Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 155285 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #580 Gepost op: 21-05-2003, 19:34:44 »
't is echt waar. Je zag het schijnsel van de zaklamp over de kaart gaan. Kijk zelf maar, en zet het beeld indien mogelijk stil om het moment dat je de zaklamp ziet (enige seconden daarna zie je de kaart).

Ja, natuurlijk is het altijd mogelijk dat ook dit weer ingemonteerd is, en hoe controleer je wat Angela op welk moment als je haar mond niet ziet bewegen?  

Maar voor mij is het gewoon echt een keiharde hint richting Rondemol!







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #581 Gepost op: 21-05-2003, 19:39:32 »
Ik heb het nu ook gezien en het is niet zo dat die kaart en die foto echt in dat bakje lagen zoals ik eerst dacht dat je bedoelde, maar het is gewoon het shot dat we in de aflevering erna ook echt te zien krijgen bij de instructies voor de Mol. Wel is het zo dat je de stem van Angela er nog onder hoort, maar volgens mij is dit gedaan om gewoon een vlot filmpje te krijgen met veel korte fragmenten. Anders zou dat ene shot te lang blijven, wanneer Angela haar zin af zou maken.

Ik denk dus eigenlijk niet dat het een hint is. Maar het zou natuurlijk best kunnen... :-\










Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #582 Gepost op: 21-05-2003, 19:42:01 »
Suit yourself.  Ik vind de combinatie Molbeeld met Rongeluid tamelijk overtuigend. Maja.....







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #583 Gepost op: 22-05-2003, 08:47:10 »
Aan die voorfilmpjes hecht ik eigenlijk totaal geen belang. Die kunnen onmogelijk ginder vlug vlug ter plaatse gemaakt geweest zijn met de bedoeling de mol om de 2-3 dagen te instrueren. De mol wordt gewoon tijdens de persoonlijke biecht gebrieft over de stand van zaken.

Maw: die filmpjes zijn gewoon achteraf in elkaar geknutseld en dienen enkel ter inleiding én om wat vertwijfeling te zaaien.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #584 Gepost op: 22-05-2003, 11:07:21 »
't is echt waar. Je zag het schijnsel van de zaklamp over de kaart gaan. Kijk zelf maar, en zet het beeld indien mogelijk stil om het moment dat je de zaklamp ziet (enige seconden daarna zie je de kaart).

Ja, natuurlijk is het altijd mogelijk dat ook dit weer ingemonteerd is, en hoe controleer je wat Angela op welk moment als je haar mond niet ziet bewegen?  

Maar voor mij is het gewoon echt een keiharde hint richting Rondemol!

goed opgelet tweety en ik hoop dat je gelijk hebt, maar wij weten natuurlijk niet of angela tegen iedereen dat "doe er je voordeel mee" verhaaltje heeft vertelt...








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #585 Gepost op: 22-05-2003, 11:59:45 »
Aan die voorfilmpjes hecht ik eigenlijk totaal geen belang.
Ik heb het niet over de voorfilmpjes van Angela, maar over de "volgende week" filmpjes van de aflevering er voor.

't is echt waar. Je zag het schijnsel van de zaklamp over de kaart gaan. Kijk zelf maar, en zet het beeld indien mogelijk stil om het moment dat je de zaklamp ziet (enige seconden daarna zie je de kaart).

Ik moet toegeven dat het beeld van de kaart en de foto die je ziet inderdaad uit het mol-instructie filmpje van Angela komt. Dat had ik nog niet gezien.

Dat neemt niet weg dat ik echt denk dat het een aanwijzing is. De "volgende week" filmpjes kloppen wel vaker niet met wat we werkelijk te zien krijgen (zie eerdere post hierover i.v.m. voorfilmpje van patricia), maar het beeld past wel altijd bij het geluid.

Ik blijf het verdacht vinden..  8)








Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #586 Gepost op: 22-05-2003, 12:05:55 »
Net nog een stukje uit PULSE van Pink Floyd gehoord op de radio, Cora, en die laten er geen twijfel over bestaan:

Run, Run, Run, Run, Run, Run, Run, Run,
Run, Run, Run, Run, Run, Run, Run, Run.
You better make your face up in
your favorite disguise.


Voor de Nederlandse vertaling hoef je uiteraard in de eerste regels enkel de 'u' te vervangen door een ootje... 8)










De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #587 Gepost op: 22-05-2003, 12:08:58 »
Net nog een stukje uit PULSE van Pink Floyd gehoord op de radio, Cora, en die laten er geen twijfel over bestaan:

Run, Run, Run, Run, Run, Run, Run, Run,
Run, Run, Run, Run, Run, Run, Run, Run.
You better make your face up in
your favorite disguise.


Voor de Nederlandse vertaling hoef je uiteraard in de eerste regels enkel de 'u' te vervangen door een ootje... 8)

En Ront rent... hij blijft rennen in de intro







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #588 Gepost op: 22-05-2003, 12:59:58 »
Net nog een stukje uit PULSE van Pink Floyd gehoord op de radio, Cora, en die laten er geen twijfel over bestaan:

Run, Run, Run, Run, Run, Run, Run, Run,
Run, Run, Run, Run, Run, Run, Run, Run.
You better make your face up in
your favorite disguise.


Voor de Nederlandse vertaling hoef je uiteraard in de eerste regels enkel de 'u' te vervangen door een ootje... 8)




en weer dat woordje face erin net zoals in let's dance en die letterreeks in het filmje van de mol..








Offline Nouky

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #589 Gepost op: 23-05-2003, 09:33:59 »
Nog wat laatste dingetjes die me gisteren  zijn opgevallen na het herbekijken (voor de 188e keer hahaha  ;D) van de 1e aflevering. Bij de 1e executie moet Ron als 1e, en dan komt er een vraag in beeld (heel even, is zo weer weg!) "HEEFT DE MOL EEN EIGEN WEBSITE", met de cursor op JA. Ik geloof toch echt dat Ron de enige is met een eigen website....
En tijdens de gangenstelsel-opdracht zie je RON in de spiegel van Aafke gereflecteerd (volgens mij heeft Aafke dat niet eens in de gaten), wat doet ie daar? (hij zei dat hij een hele tijd alleen heeft gestaan...). Verder is RON nauwelijks gefilmd tijdens de kompas-opdracht, alleen het laatste stukkie dat ie aankomt. En dan nog het feit dat Ron tijdens de biecht als enige wordt gefilmd met een plant naast de bank ("Karma" kameleon die in z`n omgeving opgaat?)

RON is voor mij de MOL!!!

Helaashelaas kan ik het morgenavond niet zien en naar de Mol-bijeenkomst kan ik ook niet komen (ga een weekendje uitwaaien in Den Haag.... grrrrrr net als vorig jaar toen was ik er met de ontknoping ook al niet  >:(), maar toch wil ik iedereen hier een hele spannende, gezellige avond wensen morgen en vooral ook een hele leuke dag Zondag. Maak maar lekker veel foto`s dan kan ik nog een beetje nagenieten  :D

Groetjes!!








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #590 Gepost op: 23-05-2003, 10:52:49 »
Ron is de mol.

De Elise-aanhang onder ons heeft al elders gemeld dat Elise in de laatste opdracht door gewoon maar wat deuntjes te gaan spelen met het muziekboek, onopvallend bij vader Jacob uit te komen en zo de opdracht te redden.

Nu moet zij eerst nog even Chandrika ervan overtuigen dat het om Vader Jacob gaat, terwijl Chandrika drie kleine kleutertjes in haar hoofd heeft (ingeprent door Ron) en als ze dan Chandrika eventueel overtuigd heeft, dan moet Chandika Ron nog weer eens overtuigen en hem de juiste tekst influisteren.
En dan moet Ron nog eens Binbambom gaan zingen.

Ron stuurde Chandrika aan op Drie Kleine kleutertjes nav een melodietje waar ik absoluut geen drie kleine kleutertjes uit kon halen. (hoe je de tekst van vader jacob niet kent en vervolgens op een verkeerde melodie wel het liedje 3kk bedenkt is me al een raadsel)

Ron zag een C en zei dat Chandrika dat moest onthouden. Als je een C hebt gezien heb je ook de rest gezien, want ik zag met het blote oog al minstens drie andere letters voorbij komen. En Ron keek er met de verrekijker naar.

Ron bedenkt dat het om een liedje in C gaat.

Ron kent de tekst van VJ niet.

Ron rent in eerste instantie hard mee en laat het vervolgens op zijn beloop.

Elise en Chandrika zaten in een afwachtpostie en konden veel minder vertragen dan Ron.

Oja en dat heb ik al de hele week in mijn hoofd...
Je ziet dat de kandies hun blinddoek afdoen. Chandrika in de gang, Elise in de cel en Ron die net in zijn eentje een (onbekende) trap heeft opgelopen. Lijkt me nog al een gevaarlijke situatie, om iemand al dan niet vastgehouden een trap op te laten klimmen van een oud gebouw. Je zag overigens niet dat iemand een vasthield. Volgens mij heeft hij de trap opgelopen zonder blinddoek en hem vervolgens weer even opgezet voor de show.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #591 Gepost op: 23-05-2003, 11:00:26 »
je bent vergeten dat in het filmje van de mol (bob) er wel 3 kleine kleutertjes werd gespeeld.....dit moet dus ook een aanwijzing zijn richting ron.








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #592 Gepost op: 23-05-2003, 11:36:24 »
Ik zit ff midden in de herhaling. Toen Chan Ron riep voor het eerst, kwam hij van bededen...
Van beneden???

En... Als je een verrekijker hebt, dan zie je naast die letters toch ook het dia-apparaat?

En... Toen de meiden bovenlangs terugliepen en Ron rustig nar de centrale hal liep. Naar wie maakte hij die rare grimas en waarom?









« Laatst bewerkt op: 23-05-2003, 11:43:31 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #593 Gepost op: 24-05-2003, 14:34:18 »
naar de cameraman....over hun gesprekje van die avond ervoor..
dat (niet) kan nou wel weg hoor...








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #594 Gepost op: 24-05-2003, 15:35:22 »
Uit het dagboek van Angela...

"Ron, Chandrika en Elise spelen het finalespel"

en een stukje verder...

"Het zit erop!!!! De mol opgelucht, de winnaar blij en de verliezer teleurgesteld."

Als de volgorde hetzelfde blijft zou Ron logischerwijs de mol zijn... Maar dat wil ik helemaal niet...  :-\







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Miekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You can win if you want !
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #595 Gepost op: 24-05-2003, 21:24:31 »
 :o ik word gek !!!!!!
Geen moment getwijfeld aan Ron, en nu blijkt ELise het te zijn :-[
Ik sla nu echt stijl achterover, k ben het spoor bijster, heb geen woorden meer, wat een fantastisch programma ondanks dat ik er faliekant naast zat.








Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #596 Gepost op: 24-05-2003, 23:26:56 »
Ik heb het zelfde gevoel als toen Astrid eruit ging...dit kan niet waar zijn!

Wat zal Ron gelachen hebben als ie dit topic heeft gelezen  ;D







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #597 Gepost op: 24-05-2003, 23:28:16 »
Volgens mij kunnen de haakjes wel verwijderd worden...   ::)

 ;D







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #598 Gepost op: 24-05-2003, 23:29:10 »
'Ron is niet de Mol'. 'Ron is niet de Mol'. Dat klinkt bijna nog gekker dan 'Elise is de Mol'.

Ik zal er nog even aan moeten wennen denk ik. ;)








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #599 Gepost op: 24-05-2003, 23:45:19 »
'Ron is niet de Mol'. 'Ron is niet de Mol'. Dat klinkt bijna nog gekker dan 'Elise is de Mol'.

Ik zal er nog even aan moeten wennen denk ik. ;)

Ik ook








"Only thing to do is jump over the moon"