Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 155304 keer)

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 2-04-2003, 17:28:24 »
Hoe kan Ferdi ze nou weg hebben gehaald als Ron ze gezien heeft?? ???







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline tonh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #161 Gepost op: 2-04-2003, 17:30:20 »
Het feit dat ie ze te ingewikkeld vond wil nog niet zeggen dat ie ze heeft weggehaald. Zowel Ron als Ferdi (en zelfs Elise) kunnen de bouwwerken weg hebben gehaald.

Wat ik bedoel is dat Ron ze is tegengekomen en dat Ferdi ze dus niet heeft weggehaald. Zou trouwens een tamelijk zinloze actie zijn van Ferdi. Daarmee leidt hij alleen de tv-kijkers om de tuin (en dat is voor de deelnemers natuurlijk niet zo belangrijk).








Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #162 Gepost op: 2-04-2003, 17:33:45 »
die stenen (bij die bwarsliggende boomstam)moeten haast wel door ron zijn weggehaald, toen elise er liep lagen ze er niet meer.
Of ze zijn heel creatief aan het monteren geweest..... :-\







stap voor stap

Offline tonh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #163 Gepost op: 2-04-2003, 17:39:53 »
die stenen (bij die bwarsliggende boomstam)moeten haast wel door ron zijn weggehaald, toen elise er liep lagen ze er niet meer.
Of ze zijn heel creatief aan het monteren geweest..... :-\

En dat is nou de truuk van de programmaleiding. Ron is zeer verdacht gemaakt (hij is langs het huisje gelopen, heeft de takken van Ferdi weggehaald, is gaan slapen, Ron heeft gerend maar niemand weet waarnaartoe; hij had Ferdi moeten inhalen). Dus ligt het zeer voor de hand dat Elise de takken heeft weggehaald (Elise  was nauwelijks in beeld). Wie herinnert zich nog de scène van George die net deed of hij druk aan het rennen was en ondertussen het gevonden geld in de prullenbak gooide). Ron werd iets teveel verdacht gemaakt en daarom kan het best zijn dat hij er in de volgende uitzending uitflikkert (iedereen verbaasd, dus weer food for thought.








Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #164 Gepost op: 2-04-2003, 17:46:12 »
tja, misschien heb je gelijk hoor. Heel moeilijk te bepalen hoezeer ze de boel anders laten zien dan dat het is.

Zucht, zo wordt het wel heeeeeel ingewikkeld. Waar moet je dan nog vanuit gaan.  ???







stap voor stap

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #165 Gepost op: 3-04-2003, 10:00:36 »
En dat is nou de truuk van de programmaleiding. Ron is zeer verdacht gemaakt (hij is langs het huisje gelopen, heeft de takken van Ferdi weggehaald, is gaan slapen, Ron heeft gerend maar niemand weet waarnaartoe; hij had Ferdi moeten inhalen). Dus ligt het zeer voor de hand dat Elise de takken heeft weggehaald (Elise  was nauwelijks in beeld). Wie herinnert zich nog de scène van George die net deed of hij druk aan het rennen was en ondertussen het gevonden geld in de prullenbak gooide). Ron werd iets teveel verdacht gemaakt en daarom kan het best zijn dat hij er in de volgende uitzending uitflikkert (iedereen verbaasd, dus weer food for thought.

Dat is eigenlijk wat mij ook een beetje dwars zit bij Ron als mol. Eigenlijk is het alleen bij de lintjesroute dat hij heel erg verdacht is. Misschien vond de regie het nodig om hem eens flink verdacht te maken en monteerde de beelden zodanig dat alles heel verdacht lijkt richting Ron.
Of misschien dat Ron het tijd vond worden om zichzelf verdacht te maken, en besloot hij deze opdracht eens flink te saboteren.

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat Elise de aanwijzingen van Ferdi weggehaald heeft. Dan moeten er wel heel erg gemanipuleerd zijn met de beelden. Eerst zien we Elise over de boomstam heenstappen, en dan zou ze dus teruggelopen moeten zijn om die opzij te leggen? Ik geloof daar gewoon niet zo in.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #166 Gepost op: 3-04-2003, 10:56:55 »
Het is toch een beetje raar als de kandidaten allemaal gaan mollen, zo is het spel niet.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #167 Gepost op: 3-04-2003, 11:46:23 »
Ehm, volgens mij is het spel (vooral tegenwoordig) juist wel zo. De kandidaten leren het spel steeds beter kennen, en ga steeds meer moeite doen om zichzelf verdacht te maken. Kijk maar naar Inge!

En als ze het zelf niet doen, dan doet de montage het wel voor ze!  ;)







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline tonh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #168 Gepost op: 3-04-2003, 12:05:45 »
Ehm, volgens mij is het spel (vooral tegenwoordig) juist wel zo. De kandidaten leren het spel steeds beter kennen, en ga steeds meer moeite doen om zichzelf verdacht te maken. Kijk maar naar Inge!

En als ze het zelf niet doen, dan doet de montage het wel voor ze!  ;)

Zou dat dan niet het begin van het einde van het WIDM zijn. Het spel verliest dan zijn oorsprong en is te weinig subtiel. Zullen  e hier een nieuwe topic van maken met de titel: Het begin van het einde...

Wie is voor? ???








Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #169 Gepost op: 3-04-2003, 12:45:30 »
Ehm .. lag er niet ook ergens een doodgewone pijl van takken die Ferdi gemaakt had ??
Ik ga even video kijken.. moet nodig mijn site updaten :)







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #170 Gepost op: 3-04-2003, 13:49:06 »
Ehm .. lag er niet ook ergens een doodgewone pijl van takken die Ferdi gemaakt had ??

Ja, ik heb ook ergens 'n pijl gezien. We zien volgens mij niet dat Ferdi die maakte, dus 't kan ook zijn dat iemand anders die gemaakt heeft. Ron misschien om Ferdi's aanwijzingen te verduidelijken?  :-\







« Laatst bewerkt op: 3-04-2003, 13:55:19 door Han13 »

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #171 Gepost op: 3-04-2003, 15:32:44 »
Er zijn nu zulke duidelijke aanwijzingen dat Ron de mol is dat ik daarom begin te twijfelen of hij het wel is. Wordt het allemaal niet net iets te duidelijk in beeld gebracht?
Toen hij de hut voorbij liep in het bos had hij daarna wel mooi tijd om met de regie te praten. En Angela schrijft toch dat ze hem heeft zien lopen?
En dat hij sprong: ik denk dat ik als mol ook zou zeggen dat ik twijfelde over mijn mol.








Offline Migo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol die zie je
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #172 Gepost op: 4-04-2003, 10:49:34 »
Check out de bril van Ron.
Hier zit een camera in. Elke andere kandi wordt gefilmd of heeft een camera aan de mouw.
Valt op tijdens de spring opdracht afl. 3.








Men kan nooit liegen door te zeggen "Ik lieg"

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #173 Gepost op: 4-04-2003, 13:00:59 »
Als Ron de hut heeft gevonden... (laten we het er maar op houden dat hij dat heeft gedaan) dan waren de aanwijzingen dus duidelijk (genoeg) Als Ron ze niet duidelijk vindt, waarom heeft hij ze dan niet vervangen door de lintjes die hij al meegenomen had of door tekens?? ??? Als niet mol zou je de rest toch binnen willen laten komen... Sowieso kon niet iedereen (er vanuitgaande dat de mol bij de lopers zat) binnenkomen... De opdracht moet wel mislukken.. Als Chandrika niet binnenkomt, en Ron is de mol waarom komt hij dan niet precies op tijd binnen met z'n lintjes... Ook het feit dat Chandrika én Ron tegelijk met de auto komen... Terwijl Chandrika nog ergens bij het begin was en Ron 40 minuten te ver is ook vreemd... toch :-\... Amai... het wordt er niet makkelijker op... Het uitkijken naar morgen wordt steeds wanhopiger  ;D >:(....







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Jan10

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #174 Gepost op: 4-04-2003, 13:44:07 »
Ja het wordt ook voor mij steeds onduidelijker. maar ik heb zonet even naar de herhaling gekeken en dan is er te zien dat ron inderdaad over de boomstam stapt zonder stenen, maar bij Elise zie je haar over een andere tak heen stappen op een kruising. elise loopt hier rechtdoor en begint te klagen tegen de cameraman.
We weten ook niet hoeveel lintjes ron nu uiteindelijke gepakt heeft en wie het lintje bij de hut heeft weggehaald. maar waarom leggen ze het lintje daar neer en loopt rene naar buiten en zegt...hee het regent ???

nou ja morgen nog maar eens goed opletten want volgens mij gaan er dan "rake" klappen vallen :'(








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #175 Gepost op: 4-04-2003, 14:05:37 »
Ik heb het lintje van de blokhut goed bestudeerd  :o laten we maar zeggen... Er zijn 4 opties die in de uitzending zijn geweest nl:

Rene met zoals je al zij
Patricia op een onbewaakt moment toen ze naar binnen gingen (onwaarschijnlijk)
Ron die doorloopt (jammer dat je de grond niet ziet terwijl hij langs het huisje loopt)
en Ferdi die binnenkomt en ZEGT dat hij het lintje niet heeft gepakt...

Optie 4: wind regen en zo... weggewaaid... Waarom ze het niet aan het huisje vastgemaakt hebben of aan iets anders?? (mollenstreek????)

Ik vind ook dat zonder lintje het toch wel duidelijk had moeten zijn dat het huisje het eindpunt is.. en als ron gerend heeft dan zou hij ferdi, die met al die aanwijzingen is beziggeweest, ingehaald moeten hebben... voor zover







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #176 Gepost op: 4-04-2003, 20:38:15 »
wat ik ook vreemd vond is dat voordat Ferdi aankomt je Patricia en Rene aan die tafel ziet zitten met een stapeltje lintjes op tafel. Die hadden ze dan toch buiten kunnen vast maken? Het is sowieso stom dat ze die niet opgehangen hebben. Dus ze hebben niet eens 60 opgehangen. Als ze bijna bij het huisje zijn vraagt Pat. ook hoeveel Rene er nog heeft. Hij weet dan gelijk 7 te noemen. Vind ik ook niet echt logisch, een antwoord als "moet ik even tellen" had me logischer geleken.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #177 Gepost op: 5-04-2003, 10:37:22 »
Ik heb het moment van Ron aan de blokhut herbekeken. Dat is puur acteerwerk, waarschijnlijk vooraf gefilmd.
Totnutoe was René mijn Mol, maar ik ga nu over naar Ron.
Verdere argumentatie ga ik plaatsten bij het "derde muzikale aanwijzing" topic.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline PeeDee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • c:\ik\ben\PeeDee-Diedje*.*end
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #178 Gepost op: 5-04-2003, 16:54:03 »
Bij bijna elk verdacht stukje van deze serie was Ron betrokken. En dan voornamelijk onbedoeld door de programmaleiding want de stukjes werden pas hier op het forum aangehaald. Doet mij aan ons aller George denken. Ron is de mol. Hij lag te slapen tijdens de boodschap van de mol... yeah.. right?!







c:\dit\was\PeeDee-Diedje*.*end

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #179 Gepost op: 5-04-2003, 16:57:23 »
Hij lag te slapen tijdens de boodschap van de mol... yeah.. right?!

Dat is voor mij nou net een reden om hem niet te verdenken







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?