Auteur Topic: René is (niet) de mol!  (gelezen 70551 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
René is (niet) de mol!
« Gepost op: 15-03-2003, 18:47:08 »
In dit topic, kun je vanaf nu alles kwijt over René. Waarom is hij wel de mol? Of waarom juist niet?

Hier kun je dus discussieren over alle verdachte handelingen, hints, onmolse acties enz. enz. van René.  :)








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #1 Gepost op: 15-03-2003, 22:12:15 »
Waarom René wel de mol is
* Stuurt zichzelf en Louis de verkeerde kant op in de 1e opdracht, waardoor er kostbare tijd verloren gaat.
* Kiest resoluut voor de belangrijke opdracht, en kan als fietser de laser uit laten gaan wanneer hij wil (als hij de mol is).








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #2 Gepost op: 15-03-2003, 22:16:05 »
idd erg dom om de verkeerde kant op te lopen, maar hij heeft de kans gehad uitgebreid te saboteren bij opdr. 2: als kandidaat wist hij niet dat hij door te trappen de laser aandreef, dus hij had met gemak onder de 18 km kunnen fietsen. als hij de mol is heeft hij hier een grote kans laten schieten.








Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #3 Gepost op: 16-03-2003, 09:35:59 »
idd erg dom om de verkeerde kant op te lopen, maar hij heeft de kans gehad uitgebreid te saboteren bij opdr. 2: als kandidaat wist hij niet dat hij door te trappen de laser aandreef, dus hij had met gemak onder de 18 km kunnen fietsen. als hij de mol is heeft hij hier een grote kans laten schieten.


De opdracht is niet gelukt.
Waarom heeft hij dan een grote kans laten schieten ?
Het was blijkbaar niet nodig om in te grijpen, indien hij de Mol is uiteraard.

Het was ook wel opvallend dat zijn snelheid steeds rondom de 18 km/u schommelde. Maakt het wel spannend.
Dit kan uiteraard ook een montage-truuk zijn.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #4 Gepost op: 16-03-2003, 09:43:57 »
Ik denk dat hij niet de mol is omdat je bij het fietsen een mindere sabotage kans heb dan in de tunnel.

In de tunnel kun je een verkeerde route nemen, wiebelen met je spiegel.

Anderen aanstoten zodat de straal niet goed gaat (Chandrika)...

Dus de sabotagekans is hoger in de tunnel dan op de fiets..







D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #5 Gepost op: 16-03-2003, 11:02:48 »
De opdracht is niet gelukt.
Waarom heeft hij dan een grote kans laten schieten ?
Het was blijkbaar niet nodig om in te grijpen, indien hij de Mol is uiteraard.
die opdracht is bijna gelukt, met andere woorden: hij had best kunnen lukken. als rene de mol zou zijn had hij niet kunnen weten dat de opdracht niet zou lukken. hoogstens aan het einde had hij wat harder kunnen trappen om te laten zien hoe hij zich inspande. aan het begin had het echter de meeste zin om te mollen, en dat heeft ie niet gedaan.







« Laatst bewerkt op: 16-03-2003, 11:03:07 door Doris »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #6 Gepost op: 16-03-2003, 13:33:02 »
Ik denk dat hij niet de mol is omdat je bij het fietsen een mindere sabotage kans heb dan in de tunnel.

In de tunnel kun je een verkeerde route nemen, wiebelen met je spiegel.

Anderen aanstoten zodat de straal niet goed gaat (Chandrika)...

Dus de sabotagekans is hoger in de tunnel dan op de fiets..

De opdracht kan NOOIT lukken zonder laserstraal...







« Laatst bewerkt op: 16-03-2003, 13:33:31 door ovide »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #7 Gepost op: 16-03-2003, 15:39:49 »
Om te gaan fietsen is in mijn ogen juist helemaal niet handig als je de Mol bent, de enige manier om te Mollen is door zachter te gaan fietsen en dat zou gelijk bij alle anderen opvallen.

,maar aan de andere kant is George Island misschien wel een hint. De 9 andere kandidaten kregen allemaal een andere opdracht dan George vorig jaar, terwijl René het zelfde deed als George vorig jaar: je de tering fietsen om iets op te laden.








Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #8 Gepost op: 16-03-2003, 17:26:28 »
Inderdaad, om de tweede opdracht te laten mislukken zonder op te vallen, kan je beter (met een spiegel) in de tunnel staan.
Door af en toe je spiegel 'verkeerd' te richten, hebben de anderen ineens geen straal meer en zullen met hun spiegels gaan draaien om de straal weer op te vangen. Voordat de straal weer on-onderbroken richting uitgang gaat, zijn er weer kostbare minuten verstreken.
En mocht iemand je verdenken? Dan zeg je gewoon dat je voorganger de straal steeds onderbrak!

Om te saboteren bij het fietsen moet je onder de 18 km/h blijven. Als je dit doet, is later je enige verweer: "ik wist dat niet." En dat zou vreemd zijn: iedereen weet nu toch wel dat als er een hometrainer staat, er stroom opgewekt moet worden voor de opdracht. Dus: hard fietsen!

De opdracht is niet mislukt vanwege het ontbreken van de straal. Dus René is niet de mol.  







Goede jacht!

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #9 Gepost op: 16-03-2003, 17:34:26 »
Wat ik ergens anders ook al schreef:
Ze hadden hem kunnen vertellen dat ze de langste route hadden gekozen en dat ze dat toch waarschijnlijk niet haalden, dus kon hij gewoon doorfietsen zonder verdacht te worden. Als dat niet verdacht is... :o







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #10 Gepost op: 16-03-2003, 17:39:30 »

Ze hadden hem kunnen vertellen dat ze de langste route hadden gekozen en dat ze dat toch waarschijnlijk niet haalden, dus kon hij gewoon doorfietsen zonder verdacht te worden. Als dat niet verdacht is... :o

Ja dat kan, maar als je je in probeert te leven in de andere situatie, namelijk dat de groep in de tunnel gelijk de goede weg had en voortvarend te werk was gegaan met de spiegels, dan had René alleen nog maar kunnen saboteren door opvallend langzaam te gaan fietsen. Ok, dan had hij kunnen zeggen dat hij moe werd of zo, maar ik denk toch niet dat dat de positie is waarin de mol zich wil bevinden.








Offline Enigma

  • Forumlid
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #11 Gepost op: 16-03-2003, 21:20:13 »
* Stuurt zichzelf en Louis de verkeerde kant op in de 1e opdracht, waardoor er kostbare tijd verloren gaat.
Volgens mij was het juist Louis die de zijweg in wilde slaan, terwijl duidelijk was dat ze de hoofdweg moesten vervolgen. Hij stond daar ook behoorlijk te treuzelen, in een kennelijke poging de verdenking op zich te vestigen. Helaas voor hem heeft het niet gewerkt... ;D

* Kiest resoluut voor de belangrijke opdracht, en kan als fietser de laser uit laten gaan wanneer hij wil (als hij de mol is).
Volgens mij heb ik geen van de deelnemers horen klagen dat de laser steeds uit ging.
René heeft daar dus niet gemold.
Dat zou m.i. ook te opzichtig zijn.
De ervaring leert dat de mol juist de luwte kiest, zeker bij de eerste opdrachten.

Vooralsnog verdenk ik René dus nog niet.
Maar dat kan nog veranderen... :)







Everything you know is wrong!

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #12 Gepost op: 16-03-2003, 21:24:52 »
Als hij de mol is, is het juist wel slim geweest om hem te laten fietsen... Het was een opdracht waar je binnen in die grot veel op elkaar let... en hij viel nu mooi buiten schot! Als je je op de achtergrond wilt houden is dat een mooie kans natuurlijk. Evenzo met de eerste opdracht... waar hij helemaal achteraan liep.
Wanneer je iemand op het oog hebt let je daar meer op, de kandidaten zijn nu in het begin op zoek naar hun mol, om daar bij de rest van de opdrachten op te letten. Dus daarom zal de mol in het begin niet echt opvallen, lijkt me...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #13 Gepost op: 16-03-2003, 21:29:49 »
Als hij de mol is, is het juist wel slim geweest om hem te laten fietsen... Het was een opdracht waar je binnen in die grot veel op elkaar let... en hij viel nu mooi buiten schot! Als je je op de achtergrond wilt houden is dat een mooie kans natuurlijk. Evenzo met de eerste opdracht... waar hij helemaal achteraan liep.
Wanneer je iemand op het oog hebt let je daar meer op, de kandidaten zijn nu in het begin op zoek naar hun mol, om daar bij de rest van de opdrachten op te letten. Dus daarom zal de mol in het begin niet echt opvallen, lijkt me...


Ben hier  niet meeeens , want als groep zie je dat die  laser straal niet schijnt. Dat kan achteraf makkelijk herleid worden tot het te langzaam fietsen van Rene







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #14 Gepost op: 16-03-2003, 21:41:08 »
Of hij is wel de mol een hoopte dat de mensen binnen het zouden verneuken..maar das denk ik te gewaagd en dan molt ie niet echt.. zo ver vind ik het ook niet de handigste positie voor een mol..







No Milk today???

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #15 Gepost op: 16-03-2003, 21:44:09 »
Hij hoefde ook helemaal niets te doen... de mol MOET niet altijd mollen...
Laat ze maar mooi in het begin elkaar verdenken... des te minder valt hij op... en dat is misschien wel belangrijker dat die 5000 euro voor de pot... maar nogmaals dat was niet aan de orde want ze haalden het toch al niet.
Vond het wel vreemd dat hij niks kon verdienen, meestal is dat toch zo? De groep kan wat verdienen en degene buiten de groep ook.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #16 Gepost op: 16-03-2003, 21:47:09 »
De mol moet niet altijd mollen (?), maar zich verdekt opstellen en afwachten tot de anderen fouten maken vind ik toch wel een schijtmol hoor.. ik vind dat als de mol de mogelijkheid heeft hij/zij het minstens kan proberen..dus niet gaan fietsen.

[edit]werkwoorden zijn best handig[/edit]







« Laatst bewerkt op: 16-03-2003, 21:47:59 door Milk »
No Milk today???

Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #17 Gepost op: 16-03-2003, 21:51:32 »
Wat mij wel verbaasde (ik verdenk Rene overigens niet) is dat hij zich zo snel aanbood. Voor Angela was uitgesproken wapperde z'n hand bij wijze van spreken al in de lucht. Als je nagaat hoe belangrijk deze opdracht (de laatste voor de test) was om informatie te verzamelen dan snap ik dat vanuit een deelnemersoogpunt dus niet: Hij ontneemt zichzelf de kans om informatie te verzamelen tijdens de opdracht en moet hiervoor dus anderen ondervragen met de kans dat hij onjuiste informatie krijgt.
Met betrekking tot langzaam fietsen denk ik trouwens dat dit onmiddelijk zou zijn opgevallen. 18 km/h fietsen op een home-trainer zonder luchtweerstand moet voor een man met de conditie van Rene een peuleschil. Het opwekken van energie is uiteraard niet gratis, maar ik denk dat hij ook dan nog in staat moet worden geacht zeker een uur lang tussen de 25 en 35 te rijden.







E.Thie Phone Mole

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #18 Gepost op: 16-03-2003, 21:51:59 »
Ik vond het vreemd dat Rene tijdens de biecht nog steeds niet scheen te weten waar dat fietsen van hem voor diende. Dat hij dat tijdens de opdracht niet in de gaten had, ala, maar het leek erop dat de anderen hem naderhand nog steeds niet hadden ingelicht.







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #19 Gepost op: 16-03-2003, 21:55:36 »
Nog wat verder nadenkend over die 18 km/h trouwens: Dit lijkt a priori een mooie gelegenheid voor een vrouwelijke mol met niet zo'n goede conditie om te mollen...







E.Thie Phone Mole