Auteur Topic: Persoverzicht Mol IV  (gelezen 30777 keer)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Persoverzicht Mol IV
« Gepost op: 5-03-2003, 21:00:24 »
Geachte Mollers,

Net zoals in de de VRT-reeks kan er een soortgelijk item worden opgesteld over de NL-reeks. Als alles goed loopt (zoals het dat doet bij de Vlaamse tegenhanger) kan ik jullie wellicht op de hoogte houden over wat er verschijnt in Algemeen Dagblad, De Volkskrant, Het Parool, NRC Handelsblad en Trouw.
Ook hier vermelden dat alle externe hulp meer dan welkom is (net zoals ik die trouwens ook op het VRT-forum heb gekregen).
Wat er in de Nederlandse bladen verschijnt gaat dan weer helemaal aan mij voorbij. Misschien dat zich daar ook wel vrijwilligers aandienen.
Binnenkort gaan we weer van start.
Hopend op een goeie samenwerking groet ambijans jullie vanuit Belgisch-Limburg.  ;)







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #1 Gepost op: 5-03-2003, 21:29:31 »
Ambijans,

Je hebt voor het Belgische seizoen al een geweldige bijdrage geleverd en werkelijk geen enkel artikel gemist, petje af!

Ik ben bang dat de Nederlandse media iets minder het fenomeen Mol volgen, maar desalniettemin denk ik dat met hulp van de rest van de community, hier ook een grote verzameling artikelen kan komen  8)

Ik heb er alle vertrouwen in!







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #2 Gepost op: 6-03-2003, 14:48:58 »
Deze week in de NCRV-gids een heel interview met Angela Groothuizen. Chriz is een beetje lui, dus ik zal even beknopt de belangrijkste punten eruit halen.

-Ze waren niet op tijd klaar, wel kandidaten, maar nog geen mol, wel spelletjes maar geen locatie
-November waren opnames
-Het was heel koud in Halifax (waar ze beginnen), het ging ook nog sneeuwen, maar kandidaten sloegen zich er goed doorheen. Angela heeft nog thermisch ondergoed gehaald, (medium, maar het moest gewoon heavy zijn, zo koud)
-Gezocht naar bijzondere mensen, die in harmonie kunnen leven en afspiegelin zijn van Nederlandse samenleving
-Ze wilden niet alleen maar doctorandussen, zoals in een eerdere keer
-Angela vindt de chats in Mol-communitys geweldig.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #3 Gepost op: 6-03-2003, 14:50:08 »
Inmiddels is er in de NCRV gids een interview met Angela verschenen (zie grappige momenten).
Ik was vast van plan om net zo vlijtig te zijn als Ambijans, maar sorry, t'is nogal een lap tekst.

Misschien kan ik 'm nog inscannen vanavond....







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #4 Gepost op: 7-03-2003, 11:11:42 »
Vanavond/vanmiddag/morgen zet ik ook een mini stukje uit de mikro gids op de mediapagina, de skenner wil ff niet...







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #5 Gepost op: 7-03-2003, 20:34:25 »
De spits van vandaag:

De AVRO geeft morgenavond een voorproefje van de nieuwe reeks "Wie is de ...de Mol? Er wordt samen met oude Mollen teruggekeken op de voorgaande drie series. Vorig jaar trokken elf onbekende mensen onder leiding van Angela Groothuizen door het mooie en warme Portugal. Het programma werd in 2002, net als in 2001, genomineerd voor de Gouden TeleVisier-Ring. Bovendien kreeg "Wie is...de mol?""in 2001 een Academy Award voor het beste amusementsprogramma. De Belgische versie won in Montreux een Gouden Roos voor "beste internationale televisieprogramma in de categorie licht entertainment.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #6 Gepost op: 8-03-2003, 11:21:19 »
In enkele Vlaamse dagbladen werd al melding gemaakt van de nieuwe NL-reeks.
Een van de voorbeelden ff meegeven.
'De Morgen':

Nederlandse Mol naar Canada

Terwijl Vlaanderen zondag op TV1 te weten komt wie de voorbije acht weken de saboteur was in De Mol, krijgen Nederlandse kijkers vanavond een voorsmaakje van wat hen in het nieuwe seizoen te wachten staat.
In de Nederlandse versie van De Mol blikt presentatrice Angela Groothuizen terug op de vorige lichtingen uit Wie is... de Mol? en licht ze ook een tipje van de sluier van het komende seizoen, dat volgende week zaterdag aanvangt. Met een groep van tien mensen trekt de presentatrice naar Canada.
De eerste beelden van de nieuwe Mol-helden worden vanavond voor het eerst vertoond in deze compilatie. Aan de hand van fragmenten en gesprekken met ex-kandidaten blikt Groothuizen terug op de beste momenten uit drie series. De compilatie wordt heruitgezonden op vrijdag 14 maart en het nieuwe seizoen start op zaterdag 15 maart.








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #7 Gepost op: 11-03-2003, 21:01:11 »
Op http://www.kijkonderzoek.nl zijn de kijkcijfers van de afgelopen week te vinden.

De compilatie-uitzending van zaterdag 8 maart had een kijkdichtheid van 2,0% en dat betekent dat er zo'n 291.800 mensen gekeken hebben. Het marktaandeel van deze uitzending was 3,9%.

Ter vergelijking de cijfers van Idols dat op hetzelfde moment werd uitgezonden: kijkdichtheid 26,8% (3,9 miljoen mensen), marktaandeel 52,2%.








Offline JOX

  • Forumlid
  • whatever
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #8 Gepost op: 11-03-2003, 23:53:32 »
In de nieuwe AVRO-bode staat een interview met Angela met daarin een klein stukje over de Mol en de rest over haarzelf. En als extraatje .... een pagina met een overzicht van alle kandidaten.

ciao,
jox








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #9 Gepost op: 12-03-2003, 05:54:05 »
Op http://www.kijkonderzoek.nl zijn de kijkcijfers van de afgelopen week te vinden.

De compilatie-uitzending van zaterdag 8 maart had een kijkdichtheid van 2,0% en dat betekent dat er zo'n 291.800 mensen gekeken hebben. Het marktaandeel van deze uitzending was 3,9%.

Ter vergelijking de cijfers van Idols dat op hetzelfde moment werd uitgezonden: kijkdichtheid 26,8% (3,9 miljoen mensen), marktaandeel 52,2%.

Dit pleit voor de intelligentie van (Mol-kijken) Vlaanderen.
Sorry hoor, maar dit vind ik dus beneden alle peil.
"Idols" is toch nietsbetekenend ivglm De Mol ?







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #10 Gepost op: 12-03-2003, 08:03:58 »
"Idols" is toch nietsbetekenend ivglm De Mol ?
Dat is natuurlijk waar ;), maar toch moet ik toegeven dat ook ik live naar de finale van Idols heb gekeken en de compilatieuitzending heb opgenomen. En dat terwijl ik niet eens een Idols-fanaat ben!

Ok, ik was op visite dus had niet veel keus, maar het was ook maar een compilatieuitzending he? Verbaast mij niet echt. De Idols-finale zal wel één van de klappers van dit seizoen blijken qua kijkcijfers. Ze hebben het echte begin van De Mol ook niet voor niks vooruitgeschoven natuurlijk.







« Laatst bewerkt op: 12-03-2003, 08:04:14 door Jayne »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #11 Gepost op: 12-03-2003, 08:50:15 »
Dit pleit voor de intelligentie van (Mol-kijken) Vlaanderen.
Sorry hoor, maar dit vind ik dus beneden alle peil.
"Idols" is toch nietsbetekenend ivglm De Mol ?

Helemaal mee eens Gotcha, maar in Nederland wordt daar heel anders over gedacht.....helaas.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #12 Gepost op: 12-03-2003, 10:19:06 »
No hard feelings, misschien kijken veel mensen naar 'Idols' omdat er al eens mag worden gelachen met mensen die DENKEN dat ze kunnen zingen.
Btw, ik las trouwens her en der al dat de uitslag doorgestoken kaart was en dat de winnaar reeds vooraf vastlag. Zie ik bij 'De Mol' zo snel nog niet gebeuren...  ;)







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #13 Gepost op: 12-03-2003, 13:10:14 »
No hard feelings, misschien kijken veel mensen naar 'Idols' omdat er al eens mag worden gelachen met mensen die DENKEN dat ze kunnen zingen.
Btw, ik las trouwens her en der al dat de uitslag doorgestoken kaart was en dat de winnaar reeds vooraf vastlag. Zie ik bij 'De Mol' zo snel nog niet gebeuren...  ;)
Dit noem ik een aanleiding om een hernieuwde grote living te bouwen.
Bovendien mag jij nu het uitzicht bepalen, dat heb je met Marc wel verdiend.
Maar als Limburger wist jij uiteraard dat ik met Inge fout zat (net zoals ik wist dat het Nicole zeker wel niet was)







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Sjimmy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #14 Gepost op: 14-03-2003, 22:01:10 »
Vanaf nu op vrijdag in de spits, 11 weken lang een column van Angela over WIDM!!!
___________
Dit is het artikel van vandaag:
Tien kandidaten. Vijf mannen en vijf vrouwen. Ze kennen elkaar niet. Ze weten niet waar ze naar- toe gaan. Ze weten niet hoe lang ze weg zullen blijven. Ze weten alleen dat er een verrader, een saboteur, een mol in hun midden is. Iemand die met opzet de opdrachten waar geld mee valt te verdienen tot een minder goed einde probeert te brengen. Allemaal willen ze maar één ding weten: Wie is...de Mol? Voor de vierde keer presenteert Angela Groothuizen dit programma en reisde ze in november met de tien kandidaten af naar een land met een ruimte die alleen in superlatieven te beschrijven is, waar kleine dorpjes en grootse steden worden afgewisseld met onmetelijke stukken ongerepte wildernis. Land van bossen, beren, meren en natuurlijk de Maple Leaf: Canada. Angela Groothuizen kijkt met een tevreden gevoel terug op dit vierde seizoen. "Het was deze keer nog pittiger dan de andere drie series. De weersomstandigheden vielen erg tegen, we vonden geen geschikte eindredacteur en ook andere medewerkers vielen weg door verplichtingen elders. We konden pas in november naar Canada vertrekken waar de winter vroeg begon. Het was echt ontzettend koud, zeker wel min twintig! Daar kun je je niet op voorbereiden." Toch was het niet alleen bibberen en koukleumen, legt Angela uit. "Weten dat je met een waanzinnig programma bezig bent, maakt het allemaal weer goed. Dat is de motor, de drijfveer. We waren heel blij toen de eerste aflevering op band stond en gingen toen heel enthousiast verder." Het programma is een uitdaging voor de kandidaten, maar zeker ook voor de makers. "Het is een ontzettend lastige klus. Alles bij elkaar kost het ons wel een jaar om dit programma te maken. We moeten de perfecte locatie zoeken, de juiste mensen vinden en we nemen op op film, wat ook lastig is. Maar het ziet er op het eind heel mooi uit, wat het weer goedmaakt." En is het niet spannend om de mol te volgen en maar hopen dat 'ie niet al na twee dagen ontdekt wordt? "Dat is verschrikkelijk eng. De eerste tien dagen is dat de grootste stressfactor, maar we hebben die persoon al heel lang van tevoren op de rol voorbereid. Zelf heb ik zo min mogelijk contact met de mol gehad in Canada, dat zou te gevaarlijk zijn. We hadden zelfs geen speciaal oogcontact. Maar natuurlijk waren er allerlei slinkse weggetjes, zoals 'de biecht', waarbij de mol alleen kan zijn met een van de makers." Het feit dat dit het vierde seizoen is, maakt het er allemaal ook niet makkelijker op, vertelt Angela. "De kandidaten zijn niet meer onbevangen, ze reageren op hetgeen ze kennen van televisie en denken als programmamakers. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nu denken we eraan om een programma te maken met enkel bekende Nederlanders. In ieder geval is Wie is...de Mol? niet oneindig." Hoe ver kun je gaan met de opdrachten van de kandidaten? "Oh, maar wij gaan niet zo ver hoor. Het is meer een psychologisch spel en het is zeker geen Fear Factor."



Elf weken lang zal Angela Groothuizen middels een column in de Sp!ts over haar ervaringen tijdens de opnames van het programma vertellen. Kijk ook op de website www.wieisdemol.nl.

_________________________________

En dit de column:
WIe is de Mol? door Angela Groothuizen

Nova Scotia
Halifax is eigenlijk maar een uur of zes van Amsterdam vliegen, maar zo werkt het zelden in de praktijk. VIa Londen en New Foundland (zijn we daar tenminste ook nog even geweest), met hier en daar een fikse vertraging, komen we pas na 14 uur reizen aan op de plaats van bestemming. Het is lekker fris-.....heel erg fris.... eigenlijk best wel koud, maar met strakblauwe lucht. Indian Summer in Nova Scotia. De spelletjes zijn klaar, de locaties gevonden, het script geschreven, de productie staat strak en de stemming is geweldig. Iedereen heeft er zin in. Dat komt goed uit want we moeten 26 dagen keihard werken onder barre omstandigheden. De kandidaten weten niet wat ze boven het hoofd hangt... We hebben ze wel gewaarschuwd dat het koud kan worden maar als het de volgende dag al begint te sneeuwen slaat bij ons de paniek toe. We schaffen voor iedereen thermisch ondergoed aan. Maar het blijkt slechts een gebaar, want de vroege novemberkou dringt door alles heen. De kandidaten kleumen zich door de eerste dagen heen. Bovendien valt het niet mee om samen te werken. Ze beginnen elkaar onmiddelijk te verdenken en dat is mooi voor het programma. De Mol lacht in z'n vuistje. Het spel is begonnen.
______________________________
Voor deze keer overgetypt, maar weet niet of ik dat elke week kan/wil doen, misschien andere vrijwilligers?








Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #15 Gepost op: 14-03-2003, 23:33:16 »
Citaat
Voor deze keer overgetypt, maar weet niet of ik dat elke week kan/wil doen, misschien andere vrijwilligers?
Sjimmy overtypen is niet nodig: doe gewoon copy + paste vanaf de site van Spits.... www.spitsnet.nl  ;D







When God created man, she was only joking!

Offline Sjimmy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #16 Gepost op: 15-03-2003, 09:10:15 »
Ja het artikel staat wel op spitsnet, zo slim was ik ook!  :P
Maar de column niet!  >:( Dus die heb ik overgetypt.








Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #17 Gepost op: 15-03-2003, 09:14:28 »
Ook wel, rechts staat een kolom, waar een link stond naar haar column!!







Thank U

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #18 Gepost op: 15-03-2003, 10:47:28 »
Ook wel, rechts staat een kolom, waar een link stond naar haar column!!

juustum!  8)







When God created man, she was only joking!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Persoverzicht Mol IV
« Reactie #19 Gepost op: 15-03-2003, 11:17:17 »
las ik dat nou goed, een serie met bekende Nederlanders. Ik hoop het toch niet. Weinig plezier in om uit te gaan zoeken of media-geile Gordon of (en ik citeer:) pisnicht Albert Verlinde de Mol is.