Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 156370 keer)

Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #520 Gepost op: 18-05-2003, 13:43:01 »
De stem moet zeker weten eerder opgenomen worden...
Ik dacht er meteen aan in de aflevering, maar was het weer vergeten door de spanning op het eind ;)

Ron is de mol!








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #521 Gepost op: 18-05-2003, 14:00:55 »
Een spraakherkenner (de computer begrijpt WAT er gezegd wordt) en een stemherkenner (de computer herkent om WIE het gaat) zijn verschillende dingen.

Op WIDM.nl wordt gezegd dat Ron in een stemherkenner moet praten. De deur gaat open als ie Ron's stem herkent dus. Maar dat zegt niks. Ten eerste wordt Ron sowieso in de toren gezet en niet Elise of Chandrika. Ze hebben genoeg stem-materiaal van allemaal. Een stemherkenner zou  alle stemmen hebben herkent, mits dat dus zo geprgrammeerd is.

Maar Bim Bam Bom speelt dus ook een belangrijke rol en dat is spraakherkenning. De computer begrijpt WAT er gezegd wordt, want de deur ging pas open toen Ron Bim Bam Bom zei.

Is het apparaat dus een combi van spraak- en stemherkenning dan gaat dat op.

(Dit is ter info hoor, Ron is sowieso de Mol :P)







Ma how, zeg!

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #522 Gepost op: 18-05-2003, 14:31:38 »
Allemaal heel hi-tech enzo hoor...

Maar ik denk eigenlijk gewoon dat er iemand van de crew aan de andere kant van de babyfoon zit die de deur opendoet als Ron Bim-Bam-Bom zegt.  ;)

De uitdrukking 'spraakherkenner' wordt alleen maar gebruikt om het een beetje sjeu mee te geven.

dat dacht ik dus








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #523 Gepost op: 18-05-2003, 14:32:25 »
Dat kan natuurlijk ook  8)







Ma how, zeg!

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #524 Gepost op: 18-05-2003, 14:36:09 »
Allemaal heel hi-tech enzo hoor...

Maar ik denk eigenlijk gewoon dat er iemand van de crew aan de andere kant van de babyfoon zit die de deur opendoet als Ron Bim-Bam-Bom zegt.  ;)

De uitdrukking 'spraakherkenner' wordt alleen maar gebruikt om het een beetje sjeu mee te geven.

dat dacht ik dus

Gezien de andere technische snufjes in het gebouw, zoals de manier waarop de deur van Elise open ging, weet ik wel bijna zeker dat je gelijk hebt...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Zeef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #525 Gepost op: 18-05-2003, 15:31:53 »
Ron was wel weer lekker sneaky bezig he? Hij probeerde van B-3 B-4 te maken toen Chandrika en hij de sleutel pakten, maar Chandrika wist het nog.
Uit een paar toontjes opmaken dat het drie kleine kleutertjes is en daar heel lang aan vasthouden...

Ron is de mol, zeker weten!








Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #526 Gepost op: 18-05-2003, 16:32:13 »
En wat dacht je van die eerste opdracht?
Ron + Chandrika --> ging niet goed, dus geld uit de pot
Ron + Elise --> ging goed, geld in de pot
Elise + Chandrika --> ging goed, geld in de pot

Mijn conclusie is dat Ron de Mol is....Elise is te sterk om daar een streek uit te halen, maar bij Chandrika werkt het wel!    ;)







You think you know....but you have no idea!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #527 Gepost op: 18-05-2003, 16:57:15 »
Ja, maar ook degene die de vragen moest beantwoorden kan natuurlijk mollen, door expres verkeerd antwoord te geven. Het is gewoon een stom gokspelletje.








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #528 Gepost op: 18-05-2003, 17:40:11 »
Ja, maar ook degene die de vragen moest beantwoorden kan natuurlijk mollen, door expres verkeerd antwoord te geven. Het is gewoon een stom gokspelletje.
Precies.
En was het niet aan Ron te danken dat het bij hem en Elise goed ging?
En was het niet aan Chandrika te danken dat het bij haar en Elise goed ging?
Bij de antwoorden van Elise ging het mis.
Zo kun je dus ook concluderen dat Elise de mol is. En laat ik dat maar eens doen!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #529 Gepost op: 18-05-2003, 17:40:54 »
Ja, maar ook degene die de vragen moest beantwoorden kan natuurlijk mollen, door expres verkeerd antwoord te geven. Het is gewoon een stom gokspelletje.

Dat het een gokspelletje is, maakt niks uit. Want ( volgens mij ) maakt het niet uit wat ze antwoordden, ze kwamen toch altijd wel bij die twee deuren uit....







You think you know....but you have no idea!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #530 Gepost op: 18-05-2003, 17:56:23 »
Maar ik denk eigenlijk gewoon dat er iemand van de crew aan de andere kant van de babyfoon zit die de deur opendoet als Ron Bim-Bam-Bom zegt.  ;)
Dat was ook wat ik dacht... spraakherkenner ammehoela!
Gewoon een knopje in de hand van de cameraman.
Trouwens als het om de toonhoogte van bimbambom gaat, maakt het A. niet uit wat de precieze tekst is en B. wat de tekst is van de regel ervoor.
Je had ook kunnen lalala-en







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #531 Gepost op: 18-05-2003, 18:57:05 »
Idd Vreemd dat Ron het refrein van vader Jacob niet kende...Hij deed in de gevangenis echt alles om de boel te vertragen.
Bij het diner had hij het zichtbaar benauwd toen de mollenstreken besproken werden....Had Marc in Belgische mol toen ook zo'n last mee  8)
Hij keek ook zo schichtig ineens naar Angela toen Elise het over zijn te "opzichtige" mollenstreek dad door voorbij dat huisje te rennen..  8)

Elise reageerde wel heel spontaan dat ze Julien als mol had... ???








Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline jaja

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #532 Gepost op: 18-05-2003, 19:49:14 »
 ??? :-\Ron vroeg aan Chandrika toen ze contact hadden met de walkietalkie: zie je een soort geraamte voor je? (ging over het gebouw waar hij in zat). Zoiets dergelijks zei hij (ik weet het niet meer precies). Maar het is toch vreemd dat hij weet hoe de buitenkant van het gebouw eruit ziet waar hij in zit, terwijl hij geblinddoekt naar binnen is gebracht??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #533 Gepost op: 18-05-2003, 20:06:56 »
??? :-\Ron vroeg aan Chandrika toen ze contact hadden met de walkietalkie: zie je een soort geraamte voor je? (ging over het gebouw waar hij in zat). Zoiets dergelijks zei hij (ik weet het niet meer precies). Maar het is toch vreemd dat hij weet hoe de buitenkant van het gebouw eruit ziet waar hij in zit, terwijl hij geblinddoekt naar binnen is gebracht??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Volgens mij kon hij dat geraamte gewoon vanuit zijn toren zien. Hij had immers ook een verrekijker. Niks geks dus. Gewoon een orientatiepuntje.







« Laatst bewerkt op: 18-05-2003, 20:07:36 door Milk »
No Milk today???

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #534 Gepost op: 18-05-2003, 20:11:49 »
Wat mij bij de biecht opviel, toen ze de test gingen maken, was dat Ron zgn. mollenstreken van Elise noemde, terwijl hij er zelf ook bij betrokken was. Ik noem als voorbeeld: het paintballen, dat hij Elise had afgeschoten en dat zij wel erg overdreven reageerde en dat dat Elises bedoeling was, om afgeschoten te worden. Dat vond Ron een 'mollenstreek'. De enige streek die er daar geleverd was, was zijn eigen streek, het afschieten van Elise!!! En zo had hij nog een paar voorbeelden.

Hij kon niet echt de vinger op de mollenstreken van Elise leggen. Rara waarom niet: Elise is nl. niet de mol, want dat is Ron zelf.

Verder viel het mij op dat hij tijdens het etentje erg nerveus richting Angela keek, zeker toen ook hem gevraagd werd waar hij dacht het beste te kunnen saboteren!

Nog een klein weekje wachten en dan hebben we de ontknoping... Nog een week in spanning zitten  >:( :-\







I got that tunnel vision going through my  head

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #535 Gepost op: 18-05-2003, 20:24:13 »
Volgens mij kon hij dat geraamte gewoon vanuit zijn toren zien. Hij had immers ook een verrekijker. Niks geks dus. Gewoon een orientatiepuntje.
Een gebouw is vierkant/rechthoekig. Er zijn 4 zijden, dus vier kansen op een verschillend uitzicht.

Hoe weet Ron dat Chandrika weleens op dat geraamte kan uitzien, terwijl zij misschien wel een raam had op de andere kant. Hij noemde het geraamte eerst toch? of was dat Chandrika??? Of stond het misschien op zijn kaart aangegeven, want dat kan natuurlijk ook nog.

Punt is wel, dat Ron bij deze opdracht de touwtjes in handen had. Tuurlijk de rest kon saboteren, maar Ron had verreweg de meeste molkansen. Hij moest er tenslotte als eerste uit.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #536 Gepost op: 18-05-2003, 20:51:20 »
Wat mij bij de biecht opviel, toen ze de test gingen maken, was dat Ron zgn. mollenstreken van Elise noemde, terwijl hij er zelf ook bij betrokken was. Ik noem als voorbeeld: het paintballen, dat hij Elise had afgeschoten en dat zij wel erg overdreven reageerde en dat dat Elises bedoeling was, om afgeschoten te worden. Dat vond Ron een 'mollenstreek'. De enige streek die er daar geleverd was, was zijn eigen streek, het afschieten van Elise!!! En zo had hij nog een paar voorbeelden.

Hij kon niet echt de vinger op de mollenstreken van Elise leggen. Rara waarom niet: Elise is nl. niet de mol, want dat is Ron zelf.

Verder viel het mij op dat hij tijdens het etentje erg nerveus richting Angela keek, zeker toen ook hem gevraagd werd waar hij dacht het beste te kunnen saboteren!

Nog een klein weekje wachten en dan hebben we de ontknoping... Nog een week in spanning zitten  >:( :-\

Maar toen ze de cel van Elise zochten, rende Chandrika echt over die celgang. Ron sjokte er maar een beetje achteraan en was duidelijk langzamer. Het leek er dus op alsof hij wilde dat de opdracht niet gehaald werd....







You think you know....but you have no idea!

Offline Marlous

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #537 Gepost op: 18-05-2003, 22:46:53 »
Maar toen ze de cel van Elise zochten, rende Chandrika echt over die celgang. Ron sjokte er maar een beetje achteraan en was duidelijk langzamer. Het leek er dus op alsof hij wilde dat de opdracht niet gehaald werd....

Volgens mij was het zo dat Chandrika als een bezetene over de gang aan het hollen was, zonder ook maar goed te luisteren waar het geluid van Elise vandaan kwam. Ron kwam er achter dat ze op de gang beneden hen was, doordat hij stil stond en goed luisterde waar het geluid nou eigenlijk vandaan kwam (tenminste...dat was mijn interpretatie van zijn gedrag :D)








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #538 Gepost op: 18-05-2003, 23:34:01 »
Volgens mij was het zo dat Chandrika als een bezetene over de gang aan het hollen was, zonder ook maar goed te luisteren waar het geluid van Elise vandaan kwam. Ron kwam er achter dat ze op de gang beneden hen was, doordat hij stil stond en goed luisterde waar het geluid nou eigenlijk vandaan kwam (tenminste...dat was mijn interpretatie van zijn gedrag :D)

Elise gilde zelf dat ze beneden zat volgens mij...Ron stuurde Chandrika en zichzelf via een omweg naar boven.Daarna moesten ze weer terug naar beneden om de cel van Elise te openen via die draaidingen. Het was wat onduidelijk maar Ron wees de weg die had immers een plattegrond.







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #539 Gepost op: 19-05-2003, 08:37:30 »
Hoe weet Ron dat Chandrika weleens op dat geraamte kan uitzien, terwijl zij misschien wel een raam had op de andere kant. Hij noemde het geraamte eerst toch? of was dat Chandrika??? Of stond het misschien op zijn kaart aangegeven, want dat kan natuurlijk ook nog.

Chandrika vertelde eerst dat ze uitkeek op 'n soort weilandje, waaruit Ron denk ik kon opmaken dat ze ook wel uit zou moeten kijken op 't geraamte.


Citaat
Elise gilde zelf dat ze beneden zat volgens mij...Ron stuurde Chandrika en zichzelf via een omweg naar boven.Daarna moesten ze weer terug naar beneden om de cel van Elise te openen via die draaidingen.

't was idd Ron die bij aankomst in 't gebouw waar Elise zat, zei dat Elise boven zat. Vervolgens zaten ze dus fout en moesten weer terug naar beneden om Elise te kunnen bevrijden. 'n echte mollestreek dus.

Ik vond trouwens ook dat 't leek alsof hij niet echt haast had om Elise te vinden. Hij deed 't vrij rustig aan voor iemand die nog maar 3 minuten of zo had.