Auteur Topic: René is (niet) de mol!  (gelezen 70548 keer)

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #20 Gepost op: 16-03-2003, 22:20:29 »
Het lijkt me als kandidaat niet slim om je in zo'n vroeg stadium van het spel te laten afzonderen. Immers, op die manier krijg je geen info over je medekandidaten. Als je met zijn negenen in die grot loopt heb je iig nog de kans om op je medekandidaten te letten. Rene was ook de enige die zich aanbood. En dan zelfs nog voordat Angela uitgesproken was...  ???







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 16-03-2003, 23:08:32 »
Nog wat verder nadenkend over die 18 km/h trouwens: Dit lijkt a priori een mooie gelegenheid voor een vrouwelijke mol met niet zo'n goede conditie om te mollen...

Idd, maar de fietsopdracht voor de mol valt gewoon teveel op. Nee ik denk dat de mol lekker subtiel met zijn/haar spiegel bezig was







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #22 Gepost op: 16-03-2003, 23:30:22 »
Als kandidaat is het inderdaad niet zo slim om je gelijk bij de tweede opdracht te laten afzonderen. Maar ja, aan de andere kant wist hij natuurlijk ook niet wat het precies inhield. Voor hetzelfde geld was het een opdracht geweest waar hij de hele groep juist had kunnen observeren en/of sturen.

Vond zijn uitleg over die opdracht ook wel wat wazig. Kwam een beetje (gespeeld?) dom over. 'Ja, ik hoorde ze wel zeggen dat ik misschien harder moest fietsen, maar ik wist ook niet waarom', of iets dergelijks. Dan moet er toch wel een lampje (of laserstraal :P) gaan branden, lijkt me.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #23 Gepost op: 16-03-2003, 23:34:22 »
 ??? Hoe wisten die kandidaten binnen dat hij buiten stond te fietsen en daarmee de laserstraal opwekte??
Dat heb ik zeker gemist...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #24 Gepost op: 16-03-2003, 23:36:05 »
??? Hoe wisten die kandidaten binnen dat hij buiten stond te fietsen en daarmee de laserstraal opwekte??
Dat heb ik zeker gemist...
Goeie vraag! Dat werd mij ook niet helemaal duidelijk.
Vandaar dat ik René's verhaal daarover wat vaag vond.








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #25 Gepost op: 16-03-2003, 23:38:19 »
Hij zei dacht ik zoiets, dat mischien als hij harder fietste de straal feller werd. Maar de link fietsen-laserstraal was dacht ik wel duidelijk.
Maar ook naar wat we uit Angela's woorden moeten opmaken wist hij niet van de 18 km/u grens; dat zou toch een mooie gelegenheid zijn om te mollen, maar afgaande op wat we gezien hebben was die laserstraal er wél het grootste deel van de tijd en had dát geen problemen opgeleverd...

Hij wilde trouwens bij de eerste opdracht voor de verkeerd afslag gaan, maar hij reageerde toch een wat geergerd op de afwachtende/besluiteloze houding van Louis. Dat is ook weer redelijk onmols vind ik...

Al met al is Rene geen grote molkandidaat voor mij.








malle pietje

  • Gast
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #26 Gepost op: 16-03-2003, 23:45:36 »
Denk dat Rene juist door het fietsen en door de pot op zich te nemen een vertrouwenspositie binnen de groep wilde nastreven of hij nu mol is of niet altijd gunstig lijkt me zeker in het begin van de reeks.

greetz MP








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #27 Gepost op: 17-03-2003, 08:27:45 »
Op de beelden is wel te zien dat Rene op momenten langzamer heeft gefietst dan 18 kilometer in 't uur. Je hoeft ook maar heel even te onderbreken om de hele organisatie weg te halen.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #28 Gepost op: 17-03-2003, 09:10:46 »
Hij zei dacht ik zoiets, dat mischien als hij harder fietste de straal feller werd. Maar de link fietsen-laserstraal was dacht ik wel duidelijk.

De kandi's hadden bij de uitgang toch ook zicht op 'n fietsende Rene? Dus ook al heeft Angela ze niks verteld over 't feit dat Rene die laserstraal moest 'opwekken' dan nog zouden ze die conclusie makkelijk kunnen trekken door logisch na te denken.

Blijft 't wel nog steeds vreemd dat Rene 't zelf niet helemaal door had....  :-\


Als kandidaat is het inderdaad niet zo slim om je gelijk bij de tweede opdracht te laten afzonderen. Maar ja, aan de andere kant wist hij natuurlijk ook niet wat het precies inhield. Voor hetzelfde geld was het een opdracht geweest waar hij de hele groep juist had kunnen observeren en/of sturen.

Hier zat ik idd ook aan te denken. Volgens mij heb je als kandi soms ook wel 'ns zin om effe buiten de groep te opereren. Rene wilde gewoon snel z'n kans grijpen, want hij wist natuurlijk niet of er nog veel individuele opdrachten te wachten stonden. En aangezien ze al op George Island waren, dat niet zo groot was, had hij op zich wel kunnen verwachten dat 't 'n opdracht zou worden die ook te maken zou hebben met de opdracht van de rest van de groep.

Er zijn denk ik gewoon altijd kandi's die graag 'n speciale individuele opdracht uitvoeren. Gewoon om 't gevoel te krijgen dat je zelf verantwoordelijk bent voor iets belangrijks denk ik. Ik kan me herinneren dat Dick vorig jaar ook stond te springen voor 'n 'belangrijk klusje' zoals Angela 't zo mooi noemde bij de Regatta.  :)








Offline Migo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol die zie je
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #29 Gepost op: 17-03-2003, 10:41:58 »
Rene is de mol

Waarom:

Als politie agent word hij meteen als vertrouwenspersoon aangenomen. Heel goed van de programmamakers.
 
Hij beheert meteen de pot en kan zo lekker frauderen.

Waarom opdracht 1 lukte is omdat de programmamakers niet streng genoeg waren. Rene bleef zeker niet constant achter Louis en liep hem zelf een aantal keer voorbij. Rene probeerde zelf Louis rechtaf te sturen en dus verkeert te lopen.

Bij opdracht twee wist rene natuurlijk wat de bedoeling was. Kleine ruimtes daar heeft ie een hekel aan en misschien valt een donkere gang hier ook wel onder.

The North Face is 1 van de sponsoren van het programma en wie loopt er met een cap op van the north face. Precies Rene..
Toeval ?

Rene kreeg tijdens de test vragen over zichzelf. Ook wel lekker nuttig.

Al met al. Rene is de Mol







« Laatst bewerkt op: 17-03-2003, 11:06:34 door Migo »
Men kan nooit liegen door te zeggen "Ik lieg"

Offline Migo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol die zie je
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #30 Gepost op: 17-03-2003, 12:46:43 »
Dit stond in de foto's aanvraag topic

Citaat
Zou jij van de compilatie aflevering een foto willen maken van de tafel waar Angela aan zat.
Op deze tafel stond naml. een fles wijn en kaas en waarom begrijp ik niet. Je moet wel snel zijn want op den deur is alles weg en liggen er weer gewoon dossiers etc.

Rene houd niet van kaas en als politieagent drink je natuurlijk geen wijn. Weg ermee







Men kan nooit liegen door te zeggen "Ik lieg"

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #31 Gepost op: 17-03-2003, 12:58:20 »
Zoals reeds summier vermeld: Tijdens de executie kreeg René 2 vragen waarop hij met zekerheid het antwoord wist:
  • Beheert de Mol de geldpot ?
  • Zat de Mol op de fiets of in de onderaardse gangen ?

Indien René de Mol niet zou zijn wordt hij hier toch wel een beetje bevoordeeld.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #32 Gepost op: 17-03-2003, 13:07:49 »
Vergeet ook niet helemaal aan het begin van 1e opdracht stond René naast Ferdi op die verhoging te discussieren boven kaart en kompas. Hij kan degene zijn die Ferdi kaart en kompas heeft opgedrongen. Als mol zijnde wetende dat Ferdi juist helemaal geen kaart kan lezen en nog nooit met een kompas gewerkt heeft.








Offline Tetra

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aangenaam, Petra.
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #33 Gepost op: 17-03-2003, 13:11:54 »
Ik denk niet dat René de Mol is, want dan ga je inderdaad niet fietsen. En het is best logisch dat hij wel ging fietsen en de geldpot wil beheren alszijnde een kandidaat, want hij wil dat het veilig is. Hij wil voorkomen dat de Mol gaat saboteren met het geld en met het belangrijke klusje, dus doet hij het zelf. En dat petje is niet zo raar, misschien kregen ze wel allemaal zo'n petje of had hij er toevallig eentje want ze gaan heus niet alleen de Mol zo'n petje geven.








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #34 Gepost op: 17-03-2003, 21:46:12 »
Dit stond in de foto's aanvraag topic Rene houd niet van kaas en als politieagent drink je natuurlijk geen wijn. Weg ermee

Waarom zou een politieagent geen wijn mogen drinken? (of was dit cynisch bedoeld?)







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

  • Gast
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #35 Gepost op: 17-03-2003, 21:47:59 »
René vind ik verdacht. Als laatste sjouwen met de grootste kans op sabotage van meer dan 50% van de pot...

Fietsen en dan langzamer gaan dan 18 km/u. Dat is erg kanp op een hometrainer. Dan heb je geen luchtweerstand en gaat het sneller.

De pot beheren.

Ik hou hem in het oog.








Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #36 Gepost op: 18-03-2003, 08:35:57 »
Ik denk niet dat René de Mol is, want dan ga je inderdaad niet fietsen. En het is best logisch dat hij wel ging fietsen en de geldpot wil beheren alszijnde een kandidaat, want hij wil dat het veilig is. Hij wil voorkomen dat de Mol gaat saboteren met het geld en met het belangrijke klusje, dus doet hij het zelf. En dat petje is niet zo raar, misschien kregen ze wel allemaal zo'n petje of had hij er toevallig eentje want ze gaan heus niet alleen de Mol zo'n petje geven.

De 1e aflevering zal de mol echt geen harde mollenstreken uithalen, de geldpot die renee beheert kan natuurlijk wel handig zijn voor een mol. En over dat petje, de mensen op dit forum houden zelfs een uitgebreide discussie over wat er achter dat zwarte balkje staat in het voorstukje dat angela de mol toespreekt, dus niets is te ver gezocht maar pers. hou ik het op chandrika.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #37 Gepost op: 18-03-2003, 08:41:52 »
Als je net 20.000 Euro hebt gewonnen en als Mol dus nog niet effectief bent bezig geweest, ga je er echt wel voor zorgen dat de volgende opdracht mislukt, het lijkt mij dus zeer onwaarschijnlijk dat René de Mol is, want hij was niet in die positie.








Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #38 Gepost op: 18-03-2003, 17:31:10 »
idd erg dom om de verkeerde kant op te lopen, maar hij heeft de kans gehad uitgebreid te saboteren bij opdr. 2: als kandidaat wist hij niet dat hij door te trappen de laser aandreef, dus hij had met gemak onder de 18 km kunnen fietsen.


Niet helemaal mee eens.. In eerdere series moest er ook al getrapt worden om iets te laten gebeuren, en t lijkt me erg sterk dat ie de vorige mol serie(s) nog nooit gezien heeft.. k denk dat ie wel doorheeft dat ie hard moet fietsen.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #39 Gepost op: 19-03-2003, 07:09:57 »
Als je net 20.000 Euro hebt gewonnen en als Mol dus nog niet effectief bent bezig geweest, ga je er echt wel voor zorgen dat de volgende opdracht mislukt, het lijkt mij dus zeer onwaarschijnlijk dat René de Mol is, want hij was niet in die positie.

En is die opdracht dan gelukt ? Neen dus.

Ik denk dat René juist wel in de ideale Mol-positie zat.
Hij kon rustig afwachten hoe de anderen het er vanaf brachten.
Indien de opdracht dreigde te lukken kon hij regelmatig, maar niet constant, onder de 18 km/u duiken op de juiste momenten om het boeltje te vertragen.
Deze sabotages zouden nooit opgevallen, noch verdacht geweest zijn indien hij dit "met mate" zou hebben gedaan.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen