Auteur Topic: Astrid is (niet) de mol!  (gelezen 64141 keer)

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 25-03-2003, 22:51:29 »
Calimero, volgens mij heb je vandaag een beetje last van je afbrokkelende eierschelp-hoedje.

Julien heeft imho idd op Astrid gestemd.
Hieruit kan je dan met 100% zekerheid besluiten dat Astrid niet de Mol is.

Je hebt me met deze opmerking veel pijn gedaan ;). Je vind het zeker niet erg als ik je deze opmerking nog eens onder je neus schuif aan het einde van deze serie, als ook jij met 100% zekerheid weet dat Astrid wel de mol is







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #61 Gepost op: 26-03-2003, 09:09:53 »
Je hebt me met deze opmerking veel pijn gedaan ;). Je vind het zeker niet erg als ik je deze opmerking nog eens onder je neus schuif aan het einde van deze serie, als ook jij met 100% zekerheid weet dat Astrid wel de mol is

Oeps...
Niet de bedoeling, maar omdat jij altijd zo "neen" shudt met jouw hoofdje...
"Jij bent groot en ik is klein" weetjewel.

In elk geval indien Astrid de Mol zou zijn, wat ook mijn vrouw beweert trouwens, dan zeg ik op voorhand al "shame on me" en "chapeau" aan jou.

Dat van die schelpjes was niet denigrerend bedoeld hoor, maar jouw "hoedje" ziet er zo raar uit.

ps: Heb je misschien een iets meer "positieve" Calimero, eg. eentje die "ja" knikt.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Vyper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Momfer is de mol!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #62 Gepost op: 26-03-2003, 11:58:22 »
Gotcha: hoe weet jij zeker dat Julien op Astrid heeft gestemd? Alleen maar door een theorie die je na 2 afleveringen denkt te kunnen bewijzen, of heb je ook nog iets anders?








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #63 Gepost op: 26-03-2003, 12:21:53 »
Dat is wel erg makkelijk beredeneert, het klopt niet eens, wat op bv. Patricia hebben meerdere mensen gestemd en daarna kwam Patricia dus niet. Dit hebben ze een paar keer gedaan om het overzichtelijker te maken. Geen echte hint denk ik en zeker niet iets wat je voor 100% kan zeggen. De eerste aflevering dacht Julien nog aan René en wat hij vervolgens zegt over zijn verdachte in aflevering 2 komt weer overeen met René.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 26-03-2003, 12:44:33 »
Bekijk het toch maar allemaal ff opnieuw: Meestal wordt degene waarop iemand heeft gestemd als volgende getoond.
Klopt zeker voor 60%.
Is natuurlijk onmogelijk indien meerdere kandi's op dezelfde Mol stemmen... maar toch.

In het overzicht "Wie verdenkt wie" op dit forum staat echter dat Julien Patricia verdenkt na afl 2. Ik vraag me af waar men dat vandaan haalt.
Ik vermoed ook dat dit veranderd is en dat er eerst (tercht) Astrid stond. Er staat me in elk geval iets van voor.
Heeft men dit opzettelijk gewijzigd omdat ik hier de nagel op de kop heb geslagen ?

Wie weet waarom in dat overzicht Patricia is vermeld als verdachte voor Julien na afl 2 ?







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 26-03-2003, 16:07:38 »
Hoe oud zijn de kids van Astrid?

de ene is 8 de ander weet ik niet, maar als dat misschien 2 is dan heb je weereens het getal 28!

 ;D








Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #66 Gepost op: 27-03-2003, 16:17:17 »
Viel me ook op dat bij de info over de kandi's, alleen bij Astrid specifiek de titel van een boek wordt genoemd. Nooit meer slapen, zoals al eerder hier vermeld. Heb dat boek niet gelezen, weet alleen dat de hoofdrolspeler Alfred Issendorf heet en dat het over een reis door Noorwegen gaat. Is misschien al bekend wat op blz. 28 van dat boek staat? Kunnen we hier iets mee?








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #67 Gepost op: 27-03-2003, 16:30:17 »
Heb zelf een zoontje van 2, het dochtertje Isis lijkt me jonger. Heb voor je vraag het intro nog eens bekeken. Wat me wel opvalt is dat ze de cijfers wel noemt!
Ze zegt dit is mijn 2e dochter Isis en dit is Cleopatra en is 8jaar.

(zou me niks verbazen als ze ook van Egypte hield  ;D)







« Laatst bewerkt op: 27-03-2003, 16:32:33 door Momferdina »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #68 Gepost op: 27-03-2003, 17:05:15 »
Ze zegt dit is mijn 2e dochter Isis en dit is Cleopatra en is 8jaar.

Goed gevonden! Als dit nog vaker voor gaat komen, een combinatie met 2 en 8, zou het best wel eens een hint kunnen zijn. :)








Offline appie

  • Forumlid
Kenteken
« Reactie #69 Gepost op: 28-03-2003, 12:23:12 »
Als de tweede opdracht wordt aangekondigt, dit gebeurt buiten de museum, staat er op de achtergrond (van de groep) een nieuwe crysler(grijs). Later als Astrid een tas moest zoeken staat deze tas ook in een nieuwe crysler (grijs). Nu vraag ik me af zijn het twee dezelfde auto's of te wel zijn de kentekens van deze twee het zelfde, want hoe weet astrid nu waar de tas zit.
Als de kentekens hetzelfde zijn hebben we een hele goede hint.
Help ff mee, alvast bedankt.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #70 Gepost op: 29-03-2003, 22:52:49 »
D'r is me iets vreemds opgevallen met betrekking tot Astrid tijdens 't uitspreken van de verdenking van Ron op haar als mol tijdens 't maken van de test. Ron sprak z'n verdachtmaking uit, waarna we 'n beeld te zien kregen van Astrid in de supermarkt die met Aafke overleg pleegde over de hoeveelheid euro's waarvoor ze ook al weer mochten inkopen. Zoals we gezien hebben konden de dames niet echt goed omrekenen en ontstond er veel verwarring.

Wat nu vreemd was aan dit fragment bij de test van Ron, was dat we Astrid horen praten met 'n enorme echo. En wie hoorden we ook met echo praten in deze aflevering? Juist ja, de mol in zijn/haar videoboodschap aan de groep!

Hierbij wil ik nog effe nadrukkelijk melden dat de andere 'terugblikken' die tijdens 't maken van de test werden getoond niet met echo waren.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #71 Gepost op: 29-03-2003, 23:17:15 »
Toch vond ik Astrid niet zo mols overkomen deze aflevering. Ok, ze laat Aafke het bedrag verkeerd omrekenen en ze corrigeert haar niet, maar als dat alles is.  :-\

Hoe werd die omrekenkoers eigenlijk verteld door Angela? Ik ging zelf namelijk ook de mist in. :-[








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #72 Gepost op: 29-03-2003, 23:25:49 »
Hoe werd die omrekenkoers eigenlijk verteld door Angela? Ik ging zelf namelijk ook de mist in. :-[

Volgens mij vertelde ze dat 1 dollar 0,65 euro was. En dan moet je dus gewoon 250 euro delen door 0,65 en dan kom je op ongeveer 385 dollar.

Ik denk trouwens dat die boodschappenopdracht al gedoemd te mislukken was, omdat 't vrijwel onmogelijk is om voor precies 250 euro artikelen bij elkaar te krijgen terwijl je ook nog aan al die andere voorwaarden moet denken (3 Nederlandse producten, niet duurder dan 10 euro, 3 aanbiedingen enz.)  :-\








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #73 Gepost op: 29-03-2003, 23:31:49 »
Ik denk trouwens dat die boodschappenopdracht al gedoemd te mislukken was, omdat 't vrijwel onmogelijk is om voor precies 250 euro artikelen bij elkaar te krijgen terwijl je ook nog aan al die andere voorwaarden moet denken (3 Nederlandse producten, niet duurder dan 10 euro, 3 aanbiedingen enz.)  :-\

Ja, ik vond het ook al een opdracht die gedoemd was te mislukken. Er was niet eens een marge waar ze binnen moesten blijven.

Maar goed, ik had het dus ook andersom begrepen. 1 Euro = 65 dollarcent, en ik wist ook niet meer wat Angela gezegd had als het bedrag dat ze moesten halen in dollars. :-\








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #74 Gepost op: 29-03-2003, 23:34:52 »
Maar goed, ik had het dus ook andersom begrepen. 1 Euro = 65 dollarcent, en ik wist ook niet meer wat Angela gezegd had als het bedrag dat ze moesten halen in dollars. :-\

Ze zei 385 dollar in de voice-over, maar dat zal Aafke en Astrid dus ongetwijfeld niet gezegd zijn. Ik weet trouwens ook niet zeker hoe die koers aan hen verteld is, want dat lieten ze geloof ik niet in beeld zien. 't werd geloof ik weer in de voice-over gezegd waarna we Aafke en Astrid zagen overleggen. :-\








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #75 Gepost op: 29-03-2003, 23:36:11 »
Oh ja, natuurlijk is het hun niet verteld. Maar ik wilde het zelf narekenen en toen wist ik niet meer wat Angela gezegd had. :D








Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #76 Gepost op: 29-03-2003, 23:41:00 »
Ja, ik vond het ook al een opdracht die gedoemd was te mislukken. Er was niet eens een marge waar ze binnen moesten blijven.

Het zou me niet verbazen als er wel degelijk een marge was. Ik neem aan dat die dan niet genoemd is, omdat ze er toch al veel te ver buiten zaten. Bij dezelfde opdracht in België moesten ze voor 500 euro kopen en mochten ze er 10 naast zitten.








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #77 Gepost op: 30-03-2003, 09:55:46 »
Ik vond het opvallend bij het afspelen van de videoboodschap van de mol in dat huisje, dat Astrid een aantal meters achter de rest van de groep stond . Ik bedoel als kandi sta je dan toch met de neus boven op het scherm , er wordt daar wel de mol getoond.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #78 Gepost op: 30-03-2003, 10:06:22 »
Hierbij wil ik nog effe nadrukkelijk melden dat de andere 'terugblikken' die tijdens 't maken van de test werden getoond niet met echo waren.

in afl 2 is dit ook gebeurd, bij ferdi met die vragen: ben je nou getrouwd?, bij het slotje, ook zo'n echo.

Je hoorde trouwens aafke ook in zo'n echo terugpraten tegen astrid in aflevering 3 - en wie vroeg dat nou aan ferdi of hij getrouwd was met die echo, ook aafke? oh help, ik geloof dat ik nou in het verkeerde topic zit  ;D








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #79 Gepost op: 30-03-2003, 11:33:38 »
Ik vond het opvallend bij het afspelen van de videoboodschap van de mol in dat huisje, dat Astrid een aantal meters achter de rest van de groep stond . Ik bedoel als kandi sta je dan toch met de neus boven op het scherm , er wordt daar wel de mol getoond.

Astrid zat ook met haar neus boven het scherm, maar pas toen Aafke het filmpje voor de tweede keer afspeelde zette ze wat stappen naar achter.