Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 28526 keer)

Fram

  • Gast
Re:Aflevering 1
« Reactie #80 Gepost op: 16-03-2003, 23:29:48 »
Ahum! Hier zal ik maar niet teveel woorden aan vuil maken...

Hahaha, mag hoor, je mag me ook volschelden via email als je dat prettiger vindt ;-)
(psst, ik vind ook dat vrouwen niet kunnen rijden ;) )

De rest van je betoog is nou precies wat ik bedoelde, maar niet goed uit mijn toetsenbord kreeg gekwakt. Tnx :)
Gr. Fram :)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #81 Gepost op: 16-03-2003, 23:31:57 »
De rest van je betoog is nou precies wat ik bedoelde, maar niet goed uit mijn toetsenbord kreeg gekwakt. Tnx :)


Graag gedaan, hoor. Ben dan wel een vrouw, en nog blond bovendien, maar ook ik heb mijn heldere momenten. :P








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #82 Gepost op: 17-03-2003, 00:12:01 »
Het lijkt alsof het merk van de fiets van Rene "Talpa" is (kan natuurlijk ook gezichtsbedrog zijn).







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #83 Gepost op: 17-03-2003, 00:14:21 »
Het lijkt alsof het merk van de fiets van Rene "Talpa" is (kan natuurlijk ook gezichtsbedrog zijn).
Misschien iets voor het Foto aanvraag-topic? ;)








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 1
« Reactie #84 Gepost op: 17-03-2003, 10:09:08 »
Ik heb ook zo mijn twijfels omtrent de juistheid van tijd en afstand. Drie uur voor 12 kilometer vond ik bij aanvang trouwens al krap voor een groep die zonder kennismaking met een kompas door een onherbergzaam toneel moet trekken terwijl ze ook nog eens een stapel attributen moeten meesleuren. En dat aan een gemiddelde van 4km/uur? No way!
Maken ze dan nog eerst een omweggetje om dan doodleuk allemaal netjes op tijd mét de koffer aan te komen. Zo iets ongeloofwaardig heb ik nog nooit meegemaakt! Dan hadden ze bij aanvang beter gewoon gezegd: jullie starten met 20.000€; probeer daar zoveel mogelijk van over te houden.
De mol is er dus in geslaagd om een opdracht te doen slagen die op voorhand gedoemd was om te mislukken. Vreemd. Maar goed, we zullen het maar toeschrijven aan de visuele misleiding.
Immers, bij de Vlaamse serie, heeft Marc er alles aan gedaan om zoveel mogelijk tijd te verliezen in die grotten waardoor hij zonder hijgen bij de rest aan kwam, maar toch zou hij de snelste tijd gerealiseerd hebben? Dat was ook zo'n staaltje van hetzelfde deeg.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #85 Gepost op: 17-03-2003, 10:17:19 »
Aflevering was goed man.. die kaart van Canada en alle kandidaten in spanning kijkend naar scherm in sneeuw enz. was puik gedaan.. op naar de televisierring!
Ja die 2 dingetjes vond ik ook nog wel leuk. Maar goed, dat is dan ook 3 minuten van het hele programma. ;)








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #86 Gepost op: 17-03-2003, 10:46:11 »
Net nog effe 'n stukje van aflevering 1 bekeken, om precies te zijn naar de laseropdracht. Als Louis en Ferdi 't gangenstelsel aan 't verkennen zijn zien we ergens aan de muur 'n stuk papier. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Er staat niks op, maar gebruikten de twee dit om te onthouden welke weg er gekozen moest worden?

Verder vond ik 't vreemd dat de kandi's wisten dat ze eerst die statieven moesten pakken om er uiteindelijk allemaal uit te komen. Hoe wisten ze dit? Ik kreeg door Angela's voice-over 't idee dat dit niet aan ze verteld was net als 't feit dat ze de kortste route moesten zien te vinden.

En hoe vinden ze trouwens ineens wel de korte route? En hoe weten ze ineens dat de opdracht alleen kan slagen als ze de kortste route nemen?

Nog steeds veel onduidelijkheden dus over die laseropdracht. Daarom is 't ook erg moeilijk aan te geven of de mol daar echt heeft gesaboteerd. Iedereen leek wel wat fout te doen en 't was enorm chaotisch.


De mol is er dus in geslaagd om een opdracht te doen slagen die op voorhand gedoemd was om te mislukken. Vreemd.

Ik ben 't met je eens Knudde dat 't enorm vreemd was dat die opdracht toch nog gelukt is. Van te voren zei ik al 'dat gaat nooit lukken' en toen ze nog maar 'n uur of zo hadden en nog steeds 12 km moesten afleggen was de opdracht al voor mij mislukt. Wonder boven wonder weten ze 't allemaal toch nog te halen en de laatste 2 hoefden niet eens te rennen!

't zal idd wel visuele misleiding zijn geweest, maar dan nog vind ik 't buitegewoon vreemd dat de opdracht geslaagd is....  :-\








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Aflevering 1
« Reactie #87 Gepost op: 17-03-2003, 11:28:05 »
Oh oke, ik kon 't me niet meer herinneren dat ze 't zo expliciet gezegd had.  :-[

ja dat klopt wat onderweg was er al een botsing omdat chandrika elisa steeds bijna inhaalde, en dat mocht dus niet...








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #88 Gepost op: 17-03-2003, 11:54:30 »
Opvallend:

  • Louis en Ron hebben nog 22 minuten voor 4 kilometer. Van die 22 minuten kletsen ze er nog een paar weg op een kruising, en ze lopen ook nog even verkeerd;
  • Bij de test valt op dat wat voor Ron vraag 1 is, voor Astrid vraag 16 is;
  • Rene krijgt bij de test de vraag of de mol het geld draagt. Hij klikt hier op "ja" (wat al opvallend is omdat hij zelf het geld draagt), vervolgens licht "nee" op;
  • Vraag 13 van Ron en Ferdi verschillen;
  • Alle speelkaarten komen een keer in beeld behalve de 7 en de 3 (Misschien leuk om te weten voor Erik (Rainman) DTK)
Conclusie: "Liegen is met opzet feiten verzinnen die niet bestaan."









“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #89 Gepost op: 17-03-2003, 12:03:20 »
Ohja, misschien niet belangrijk.
Maar ik meld maar alles voor de zekerheid waarvan ik denk dat het misschien van pas kan komen...

In het introfilmpje zie je 2 kandidaten die van kaarten houden. Misschien is de betekenis ervan dat bijvoorbeeld harten 2 = de b etc..

Ik heb totaal geen idee, maar het viel me op dat er een raar shot van de kaarten wordt laten zien.

Volgens mij houd Patricia van Bridge, en nog iemand had kaarten in zijn/haar hand...







D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Aflevering 1
« Reactie #90 Gepost op: 17-03-2003, 12:05:39 »
Opvallend:

  • Louis en Ron hebben nog 22 minuten voor 4 kilometer. Van die 22 minuten kletsen ze er nog een paar weg op een kruising, en ze lopen ook nog even verkeerd;
  • Bij de test valt op dat wat voor Ron vraag 1 is, voor Astrid vraag 16 is;
  • Rene krijgt bij de test de vraag of de mol het geld draagt. Hij klikt hier op "ja" (wat al opvallend is omdat hij zelf het geld draagt), vervolgens licht "nee" op;
  • Vraag 13 van Ron en Ferdi verschillen;
  • Alle speelkaarten komen een keer in beeld behalve de 7 en de 3 (Misschien leuk om te weten voor Erik (Rainman) DTK)
Conclusie: "Liegen is met opzet feiten verzinnen die niet bestaan."



vooral veel geklooid met die tests dus.....
en de cijfers die opvallen zijn 7/3/13
of 13/7/3  een datum??








Offline Grafteran

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #91 Gepost op: 17-03-2003, 12:08:39 »
Voor de mensen die de aflevering gemist hebben; ziet het topic http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=4159.0...







A great many people think they are thinking when they are merely rearranging their prejudices.

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #92 Gepost op: 17-03-2003, 13:33:07 »

Verder vond ik 't vreemd dat de kandi's wisten dat ze eerst die statieven moesten pakken om er uiteindelijk allemaal uit te komen. Hoe wisten ze dit? Ik kreeg door Angela's voice-over 't idee dat dit niet aan ze verteld was net als 't feit dat ze de kortste route moesten zien te vinden.


Dat viel mij dus ook op. Stel dat dit ze inderdaad niet verteld was konden dan konden de kandidaten toch gewoon de deur openhouden totdat iedereen buiten was i.p.v. met die statieven in de weer te gaan? Nu ze dat niet gedaan hebben, neem ik dus toch aan dat ze wel degelijk de opdracht hebben gekregen om de statieven te pakken.

Dat van die kortste route is ze volgens mij niet verteld. Vandaar dat dit dus ook fout liep. Op zich vond ik het logisch dat de kandidaten pas op zoek gingen naar een andere route toen het langs de eerste route fout liep







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline MagicMaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #93 Gepost op: 17-03-2003, 13:33:15 »
ja dat klopt wat onderweg was er al een botsing omdat chandrika elisa steeds bijna inhaalde, en dat mocht dus niet...

volgens mij was het astrid ipv chandrika







Ik ben de mol niet, maar wie wel?

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Aflevering 1
« Reactie #94 Gepost op: 17-03-2003, 13:39:21 »
oh dat kan hoor, de eerste 3 afleveringen haal ik altijd iedereen door elkaar heen....maar goed ze wisten igg dat ze de hele weg op volgorde moesten blijven lopen.

het kan natuurlijk ook zijn dat de redactie dit door de vingers gezien heeft, omdat ze binnenkort toch een hoop gaan verliezen , en waarschijnlijk ook geld moeten gaan teruggeven.








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 1
« Reactie #95 Gepost op: 17-03-2003, 14:35:33 »
Dat hoeft helemaal niet. Ze kunnen het allebei  net zo goed nog zijn :)

Jawel, maar niet allebei tegelijk. Er is maar één mol. Minstens één van de twee is dus de Mol niet. En ik zeg 'minstens' omdat ze het ook allebei niet kunnen zijn. ;)








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #96 Gepost op: 17-03-2003, 15:32:35 »
oh dat kan hoor, de eerste 3 afleveringen haal ik altijd iedereen door elkaar heen....maar goed ze wisten igg dat ze de hele weg op volgorde moesten blijven lopen.

het kan natuurlijk ook zijn dat de redactie dit door de vingers gezien heeft, omdat ze binnenkort toch een hoop gaan verliezen , en waarschijnlijk ook geld moeten gaan teruggeven.

Maar ze konden toen nog niet weten dat ze veel geld zouden verliezen.
Ik denk echter dat ze elke eerste opdracht opzettelijk laten slagen. De berg op in NL Mol 2. De dam af in NL Mol 3 en nu dit. Allemaal al geslaagd, elke keer het dubbel van het geld. Dan hebben ze tenminste een startkapitaal waar ze geld van kunnen aftrekken als er een opdracht mislukt en ze moeten er voor betalen.








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #97 Gepost op: 17-03-2003, 22:07:41 »
Oh bedankt mensen voor het opzoeken van het beginmuziekje, maar ik heb hem al hoor :). Kvond het gwoon jammer dat hij niet in de afl zat want dat is toch wel even iets anders dan hem vanuit de computer luisteren... Maar goed hopelijk komt ie volgende afleveringen weer gewoon wel (zal toch vast wel).

De rest, tsja, idd erg raar dat die 20.000 euro-opdracht geslaagd is, maja ook wel weer leuk voor de kandi's natuurlijk en eigenlijk ook wel voor ons, toch? (ik vind het altijd wel jammer voor ze als er iets mislukt...)

Bij het intypen van de namen bedacht ik me dat Julien waarschijnlijk niet zou afvallen, omdat hij heel duidelijk gezegd had dat hij Louis verdacht (toch? zeg ik het nou goed? :-[) en we dan dus al bijna zeker zouden weten dat Louis de mol niet was... Juliens verdenking zou nooit zo overduidelijk in beeld zijn gebracht als hij zou zijn afgevallen, zou ik denken. Ja niet dat dit iets boeit want hij is idd niet afgevallen, maar goed, dat had ik me gwoon zo bedacht. (Het hoeft natuurlijk ook nog eens niet te kloppen, haha... ::))








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Aflevering 1
« Reactie #98 Gepost op: 18-03-2003, 10:00:48 »
Maar ze konden toen nog niet weten dat ze veel geld zouden verliezen.
Ik denk echter dat ze elke eerste opdracht opzettelijk laten slagen. De berg op in NL Mol 2. De dam af in NL Mol 3 en nu dit. Allemaal al geslaagd, elke keer het dubbel van het geld. Dan hebben ze tenminste een startkapitaal waar ze geld van kunnen aftrekken als er een opdracht mislukt en ze moeten er voor betalen.

dat is precies wat ik bedoel robbie  ;D
alleen jij kan het beter verwoorden...  :-X








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #99 Gepost op: 18-03-2003, 20:26:19 »
Opvallend:

Alle speelkaarten komen een keer in beeld behalve de 7 en de 3.

Heb dit nog eens nagekeken. De 7 komt toch in beeld, bij Astrid. Alle speelkaarten dus aanwezig in de intro's behalve de 3. Astrid had een pet op bedrukt met het cijfer 3. Het enige ontbrekende cijfer dus. Zou ook goed passen bij het geluidsfragment (vanwege de naam van de LP; Colour by numbers, hetgeen op de speelkaarten zou kunnen duiden).

Is het wat? Of kan dit in de prullenbak.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”