Auteur Topic: René is (niet) de mol!  (gelezen 70562 keer)

Offline Trisch

  • Forumlid
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 28-03-2003, 18:03:18 »
Nog even een paar dingen die RENÉ als mol aanwijzen uit aflevering 1.
 
DAGBOEK DE MOL:
Misschien moet ik maar gewoon genieten. Dat deed mijn eerste slachtoffer tenslotte ook. Louis hield erg van lachen. Ik ook trouwens, vooral als laatste¡¡¡

Ik ben namelijk even gaan tellen.
RENÉ staat aan het begin van de opdrachten steeds aan de zijkant en lijkt in het begin dan het voortouw te nemen,maar houdt zich later op de achtergrond. Ik ben even gaan tellen hoe vaak hij zich als laatste ophoudt van de groep en das best een opvallend feitje dat ik hier op het forum nog niet ben tegen gekomen¡¡

1 Aankomst halifax loopt hij achteraan
2 Aankomst helikopter stapt hij als laatste uit
3 Groep vertrekt en RENÉ loopt achteraan
4 Einde opdracht 1 komt RENÉ als laatste binnen
5 Aankomst boot opdracht 2 loopt RENÉ als laatste de wal op
6 Opdracht 2 is al 15 minuten bezig als RENÉ  als laatste aan de opdracht begint
7 Hij is de laatste die komt voor het rode scherm
8 Ook zit hij tijdens de executie achteraan weer als laatste

Dan wil ik hier ook nog even terug komen op de muziekale aanwijzing van aflevering 1
RED-GOLD-GREEN
deze aanwijzing werd achterstevoren gedraaid
executie was dus ASTRID-GREEN
                 RENÉ -GOLD
                 LOUIS-RED
opdracht 1: bij de kruising zag ik in het scherm waar RENÉ en louis twijfelde links in de bovenhoek iets roods liggen wat duide op de goede weg.
GOLD had RENÉ in handen want waar ben je met een servival zonder eten en drinken nergens toch en GREEN daar liepen ze midden in.

opdracht 2
De fiets was een racefiets waar RENÉ opzat
hij had een groene broek aan en moest een groene straal door de tunnels lijden
HET FRAME WAAR DE FIETS INSTOND was rood en had rode velgen
GOUD kan staan voor een medaille die je met wielrennen kan winnen (B.V. olympische spelen)

Verder was de mol op de hoogte van de opdrachten en wist die dus dat ze voor de tweede opdracht allemaal goed moesten samenwerken anders zou de opdracht mislukken. Het was dus niet geheel noodzakelijk voor de mol om zich in de tunnels te begeven. De kans namelijk dat de overige kandidaten allemaal tegelijk zouden stilstaan en de goede weg zouden vinden in een keer was al klein. Verder was in opdracht 1 al gebleken dat de groep moeilijkheden om goed samen te werken er werd immers niet gewacht op de achterblijvers maar er werd gekozen om te gana rennen en zo de groep uit elkaar te trekken.

Verder kon RENÉ van buiten de tunnels zeker wel weten dat hij enkele medestanders had. Hij was immers de opdracht pas na 15 minuten begonnen. Na een half uur was er nog niemand buiten te zien,dus logischer wijs hadden ze de verkeerde route genomen.
Na 3 kwartier wist hij al dat ze de opdracht niet zouden halen toen ze nog niet buiten waren en was de logische redenering dat hij enkele medestanders had om de boel te saborteren binnen.
Hij koos voor de opdracht buiten ëen belangrijke opdracht"zei angela.
Deze opdracht zou er dus voor kunnen zorgen dat de verdenkinegn niet op hem zouden vallen,hij ging er wel vanuit dat iemand anders het heft in handen zou nemen in dit geval LOUIS. Louis nam alle heft in handen in opdracht 2 en was eerste slachtoffer en wie lacht er als laatste inderdaad DE MOL.
Hij heeft er niets voor hoeven doen¡¡¡¡¡¡










Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #61 Gepost op: 28-03-2003, 19:36:20 »
Ik zit nu wel op Aafke, maar ik houd mijn eerste keuze René zeker nog in de gaten. Dat fietsen zit me nog steeds niet lekker. Maar hij was de vorige aflevering erg afwezig, iets té afwezig naar mijn mening. Maar ik schrijf René zeker nog niet af, integendeel, ik blijf hem in de gaten houden.








Offline Trisch

  • Forumlid
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #62 Gepost op: 28-03-2003, 20:17:18 »
DAGBOEK DE MOL:
Wat zit ik toch in een heerlijk enerverend spel. Een zeilopdracht die uiteindelijk strandt omdat niemand de leeftijd van Leonardo Di Caprio weet, het kan bijna niet mooier.

Er was er een die wel het antwoordt wist¡¡ Maar deed voorkomen alsof hij het niet wist¿¿¿¿¿ DE MOL¿¿¿¿¿¿

DAGBOEK DE MOL:
Mijn instructie was "Let op het getal 28, Als je dat getal verandert, mislukt de opdracht." En zo geschiedde...

Hierbij is nog niet gezegd dat de mol 28 veranderde of zelf zei?
Bij rondvraag patricia kon RENÉ namelijk duidelijk horen wat de andere antwoorde en wist eigenlijk wel dat patricia het getal zou veranderen ze zei namelijk dat Elise het getal 27 noemde "zo jong"en hierbij viel al duidelijk op te maken dat zij absoluut niet voor het getal 28 zou gaan.

DAGBOEK DE MOL:
Of ik mijn bagage heb ingeleverd en of ik die nu nog heb? Wie zal het zeggen. Ik kan je wel vertellen dat ik me comfortabel genoeg voel, met of zonder bagage. Alles loopt op rolletjes. Opdrachten lopen niet lekker, er wordt maar weinig geld verdiend en iedereen voelt mijn aanwezigheid. Vooral de executie was belangrijk. Weer had ik veel hulp van mijn dossiers.

de mol is op de hoogte van de opdrachten. Hierdoor kon de mol weten dat als hij zijn bagage zou inleveren dat het voor de kandidaten die moesten uitzoeken van wie de bagage is het moeilijk zouden krijgen. Ik ga er namelijk vanuit dat ze niet van te voren in elkaars bagage heben zitten neuzen om te kijken wie wat bij zich had of het moet in een gesprek te spraken zijn gekomen of zo.
Dus de kans dat ze niet alles zouden terug vinden was al groot. Nee ik denk dat de mol zich heeft laten opsluiten met zijn mede kandidaten in de loods het was voor hem intressanter om daar te zijn.
Ook is er al gemeld dat Angela zei in het introductiefilmpje dat DE MOL ANDERE HET WERK VOOR HEM MOEST LATEN DOEN¡¡¡¡¡¡¡
 Dit heeft RENÉ zeker in deze uitzending laten doen.
In de loods was het ferdi die met het laatste slot bezig was,maar was het duidelijk RENÉ die op zijn vingers met julien stond te kijken. Ook dat op rolletjes lopen van de opdrachten kan duiden dat hij weinig hoeft te doen om de opdrachten te laten mislukken dat is toch ook een vorm van op rolletjes lopen zo val je het minst op als verdachte.

Dan het stukje executie was belangrijk weer veel hulp van mijn dossiers.
Dit kan duiden op het feit dat de mol al kon inschatten wie voor en tegen ging stemmen op "de grootste mollenstreek van de eeuw" en ook weet dat hieruit ook weer conclusies kon worden getrokken. Julien had namelijk al gezegd dat hij liever eruit ging dan voor het geld stemmen dus slim als mol zijnde om dan voor doorgaan te stemmen diegene die tegen stemde zijn dan alweer verdacht.

DAGBOEK MOL:
Vond je van jezelf niet dat je soms wat te principieel was, Julien? Je had het kunnen weten, dit spel wordt gespeeld volgens mijn principes!

Er vanuit gaand dat RENÉ politieagent is houdt hij van eerlijk doch rechtvaardig en voor doorgaan stemmen van de executie is dan ook logisch.
Dat principieel van Julien duidt denk ik op het feit dat hij door wilde gaan met de executie wat uiteindelijk hem de kop heeft gekost. Verder kon RENÉ ook aan boord alles goed in de gaten houden met betrekking tot navigeren hij stond namelijk vlak bij het hok waar de kaarten inlagen en kon dus goed alles volgen. ik denk nog steeds RENÉ.
Stil en onopvallend en toch steeds in een goede positie om alles in de gaten te kunnen houden. Als mol moet je ook niet altijd op de voorgrond staan,maar ook op een afstandje de boel in de gaten houden.

Ik heb het al waarom 2 x het is track 14 namelijk van de lp waar ook the love theme van de film the titanic op staat!!!  aanvulling... 2 x 14 = 28

Dit was wel toevallig het getal dat RENÉ noemde








Offline Trisch

  • Forumlid
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #63 Gepost op: 28-03-2003, 20:55:44 »
Het tekentje. Dit teken staat ook bij RENÉ achter op zijn petje twee keer.
 :o
Het is tevens een teken van THE NORTH FACE een sponsor van widm. Ik heb hier al eerder iemand op het forum over gehoord en was mij ook al opgevallen.

Het lijkt op een soort houweel wat kan duiden op de mol want die moet zich ook overal inhakken. Verder kan het ook gezien worden als een anker dat is waar de hele aflevering 2 omdraait.
 Ik vindt dit toch wel opvallende items die aan RENÉ toe behoren. Ik heb namelijk nergens gelezen dat hij al in canada is geweest voordat de mol begon.
en bij andere kandidaten kan ik ook niet echt items vinden van de sponsor. Ik houdt het nog steeds bij RENÉ.








Offline Trisch

  • Forumlid
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 28-03-2003, 21:00:44 »
het teken wat ik bedoel is te vinden op de officieele site van widm onder afleveringen. ga naar aflevering 2 opdracht 2 foto 2. ;D
Ik denk dat dit wel degelijk een aanwijzing is die op RENÉ wijst.








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 28-03-2003, 23:06:24 »
Er staan GEEN aanwijzingen op internet, daar ben ik van overtuigd!  :)








Offline Trisch

  • Forumlid
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #66 Gepost op: 29-03-2003, 19:38:51 »
En die muziekfragmenten dan van schiffers.fm staan toch ook op internet¿¿¿¿¿¿¿

verder zoals ik al eerder zei is het aflevering 2
                                     opdracht 2
                                     foto 2        op internet. 2x2x2= 8  2&8=28 het getal dat RENÉ noemde.

red gold green: red is stop gold -G=old dus halen we de g   eraf bij GREEN is REEN. MAAR HET MUZIEKFRAGMENT WERD ACHTERSTEVOREN GESPEELD,DUS HALEN WE DE ACHTERSTE LETTER NAAR VOREN = RENÉ
IS HIJ CRYPTISCH GENOEG MISCHIEN¿¿¿¿¿








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #67 Gepost op: 29-03-2003, 23:38:44 »
René is degene die als eerste met Patricia in de clinch gaat omdat zij te overheersend is (o.i.d.). Dit is niet erg mols, want de mol zal zich door het gedrag van een kandidaat niet van de wijs laten brengen.








Offline tuindwerg

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #68 Gepost op: 30-03-2003, 17:18:50 »
Ik vind Rene erg onopvallend, net als Ron. Daarom is hij een goede mol, maar ik heb ook niets geen aanwijzingen tegen hem!

Wel vond ik zijn gezicht erg opvallend tijdens het bandje van "de mol", hij vertrok zijn gezicht helemaal. Ook stond hij hierbij erg achteraan, erg achter de andere kandidaten. Een hint?  ???








Offline + dickies

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #69 Gepost op: 31-03-2003, 15:19:57 »
in het begin vond ik rene absoluut niet verdacht.. maar hoe verder we komen, hoe verdachter ik hem vind.

ik zat ook naar de executie te kijken en mij viel op dat rene steeds op dezelfde stemt (alle afleveringen). dat zou iets voor de mol kunnen zijn, omdat er gezegd wordt dat de mol dosiers "leert" voordat hij de test gaat maken.. en om nou ALLES van IEDEREEN uit zn hoofd te gaan kennen.. lijkt me ook moeilijk. dus lijkt het mij logisch dat de mol steeds op dezelfde persoon stemt.. en diegene die dat steeds deed, was alleen rene

wie weet..  ???







« Laatst bewerkt op: 31-03-2003, 15:22:01 door + dickies »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #70 Gepost op: 31-03-2003, 15:34:57 »
in het begin vond ik rene absoluut niet verdacht.. maar hoe verder we komen, hoe verdachter ik hem vind.

ik zat ook naar de executie te kijken en mij viel op dat rene steeds op dezelfde stemt (alle afleveringen). dat zou iets voor de mol kunnen zijn, omdat er gezegd wordt dat de mol dosiers "leert" voordat hij de test gaat maken.. en om nou ALLES van IEDEREEN uit zn hoofd te gaan kennen.. lijkt me ook moeilijk. dus lijkt het mij logisch dat de mol steeds op dezelfde persoon stemt.. en diegene die dat steeds deed, was alleen rene

wie weet..  ???

De Mol hoeft echt niet alles over een persoon te weten, maar alleen maar een aantal verdachte zaken te kunnen noemen om zo geloofwaardig te lijken.








Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #71 Gepost op: 31-03-2003, 15:42:02 »
Citaat
René is degene die als eerste met Patricia in de clinch gaat omdat zij te overheersend is (o.i.d.). Dit is niet erg mols, want de mol zal zich door het gedrag van een kandidaat niet van de wijs laten brengen.

I totally agree. Een mol zou zich nooit in persoonlijke conflicten mengen (net als nico en george dat niet hebben gedaan) Dat betekent dus dat rene, patricia en ferdi sowieso afvallen, naar mijn idee dan..  ;)








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #72 Gepost op: 2-04-2003, 06:08:38 »
I totally agree. Een mol zou zich nooit in persoonlijke conflicten mengen (net als nico en george dat niet hebben gedaan) Dat betekent dus dat rene, patricia en ferdi sowieso afvallen, naar mijn idee dan..  ;)

Ik ben het er niet mee eens dat de Mol steeds conflictsituaties ten allen prijze gaat vermijden.
Wat de Mol wel wil vermijden is dat er een sterke groepsleider komt die de touwtjes in handen neemt, zodat de Mol een speelbal wordt van deze nieuwe leider.
René noemt dit "initiatief nemen" van Patricia ook de aanleiding tot hun mini-crisis.
Integendeel. Neem nu Hugo, de Mol uit de vorige Vlaamse reeks, ik vond dat die meer vuurhaarden heeft aangewakkerd, meestal zelfs spontaan, dat hij op den duur wel een kleine pyromaan kleek te zijn.   ;D
Maar daarna was hij ook steeds de eerste om als brandweerman de bluswerken te starten.
Bovendien leek het mini-brandje tussen René en Patricia vrij vlug geblust. Was dit ook de reden dat Angela ervoor koos om Patrica en René samen op pad te stuuren bij de lintjesopdracht ?
Het is dan iig uitstekend gelukt.
Ten bewijze: Na het bungeespringen had Patricia alweer problemen met Astrid en Chandrika, terwijl ze eigenlijk evenzeer weer in conflict had kunnen komen met René (en Ferdi).

Wat ik wel denk is dat de Mol nooit iemand zal "favoritiseren". Anders gezegd: Dikke maatjes zijn met één bepaalde kandi is uit den boze.
Vandaar ook dat Prince en John in de vorige reeks door mij reeds vroegtijdig af hadden gedaan als Mol.
Het maakte hen echter niet onsysmpathiek, integendeel.

Spijtig genoeg heb ik in de nieuwe reeks nog niet echt "vriendjes of vriendinnetjes" kunnen ontwaren, dus op die basis kunnen we niemand schrappen.



Maar back to reality, René dus bij de lintjesopdracht.

Als ik mij goed herinner vraagt Angela hierbij om een "slimme vrouw" en een sterke man.
Slim moet je idd zijn voor deze opdracht, maar sterk ?
Bovendien wees Angela zelf René aan en had de groep geen keuze.
Denk hierbij ook aan de 3e muzikale aanwijziging op SchiffersFM, regel 1 uit de lyrics: "And here I am the biggest fool of them all". Indien Patricia slim is, dan is René dus de dommerik.   ;D

En dan gaan we naar de lintjesopdracht zelf.
Patricia had een lintje gelegd nabij de blokhut. Ferdi, de brave inborst, is erg verwonderd als Patricia hem vraagt of hij dat lintje heeft weggenomen. Ik vermoed dat de derde persoon in de buurt, René dus, hier een Molactie heeft gepleegd door het lintje weg te nemen. Ik heb de tape nog niet herbekeken, maar het zou me niet verwonderen indien René noch ff buiten een plasje is gaan maken tegen een boomstronk in de buurt van het blokhut lintje, terwijl de anderen al naar binnen gingen vanwege de ijskoude temperaturen.

Bovendien is hij er meer dan waarschijnlijk in geslaagd om Patricia en Ferdi af te leiden terwijl Ron in de buurt van de blokhut was. Toen Ferdi voorbijkwam stonden ze hem buiten op te wachten. Toen Ron voorbijkwam was er geen kat te bespeuren rondom de blokhut, zelfs niet aan het vensterraam.
We gaan deze afleidingtruuk ongetwijfeld te zien krijgen in de compilatieaflevering met alle mol-acties.
Ik raad David Copperfield aan om dan goed op te letten, want een ongeziene verdwijntruuk zal aan de wereld worden getoond.

Prachtige molactie(s) tijdens deze opdracht, René.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline sproet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #73 Gepost op: 2-04-2003, 07:17:31 »
[quote author=Gotcha
 Ik vermoed dat de derde persoon in de buurt, René dus, hier een Molactie heeft gepleegd door het lintje weg te nemen. Ik heb de tape nog niet herbekeken, maar het zou me niet verwonderen indien René noch ff buiten een plasje is gaan maken tegen een boomstronk in de buurt van het blokhut lintje, terwijl de anderen al naar binnen gingen vanwege de ijskoude temperaturen.
Citaat

Toen Ferdi net aankwam stonden ze met zn 3e in de deur opening,
Je ziet Rene naar buiten lopen terwijl ferdi en patricia blijven staan dat is mijn reden om heel erg te twijfelen of ron idd wel mjn mol is. Vooralsnog blijf ik bij ron maar ik ga rene wel heel erg in de gaten houden








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #74 Gepost op: 2-04-2003, 10:02:22 »
Wat ik bij René wel heb is dat gevoel van dat hij net niet helemaal lekker zijn best doet. Het lijkt net of hij niet helemaal lekker in zijn vel zit, of hij 'om de andere kandi's te pesten' gewoon niet alles geeft.
Neem nou die bagage. René is echt zo'n survivor lijkt me. Gaat die nou lopen miepen dat-ie z'n bagage kwijt is?

Wel een mol-gevoel dus.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #75 Gepost op: 2-04-2003, 10:26:44 »
Rene is voor mij naast Ron de enige overgebleven molkandidaat. Iemand merkte al eerder op dat de houding van Rene tijdens het bandje van de mol op zijn minst opvallend te noemen is. Dit was ook het eerste wat mij opviel. Hij kijkt zelfs af en toe weg. En je ziet hem een aantal keer in de groep kijken. Dit vertelt hij later ook in de biecht, dat hij nauwlettend heeft gekeken naar de reactie's van de anderen.
Na het nog een paar keer terug gekeken te hebben krijg ik steeds meer het gevoel dat het klopt wat hij zegt. In eeste instantie vond ik het heel vreemd dat hij af en toe gewoon de andere kant op keek. Maar dat is eigenlijk heel slim. Immers, het is makkelijker om iets te verstaan als je niet ook naar het beeld blijft kijken. Dan laat je je juist misleiden door de beelden. Door de andere kant op te kijken en enkel te luisteren, probeert hij mi gewoon te luisteren naar de intonatie en het woordgebruik van de mol. Dit past ook bij hem, want dit soort dingen krijg je wel mee in je opleiding tot politie agent... Dus eigenlijk valt hij voor mij een beetje af na deze aflevering...







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #76 Gepost op: 5-04-2003, 23:09:48 »
Na afl 4:
Dat Rene 2 minuten voor het einde van de tijd de boom met het geld vindt, is wel heel erg onmols. Dat had hij echt niet hoeven doen want de anderen deden het ook niet. Dus het lijkt mij zeer onws dat hij de mol is (o.a. vanwege deze actie).

Maar ik geloof dat er sowieso nog maar weinig mensen hem verdenken hier, aangezien dit topic al op blz 2 staat ;).








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #77 Gepost op: 5-04-2003, 23:16:24 »
Maar mols van Rene in deze aflevering is natuurlijk dat hij tijdens 't oefengooien gelijk 3 bijlen raak gooit, maar tijdens 't echte bijlgooi-duel 't presteert om niet eens 1 bijl in 't bord te gooien. Bovendien verloor hij ook nog van 'n niet-lumberjack. :-\








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #78 Gepost op: 5-04-2003, 23:18:25 »
Het bijlgooien was wel mols van Rene, maar als hij de mol was, leek het mij waarschijnlijker dat hij bij het oefengooien toch ook minstens 1 keer fout zou gooien... ::) En dan 1 keer raak van de drie bij het echte ofzo... nu is het zo overdreven, leek mij gewoon pech hebben. (Maar ja je weet het nooit natuurlijk ;))








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #79 Gepost op: 5-04-2003, 23:25:21 »
Ik vond 't ook wat TE, Annemieke. Ik denk niet dat de mol 't op deze manier aangepakt had, want 't is wel erg opzichtig. Vandaar waarschijnlijk dat de andere kandi's 't ook niet zagen als 'n mollestreek en 't best goed opvatte dat Rene 't duel verloren had. Rene leek wel heel verbaasd dat hij geen opmerkingen kreeg over 't feit dat dit 'n mollestreek kon zijn geweest. Dus wat dat betrefd zou je natuurlijk ook weer kunnen zeggen dat de mol 't saboteren 'ns op 'n opzichtige manier geprobeerd heeft en achteraf erg verbaasd was dat 't niet als mollestreek werd gezien.  :-\

Maar ik zelf zie Rene niet echt als mol. Hij lijkt veel te hard z'n best te doen om geld binnen te halen voor de pot. Ik moet wel zeggen dat ik 'm steeds sympathieker vind en dat hij dus ook tot m'n favoriete kandi's gaat behoren.  :)







« Laatst bewerkt op: 5-04-2003, 23:26:07 door Han13 »