Auteur Topic: René is (niet) de mol!  (gelezen 70564 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 19-03-2003, 11:12:02 »
En is die opdracht dan gelukt ? Neen dus.

Ik denk dat René juist wel in de ideale Mol-positie zat.
Hij kon rustig afwachten hoe de anderen het er vanaf brachten.
Indien de opdracht dreigde te lukken kon hij regelmatig, maar niet constant, onder de 18 km/u duiken op de juiste momenten om het boeltje te vertragen.
Deze sabotages zouden nooit opgevallen, noch verdacht geweest zijn indien hij dit "met mate" zou hebben gedaan.

Nee, de opdracht is niet geslaagd, maar Renés bijdrage was maximaal. Daarbij is op de fiets gaan zitten, wel het domste wat je kunt gaan doen als Mol zijnde, omdat iedereen in de tunnel gelijk kan zien, dat je aan het Mollen bent en als je in een donkere tunnel staat, waar binnen veel hectiek is, heb je veel meer kans. Het was gewoon geen logische zet.








Offline appie

  • Forumlid
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 19-03-2003, 12:52:15 »
 Ik heb het idee dat rene de mol is omdat de mol weet wat de opdracht is. Door gebruik te maken van de fiets is het wel makkelijk, maar hij heeft niet gesaboteerd met de fiets. Want hij zegt ook in zijn dagboek dat verscheidene mensen hem hebben geholpen de opdracht te laten mislukken. En dat blijkt ook zo.
Maar als je daar naar kijkt kan het ook ron geweest zijn want hij deed niks in de tunnel en kon zo genieten van de anderen en hierom lachen. Dit staat ook in het dagboek van de mol. Dat hij er omgelachen had hoe anderen de opdracht lieten mislukken door zelf weinig te doen. Dus ik schat zelf Rene of Ron








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 19-03-2003, 13:48:59 »
Angela zegt dit in een interview:

En is het niet spannend om de mol te volgen en maar hopen dat 'ie niet al na twee dagen ontdekt wordt? "Dat is verschrikkelijk eng. De eerste tien dagen is dat de grootste stressfactor, maar we hebben die persoon al heel lang van tevoren op de rol voorbereid. Zelf heb ik zo min mogelijk contact met de mol gehad in Canada, dat zou te gevaarlijk zijn. We hadden zelfs geen speciaal oogcontact. Maar natuurlijk waren er allerlei slinkse weggetjes, zoals 'de biecht', waarbij de mol alleen kan zijn met een van de makers."

René is tijdens het fietsen mooi alleen van de anderen, dus lijkt me dat je dan wel oogcontact of i.d. met hem kunt maken.
Een aanwijzing dat hij de mol niet is en dat verder de mol niet veel afgezonderd zal worden van de groep?







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 19-03-2003, 17:14:27 »
Angela zegt dit in een interview:

...We hadden zelfs geen speciaal oogcontact...

René is tijdens het fietsen mooi alleen van de anderen, dus lijkt me dat je dan wel oogcontact of i.d. met hem kunt maken.
Een aanwijzing dat hij de mol niet is en dat verder de mol niet veel afgezonderd zal worden van de groep?

Angela bedoelt ongetwijfeld met oogcontact op momenten dat ze samen is met de volledige groep, zoals tijdens een excutie of briefing ivm een nieuwe opdracht.
Angela heeft hierop ongetwijfeld getraind.

Uiteraard is er wel oogcontact tijdens de biecht of op moment van afzondering van de Mol, eventueel bij het fietsen van René.
Ik kan me niet vorstellen dat men bij een persoonlijk gesprek elkaar niet in de ogen gaat kijken.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 21-03-2003, 19:08:48 »
De topic van mijn mol staat veel te laag  ;D. Eventjes alle aanwijzingen richting René op een rijtje:

Aanwijzing 1
Kiest ervoor met Louis de koffer achteraan te dragen. Als laatste persoon kan je dus €11.000,- verspelen (€10.000,- verdubbeling + eigen geld).

Aanwijzing 2
Spoort Louis aan om het zijpad te nemen, in plaats van de hoofdweg, als ze niet weten welke kant ze op moeten bij een tweesplitsing.

Aanwijzing 3
Kiest bij de opdracht op George Island(!) voor de speciale opdracht. Heeft zo controle over de laser, en zonder laser kan je niks.

Aanwijzing 4
Kiest net als George (vorige mol) voor de behering van de pot..

Aanwijzing 5
In de selectie komen vragen als 'Zat de mol op de fiets?' en 'Heeft de mol de pot in beheer?'. Als René het niet is, zou hij het antwoord op deze vragen zeker goed hebben, een nadeel t.o.v. andere kandidaten.

Aanwijzing 6
Het geluidsfragment kan slaan op René. Onze politieagent is een liefhebber van Mexico, een kleurrijk land. Daar gaat de eerste radiohint over (bron is forum WIDM.com).








Offline drecq en co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 21-03-2003, 20:44:47 »
Dat zijn wel heel erg sterke argumenten, Daisy !
Ik ben het helemaal met je eens :)








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 22-03-2003, 10:27:11 »
Dat zijn wel heel erg sterke argumenten, Daisy !
Ik ben het helemaal met je eens :)

Nu maar hopen dat ze juist zijn  ;D








Offline tammy68

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 22-03-2003, 19:12:31 »
KLEDING RENE.
het is mij opgevalen dat rene kleding draagt van The Northface (zie oa petje bij de foto's van de kandidaten) en dat The Northface ook onder het kopje links (bij wieisdemol.nl)staat (sponsor?)
Zou dit wat kunnen betekenen










Offline Migo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol die zie je
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 22-03-2003, 21:02:41 »
KLEDING RENE.
het is mij opgevalen dat rene kleding draagt van The Northface (zie oa petje bij de foto's van de kandidaten) en dat The Northface ook onder het kopje links (bij wieisdemol.nl)staat (sponsor?)
Zou dit wat kunnen betekenen

Had ik al gemeld afgelopen week.
Lees eerst de antwoorden eens door voordat je iets plaatst







Men kan nooit liegen door te zeggen "Ik lieg"

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 22-03-2003, 21:44:46 »
Ik ben het eerlijk gezegd niet zo eens dat dit nou echt zo erg in het voordeel is van Rene. Als kandidaat moet je toch echt wel weten wie er op de fiets zat, en wie de pot beheert, anders heb je echt gewoon niet op zitten letten.
En vraag als: stond de mol bij de 1e, 2e enz. in de tunnel dan zou dat weer in het denk ik.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 22-03-2003, 23:30:33 »
Ik ben het eerlijk gezegd niet zo eens dat dit nou echt zo erg in het voordeel is van Rene. Als kandidaat moet je toch echt wel weten wie er op de fiets zat, en wie de pot beheert, anders heb je echt gewoon niet op zitten letten.
En vraag als: stond de mol bij de 1e, 2e enz. in de tunnel dan zou dat weer in het denk ik.

Jawel, maar er zijn slechts 2 mensen die zeker weten dat René de mol niet is, nl: de mol en René zelf. Dus ervan uitgaande dat René de mol niet is heeft hij hier 2 vragen waarvan hij zeker is dat hij ze goed heeft. Dat is wel erg veel voordeel ten opzichte van de anderen.
Als hij wel de mol is maakt het natuurlijk niets uit.
De vragen zijn niet : wie zat er op de fiets, of wie beheert de pot, maar : zat de mol in het gangenstelsel of op de fiets, en : beheert de mol de pot.








Offline MagicMaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 22-03-2003, 23:33:31 »

Aanwijzing 4
Kiest net als George (vorige mol) voor de behering van de pot..

was het niet zo dat john de pot bij zich hield, want bij één van de laatste opdrachten had george geld uit de opt gejat en toen zei ie: 'Ja John, moet je maar beter op de pot passen'







Ik ben de mol niet, maar wie wel?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 22-03-2003, 23:51:44 »
als ik me goed herinner wisselden de kandi's het beheer van de pot iedere dag.
George bood zich niet aan de eerste dag, maar een paar dagen later toen er geld uit de pot ingeleverd moest worden bij Angela, reageerde ze heel overdreven verbaasd dat George de pot nu had. Later had Harry de pot, en weer later John, dus ze wisselden gewoon steeds volgens mij.








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 23-03-2003, 18:57:16 »
George bood zich niet aan de eerste dag, maar een paar dagen later toen er geld uit de pot ingeleverd moest worden bij Angela, reageerde ze heel overdreven verbaasd dat George de pot nu had. Later had Harry de pot, en weer later John, dus ze wisselden gewoon steeds volgens mij.

George bood zich bij de stuwdam al aan als bewaarder van het geld.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 23-03-2003, 19:30:48 »
Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds gisteravond het spoor behoorlijk bijster ben ...  ::)








Offline Migo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol die zie je
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 23-03-2003, 22:37:34 »
Begin van aflevering 2

Met de telefoon kan je saboteren.

Het is wellicht de bedoeling van de programmamakers om ons op een dwaalspoor te brengen. 4 mollen willen die telefoon wel hebben, maar rene denkt; als ik de telefoon pak, ben ik verdacht. Dus laat hij dit over aan de andere kandi's. Later heeft Astrid de telefoon ook alweer aan Patricia gegeven.

Astrid stemt op René en René stemt op Astrid.
Astrid weet wel te vertellen wie de mol is in de vooruitblik van volgende week. Is dit René ?







« Laatst bewerkt op: 23-03-2003, 22:39:45 door Migo »
Men kan nooit liegen door te zeggen "Ik lieg"

Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 28-03-2003, 12:37:38 »
Begin van aflevering 2

Met de telefoon kan je saboteren.


Inderdaad!
En weet iemand of de kandidaten ook het molfilmpje van angela krijgen?
want die zegt letterlijk dat de telefoon een belangrijk middel is.
Bij de eliminatie zegt rene dat astrid wel erg snel de telefoon wilde hebben en daarom erg verdacht was, want "de telefoon is een belangrijk middel om te sabotteren"................

wat denken jullie?
ik vind het wel verdacht, want ik zou juist denken dat je met de telefoon juist moeilijk kan sabotteren, omdat er altijd wel anderen in de buurt zijn en dat valt veel te veel op (ook voor de kijker).

ik dacht eerst helemaal niet aan renee als mol, maar hierdoor ga ik toch weer twijfelen (tussen ron en renee)








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 28-03-2003, 13:04:11 »
En weet iemand of de kandidaten ook het molfilmpje van angela krijgen?

Ik neem aan van niet, dan weten ze toch al waar de mol zou kunnen saboteren, dan is er toch geen flikker meer aan. En dan kunnen ze zelf ook veel makkelijker de verdenking op zichzelf leggen. Dus het is een tuurlijk niet.







« Laatst bewerkt op: 28-03-2003, 13:04:49 door Milk »
No Milk today???

Offline Trisch

  • Forumlid
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 28-03-2003, 13:51:10 »
ik hou het voor alsnog op Rene als mol¡¡¡¡¡¡
De mol weet namelijk waar de punten zijn om mee te saborteren en iedere kandidaat die logisch na denkt weet ook wel een beetje waar de mol kan toeslaan.
ínmiddels is denk ik wel bekend dat juist in communicatie veel fout kan gaan en ik denk daarom dat de mol er juist voor kiest om dan zo min mogelijk zich daar in te betrekken. Dat is een veel gunstigere uitgangs positie om te opereren.

Verder even het getal 28,dat was een getal waar de mol ook mee kon saborteren. Algemeen bekend¡¡¡¡¡¡¡

Goed toen patricia de boot rond ging om te vragen wie wist hoe oud leonardo di caprio was,zie je Rene op de achtergrond staan mee luisteren naar de antwoorden van de mede kandidaten. Hij wist dus al voordat zij bij hem kwam dat het getal 28 niet genoemd was aan boord.
óók zegt hij dat patricia zei in de biecht dat dat het getal niet kon zijn toen hij tot 2 maal toe zei dat hij dacht 28. ík vondt dit stukje iets te snel geantwoord en "leek" gespeeld. Maar goed rené zei dat patricia zei dat dit het getal niet kon zijn terwijl patricia dat nooit heeft gezegd.

De mol heeft al eerder in zijn dagboek gemeld dat hij medestanders had en René had een goede uitgangspositie omdat te zien. Dus het getal 28 noemen was niet zo vreemd en hij wist dat het verder aan boord niet genoemd was. de mol zei in dagboek: niemand aan boord wist het goede antwoord,behalve DE MOL¡¡¡¡¡¡
IK HOU HET TOCH BIJ RENÉ








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 28-03-2003, 17:21:19 »
Sterke argumenten, moet ik toegeven







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen