoboodschap . Ik ben een beetje ontgoocheld, niet zozeer dat mijn mol weg is , maar om de manier waarop het spel gespeeld wordt en waarop de hints in de serie gestopt worden.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?