Poll

Wie is de mol?

Chandrika
0 (0%)
Elise
47 (42.7%)
Ron
63 (57.3%)

Totaal aantal stemmen: 129

Auteur Topic: Wie is de mol?  (gelezen 116745 keer)

Offline Tom_Tom-

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wie is de mol?
« Reactie #460 Gepost op: 24-05-2003, 21:24:26 »
Dat heeft Elise goed gedaan, de meerderheid dacht dus Ron.







en de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet van pa zijn zojuist gepasseerd

Offline Miekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You can win if you want !
Re:Wie is de mol?
« Reactie #461 Gepost op: 24-05-2003, 21:25:48 »
idd, chapeau voor elise








Offline rosa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie is de mol?
« Reactie #462 Gepost op: 24-05-2003, 21:59:45 »
wauw zeg, ik wist het, maar vond het wel erg gaaf.

Zat met klotsende oksels voor de tv :D ;)








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Wie is de mol?
« Reactie #463 Gepost op: 24-05-2003, 22:01:53 »
Een lange neus naar alle Ronners en Chandrikanezen om het zo maar te noemen  ;D...

Nee hoor, ik ben nu gewoon even heel erg blij dat ik het bij het rechte eind had!!!!!

Elise is de Mol....!!!!!







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie is de mol?
« Reactie #464 Gepost op: 24-05-2003, 22:55:05 »
Mijn oprechte deelneming gaat uit naar de Ronianen en met name Dopey en Tink...
(al heb ik jullie nog proberen te helpen in het "verzoek aan...."-topic  ;) )
Maar ik ben toch wel een beetje trots dat ik uiteindelijk op de goede mol zat... al was het dan niet gelijk vanaf het begin.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Wie is de mol?
« Reactie #465 Gepost op: 24-05-2003, 23:45:01 »
Citaat
Mijn oprechte deelneming gaat uit naar de Ronianen

dank je wel hoor, dat had ik net nodig.  ;)
Alle Elisianen (??): gefeliciteerd!!







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Oli-4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molspeurder
Re:Wie is de mol?
« Reactie #466 Gepost op: 25-05-2003, 11:59:45 »
Damn, damn, DAMN!

Ik had het fout! :(

Mijn Mol was Ron, en die bleek het dus tóch niet te zijn. Ik ga nu even in een hoekje zitten huilen :( ;)

Goed gedaan Elise!








Anonymol2

  • Gast
Re:Wie is de mol?
« Reactie #467 Gepost op: 25-05-2003, 12:02:22 »
haha, ik zit bij de 36% procent die het goed heeft.  ;D








Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie is de mol?
« Reactie #468 Gepost op: 25-05-2003, 12:56:20 »
Damn, damn, DAMN!

Ik had het fout! :(

Mijn Mol was Ron, en die bleek het dus tóch niet te zijn. Ik ga nu even in een hoekje zitten huilen :( ;)

Goed gedaan Elise!

huilt mee








Offline TheNightcrawler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wie is de mol?
« Reactie #469 Gepost op: 25-05-2003, 15:54:39 »
haha, ik zit bij de 36% procent die het goed heeft.  ;D

hmmm, ik zit bij die 64% die het fout heeft..  :-\

Elise heeft het goed gespeeld :)








Offline Mang

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wie is de mol?
« Reactie #470 Gepost op: 25-05-2003, 16:41:39 »
Allen die Elise tot gisteren voor de mol hielden: gefeliciteerd  ;) :D

De redenen die ik hier las zijn voor mij een beetje vaag, maar Elise is dan ook wel een hele subtiele mol. Ze heeft het erg goed gedaan.

Ik had Ron op het oog sinds het helicopterspel. Puur op aangerekende fouten had ik hem als mol. Kennelijk heb ik dezelfde fout gemaakt als vorig jaar. De echte mol heb ik als onwaarschijnlijk aangemerkt en de winnaar voor mol aangezien.

Als er nog een seizoen WIDM komt dan neem ik een andere tactiek. Puur op basis van de inzet bij de opdrachten kom je niet tot de mol.









Offline Moniekjuh

  • Forumlid
Re:Wie is de mol?
« Reactie #471 Gepost op: 25-05-2003, 17:48:38 »
ik dacht dus al de hele tijd dat ron de mol was, en daar was ik net zo zeker van, net als ferdi zo zeker van chandrika was!
maarja, elise heeft het wel heel goed gedaan! (y)







« Laatst bewerkt op: 25-05-2003, 17:49:18 door Moniekjuh »

Offline georgestobbart

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Wie is de mol?
« Reactie #472 Gepost op: 25-05-2003, 20:22:54 »
ik had al vanaf aflevering 4 op elise gestemd bij de poll. Maar ik begon zo te twijfelen toen ik een mailtje van widm.com kreeg. Daarin stond dat op de molfanatendag sowieso Ron enz. kwam maar van Elise wisten ze het niet. En ik dacht: de mol zal sowieso komen. Maarre khad het tot het einde wel goed!!
Kvond george beter,Elise best :D
Echt petje af (ook al had ik haar al gelijk door).
Kvind wel dat de Nederlandse mol elk jaar wel beter is als de Belgische mol (sorry belgen)








Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Wie is de mol?
« Reactie #473 Gepost op: 25-05-2003, 21:19:39 »
Als iedereen gaat huilen in de hoekjes van de kamer kan ik nie huilen omdat ik er de hele tijd ervan was overtuigd dat Rene het was en toen Ie eruit ging weer niet goed zat .

Ow daar is nog een plekje, mooi kan ik nog ff uithuilen :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(*snif snif* :'( :'( :'(








Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wie is de mol?
« Reactie #474 Gepost op: 26-05-2003, 02:18:53 »
Om de Mol te vinden heb ik dit jaar gekeken naar het algemene gedrag van de deelnemers, in welke groep ze zaten bij de opdrachten en mogelijke molse of onmolse acties. Na aflevering 4 had ik acht van de deelnemers al afgeschreven als Mol:
  • Lucien en Julien waren al afgevallen en dus niet de Mol.
  • René gaat bij de tweede opdracht in zijn eentje fietsen en dat vond ik niet een plek waar je als Mol wilt zitten.
  • Patricia en Ferdi zijn te fanatiek bezig met het spel om de Mol te kunnen zijn. Een goed voorbeeld vond ik het boos worden op Chandrika bij de springopdracht.
  • Astrid stemde tegen het afkopen van de executie. Ik vond dat de Mol een kans om 18.000 euro uit de pot te halen, niet kon laten lopen.
  • Aafke ging winkelen met Astrid. Ik vond dat de Mol bij de lintjesopdracht veel meer kon saboteren en dus waarschijnlijk daarbij zou zitten.
  • Chandrika reageerde te oprecht op een paar momenten om de Mol te kunnen zijn. Ze was verbaasd toen ze doorging bij een executie en reageerde emotioneel bij de springopdracht.
Op dat moment had ik dus nog twee mogelijke verdachten voor de Mol. Tot het eind toe heb ik eigenlijk voor beiden niet voldoende redenen gevonden om ze af te schrijven als Mol, en voor allebei wel redenen om ze te verdenken als Mol. Het was voor mij het afwegen van de redenen, en voor mij sloeg de balans door in de richting van Ron:
  • Hij ging direct mee met Ferdi toen die 5000 euro inzette op de goede locatie van de boot.
  • Hij loopt het eindpunt voorbij bij de lintjesopdracht.
  • Hij slaapt als de Molvideo vertoond wordt.
  • Hij gaat als een speer de boom in bij de Lumberjackopdracht en verliest daardoor uiteindelijk 1000 euro (Ik zag de "Wat u niet wist"-video al voor me).
  • Hij vindt de boot pas als er al 5000 euro uit de pot is.
  • Hij schiet Elise neer om 10.000 euro te verspelen.
  • Hij verandert de tijd in half zes en loopt de verkeerde kant op.
En dat zijn nog niet eens alle redenen.

Een soortgelijk lijstje, maar voor mij dus iets minder overtuigend, kon je ook opstellen voor Elise, en dat hebben anderen ook wel gedaan. Wat ik tegen Elise vond pleiten, was dat ze een aantal keer in posities zat waar ze volgens mij slecht kon mollen: ze ging een hotel zoeken in een opdracht, waar geen geld verspild kon worden, en ze had een passieve rol in het hotel, toen de anderen de boot onder water zochten. Op het eiland kon je volgens mij beter mollen.

Ook nu ik weet dat Elise de Mol is en Ron niet, en nadat ik de sabotages van Elise gezien heb, vind ik nog steeds dat ik goede redenen heb om Ron verdacht te hebben. Waar ging het mis? Heeft Ron ook een beetje voor Mol gespeeld, was het de montage van de Avro, was de Mol goed onopvallend, ben ik misleid door de naïeve rol die ze speelde, heb ik me doodgestaard op mijn Mol? Het zal wel een combinatie van allemaal geweest zijn.

En dus heb ik negen weken lang op de verkeerde Mol gestemd. Vind ik dat erg? Nee, niet echt. De jacht is misschien wel leuker dan het vinden. Ik heb twaalf weken lang naar leuke televisie kunnen kijken en heb hier twaalf weken lang meegelezen en meegediscussiëerd.

Betekent dat dat ik geen revanche wil? Natuurlijk niet. De volgende keer ga ik nog harder op zoek en zal ik eindelijk ook eens de Mol ontmaskeren!








Offline georgestobbart

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Wie is de mol?
« Reactie #475 Gepost op: 26-05-2003, 10:18:07 »
Ja,wat is er nou eigenlijk leuker dan op een goed spoor te zitten?! Door op een verkeerd spoor te zitte natuurlijk  :) Want dat maakt het spel nou juist zo leuk!!! DAt je je blind hebt gestaard op 1 mol en het blijkt de verkeerde te zijn. Dat weet je tenminste dat het een goede mol is!!!








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Wie is de mol?
« Reactie #476 Gepost op: 26-05-2003, 15:29:21 »
Om de Mol te vinden heb ik dit jaar gekeken naar het algemene gedrag van de deelnemers, in welke groep ze zaten bij de opdrachten en mogelijke molse of onmolse acties. Na aflevering 4 had ik acht van de deelnemers al afgeschreven als Mol:
  • Lucien en Julien waren al afgevallen en dus niet de Mol.
  • René gaat bij de tweede opdracht in zijn eentje fietsen en dat vond ik niet een plek waar je als Mol wilt zitten.
  • Patricia en Ferdi zijn te fanatiek bezig met het spel om de Mol te kunnen zijn. Een goed voorbeeld vond ik het boos worden op Chandrika bij de springopdracht.
  • Astrid stemde tegen het afkopen van de executie. Ik vond dat de Mol een kans om 18.000 euro uit de pot te halen, niet kon laten lopen.
  • Aafke ging winkelen met Astrid. Ik vond dat de Mol bij de lintjesopdracht veel meer kon saboteren en dus waarschijnlijk daarbij zou zitten.
  • Chandrika reageerde te oprecht op een paar momenten om de Mol te kunnen zijn. Ze was verbaasd toen ze doorging bij een executie en reageerde emotioneel bij de springopdracht.
Op dat moment had ik dus nog twee mogelijke verdachten voor de Mol. Tot het eind toe heb ik eigenlijk voor beiden niet voldoende redenen gevonden om ze af te schrijven als Mol, en voor allebei wel redenen om ze te verdenken als Mol. Het was voor mij het afwegen van de redenen, en voor mij sloeg de balans door in de richting van Ron:
  • Hij ging direct mee met Ferdi toen die 5000 euro inzette op de goede locatie van de boot.
  • Hij loopt het eindpunt voorbij bij de lintjesopdracht.
  • Hij slaapt als de Molvideo vertoond wordt.
  • Hij gaat als een speer de boom in bij de Lumberjackopdracht en verliest daardoor uiteindelijk 1000 euro (Ik zag de "Wat u niet wist"-video al voor me).
  • Hij vindt de boot pas als er al 5000 euro uit de pot is.
  • Hij schiet Elise neer om 10.000 euro te verspelen.
  • Hij verandert de tijd in half zes en loopt de verkeerde kant op.
En dat zijn nog niet eens alle redenen.

Een soortgelijk lijstje, maar voor mij dus iets minder overtuigend, kon je ook opstellen voor Elise, en dat hebben anderen ook wel gedaan. Wat ik tegen Elise vond pleiten, was dat ze een aantal keer in posities zat waar ze volgens mij slecht kon mollen: ze ging een hotel zoeken in een opdracht, waar geen geld verspild kon worden, en ze had een passieve rol in het hotel, toen de anderen de boot onder water zochten. Op het eiland kon je volgens mij beter mollen.

Ook nu ik weet dat Elise de Mol is en Ron niet, en nadat ik de sabotages van Elise gezien heb, vind ik nog steeds dat ik goede redenen heb om Ron verdacht te hebben. Waar ging het mis? Heeft Ron ook een beetje voor Mol gespeeld, was het de montage van de Avro, was de Mol goed onopvallend, ben ik misleid door de naïeve rol die ze speelde, heb ik me doodgestaard op mijn Mol? Het zal wel een combinatie van allemaal geweest zijn.

En dus heb ik negen weken lang op de verkeerde Mol gestemd. Vind ik dat erg? Nee, niet echt. De jacht is misschien wel leuker dan het vinden. Ik heb twaalf weken lang naar leuke televisie kunnen kijken en heb hier twaalf weken lang meegelezen en meegediscussiëerd.

Betekent dat dat ik geen revanche wil? Natuurlijk niet. De volgende keer ga ik nog harder op zoek en zal ik eindelijk ook eens de Mol ontmaskeren!

Mee eens, alleen vind het jammer dat er toch geen echte duidelijke hint inzat en geen geniale molactie.







No Milk today???

Offline georgestobbart

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Wie is de mol?
« Reactie #477 Gepost op: 26-05-2003, 15:58:46 »
de hint met de handschoen vindt ik dan anders toch goed verzonnen!!








Offline dennis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wie is de mol?
« Reactie #478 Gepost op: 26-05-2003, 18:36:07 »
Ook nu ik weet dat Elise de Mol is en Ron niet, en nadat ik de sabotages van Elise gezien heb, vind ik nog steeds dat ik goede redenen heb om Ron verdacht te hebben. Waar ging het mis? Heeft Ron ook een beetje voor Mol gespeeld, was het de montage van de AVRO, was de Mol goed onopvallend, ben ik misleid door de naïeve rol die ze speelde, heb ik me doodgestaard op mijn Mol? Het zal wel een combinatie van allemaal geweest zijn.

Waar ging het mis? Op de fandag vertelde Ron mij dat hij heel veel van wat hij goed had gedaan voor de groep niet op tv terug had gezien. Je bent dus onder andere om de tuin geleid door de beelden van de AVRO. Dit is hen nauwelijks kwalijk te nemen, de AVRO wil natuurlijk dat het zo lang mogelijk spannend blijft.

Daarnaast vermeldde Ron dat hij geen echte mollenacties had gepleegd. Ik denk dat hij vertrouwde op een feit dat meerdere kandidaten en ex-kandidaten beaamden: JE ZIET WAT JE WILT ZIEN!

Zo kwam het bij Ferdi niet op om te switchen naar Elise toen hij doorkreeg dat hij met Chandrika wel eens fout kon zitten. Het pact dat hij probeerde te sluiten met Elise was misschien wel een poging om haar te laten afvallen, al heeft hij dat niet bevestigd. Maar zelfs toen Elise zich versprak en zei dat Chadnrika misschien wel naar huis moest, nadat het pact was gesloten om Chandrika als mol te ontmaskeren zette hem niet op de juiste manier aan het denken. En dat Elise Rene verdacht deed hem verzuchtten dat hij dacht niets aan Elise te hebben. Onbegrijpelijke blunders, slechts verklaarbaar door tunnelvisie. Ferdi was zo gefixeerd op Chandrika als mol, dat de aarde onder hem moet zijn weggezakt toen hij begreep dat dit niet zo was. Ferdi heeft overigens eerst nog geprobeerd met Ron een pact te sluiten, maar toen deze weigerde (Ron heeft het spel echt alleen gespeeld) trok hij gelijk de conclusie: dan is Ron de mol. Opnieuw onbegrijpelijk. Ook nog de moeite van het vermelden waard: Ferdi heeft tot het laatst toe op Chandrika gestemd. Ook toen hij er uit vloog. Dat laatste is echter wel heel begrijpelijk, alleen van Chandrika had hij alle info, mocht zij wel de mol zijn geweest had hij een goede kans gemaakt. Hij heeft toen gekozen voor een grote kans op de winst bij een onwaarschijnlijke optie boven een hele kleine kans bij een waarschijnlijke optie.

Tenslotte nog twee interessante feiten:

In de laatste executieronde vloog René eruit omdat hij minder wist dan Ron, maar ook dan Chandrika over Elise. Chandrika had dus wel degelijk op Elise gestemd. Zo bleef er dus niets over van de theorie 'Elise is niet de mol, want dan zou René niet zijn afgevallen.

Chandrika heeft de finale slechts met een miniem verschil verloren. Zij had evenveel vragen goed als Ron, maar deed daar luttele seconden langer over.









Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Wie is de mol?
« Reactie #479 Gepost op: 26-05-2003, 19:40:52 »
Cool, Dennis. Kijk, ik als niet-bezoeker van de MFD vind het echt heel leuk om dit soort weetjes te eeuh..weten, maar dat iedereen de ronde voor de finale op Elise stemde, dat wisten we toch al?  ;)