Auteur Topic: Patricia is (niet) de mol!  (gelezen 26583 keer)

aggie

  • Gast
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 29-03-2003, 22:32:48 »
Zou een mol zich zo manifesteren als Patricia in deze aflevering? Kanhet een tactiek zijn om mensen tegen elkaar op te zetten? Onfris, maar effectief? Zelf denk ik niet dat dat zo is. Wel verwacht ik de mol bij de niet-springers.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #61 Gepost op: 29-03-2003, 23:20:14 »
Weet niet of je kan concluderen dat de mol bij de niet-springers zat, of juist bij de springers. Wél denk ik dat Patricia zich nu duidelijk als niet-mol heeft gemanifesteerd. De mol gaat geen persoonlijke conflicten aan met één van de kandidaten.








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #62 Gepost op: 30-03-2003, 11:42:24 »
Zou een mol zich zo manifesteren als Patricia in deze aflevering? Kanhet een tactiek zijn om mensen tegen elkaar op te zetten? Onfris, maar effectief? Zelf denk ik niet dat dat zo is.
Wel verwacht ik de mol bij de niet-springers.


Ik denk dat een mol zich niet zo zou manifesteren bij die lintjes opdracht zoals patricia , bovendien was zij niet echt in de juiste positie dan kun je beter alleen zijn  , maar weet niet hoe de verdeling van de posities tot stand gekomen waren. Zowel patricia als Ferdi zie ik als de grote afleiders van de echte mol, ze worden te opvallend naar voren gebracht.

De mol hoeft helemaal niet bij de niet-springers te horen , waarom? Het ligt eraan of de mol het een uitdaging vind om te springen of juist te bang is om te springen. De mol kan net doen of hij/zij onzeker is van de score van zijn/haar test en dus springt.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #63 Gepost op: 30-03-2003, 11:50:58 »
maar weet niet hoe de verdeling van de posities tot stand gekomen waren.
Zoals het werd getoond, leek het erop dat Angela Patricia en Rene aanwees: "We hebben een sterke man en een slimme vrouw nodig, dus: Rene en Patricia"
Ik vraag me af of het zo echt gegaan is, als ik er bij was, zou ik meteen roepen: "En ik ben geen slimme vrouw dan?" ;D







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 30-03-2003, 11:56:43 »
ja dat viel me ook al op pino, de vanzelfsprekendheid van de groep die dat zomaar aannam. maar misschien had het er mee te maken dat patricia en rene eerder een conflict hadden gehad en dat daarom de groep niet reageerde. zovan: laat die maar even wat gaan uitpraten ofzo.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 30-03-2003, 11:57:47 »
Ik vraag me af of het zo echt gegaan is, als ik er bij was, zou ik meteen roepen: "En ik ben geen slimme vrouw dan?" ;D
Ja, inderdaad! Dat bedacht ik me ook tijdens de uitzending. Ik zou zeer verontwaardigd zijn geweest als ik één van de andere vrouwen was geweest. ;D

Maar misschien dachten ze wel: 'ok, zijn we gelukkig een paar uurtjes van die Patricia af'. :P
Ik dacht ook dat de crew dit misschien expres had gedaan, René en Patricia samen laten werken, omdat ze daarvoor een conflict hadden gehad.








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #66 Gepost op: 30-03-2003, 12:00:25 »
Zoals het werd getoond, leek het erop dat Angela Patricia en Rene aanwees: "We hebben een sterke man en een slimme vrouw nodig, dus: Rene en Patricia"
Ik vraag me af of het zo echt gegaan is, als ik er bij was, zou ik meteen roepen: "En ik ben geen slimme vrouw dan?" ;D

Dus Angela noemde zelf Rene en Patricia? Kan een poging zijn om de mol in een gunstige positie te stuwen. Er waren meerdere opties om te mollen , maar bij die lintjes opdracht kan je denk ik beter alleen zijn.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline DarkJester

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #67 Gepost op: 30-03-2003, 12:08:29 »
Dus Angela noemde zelf Rene en Patricia? Kan een poging zijn om de mol in een gunstige positie te stuwen. Er waren meerdere opties om te mollen , maar bij die lintjes opdracht kan je denk ik beter alleen zijn.

Zou kunnen, ik snap iig niet waarom je voor het uitzetten van wat lintjes per se 'een sterke man en een slimme vrouw' nodig zou hebben.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #68 Gepost op: 30-03-2003, 12:10:13 »
Ja, Angela leek de namen gelijk te noemen. Ik heb niet kunnen zien of ze misschien gelijk hun hand opgestoken hadden o.i.d., maar er was in ieder geval geen discussie in de groep over wie het zouden gaan doen.








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #69 Gepost op: 30-03-2003, 12:11:15 »
Zou kunnen, ik snap iig niet waarom je voor het uitzetten van wat lintjes per se 'een sterke man en een slimme vrouw' nodig zou hebben.
nee dat sterke snap ik ook niet goed...
maar wat kon patries saboteren tijdens die opdracht? waarom wilde ze perse dat rene een heel end vooruit ging lopen en zei zoiets van :"dan ruilen we straks wel " mmmmmmmmmmm.....








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #70 Gepost op: 30-03-2003, 12:14:51 »
Ik dacht ook dat de crew dit misschien expres had gedaan, René en Patricia samen laten werken, omdat ze daarvoor een conflict hadden gehad.
Ik denk het ook. Zie stukje van Angela's column in de Sp!ts:

Citaat
De stemming is grimmig. Na vier dagen komt er een herverdeling van de macht. De kandidaten die aanvankelijk een afwachtende houding aannamen, nemen geen genoegen meer met de hun toebedeelde rol als uitvoerder. In zo een geval mag ik graag de twee tegenpolen bij elkaar zetten voor een opdracht samen. Uiterst beleefd en voorzichtig gaan ze met elkaar om.
[/tt]








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #71 Gepost op: 30-03-2003, 12:27:13 »
nee dat sterke snap ik ook niet goed...
maar wat kon patries saboteren tijdens die opdracht? waarom wilde ze perse dat rene een heel end vooruit ging lopen en zei zoiets van :"dan ruilen we straks wel " mmmmmmmmmmm.....

Als kandi moet je zorgen dat 2 lintjes bijelkaar gehangen worden : 1 die meegenomen mag worden voor de volgende  en 1 die de weg wijst voor de anderen. Patricia zou het tweede lintje ongunstig kunnen hebben gehangen zodat je als je 1 lintje wegneemt er onduidelijkheid is wat de juiste route is.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #72 Gepost op: 30-03-2003, 12:30:23 »
Als kandi moet je zorgen dat 2 lintjes bijelkaar gehangen worden : 1 die meegenomen mag worden voor de volgende  en 1 die de weg wijst voor de anderen. Patricia zou het tweede lintje ongunstig kunnen hebben gehangen zodat je als je 1 lintje wegneemt er onduidelijkheid is wat de juiste route is.
ja precies! ze zou ook gewoon wat lintjes hebben kunnen weggenomen bij afslagen! omdat het duidelijk was dat er daar maar 1 lintje hing. ferdi nam er telkens 1 weg en moest bij afslagen met pijlen gaan werken enzo...(dus daar hebben er geen twee gehangen ,toch??)







« Laatst bewerkt op: 30-03-2003, 12:31:33 door Cora Bora »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #73 Gepost op: 30-03-2003, 12:32:14 »
Ja, dat zou ook verklaren waarom ze per se wilde dat Rene die GPS vasthield, zodat zij erachter kon blijven dreutelen.

Maar toch kon Ferdi het behoorlijk goed vinden en als hij niet veel te veel linten had meegenomen, was het voor de anderen ook niet zo moeilijk geweest. Als Ferdi de mol niet is (en dat denk ik niet) dan heeft hij het de mol het hier wel heel makkelijk gemaakt. Maar om ontopic te blijven: ik zie dus niet in dat Patricia hier zo gesaboteerd heeft dat de opdracht zou mislukken.








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #74 Gepost op: 30-03-2003, 12:40:24 »
Ja, dat zou ook verklaren waarom ze per se wilde dat Rene die GPS vasthield, zodat zij erachter kon blijven dreutelen.

Maar toch kon Ferdi het behoorlijk goed vinden en als hij niet veel te veel linten had meegenomen, was het voor de anderen ook niet zo moeilijk geweest. Als Ferdi de mol niet is (en dat denk ik niet) dan heeft hij het de mol het hier wel heel makkelijk gemaakt. Maar om ontopic te blijven: ik zie dus niet in dat Patricia hier zo gesaboteerd heeft dat de opdracht zou mislukken.
als het zo is dat patricia de mol is wist zij natuurlijk dat ferdi (jonge hond) na hun zou komen. ferdi daarintegen wist niet dat hij de eerste was. vandaar dat hij zoveel mogelijk lintjes meenam, en aanwijzingen voor eventuele nakomers achterliet.








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #75 Gepost op: 30-03-2003, 21:16:59 »
Wat mij een beetje verrastte, was dat Patrica Chandrika verdenkt de mol te zijn. Ze geloofde niet dat Chandrika als laatste was gaan lopen en wist zeker dat ze als eerste was gegaan en veel lintjes weg had gehaald. Terwijl ze toch gezien heeft dat Ferdi als eerste binnenkomt met 16 lintjes in zijn zak.

Het deed me eigenlijk een beetje denken aan de manier waarop Marc Stijn verdacht (U weet nog wel, met het gloeilampenraadsel).

Omdat Angela de mol gevraagd heeft nog wat olie op het vuur te gooien, vrees ik dat Ferdi of Patricia nog steeds de mol kunnen zijn. Misschien wilden ze wel een keer een weinig integere en scrupuleuze mol!







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #76 Gepost op: 30-03-2003, 23:26:42 »
Aflevering 1: Heel bang om in de helikopter op te stijgen.
Aflevering 3: Kwaad en gefrustreerd omdat zij niet van de brug gesprongen is.

Ze was al enige zo superbang in die helikopter, dus haar hoogtevrees is echt wel erg (als ze de mol niet is). Waarom dan kwaad worden? Als ze echt zo'n erge hoogtevrees heeft, springt die nooit van zo'n brug af.

Ze is de mol en wil een slechte sfeer in de groep brengen zodat de samenwerking ook slechter verloopt.








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #77 Gepost op: 30-03-2003, 23:34:26 »
Aflevering 1: Heel bang om in de helikopter op te stijgen.
Aflevering 3: Kwaad en gefrustreerd omdat zij niet van de brug gesprongen is.

Ze was al enige zo superbang in die helikopter, dus haar hoogtevrees is echt wel erg (als ze de mol niet is). Waarom dan kwaad worden? Als ze echt zo'n erge hoogtevrees heeft, springt die nooit van zo'n brug af.

Ze is de mol en wil een slechte sfeer in de groep brengen zodat de samenwerking ook slechter verloopt.

Lijkt me een beetje op: DAN DOEN ZE HET MAAR ZONDER MOL...........Bleuhhhh







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #78 Gepost op: 30-03-2003, 23:38:41 »
Ze is de mol en wil een slechte sfeer in de groep brengen zodat de samenwerking ook slechter verloopt.
Ja, dat klinkt plausibel. Of..... ze wilde eigenlijk helemaal niet springen, maar wilde naderhand wel dat iedereen haar zou bedanken dat ze zich opgeofferd had. Niet erg aardig, maar het zou kunnen. :P








Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Patricia is (niet) de mol!
« Reactie #79 Gepost op: 31-03-2003, 04:22:32 »
Het viel me in 1 scene op hoe Patricia in het lintje een dubbele knoop deed en extra strak aantrok (lastig losmaken voor de volgers).