Auteur Topic: Persoverzicht Mol IV  (gelezen 30774 keer)

Offline Lauren

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Koekoek!
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #40 Gepost op: 25-03-2003, 14:26:30 »
In de mikrogids staat elke week een testpanel. 3 personen spreken hun waardering uit over een bepaald programma. En in de gids van komende week is WIE IS DE MOL? het programma. Wij weten natuurlijk allang dat dat een topprogramma is, maar misschien toch leuk om te melden dat er een goeie score gegeven werd. 1 x ++ en 2 x +. (-- is laagst, ++ is hoogst) De meeste mensen zeiden ook dat ze het gingen volgen omdat ze nu ook willen weten wie dan de mol is!!  







Koekoek!

Offline Sjimmy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #41 Gepost op: 25-03-2003, 14:32:13 »
Die column staat elke vrijdag in spits (en op www.spitsnet.nl)








Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #42 Gepost op: 25-03-2003, 14:38:12 »
In de mikrogids staat elke week een testpanel. 3 personen spreken hun waardering uit over een bepaald programma. En in de gids van komende week is WIE IS DE MOL? het programma. Wij weten natuurlijk allang dat dat een topprogramma is, maar misschien toch leuk om te melden dat er een goeie score gegeven werd. 1 x ++ en 2 x +. (-- is laagst, ++ is hoogst) De meeste mensen zeiden ook dat ze het gingen volgen omdat ze nu ook willen weten wie dan de mol is!!  

 :D :D :D
 Eindelijk eens een positief bericht over de mol in een tv-gids!!!







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #43 Gepost op: 28-03-2003, 08:33:19 »
Vandaag in de spits, het stukje van Angela:

Diepgevroren

De stemming is grimmig. Na vier dagen komt er een herverdeling van de macht. De kandidaten die aanvankelijk een afwachtende houding aannamen, nemen geen genoegen meer met de hun toebedeelde rol als uitvoerder. In zo’n geval mag ik graag de twee tegenpolen bij elkaar zetten voor een opdracht samen. Uiterst beleefd en voorzichtig gaan ze met elkaar om.

We zijn op de Fundytrail, een prachtig natuurgebied dat eigenlijk in de winter gesloten is. Het zomerhuisje van de Hearstfamilie ligt in het midden. Het is het eindpunt van de opdracht. Pauki (redactie) en ik worden door de regisseur alvast naar beneden gestuurd om ons voor te bereiden op de presentatie. Het duurt nog anderhalf uur voordat de cameraploeg naar beneden komt. Wij zijn inmiddels zo koud dat we bang zijn dat onze bevroren neuzen afbreken als we ze snuiten. Eenmaal beneden besluit Boudewijn de presentatie grotendeels off-camera te doen. De meligheid slaat toe. We strompelen weer naar boven om gelukzalig een warm kopje soep te eten. Bij de eerste hap worden we gesommeerd om onmiddellijk te komen 'want de auto gaat zo weg'.  We hobbelen, soepetend, het pad weer af om beneden weer een half uur op de truck te wachten. Ik zit achter in de laadbak te stuiteren (wat nou glamour!).

Na een half uur door adembenemende natuur gereden te hebben stappen we, nu diepgevroren, uit. De Hearst lodge verwelkomt ons met een haardvuur, heerlijk!!  Maar niet voor ons. Na twee minuten worden we door Marieke, onze andere regisseur, eruit gemieterd want 'wie weet komen de kandidaten er zo aan'...
Wordt vervolgd.








Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #44 Gepost op: 28-03-2003, 11:33:37 »
In de mikrogids staat elke week een testpanel. 3 personen spreken hun waardering uit over een bepaald programma. En in de gids van komende week is WIE IS DE MOL? het programma. Wij weten natuurlijk allang dat dat een topprogramma is, maar misschien toch leuk om te melden dat er een goeie score gegeven werd. 1 x ++ en 2 x +. (-- is laagst, ++ is hoogst) De meeste mensen zeiden ook dat ze het gingen volgen omdat ze nu ook willen weten wie dan de mol is!!  

Ik heb hier de Mikro Gids voor me liggen en ik vind 't toch leuk om de mening van 't panel effe voor jullie over te tikken.  :)

BANKPANEL

Wekelijks komen lezers in Mikro Gids aan het woord over televisieprogramma's. Deze week vroegen we het panel zijn mening over Wie is... de mol? uitgezonden op 8 maart op Ned. 1.

(-- zeer slecht, - slecht, +- redelijk, + goed, ++ zeer goed)

Anthonia van Emden-Geerlings, Velddriel. 56 jaar en beeldend kunstenaar: ++
'Ik was aangenaam verrast door het programma. Na de aankondiging verwachtte ik eigenlijk niets, maar Wie is... de mol? is een psychologisch detectivespel waarbij ik op het puntje van mijn stoel zat. Eerst dacht ik dat het intro veel te uitgebreid was, maar later bleek dat je deze informatie echt nodig had. Wat is het interessant te zien hoe mensen omgaan met het gegeven dat iemand in het team de mol is. Het feit dat je eigenlijk niemand kunt vertrouwen gaat ten koste van de teamgeest. Dit zou een heel leerzaam programma kunnen zijn voor managers om te leren samenwerken. Zeker weten, volgende week zit ik weer gekluisterd aan de buis.'

Karin Nooijen, Someren. 34 jaar en fulltime moeder: +
'Ja, ik vind het wel een leuk programma. Normaal houd ik niet zo van spelprogramma's maar Wie is... de mol? onderscheidt zich toch wel van andere. Vooral ook omdat je kunt meegenieten van de omgeving van Canada. Angela Groothuizen is geknipt als presentatrice van dit programma. Ze houdt goed de schwung erin zonder al te veel branie. In vind het erg leuk om mee te kunnen leven et de kandidaten en ook om te bedenken wie nu die mol is. Van de opdrachten leer je zelf ook nog iets. Wel hadden ze naar mijn mening iets duidelijker kunnen uitleggen hoe het nu precies werkt met die computer. Hoe wordt nu bepaald dat er iemand afvalt?'

Philippe Cremers, Brunssum. 43 jaar en pastoraal werker: +
'Ik vond het wel leuk om naar deze veredelde vorm van padvinderij te kijken. En ik kan me ook wel voorstellen dat ik er nog wel een keer naar ga kijken. Het programma nodigde mij uit om mee te denken en ik wil er toch ook wel achter komen wie die mol nou is. Wie is toch degene die de boel verziekt? Wat een leuk spelletje is dat eigenlijk. Maar ik vind wel dat de presentatie iets minder serieus moet. Nu wordt het gebracht alsof er van alles op het spel staat. Maar ja, in feite gaat het om een stel mensen die zich bezighouden met scouting. Bij die opdrachten is een zekere serieuze toon nog wel op zijn plaats maar toch niet bij de rest van het programma?'








Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #45 Gepost op: 4-04-2003, 11:36:13 »
De column van Angela in de spits van 4 april

Hersengymnastiek

De reisdagen zijn altijd heerlijk, want dan hoeven we alleen maar urenlang te rijden door het Canadese landschap. Tenminste als je, zoals iedereen in deze produktie, zo'n super-de-luxe Chrysler jeep rijdt. Pauki en ik echter reden in een lelijk, ongemakkelijk huurautootje, maar na de off-day op de fundytrail heb ik een fantastische Van geconfisqueerd en nu hebben we zin in de reis. Pauki en ik zijn bijna altijd tot elkaar veroordeeld en daar hebben we mazzel mee want ondanks Pauki's griep en onze vermoeiheid lachen we alle ellende weg. Ondertussen praten we over het programma, hersengymnastiek heet zoiets. De opdrachten die nog komen, de opdrachten die nog niet helemaal kloppen, de kandidaten; wie zit er in de gevarenzone en wie zou kunnen winnen, wie verdenkt wie en vooral wat kan de Mol de volgende dagen gaan doen. Ondertussen heeft Pauki een hotline met Boudewijn en Marieke en zo wordt elke minuut van de reisdag benut. 's Avonds is iedereen weer blij om elkaar te zien. We kunnen er weer even tegenaan.


De kandidaten slapen in een motel dat zo uit een David Linch-film lijkt te komen. Heel Noord-Amerikaans maar ook een beetje sinister.Twee kandidaten ondergaan een verwendag en de rest moet zich in het zweet werken bij de Canadese lumberjacks.

Marieke heeft een prachtige locatie gekozen om het lumberjacken te filmen. 's Avonds met het kampvuur, cajunmuziek en barbecue voelen we ons allemaal bevoorrecht dat we hier mogen zijn. Even zijn we de kou, heimwee en het slaaptekort vergeten. Wat is het een geweldig programma om te maken vooral als de Mol steeds meer op dreef komt. De pot raakt steeds leger.









When God created man, she was only joking!

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #46 Gepost op: 4-04-2003, 13:10:00 »
Niet om dit topic af te kraken... Vind het zelfs leuk om persberichten en zo te lezen, maar ik vroeg me af of jullie verwachtte hier een hint uit te kunnen halen... Mijn idee is dat iedereen met een normale radio (muziekfragment) en tv/ video alle hints moet kunnen zien en dat er dus geen hints in andere zaken zitten...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #47 Gepost op: 4-04-2003, 14:04:54 »
Dit topic is geopend om gewoon bij te houden wat er in de pers allemaal verschijnt over WIDM. De meeste hier vinden 't namelijk gewoon leuk om dat te lezen. Niet iedereen heeft al die bladen en kan de verschenen artikelen daarom in dit topic lezen.  :)

Ik denk niet dat 't iemands intentie is geweest om hier aanwijzingen in te gaan zoeken, want 't zou idd wel erg onwaarschijnlijk zijn dat die hier in te vinden zijn.  ;)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #48 Gepost op: 5-04-2003, 11:16:15 »
In 'Kijkweek' in VARA's TV Magazine voor komende week zegt Diederik van Vleuten het volgende:

'Laatst heb ik Wie is... de mol? gezien (Nederland 1, 21:02 uur). Ik heb het geheim niet kunnen ontdekken. Heeft mij verloren als kijker. Erg, hé?'

Ja, inderdaad erg, Diederik! >:( En ik vind je nog wel altijd zo leuk. Ben zeer teleurgesteld! :P ;)








Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #49 Gepost op: 6-04-2003, 17:57:32 »
Een paar weken geleden stond er in de KRO gids een best wel lang interview met Angela. Helaas ligt die gids allang bij de oude kranten...
Maar wat ik me nog kan herinneren dat erin stond zijn eigelijk vooral dezelfde dingen die in al die artikelen terug komen. (Kandidaten worden steeds slimmer, waarschijnlijk laatste jaar, kou in Canada ect.)







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #50 Gepost op: 23-04-2003, 16:31:08 »
In de Avro bode (geloof ik) staat een stukje (zeer klein) over de Mol van vorig jaar en daarbij een fotootje van George... de Mol.

In de Vara gids staat een stukje over Angela Groothuizen (Bij Roem!) alleen wordt Wie Is De Mol hierin niet echt besproken.








Offline Amy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ara Halici !
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #51 Gepost op: 27-04-2003, 17:10:31 »
Heeft iemand misschien het stukje van Angela in de Spits van afgelopen vrijdag? Ik had zelf niet de mogelijkheid om het te lezen en op internet kan ik het niet vinden.







'Elke dag dank ik God op m'n blote knieën dat er geen penopauzende kerel aan m’n kop zeurt.'

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #52 Gepost op: 27-04-2003, 17:55:23 »
Ik heb het ook niet gelezen maar het zal waarschijnlijk bijna hetzelfde zijn als haar dagboek bij aflevering 7 op de officiele site. www.wieisdemol.nl








Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #53 Gepost op: 27-04-2003, 20:41:26 »
Ik heb het ook niet gelezen maar het zal waarschijnlijk bijna hetzelfde zijn als haar dagboek bij aflevering 7 op de officiele site. www.wieisdemol.nl
Ik heb hem wel kunnen lezen en inderdaad ;). Alleen kondigde zij toen George aan als een 'oude bekende' die eraan heeft meegeholpen die opdracht te doen slagen. Hetgeen natuurlijk ook zo was; de opnamen van hem met René en Chandrika hebben de aandacht van de problemen, die ook de anderen in de metro moeten hebben meegemaakt, afgeleid.







Thank U

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #54 Gepost op: 27-04-2003, 22:49:30 »
Ik las in de KRO gids bij mijn oma een ingezonden brief van een fanatieke mollenvanger. (misschien wel iemand van dit forum) Het was iets van: het leukste spel op de Ned. tv, mensen die de afleveringen opnemen en nog vijf keer terug kijken, met elkaar discussieren op internet etc.







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #55 Gepost op: 1-05-2003, 17:47:10 »
TeleVizier nummer 18; 3 t/m 9 mei 2003 p. 35 (TV-tips 3 mei: zaterdag)
Ex-mol George 'Ze hebben me flink onderschat'
21.02 Ned. 1 amusement
Terwijl iedereen zich afvraagt wie de saboteur is in Wie is... de mol?, is kunstschilder George druk bezig met de voorbereidingen van zijn expositie. Toch kijkt de Utrechter graag terug op die spannende weken van vorig jaar. "Ik vond het een erg leuke tijd en heb zeer van mijn rol genoten. In mijn aanmeldingsbrief had ik al laten weten dat ik het liefst de mol wilde zijn, omdat ik die dubbelrol wel zag zitten. Natuurlijk was het soms ook lastig, omdat je op het juiste moment moest toeslaan. Maar dankzij de hulp van het productieteam ging mij dat goed af. Bovendien waren alle groepsleden er van overtuigd dat ik de mol niet kón zijn; ze vonden me daar te dom voor. Nou, ze hebben mij dus flink onderschat!" Wil je een bezoekje brengen aan George's expositie? Kijk dan voor meer informatie op www.georgelangenberg.com.







« Laatst bewerkt op: 1-05-2003, 17:56:02 door Rocky »
Thank U

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #56 Gepost op: 1-05-2003, 22:20:03 »
Een van mijn favoriete kandidaten van vorig jaar: Ellen krrr krrr toingggggg  ;D staat deze maand in de opzij met een intervieuw over haar mama cash. Er wordt nog even genoemd dat we haar kunnen kennen van WIDM, natuuuuurlijk kennen we haar van WIDM  :D Ik ga het niet overtypen, heb geen link voor jullie kunnen vinden en het gaat verder niet echt over de mol maar toch, hoort ook in dit topic vind ik. Als je geinteresseerd bent moet je in de winkel maar even gaan kijken.







'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #57 Gepost op: 1-05-2003, 23:07:29 »
TeleVizier nummer 18; 3 t/m 9 mei 2003 p. 35 (TV-tips 3 mei: zaterdag)
Toch kijkt de Utrechter graag terug op die spannende weken van vorig jaar.
Even off topic... hoe Utrechts is George met zijn zachte g?







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #58 Gepost op: 1-05-2003, 23:11:29 »
Hij schijnt daar te wonen na zijn studie ;)







Thank U

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #59 Gepost op: 2-05-2003, 11:38:51 »
Klopt, ik kom ook uit Utrecht en zie hem geregeld lopen.  :D








don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!