Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 155294 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #560 Gepost op: 20-05-2003, 15:47:29 »
Als dit al ergens vermeld staat, kan iemand mij dan zeggen waar?

Ik heb het iig al ergens gelezen, want ik heb het overgenomen in mijn analyse van aflevering 10.

Heb net trouwens afl 1&2 ff zitten herkauwen en ik kwam tot een vergelijking met de vorige Nederlandse mol. Daar had ik ook na afl2 op George gestemd na het Jorge-schilderij en de treinreis maar de muziekhints hebben mij daarna op het verkeerde spoor gezet. :-\

Deze keer geen muzikale hints beluisterd maar gewoon mijn molinstinct gevolgd, en nadat ik Ron na afl1 al bovenaan mijn lijstje had gezet wegens zijn onopvallendheid, was ik ook deze keer na afl2 overtuigd van mijn mol en niets of niemand heeft me deze keer van mijn stuk kunnen brengen!

- De manier waarop hij compleet achter de feiten aan holt in het Titanic-museum terwijl Ferdi keer op keer de juiste antwoorden vindt;
- Hoe hij de naam van de kapitein plots niet meer weet;
- Hoe ze geen enkele moeite hebben ondernomen hebben om de leeftijd van Di Caprio te helpen vinden (alsof het antwoord op die boot vindbaar was...)
- Hoe hij daarna volmondig instemt met Ferdi om 5.000€ te vergokken op de juiste locatie...

Daar werd bij mij het beeld van de mol gevormd.

Toen daarna Angela voorstelde om de 18000€ op te offeren voor de executie waren er vier kandidaten pro: Aafke en...
de drie finalisten!








« Laatst bewerkt op: 20-05-2003, 15:48:24 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #561 Gepost op: 20-05-2003, 19:52:58 »
Ik heb ergens op een website gelezen ( vraag me niet waar --> weet ik niet meer ) dat Ron het beste past bij het profiel van de Mol ( George ) van vorig jaar....  ::) ::)







You think you know....but you have no idea!

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #562 Gepost op: 20-05-2003, 22:46:16 »
Ik heb ergens op een website gelezen ( vraag me niet waar --> weet ik niet meer ) dat Ron het beste past bij het profiel van de Mol ( George ) van vorig jaar....  ::) ::)

Er werd toch gezegd dat we dit jaar een heel ander type mol haddden?







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Nouky

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #563 Gepost op: 21-05-2003, 10:42:23 »
Wat me nog inviel ineens is dat Ron toch zei dat ie er niet van houdt om in de schijnwerpers te staan... en wie keek er elke keer naar de schijnwerpers tijdens het finale-etentje? HINT?








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #564 Gepost op: 21-05-2003, 11:26:22 »
Ik heb gisteren de metro-opdracht opnieuw bekeken.

Stel Ron is de mol.

Op welke wijze wordt de uitvoering van de opdracht in de winkel gecontroleerd (bv. het draaien 10 verschillende muziekstijlen), opdat het andere muziek de opdracht in gevaar zou brengen? En waarom heeft zo'n controle niet plaats gevonden? Of moet de conclusie zijn, dat die controle er niet was en dat de keuze van Ron geen mollenstreek is?

Het half 6 verhaal. Waarom neemt Ron zo'n groot risico tot ontmaskering door gebrek aan camouflage door het verkeerde tijdstip tegen Elise te zeggen, die die rondbazuind met vermelding van de bron: Ron? Wilde hij zo graag het ontmoeten van George door de kandidaten voorkomen?

Stel Elise is de mol.

In het eerste gesprek (Elise met René) heeft ze het over Bonaparte. En in het tweede telefoongesprek (Elise met Ron) zegt ze dat ze moeten verzamelen op Bonaventura. Hoe komt Elise aan de kennis dat het doel Bonaventura is?

Chandrika.

Waarom is zij wel op tijd? En was dat niet de opdracht van de mol?
Dit moet vooral de Rondrianen aanspreken omdat de mol vertrouwen moest wekken en Ron het meeste werd vertrouwd. Beide kunnen niet opgaan, toch?








« Laatst bewerkt op: 21-05-2003, 12:08:35 door ReneB »
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #565 Gepost op: 21-05-2003, 11:50:14 »
ik denk dat bij dat half 6 verhaal hij dat opzettelijk heeft gedaan om het als perongeluk te doen lijken..












ronisdemolendemolisron








Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #566 Gepost op: 21-05-2003, 13:34:03 »
Stel Ron is de mol.

Op welke wijze wordt de uitvoering van de opdracht in de winkel gecontroleerd (bv. het draaien 10 verschillende muziekstijlen), opdat het andere muziek de opdracht in gevaar zou brengen? En waarom heeft zo'n controle niet plaats gevonden? Of moet de conclusie zijn, dat die controle er niet was en dat de keuze van Ron geen mollenstreek is?

In ieder geval de cameraman en de DJ van de winkel kunnen dat controleren. Ik sluit niet uit dat er nog meer crewmensen aanwezig waren in de winkel en bij twijfel kunnen ze achteraf natuurlijk nog de videobeelden bekijken.

Citaat
Het half 6 verhaal. Waarom neemt Ron zo'n groot risico tot ontmaskering door gebrek aan camouflage door het verkeerde tijdstip tegen Elise te zeggen, die die rondbazuind met vermelding van de bron: Ron? Wilde hij zo graag het ontmoeten van George door de kandidaten voorkomen?

Ik denk dat het vooral een poging was van Ron om de opdracht te laten mislukken. Ik geloof niet dat Ron een groot risico nam door de verkeerde tijd te noemen. Hij had tenslotte de plaats goed en de tijd bijna en dat was meer dan de andere kandidaten goed hadden. Na deze opdracht werd Ron niet meer verdacht door de andere kandidaten dan daarvoor.

Citaat
Chandrika.

Waarom is zij wel op tijd?

Chandrika zat dichterbij dan Ron en Elise. Ron loopt bovendien de verkeerde kant op en Elise treuzelt zo te zien bij het hotel. Zie ook het kaartje dat ik gepost heb in het Aflevering 7-topic.







« Laatst bewerkt op: 21-05-2003, 13:34:48 door Siebrand »

Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #567 Gepost op: 21-05-2003, 14:02:56 »
schiet me ineens te binnen:

op het moment dat elise bevrijd is en chandrika en elise naar ron moeten komen, dan zegt ron:
via boven terug!

als hij de mol zou zijn, waarom zou hij ze dan meteen de goede weg terug laten lopen (en ze niet liever eerst lekker verkeerd laten lopen en zo te laat komen)

ik denk niet dat ron de mol is...








Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #568 Gepost op: 21-05-2003, 14:32:45 »
schiet me ineens te binnen:

op het moment dat elise bevrijd is en chandrika en elise naar ron moeten komen, dan zegt ron:
via boven terug!

als hij de mol zou zijn, waarom zou hij ze dan meteen de goede weg terug laten lopen (en ze niet liever eerst lekker verkeerd laten lopen en zo te laat komen)

Wie zegt dat via boven de snelste weg was  ;)










Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #569 Gepost op: 21-05-2003, 14:34:12 »
- Hoe hij de naam van de kapitein plots niet meer weet;

Sterker nog: hij probeert Edward J. Smith te veranderen in C. Smith !

- Hoe hij daarna volmondig instemt met Ferdi om 5.000€ te vergokken op de juiste locatie...

Heb nog eens heel goed geluisterd en weet je wat Ferdi tegen Ron zegt?
"Zeg jij het maar"  !!!
Waarschijnlijk hebben ze de helft van de discussie weggeknipt maar het lijkt er op dat het Ron was die de beslissing nam!







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #570 Gepost op: 21-05-2003, 14:49:59 »
Ron is een vertrouwenspersoon

Dat wil dus zeggen dat iedereen hem vertrouwd  ( daarom kreeg hij ook een plek in de helikopter ). Maar als Mol zijnde...moet je toch ook juist vertrouwen wekken bij je medekandidaten om zo het beste te kunne saboteren??? Lijkt mij in ieder geval wel  ;D







You think you know....but you have no idea!

Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #571 Gepost op: 21-05-2003, 17:05:33 »
Wie zegt dat via boven de snelste weg was  ;)



Nou, ik, omdat beneden het hek dicht was, dat had ron namelijk daarvoor al geprobeerd en heeft toch om moeten lopen via boven








Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #572 Gepost op: 21-05-2003, 17:10:10 »
Nou, ik, omdat beneden het hek dicht was, dat had ron namelijk daarvoor al geprobeerd en heeft toch om moeten lopen via boven

Hadden ze die niet opengemaakt met de sleutel die Chandrika had? ???







You think you know....but you have no idea!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #573 Gepost op: 21-05-2003, 17:12:29 »
Hadden ze die niet opengemaakt met de sleutel die Chandrika had? ???

Ik weet het niet meer, maar ik dacht dat de sleutel was om ''sectie'' B-nogwat (3?) te openen en toch gingen ze bovenlangs..dat snapte ik niet. Iemand die dat wil uitzoeken?







No Milk today???

Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #574 Gepost op: 21-05-2003, 17:16:38 »
inderdaad, die sleutel van chandrika was voor het hek boven, daar kwamen ze ook binnen. ::)








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #575 Gepost op: 21-05-2003, 17:20:11 »
inderdaad, die sleutel van chandrika was voor het hek boven, daar kwamen ze ook binnen. ::)

Maar hij paste dus zeker weten niet onder?

ik vraag het gewoon, dus rolleye me niet ajb







No Milk today???

Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #576 Gepost op: 21-05-2003, 17:23:01 »
Maar hij paste dus zeker weten niet onder?

ik vraag het gewoon, dus rolleye me niet ajb

volgens mij niet, maar ik kan het nu niet terugkijken.








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #577 Gepost op: 21-05-2003, 17:38:19 »
Volgens mij was de deur dicht, dus moesten ze omlopen. Maar los daarvan denk ik dat heeft het geen enkele invloed of Ron al dan niet de mol zou zijn.

Misschien wilde hij gewoon aardig zijn, of maakte hij een kleine misrekening met de tijd. Elise heeft 6x geroepen dat ze in cel 20 zat. Als zij de mol is dan had ze beter niet kunnen roepen en dan duurde het ook weer langer voor ze het juiste celnummer hadden om de deur te openen.
Chandrika had ook wel wat langzamer kunnen lopen.  

Kortom... wel of geen mol is niet af te lezen aan deze actie  :D









"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #578 Gepost op: 21-05-2003, 19:19:27 »
RON IS DE MOL!! en wel om de volgende reden:

In aflevering 7 komen de kokers aan de orde. We zien hoe Angela de foto's in een ontwikkelbadje legt, en er later met een zaklamp overheen schijnt.  Tegen Ron zegt ze: "Ik zou het er niet met anderen over hebben, doe je voordeel er mee".

Zoals altijd komen er in de voorafgaande aflevering (6 dus) vooruitblikken op de volgende aflevering.
Shot 1: Angela staat voor de groep en vraagt of ze de kokers bij zich hebben.

Shot 2: Angela met de zaklamp in haar hand in de, tot doka omgetoverde, camper.  Het beeld gaat langzaam van Angela naar beneden (de tafel) terwijl je Angela hoort zeggen: "Ik zou het er niet met anderen over hebben........".  
Echter, wat op tafel ligt is niet het ontwikkelbakje met de foto van Ron, maar:  Een kaart van Montreal en een polaroid-foto van de vermomde George !!!!!

Als dat geen aanwijzing is, dan weet ik het niet meer.....







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #579 Gepost op: 21-05-2003, 19:31:16 »
Tweety, weet je zeker dat het beeld niet over ging naar een ander shot wat er gewoon achter gemonteerd is? Als dit niet zo is, is het inderdaad een sterke aanwijzing.

Ik zal nu zelf ook even kijken. :)