Auteur Topic: Verzoek aan deenigeechtemol 2003  (gelezen 94401 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #240 Gepost op: 11-05-2003, 22:20:44 »

Het kwade huist in The Black Lodge, een blokhut in de donkere bossen waar een dwerg, die achteruit praat, conciërge is. Deze blokhut is alleen toegankelijk bij een pikzwarte hemel.


Verder nog wat eigenaardigheden:
- Twin Peaks is een houthakkersstadje, met een houtzagerij.
- Black Lodge- Hearts Lodge?

In ieder geval zijn er tussen Twin Peaks en WIDM veel overeenkomsten (wat te denken van Angela die het heeft over een hotel uit een David Lynch-film?)


Ik las dat Twin Peaks in Canada lag. BOB (die de verpersoonlijking van het boosaardige in elke mens voorstelt) is dus onze mol en geeft daarmee deze Wie is de mol-serie een nogal esoterisch en occult tintje.  







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #241 Gepost op: 11-05-2003, 23:24:00 »
Ik las dat Twin Peaks in Canada lag.
Twin Peaks (dat overigens een fictief plaatsje is) ligt niet in Canada maar wordt gesitueerd dicht tegen de Canadese grens aan in de staat Oregon in het noord-westen van de VS. Ik heb de hele serie overigens wel op video. Zeer de moeite waard overigens om te bekijken, 1 v/d beste series aller tijden.







« Laatst bewerkt op: 11-05-2003, 23:25:36 door thie »
E.Thie Phone Mole

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #242 Gepost op: 12-05-2003, 00:44:15 »
Vreemde gebeurtenissen:
In de bossen achter het dorp gebeuren raadselachtige dingen. Op het vermoorde lichaam van Laura wordt een letter R aangetroffen. Hoofdverdachte Bobby (vriendje van Laura) kan het niet gedaan hebben, omdat Bobby niet van Laura hield, aldus de kromme redenering van Cooper die achteraf wel gelijk krijgt. De agent komt, met behulp van The Giant (De Reus), op het spoor van BOB, die op zijn beurt weer wordt geholpen door de Man met de ene arm (Mike). Deze vriend van BOB hakte ooit zijn eigen arm af toen hij tot inkeer kwam en het kwade inruilde voor het goede. Het kwade huist in The Black Lodge, een blokhut in de donkere bossen waar een dwerg, die achteruit praat, conciërge is. Deze blokhut is alleen toegankelijk bij een pikzwarte hemel. Cooper treedt binnen en ontdekt de waarheid. Hij was op ideeën gebracht door de uilen, die (net als bij Harry Potter) niet zijn wat ze lijken."

De aanwijzing moet waarschijnlijk zijn dat de mol binnenkwam toen het donker was...

Momferdina is echt goed...







« Laatst bewerkt op: 12-05-2003, 00:45:15 door ReneB »
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #243 Gepost op: 12-05-2003, 11:34:46 »
De aanwijzing moet waarschijnlijk zijn dat de mol binnenkwam toen het donker was...

Conclusie: het moet wel Chandrika, Elise of Ron zijn!  :P







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #244 Gepost op: 12-05-2003, 11:53:07 »
Conclusie: het moet wel Chandrika, Elise of Ron zijn!  :P
Jemig! Dat is wel een hele snelle conclusie  ;D







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #245 Gepost op: 12-05-2003, 12:03:08 »
leuk, twin peaks!! geweldige serie was dat.....
daar was toch iets met een blok hout? en als die stukjes die acherste voren werden afgespeeld......








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #246 Gepost op: 12-05-2003, 13:41:15 »
Ik was gisteren nog 'ns de ontknoping van de Belgische reeks aan 't bekijken en daar stond op 't blaadje met molinstructies voor Marc, dat Stijn schijnbaar gevonden had, ook 'Twin Peaks'. Ik heb effe op de officiele Belgische site gekeken en nu blijkt dat de opdracht waarbij de kandi's vuur over de land- en zeeroute naar 't feest moesten brengen, 'Twin Peaks' wordt genoemd. Mij is echter geheel ontgaan wat deze opdracht met de serie Twin Peaks te maken heeft. Iemand die dat toevallig weet?  :-\

't zal waarschijnlijk wel niks te maken hebben met de aanwijzing van onze Nederlandse mol, maar ik vond 't wel erg toevallig. Daarom vroeg ik me af of er niet 'n verband is tussen die Belgische opdracht en de hint die onze mol hier 'n paar dagen geleden heeft gepost.








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #247 Gepost op: 12-05-2003, 14:09:59 »
dit is bob uit twin peaks trouwens....wel toevallig dat degene die het filmje achterliet op de chat zich ook bob noemde.









Offline Nouky

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #248 Gepost op: 12-05-2003, 14:13:20 »
Ik weet wel dat er nog een Twin Peaks-film is die "Fire walk with me" heet( die is geloof ik na de televisie-serie uitgebracht). Ik heb `m niet gezien, maar hij gaat over de laatste 7 dagen van Laura`s leven (makkelijk he internet hahaha).

PS. Thie jij hebt alle afleveringen van Twin Peaks nog op video? Gaaf zeg, kan je een kopietje voor me maken  ;). Of is ie toevallig te koop op video of DVD? (Ik dacht zelf namelijk dat alleen de films te koop zijn, niet de TV_serie.)










Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #249 Gepost op: 12-05-2003, 14:15:23 »
was bob niet de one-eyed-man waar laura voor haar dood over droomde?? hoe zat het ook alweer??










Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #250 Gepost op: 12-05-2003, 14:29:43 »
er bestaat zelfs een magazine dat naar killerbob vernoemd is:









Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #251 Gepost op: 12-05-2003, 14:34:42 »
was bob niet de one-eyed-man waar laura voor haar dood over droomde?? hoe zat het ook alweer??


Op pagina 11 van dit topic (althans in mijn lay-out) staat al precies beschreven wie en wat bob was ;)







Ma how, zeg!

Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #252 Gepost op: 12-05-2003, 14:53:06 »
dit is bob uit twin peaks trouwens...
Dat is niet Bob, maar Leland Palmer, de vader van Laura Palmer in wie Bob geruime tijd huisde en die Leland gebruikte als instrument voor z'n moorddadige acties.
Voor meer info over Twin Peaks, zie ook http://twinpeaks.org

Dit is Bob:


[verwijderd door de admin]
E.Thie Phone Mole

Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #253 Gepost op: 12-05-2003, 14:54:19 »
was bob niet de one-eyed-man waar laura voor haar dood over droomde?? hoe zat het ook alweer??
De one-armed man was Mike, dit was een voormalig partner in crime van Bob.







« Laatst bewerkt op: 12-05-2003, 14:54:46 door thie »
E.Thie Phone Mole

Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #254 Gepost op: 12-05-2003, 15:13:56 »
Ik heb effe op de officiele Belgische site gekeken en nu blijkt dat de opdracht waarbij de kandi's vuur over de land- en zeeroute naar 't feest moesten brengen, 'Twin Peaks' wordt genoemd. Mij is echter geheel ontgaan wat deze opdracht met de serie Twin Peaks te maken heeft. Iemand die dat toevallig weet?  :-\
De link zit waarschijnlijk in: 'Fire walk with me', een raadselachtige lijfspreuk van Bob. Het is ook de naam van de film die na afloop van de serie werd uitgebracht en een pre-quel op de serie is. Het wachten is (helaas!) nog steeds op de sequel: Twin Peaks had feitelijk nog een derde seizoen moeten krijgen maar werd door ABC (geloof ik) gecanceld. Er liggen dus nog een heleboel open eindjes waarvan het leuk zou zijn als die ooit nog eens (bij voorkeur door David Lynch en Mark Frost) zouden worden afgewerkt.







« Laatst bewerkt op: 12-05-2003, 15:15:03 door thie »
E.Thie Phone Mole

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #255 Gepost op: 12-05-2003, 15:28:27 »
Dat is niet Bob, maar Leland Palmer, de vader van Laura Palmer in wie Bob geruime tijd huisde en die Leland gebruikte als instrument voor z'n moorddadige acties.
Voor meer info over Twin Peaks, zie ook http://twinpeaks.org

Dit is Bob:


die foto van hierboven is half bob half leland!   :P  ;D ;)








Offline Jeweetwel

  • Forumlid
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #256 Gepost op: 12-05-2003, 16:36:22 »
The true story of a real fake
(deels opgenomen in Montreal)








maapie

  • Gast
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #257 Gepost op: 12-05-2003, 16:37:33 »
The true story of a real fake
(deels opgenomen in Montreal)
wat bedoelt ie(of ze) ;D daar nou weer mee?







« Laatst bewerkt op: 12-05-2003, 16:38:03 door maapie »

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #258 Gepost op: 12-05-2003, 16:39:18 »
The true story of a real fake
(deels opgenomen in Montreal)

Hallo! Daar ben je weer :)

Ok The true story of a real fake wijst naar de film Catch me if you can, zie hier http://biz.yahoo.com/prnews/030226/law026_1.html.









Ma how, zeg!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Verzoek aan deenigeechtemol 2003
« Reactie #259 Gepost op: 12-05-2003, 16:39:27 »
of het molfilmpje of een of ander verhaal over iets dat verzonnen is. (Blair Witch Project???)